Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme bobina de inductie?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
AdrianP
Salut !!!
Masina mea Dacia 1300 porneste foarte bine la rece, si merge foarte bine
la rece dar dupa ce merg 10-15 Km incepe sa faca vibratii puternice si dupa
putin timp motorul se opreste.
Bobina de inductie nu mai da scanteie (verificat cu fisa pe chiuloasa).
Dupa un timp (in care se raceste ceva) motorul porneste si mai merge un
timp bine dupa care iarasi incepe ritualul de mai sus.
Am folosit doua bobine de inductie si cu ambele face la fel. Una este bobina
originala (24 de ani) si alta noua Bosch (made in brazilia). Sa fie ambele
bobine defecte sau mai poate sa fie si de la altceva.
Mentionez: platini noi si reglate 0,4 mm, fise noi, capac distribuitror nou,
lulea noua, avansul reglat cu lampa de control, tensiune pe +bobina, 14,6V, curent prin primar 2,85A, rezistenta
primar 2.24 ohmi.
omegabear
eu stiam ca rezistenta trebuie sa fie de cel putin 3 ohmi. Probabil este mai mica pentru ca aveti spire pe scurtcircuit in primar si asta o face pe bobina sa se supraincalzeasca si ...nu stiu, mai face scurtcircuit intre alte spire sau da la masa... incearcati sa puneti o rezistenta de 1 - 2 ohmi (de putere mare / ceramica) in serie cu alimentarea bobinei... sau mai bine o bobina noua. Eu as mai verifica inca o data distanta platina si avansul.
AdrianP
Am verificat avansul si distanta dintre platini si totul era ok.
Da, acum am citi si eu si am vazut ca rezistenta trebuie sa
fie minim 3,5 ohmi (la bobina IEPS tip 3130, adica a mea cea
originala a masinii).
Va trebui sa incerc si cu o alta bobina de inductie.
Voi incerca cu una romaneasca.
bygy007
Ca exemplu, se dau caracteristicile normale ale bobinei de inducție tip B-1 funcționând cu ruptorul distribuitor R-20:
- tensiune normală a înfășurării primare (contactele închise) 12 + 0,2V;
- rezistența înfășurării primare ,1,954 Ω;
- rezistența înfășurării secundare 3880 Ω;
- tensiunea de încercare a izolației înfășurării primare, 500V;
- curentul primar maxim, la tensiune normală și temperatura de 20 C, 3A rezultând o putere de 12V*3A=36W
Distanța între electrozi la încercarea producerii neîntrerupte a scânteii la un dispozitiv de încercare trebuie să fie:
- în stare rece, la turația arborelui cu came de 1900 rot/min, de 7mm.
- în stare caldă, la aceiași turație, de 7mm;
- la turația arborelui cu came de 1000 rot¬/min, de 9mm;
- la o stare rece, la turația de 1900 rot¬/min și cu o rezistență de scurgeri în paralel de 1M Ω, de 5mm.



totusi verifica si condesatorul
horsewhisperer27
lasand cifrele putin, este destul de tipica simptomatologia unor bobine de a "face figuri" la cald!

daca vrei te pot ajuta cu una de proba, demontam de undeva!
AdrianP
O sa incerc sa fac rost de o alta bobina de inductie.
Nu as vrea sa cumpar o bobina noua si sa nu mearga.
Desi daca ma gandesc, bobina mea are peste 20 de ani
si oricum cred ca ar fi bine sa o cumpar.
Dar am vazut aici pe forum ca poti sa cumperi din magazin
o bobina gata stricata.
Am verificat si tensiune la + bobina, este 14,1 maxim.
tgg2k
incearca din dezmembrari... eventual cu o perioada de proba de cateva zile. si daca merge bine las-o sus. din proprie experienta iti spun ca ai sanse muuuuuult mai mari sa gasesti o piesa buna decat ce gasesti la magazine acum.
AdrianP
Am pus o alta bobina de inductie. Asta da scanteie mult mai mare
(cel putin la rece).
Dar nu am avut timp sa fac un test lung de drum cu ea.
Totusi la testul pe care l-am facut am observat ca a ramas cu problema
de pornire la cald. Trebuie sa dau lung la demaror ca sa pornesca.
La mine motorul porneste mai scurt la rece decat la cald.
Daca apresc motorul la cald si il pornesc imediat o ia scurt.
Dar daca il las 1 minut sau in jur de 1 minut nu mai porneste din prima.
Asta se intampla in orice anotimp, deci nu cred ca este vorba de
vapor-lock.
diaconuliviu
Acel vapour lock de care spui poate apare si iarna daca ai nivel in cnc mare sau supapele pompei de repriza is proaste incit sa permita benzinei sa curga in galerie.
nelu_1985
vezi de nivel in CNC, deia nu porneste la cald
ii prea mare si cand motoru e cald se se ineaca cu vaporii din carb care se fac datorita caldurii degajate de motor, apropo punei si o tabla deaia intre carb si galerie-previne incalzirea mare a carbului
AdrianP
Am facut rost de o bobina care face scanteie albastra de vreo 8...10 mm
dar este foarte subtire, filiforma. Este bine?

