Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Oare mai are scapare?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
fotman80
Am o dacie din 95 si ...am plecat si eu la drum acu cateva zile....pe drum incepuse sa mearga mai tremurat putin....si am zis ca o fi de la bujia 1 care mi se mai bulea cateodata...
Am coborat, am schimbat bujia (nu am mai lasat sa se raceasca motorul....ca cica nu e bine sa desfaci bujia cand e motorul incins) si am pus alta...am strans-o si .....tot am observat ca mergea in gol...nici nu se strangea si nici nu se mai desfacea....
Am mers asa cu toate ca aveam sanse sa imi arunce bujia afara si ....nu mai zic cat ulei mi-a aruncat pe la bujia aia, avand joc...
Acu si intrebarea mea.....mai pot scoate bujia aia???ca sa nu fiu nevoit sa iau o chiulasa care e 5-7 mil din cate am vazut la un magazin...
C a t a l i n
Ce caută uleiul în zona bujiei? blink.gif
diaconuliviu
Da, ai stricat filetul, deci bujia va iesi usor de acolo. Problema e sa dai o cautare, s-a discutat despre montarea unor reductii pe chiulasa sau a unor compensatore tip "Heli-coil".
gdm
O chiuloasa de dacia costa la Remat vreo 30 de Lei. In aceasta perioada le gasesti usor pentru ca este programul rabla, pe alese. biggrin.gif
Bogdan 1300
Daca ti-a pierdut ulei pe la acea bujie inseamna ca te paste si o segmentare a motorului,daca nu un RK.. sad.gif
decat sa te complici cu reductii,mai bine iti iei alta de la dezmembrari,parerea mea.. alcoholic.gif biggrin.gif
argon
Pune reductie linistit, dar vezi cu uleiul la bujie ca n-are ce cauta acolo...compresie, supape, trebuie verificat.


In legatura cu asteptatul sa se raceasca inaimte sa scoti bujia, cat ai stat? trebuie sa stai minim 50 de minute. O data de doua ori nu se intampla nimci daca scoti la cald dar daca exagerezi, rezultatul l-ai aflat pe pielea ta.
diaconuliviu
Si nu numai asta conteaza - desi racirea are rol primordial; mai conteaza insa si stringerea bujiei. Daca pui mina pe tubulara "tiganeasca" careia ca "pirghie" ii pui surubelnita lunga, nu e bine. Cheia cea mai buna e cea care are deja acel "T" pe ea (e si "cardanica"). Se stringe max 1/6 rot, oricum mai mult nu poti din cauza momentului limitat. Etansarea va fi buna iar stringerea nu foarte mare, riscul de distrugere a filetului mai mic.
gdm
E prost sistemul la dacia. Materiale proaste, filet scurt la bujii, toate astea se aduna si ajungi ai probleme intr-un loc unde nu ar trebuie sa existe.
Masinile straine au bujii cu filet lung, materiale mai bune si nu apar astfel de probleme.
Cum am mai spus, nu are rost sa faci reductii la chiuloasaa. Te duci la Remat si iti iei chiuloasa in stare buna la maxim 30 de Lei.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.