Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Nova - caldura
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Dacia Nova
Danny20
salutare...cine imi spune si mie cum se ajunge usor la radiatorul de caldura din interior.Presupun ca a ramas blocat pe deschis si am tot timpul caldura in masina.Masina e cumparata recent si nu am desfacut niciodata.Merci
bertro
treaba e cam asa la nova: apa calda trece mereu prin calorifer. faptul ca ai aer cald sau rece in habitaclu e determinat de o clapeta care fie forteaza aerul sa treaca prin calorifer inainte sa iasa pe gurile de aerisire, fie il forteaza sa ocoleasca (,) caloriferul, in functie de pozitia butonului de caldura din bord.

In primul rand, verifica daca e ok cablul de la buton pana la maneta de comanda a clapetei (situata pe exteriorul carcasei aerotermei, in dreapta): dai jos panoul lateral de pe partea pasagerului (are 1 surub si mai multi "braduti" de plastic), misti de butonul de caldura si vezi daca se misca acea maneta pe cutia aerotermei (vezi poza de mai jos), daca face cursa completa. Daca nu, problema e de la cablu, cel mai probabil a sarit camasa din una din cele 2 cleme de prindere (e una la buton si una langa maneta). E mai rara situatia in care a sarit insusi capatul cablului din varfurile de prindere. (ca sa verifici clema de pe partea panoului de caldura din bord, fie bagi capul pe laterala aia fara capac si te uiti cumva in sus sa vezi butonul, fie desfaci suruburile care tin panoul de caldura si-l tragi putin in afara (e un surub la suportul brichetei si unul in partea dreapta. sus nu are suruburi).

DACA insa atunci cand misti de buton, maneta de pe aeroterma face cursa completa, problema e din interior. cel mai probabil s-a blocat nenorocita aia de clapeta sau, caz mai nasol, s-a rupt axul de prindere de pe stg sau dr (daca e asa, roaga-te sa fie stg, partea opusa manetei de comanda). In cazul asta, singura solutie e sa dai jos aeroterma, sa o desfaci si sa vezi ce e acolo. Ca sa nu muncesti degeaba, e bine totusi sa faci un test inainte: misti maneta aia cu mana si asculti daca se aude zgomotul clapetei cum inchide. impingi maneta aia cat mai la capat si mai testezi aerul sa vezi daca e tot cald (poate nu trage cablul de maneta destul).

Demontarea aerotermei inseamna:
- demontarea torpedoului
- demontarea panourilor laterale ale consolei centrale
- demontarea consolei centrale
- demontarea panoului de sub volan (ala cu cutia de sigurante)
- deconectarea tubulaturii spre gurile de aer
- deconectarea cablurilor
- 90% deconectarea caloriferului din circuitul de apa (nu stiu daca reusesti sa scoti aeroterma fara sa scoti si caloriferul cu ea. Merita oricum sa incerci, ca sa nu mai golesti instalatia de apa. Eu am scos si caloriferul, ca oricum era si ala de schimbat). sunt unii care au desfacut aeroterma si fara s-o demonteze. probabil te chinui mai mult decat daca o dai jos.

- dupa ce ai deconectat/demontat tot, desfaci cele 2 suruburi si 2 piulite din cele 4 colturi superioare ale aerotermei si o tragi pe sub bord.
- apoi desfaci clemele care tin cele 2 jumatati unite si vezi care e buba inauntru. daca ai scos si caloriferul, e o buna ocazie sa-l verifici de scurgeri.
- dupa ce ai remediat, pui totul la loc in ordinea inversa a pasilor de mai sus. demontarea iti ia maxim 1 ora, remontarea iti ia un pic mai mult.

SOLUTIA ALTERNATIVA (pe care am implementat-o eu)
ca sa nu te mai complici cu demontatul a jumatate de bord, cum am descris mai sus, poti sa-ti pui un robinet pe furtunul de la calorifer. In felul asta pierzi intr-adevar partial comanda de la bord a caldurii, dar nu cred ca e mare greutate sa deschizi capota de 2 ori pe an pentru a comuta robinetul pe rece/cald. In felul asta eviti si circulatia continua a apei prin calorifer si poate ii prelungesti putin durata de viata. Recomand sa nu arunci banii pe un robinet special auto, ca sunt de shit total. Poti folosi cu succes un robinet de instalatii sanitare + 2 nipluri potrivite + 2 coliere. e mult mai ieftin si mai durabil.

asa arata aeroterma de nova. observa cele 2 manete, una pentru directionare aer si aia lunga cu roata dintata pentru pozitia clapetei de caldura:
[attachmentid=53114]

bafta!
Danny20
merci mult de tot...apropo poate imi dai si id-ul de mess k abea mi-am luat masina asta si sigur o sa mai am nelamuriri.....merci inca o data
bertro
cu placere. poti intreba pe PM, sau chiar aici, cu ocazia asta primesti sfaturi si de la altii, chiar mai avizati ca mine.
Danny20
ok atunci....
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.