Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: clipocesc beculetele rosii de la temp si pres ulei
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Paollo
problema se manifesta asa:

in mers..sunt intr-o oarecare treapta... cand schimb viteza si ridic piciorul de pe acceleratie.. motorul revine la relanti si incep sa clipoceasca beculetele rosii de la temperatura motor si presiune ulei.. (desi acele indica OK)
ci si cum ar muri motorul... desi el merge bine in continuare la relanti, 900rpm..

parca s-ar intrerupe contactul.. sau ceva de genul asta... desi nu scutura motorul... si nu da semne ca ar muri..

daca accelerez oricat de putin... beculetele se sting..

cred ca e de natura electrica... poate bobina de inductie.. delcou...ceva fire.. condensatorul ala.. habar n-am la ce sa ma uit... ziceti voi..

LE:
motorul e schimbat de 3 zile.. celalat nu facea asa... (l-am schimbat ca avea crapat blocul motor blush.gif )
cu motorul rece.. merge bine la relanti.. dar daca accelerez puternic.. si las acceleratia brusc.. moare..



multumesc
mihai0070
Daca acul de la ulei indica presiune si becul este aprins este clar ca s-a dus sonda de bec ... dau papucul care o alimenteaza da la masa ... sau firul pe undeva ... mai grav este daca toate functioneaza si s-a dus acul ... ca atunci chiar ai o problema la ulei ... care ori trebuie schimbat ori s-a dus presiunea ...
Paollo
trebuie schimbat uleiul.. stiu, azi incerc sa fac si operatiunea asta..
si bun , intradevar nu am presiune suficienta.. (e sub jumatate acul indicator)
dar e normal sa se aprinda amandoua becurile? si cel de la temperatura?
mihai0070
DA este foarte normal sa se aprinda amandoua ... la mine se aprind 3 martori .... unul de apa unul de ulei si unul de avarie ( ! ) ... dar eu am nova ... in cazul tau este normal sa se aprinda cei 2 martori ... si daca nu ma insel ...la berlina mea ... chair si atunci cand fierbe apa se aprinde si cel de ulei ... care de altfel sunt directproportionale ... ulei la 80 grade ... subtiat rau ... nu mai ajuta la racirea interna ... temperatura creste ... apa incepe sa fiarba si tot asa ... deci este normal ...si + cred ca sunt comandate de aceasi dioda la tine ...
Paollo
vin de afara.. am schimbat uleiul, era cam negru.. si cam putin (2litri).. motorul era nefolosit de mai bine de 1 an.. mai tarziu o sa plec la drum sa vedem cum se comporta.. deocamdata nu se mai aprind beculetele la relanti.
CiprianPJM
Eu am schimbat motorul tot cu unul care a stat si dupa cateva sute de Km mi s-a stricat sonda de ulei, cea de la ac. Indica presiune maxima sau oscileaza puternic. E posibil sa se fi infundat, pot sa o repar, curat, ceva sau e timpul pentru solutia finala? E posibil ca motorul sa fi fost murdar pe dinauntru, desi l-am curatat cu motorina? Sa fi intrat niscaiva mazga in ea?
AdrianP
Daca se aprind ambele becuri problema este la presiune ulei, daca se aprinde
un singur bec problema este temperatura mare a lichidului de racire.
Buldozer
Mai ceva de genul asta cu beculetele alea nesimtite sunt si la mine dar vine in felul urmator: Deci cand accelerez mai greu totodata osciland cu pedala de ambreiaj sau cand iau o curba mai brusca sau cand si mai ales cand franez mai brusc dar lung se aprind 3 beculete cea de ulei temperatura si benzina. Stiu cand se aprinde beculetul de la temperatura acul e stabil indica corect deci temperatura e buna, bun, la benzina la fel am benzina in ea destula deci... iar la ulei cand se aprinde acul se scade putin se duce in jos adica ceva de genul ca nu am presiune de la ulei. Ce se intampla si va rog sa ma ajutati pe mine si pe colegu cu aceiasi problema, eu zic ca ceva de genul ca ori Uleiul e prost rectific motorul meu este schimbat acum un an deci are un an si merge brici, o fi uleiul prost pun ulei (Valldy) e romanesc , de pierdut nu se pierede ulei pe nicaeri pe la baia de ulei e uscat total si curat, ma gandesc ceva cu pompa de ulei aia o stiu ca nu e schimbata o avea legatura cu presiune de ulei? iar la joja imi arata ca e destul de bine cu uleiul . Faza cu martori beculetii o stiu daca e problema la ceva se aprind cam toate chiar daca ramai fara benzina. Multumesc.
os
Buldozer:

ceea ce descrii tu sunt simptome de nivel de ulei prea mic (si relativ putina benzina in rezervor).

