Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Turatie ridicata
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Dacia Nova
codrin_ando
Desi am citit topicurie care se refera la "relanti" si la problemele acestuia, am gasit multe pentru Nova GTI.

Eu am urmatoarea dilema:
-pe o Nova GT am un carburator dublu, care merge exceptional dupa unele ajustari, curatari reglari;
-de la o vreme am constat ca relantiul incepe sa creasca dupa ce motorul se incalzeste destul si se stabilizeaza undeva pe la 1100rpm;
-deschid capota si dau sa reglez surubul respectiv dar acesta mai avea doar o spira la filet pana ce s-a desfiletat complet, astfel relantiul ramanand undeva pe la 1000rpm;
-am scos cablul de accleratie de pe el, cat si tija aia metalica care tine socul, cu ideea sa nu stea agatata clpeta in ele, dar degeaba;
-am invartit si de surubul de reglaj al treptei II, gandindu-ma ca e vreo problema de acolo, dar la fel raman turat;
-am verificat si nu trage aer fals mai ales prin talpa;

Ce ar trebui sa mai fac pentru a stabiliza relantiul pe la 900rpm la cald?

MENTIONEZ ca masina se comporta excelent in demaraj, nu oscileaza deloc turatia-relantiul, ba mai mult dupa 10-20 secunde e deja cald motoru, in sensul ca pot porni fara socuri de parca as fi pe injectie.

Dar parca surubul de relanti ar trebui sa stea pe la jumatea cursei, sau macar sa mai poti desfileta sau infileta pentru a regla mersul la relanti??!!

Astept sugestii!
mihai0070
Hmmm... daca ai spus ca a fost curatat si reglat ... de acolo este ... la astea duble ... relantiul este dat de mai multe chestii ... cum ar fi electrovalva ... functioneaza bine ... (nu mai imbla la surubul de TR2 ca nu are nici o treaba) vezi jiclorul de amestec ... cel din talpa ... vezi daca supapa de dezinecare (actionata de soc functioneaza) ...
carburatorul tau sta turat pentru ca este alimentat excesiv cu benzina sau poate nu ai gasit inca pe unde trage aer fals ... ai verificat cele doua stuturi din fata unde intra avans si reciclare gaze ... eu personal tin relantiul la 1100 si cu consumatori sta la 900 sau 1000 rpm ... daca se incalseste asa de repede ... in max 10 - 20 sec nu este bine , nu este bine deloc ... mult prea repede ... un motor de dacie nu se poate incalzi in 20 de sec ... abia ai timp sa pleci de pe loc ... el incepe sa se incalzeasca bine cam in 3 sau 4 min ... si asta in mers ...
bertro
avansul e pus la punct? chiar daca surubul e desfacut, socul e deconectat, ai verificat vizual inchiderea clapetelor sa vezi de nu se opresc aiurea ? La suruburile alea de la spate ai umblat cumva? NU trebuia sa umbli nici la surubul de reglaj TR2!
teoretic, electrovalva nu ar influenta turatia relantiului in sens ascendent. Problemele ei sunt de obicei ori ca nu opreste amestecul cand e decuplata, ori ca nu vrea sa cupleze, etc. nu cred nici ca ai aer fals.

PS: eu in locul tau m-as bucura ca am relanti mare stabil pe 2corp tongue.gif multi lupta sa obtina asa ceva, eu in ultimele zile cat l-am folosit aveam surubul ala infiletat dincolo de jumate ca sa pot avea relanti cat de cat stabil pe la vreo 800 rpm. si tot nu statea smile.gif
codrin_ando
E un 2corp mai hibrid (cu piese de pe unu defect + un carb mono...mai multe).Nu cred ca clapeta sa stea deschisa pentru ca am modificat putin inchiderea lor in raport cu orificiile alea de progresiune, astfel incat sa stea "ca la carte".

In spate am reglat surubul din talpa (de aer)-mergea extrem de prost cu reglajul din fabrica, la progresiune de langa EV nici nu ma ating ca e capsulat si nici macar nu face probleme de progresiune.

Avansul e pus la punct dupa ce l-am pus personal dupa o mica interventie in motor.

La tr2 doar am desfacut jumate de tura si am pus la loc cum era, dar degeaba.

Cu EV am avut probleme (scrisesem intr-un post anterior) dar am rezolvat-o prin punerea unei garnituri mai subtiri.

Cu surubul de relanti desfacut la maxim si motor cald sta pe la 1050 rpm si nici nu mai pomenesc sa dau avansul mai mare(daca trebuie) ca urca cu vro 200 rpm.

Asta e cu 2corpurile trebuie putin bibilite inaite de a fi puse pe masina (dar si filtre bune de combustibil); personal nu stiu daca de nou era asa dar cand am desfacut 2 corpul sa-l curat, bila de la cui pontou se plimba liber prin CNC, plutitorul stand doar in arc-si culmea ca mergea

PS:Pot sa va dau care nu aveti vro 200-300 de rpm (da nu mai mult biggrin.gif )

Ma bucur ca am relanti asa de stabil si de ridicat pentru ca noaptea cu consumatori coboara in limitele normale, dar ma tem sa nu se intample altceva(consum ridicat-inca nu am obs-, sau stiu si eu ce alte bube)

ALTE SUGESTII???
bertro
ia detaliaza aia cu "hibridul" monocorp-dublucorp. sunt curios (desi tocmai am sacapat de tot de 2corpul scos de pa masina)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.