In legatura cu carburatorul, intradevar este destul de cald.

Chiar si axul Delco-ului este fosrte cald, nu pot sa tin mana pe el.
bygy007
QUOTE(AdrianP @ 10 May 2007, 14:41)
Am facut rost de o bobina care face scanteie albastra de vreo 8...10 mm
dar este foarte subtire, filiforma. Este bine?

In legatura cu carburatorul, intradevar este destul de cald.

Chiar si axul Delco-ului este fosrte cald, nu pot sa tin mana pe el.
*


daca este albastra si nu are tenta rosiatica este bine
AdrianP
Am rezolvat totul.
Erau de fapt doua probleme.

1. Faptul ca dupa 15...20 Km motorul se oprea a fost din cauza bobinei de inductie.
2. Faptul ca nu pornea la cald a fost datorita papagalului care picura continuu.

De aceea daca opream motorul si il reporneam in 5...10s pornea scurt.
Daca il lasam 30...60s nu mai pornea decat daca apasam acceleratia si o tineam
asa pana pornea motorul (tipic motorului inecat).
Cand m-am uitat, pe clapeta de acceleratie era lac de benzina, adanc de
vreo 2mm. Evident ca masina nu mai pornea. (Este normal ca benzina sa ramana
deasupra clapetei de acceleratie si sa nu se scurga in galerie, atat de inchisa
trebuie sa fie clapeta la 850...900 rot/min?)

Am mai redus nivelul in CNC. Il aveam la mijlocul pantei si l-am adus la baza
pantei + 1...1,5mm.
Oare sa-l aduc chiar la baza pantei? Care este nivelul corect. Am scos 24 ml
de benzina din camera cu nivelul la mijlocul pantei. Acum nu stiu citi ml sunt
pentru ca nu am mai verificat.
Poate sa picure papagalul si din alt motiv?
Minel
Buna dimineata,revin cu o problema, de data asta a unui prieten care detine o Dacie 1300 din '80 si are probleme cu pornirea la cald de fapt la cald nu porneste decat impinsa .A schimbat 2 bobine si efectul este acelasi,daca opreste motorul nu mai porneste nici moarta decat impinsa ,bujiile le-a verificat,platinile la fel pe mine chiar m-a bagat iin ceata.Sper spre binele lui sa imi dati niste sfaturi sa putem sa "rezolvam " si daciuta lui,va multumesc !! biggrin.gif
$$ilvviu
Probabil are aceeasi problema: se inneaca motorul, din cauza amestecului prea bogat. Poate fi din cauza nivelului CNC, a jicloarelor, cuiului pontor, etc.
argon
QUOTE(AdrianP @ 11 May 2007, 20:53)

Poate sa picure papagalul si din alt motiv?
*




Binenteles, supapele - ca-s 2 la numar nu mai etanseaza.
Minel
Si totusi cum va explicati ca nu se ineaca si merge ok atat timp cat nu opreste motorul?? huh.gif ,sta la relanti fara nici o problema ,tocmai mi-a spus ca a fost nevoit sa stea vreo 20 de minute cu motorul pornit ca avea treaba .Normal ar fi ca daca ar fi de la jicloare ar avea probleme si la pornire ( zic eu )astazi urmeaza sa verifice cuiul pontou si nivelul la CNC.In speranta ca isi va rezolva problemele,va multumesc eu pt sfaturi
D-le Argon ati pomenit de 2 supape ,ati putea va rog sa fiti mai explicit sa stiu despre ce este vorba si sa stiu ce sa cumparam daca este necesar smile.gif
$$ilvviu
Cu consumul cum sta?
Aceeasi problema am avut-o si eu cu o dacie. Baga prea multa benzina.
Rezolvarea insa ar putea consta si in reglarea avensului si a amestecului din surubul de aer la relanti.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.