Se mai poate sa se produca un scurt-circuit la manevrele bruste pe care le faci, dar asocierea manevrei cu simptomele ma duce mai degraba cu gindul la nivele.

Este normal ca la presiune de ulei prea joasa sa se aprinda SI avertizorul de temperatura. Aceste lampi sunt conectate intre ele (printr-o dioda).

Daca imi permiti o recomandare: nu mai face manevre asa bruste - fiindca uzezi masina dar mai ales fiindca sporesti riscul de accident.
Uncle-Sam
Mie imi clipocea la fel. De fapt imi iesise papucul de la sonda si la relanti fiind vibratiile mai puternice, scutura firul cu papuc si se atincea f putin de chiulasa si astfel clipea becul.
lupulnebun
Mie mi se aprindeau amandoua acum ceva timp, iar acum nu se mai aprind deloc. Becurile nu sunt arse (verificate). Da' nu ma deranjeaza. M-am obijnuit sa privesc destul de des presiunea si apa. Mai mult apa ca presiunea e sub 2 biggrin.gif
Buldozer
Os:
Eu nu prea fac manevre bruste dar se ivesc ocazii cum e pe la mine in cartier stradute cu curbe din scurt, acuma mai nou desi fac cureba destul de lejer chiar foarte incet tot se aprind beculetele inainte nu mi se aprindeau deloc. In orce caz am sa ma duc azi azi sa iau 1l de ulei sa mai completez poate cine stir cum naiba o fi mai putin desi la joja arata destul de ok. Dar daca ar fi asa \, ma intreb oare cum pierd uleiul si pe unde. Totusi Luni ma duc la service sa-mi inlocuiesc 2 bielete antiruliu si o planetara si am sa vad ce se intampla cu pompa de ulei poate trebuie curatata sau schimbata daca nu e devina nici asta atunci sa verific garnitura de chiuloasa sa vad poate are pierderi pe acolo. Va dau raspuns.
Buldozer
Am cam rezolvat problema cu beculetile la ulei mai punand 1,5 l de ulei in motor totusi aveam pierderi de ulei dar nu-mi dau seama de unde. Acuma asi mai avea o alta problema cu beculetul de la benzina nu se aprinde sa ma anunte daca mai am putina benzina ca dupa acul ala care umbla haotic numi dau seama. Si totusi cand raman in pana de benzina atuncea mi se aprinde toate beculetele inclusiv cel de benzina. Care e problema?
os
Stai asa.. daca pe joja nivelul e bun n-ar trebui sa ai problemele descrise. 1,5l de ulei este _FOARTE_ mult, nuita ca in total la belina intra 3 l.

Joja insasi e buna? (da, stiu ca n.are ce sa se strice, dar ai sa te miri ce se intimpla).


buratino28
mie imi clipesc toate trei si mi se opreste si motorul .mor de nervi.m am dus la un electrician si a spus ca e de la sonda de ulei ca trebuie schimbata , dar nu vad de ce se aprinde si la benzina ,ce mai; tot ce i rosu prin bord
tgg2k
QUOTE(Buldozer @ 14 May 2007, 09:55)
Am cam rezolvat problema cu beculetile la ulei mai punand 1,5 l de ulei in motor totusi aveam pierderi de ulei dar nu-mi dau seama de unde. [...] Si totusi cand raman in pana de benzina atuncea mi se aprinde toate beculetele inclusiv cel de benzina. Care e problema?
*



cu prima problema... foarte mult ulei pierde (sau il consuma?!)

cu a doua... un contact slab, exact cum zicea Uncle-Sam: cand sta, face contact, in mers, de la vibratii, nu sta deloc fix si nu face contact sau face dar foarte prost astfel incat nu reusestei sa-ti dai seama cand se aprinde.

QUOTE(buratino28 @ 16 May 2007, 22:45)
mie imi clipesc toate trei si mi se opreste si motorul .mor de nervi.m am dus la un electrician si a spus ca e de la sonda de ulei ca trebuie schimbata , dar nu vad de ce se aprinde si la benzina ,ce mai; tot ce i rosu prin bord
*



daca moare motorul la relanti, ai incercat sa-l reglezi un pic mai mare si eventual sa verifici nivelul uleiului?
chiar ca nu stiu cum e sa ai martor la nivelul de benzina, am dacie 1300 fara martor, dar stiam ca sunt legate in serie cele doua becuri si cand ai o problema (oricare din ele) se aprind amandoua.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.