Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Bujia dinspre sofer....
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
gcristi
Bujia dinspre sofer....



Nu inteleg un fenomen prima bujie din dreapta dinspre sofer intotdeauna se ancraseaza (cred ca astai termenu) se depune calamina intre electrozi nu inteleg de ce doar la aceasta si celelalte 3 sunt in regula mereu.

Poate sa imi explice cineva fenomenul?
cristimm
Ai o problema la respectivul cilindru.
Slider
Cu siguranta ai o problema. Nu iti consuma ulei? Da si tu mai multe detalii. Cum merge motorul?
gcristi
Pai ulei nu consuma iar setul motor nu cred ca a implinit un an de zile inca asa ca nu stiu ce sa cred curios lucru e ca la dacia 1300 a lu taicamiu este exact aceeasi problema . Nu inteleg care e explicatia de se intimpla fix la bujia aia. Si vazand pe doua dacii acelasi lucru ma gandesc ca se intimpla pe mult mai multe poate a rezolvat cineva chestia asta sau are o explicatie....



Aaa si motoru merge ok aproape perfect la relanti adica aproape rotund iar cu 100 la ora in a 4 a merg fara probleme nam decat 4 viteze.



Buba e ca dupa vreo 300 de km se duce naibii bujia asta o curat o pun la loc iar merge bine cineva zicea ceva de un reductor da nu stiu la ce sa referit.
SGN_1310
Daca ai servofrana de aia se ancraseaza!
cristidb
Nu are nici o treaba servofrana. Incearca sa schimbi bujiile intre ele , fisele la fel, capacul de delcou. Ar putea fi si de la axul delcoului.

Cel mai probabil ai probleme cu segmentii sau supapele de la cilindrul ala. Ar putea fi reglate gresit supapele, dar in cazul asta mergea neregulat.
paul_damian
Ciudat. Si mi "mi s-a spus" (adica zvonul de cartier) ca bujia a patra se ancraseaza tot timpul. Va trebui sa cer opinii calificate, daca tot mi-ati amintit de subiectul acesta. :!:
SGN_1310
Hai mai .....e de la aerul fals pe care il trage de la servo shi aeratoarele alea actionate de capsulele alea vaccumatice. Conducta prin care e tras aerul din servo e chiar in dreptul cilindrului 1, adica ala cu bujia dinspre sofer laugh.gif .
paul_damian
QUOTE
Hai mai .....e de la aerul fals [snip]




Si ce te faci cu motoarele fara servo? Ca si la ele se manifesta...



Inca n-am apucat sa intreb, dar o sa revin! :roll:
gcristi
Mda ei bine nu am servofrana ca sa lamurim si aspectul asta , apropo sa inteleg ca exista un zvon de cartier ?:wink: .

Deci care e explicatia totusi servofrana nam si dupa cum am zis am mai intilnit chestia asta si la alte masini.
cristidb
Eu am berlina cu 1400 (a mai avut tata una cu 1300), ambele cu servofrana si la nici una nu am avut problema asta. Oricum tragand aer din servo amestecul ar fi mai sarac, iar bujiile se afuma de la amestec bogat sau ulei.

La motoarele 4 in linie cilindrii din mijloc se uzeaza mai repede din cauza temperaturilor mai mari la care lucreaza. E o simpla intamplare ca cilindrul ala are probleme.
fnp
Verifica daca distanta la platina este egala pt. toti cilindrii.



Eu stiam ca vacuumul pt. servo este luat doar de la cilindrii din mijloc 2si 3 (mi-a aratat odata mecanicul ca bujiile de la ei erau un pic mai afumate decat celelalte 2 si a zis ca e de la servo).
Slider
fnp cum adica "Verifica daca distanta la platina este egala pt. toti cilindrii..." ?
fnp
Se uzeaza inegal camele de pe arborele ala din delco pe care aluneca pintenul platinei si ajunge sa fie distantele inegale.
wo_name
Slider - desfaci delcul (capacul), scoti luleaua, si capacul ala alb (la mine) din plastic, si vezi platina.

Partea fixa si aia mobila. Partea mobila este tinuta tensionata de un arc, si este deschisa de un ax cu came (pe ax este pus-tunat un profil patrat - pt. fiecare ciliundru, un colt ).

Distanta pt. fiecare o vezi rotind de paleta ventilatorului (rotesti motorul) pana cand colturile apasa la maxim platina, verifici pt. fiecare din cele 4 colturi in parte distanta.
Slider
wo_name stiam lucrul asta...oricum mersi!
wo_name
welcome
gcristi
Firear ea de platina ca niciodata na-m stiut so pun stiintific :oops: chiar nu-mi dau seama cum se face lucru asta eu totdeauna o pun dupa ureche:(.



Poate de asta se intimpla asa , si totusi de ce merge motorul bine ......

Unde gasesc si eu niste explicatii detaliate cu poze eventual sa reglez platina bine are cineva?



Merci de raspunsuri.
Slider
Pai daca iti merge motorul bine inseamna ca ai platina reglata!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.