sobolan
8 May 2007, 21:44
am si eu o intrebare !
cu aproximatie daca poate sa-mi spna cineva cam cate grade indica ceasul de apa din bord cand acul se afla pe spatiul hasurat cu alb imediat sub rosu !
pe masina mea am bord de reno si ala dinainte de dacie nu avea ceasuri ci doar becuri.....
CriSTI68
8 May 2007, 22:01
ala de sus ? 90 parca
mihai0070
9 May 2007, 08:19
pai eu la nova stiu asa ... ultima linie alba ... 90* zona hasurata stiu ca este 100* pe rosu ... deja este naspa 120* intre a 2 a si ultima linie alba este normal sa stea temperatura ... plaja de acolo este undeva la 50* pana la 90*
CriSTI68
9 May 2007, 13:21
eu am asa :
Linia rosie de sus 115 Grade
Linia alba de sub rosie 90 Grade
sobolan
9 May 2007, 21:13
mersi ptr. raspunsuri.....ca sa fiu mai clar acu' arata cam asa....
CriSTI68
11 May 2007, 12:44
ar fi cam asa:
Mie imi sta sub jumatate intotdeauna, am schimbat sonda, la fel, am schimbat ceasul, la fel, asta inseamna ca am maxim 60 de grade?
mihai0070
11 May 2007, 13:01
Da argon

o sa scapi ieftin la plata a gigacaloriei...
Cred ca nu indica bine dar daca indica ... poate ca acolo ai 90 * ca la tico ... inainte de jumate porneste ELV ... deci acolo are 90* poate asa este calibrata sonda
si la mine la injectata tot sub jumatate statea
CriSTI68
11 May 2007, 13:28
mie imi sta asa de cand am scos termostatul, am fost plecat la tara 300 Km dus intors si abia a urcat la lina 2 de jos
Atentie:
"Nu se circula niciodata fara termostat; in cazul defectarii lui, este obligatorie inlocuirea" (Corneliu Mondriu, 1990).
Pentru a functiona in parametrii normali, motorul trebuie sa aibe temperatura lichidului de racire 80-85 grade - regim termic normal (indiferent de anotimp). Pentru asta este pus acel termostat.
Ani de zile am vazut vecini care scoteau termostatul in timpul verii spunand ca nu este nevoie decat iarna de el (sa bage caldura masina).
Folclorul din fata blocului este departe de realitate in foarte multe cazuri.
hac, ma bag si io in treaba
Pentru sobolan: ai 98-100 grade dupa cum indici tu acolo.
Presupunand ca sonda in sine este buna, calibrarea ceasului si indicatiile lui sunt urmatoarele: prima linie de jos 40 grade, a doua linie 60 de grade (Argon, pune termostatul la loc sau inlocuieste-l ca nu-i bine sa mergi cu ea asa), a 3a linie 95 de grade, ultima linie (capatul de sus al scalei) 110 grade. Pentru verificare, cautati o Dacie de prin 87-88, adica primele care au aparut cu turometru, ca pe ceasurile lor originale (daca le-or mai avea) scria exact si cifrele astea debitate de mine mai sus.
O functionare normala in regim termic (80-85 grd) indica la bord pozitia orizontala sau foarte usor ridicata in sus a acului. Ma rog, aicea depinde si de termostat, si la cat deschide el...
the fast and furious
13 May 2007, 04:49
.... si daca nu exista termostat in furtunul care vine de la radiator atunci ce mai indica termometrul sau mai exact poate avea si erori si cam care ar fi alea?
Mai exact termostatul ce anume inchide si ce rol are.
Personal fara termostat decat de 2 ori s-a ridicat apa peste ultima linie alba:
- prima oara pe Magheru vara pe canicula si cu porniri de la semafor de 1100 - 1200 de ture
- a 2 oara cand era radiatorul facut praf dupa accident si curgea cand in 50 de metri imi indica in zona rosie desi apa nu fierbea nicidecum.
daca nu are termostat, circuitul de racire nu isi mai mentine constanta temperatura si are exact efectele care le-ai descris tu acuma. Faptul ca nu ai termostat nu inseamna ca nu iti indica nimic la bord. NU confunda termostatul cu sonda indicatoare de apa.
Termostatul este o piesa care are o duza termica (un mot) in capul ce intra inspre motor. Cand se incalzeste apa, apar dilatari in termostat si in mot, si o tija se misca in corpul lui, permitand apei sa ajunga in radiator. Imediat ce scade temp apei ce trece prin el, dilatatia dispare, tija se misca la loc si el inchide circuitul, nemaipermitand apei sa ajunga in radiator. Tinand cont ca dilatatia aia e calculata sa se produca la o anumita temperatura (functie de constructie, intre 82 si 97de grade) , se cheama ca piesa asta iti tine relativ constanta temperatura apei din motor.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.