Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: 1300 nu trece de 100km/h și face mult zgomot...
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
coco_3033
Salut

Conduc o dacie din 82 de 1300 cmc si am o intrebare.La peste 100 masinuta incepe s-a scoata destul de mult zgomot.Am ulei schimbat in cutie (4 trepte) si ia-am pus si aprindere electronica dar tot nu am scapat de zgomotul ala infernal.Cu aprinderea sa imbunatatit reprizele masinii dar degeaba ca trece greu de 115 km/h.

Intrebare : credeti ca am probleme cu cutia de viteze (masinuta din motive necunoscute are din fabricatie disc de ambreiaj de 180 ptr. 1310)

Multumesc sad.gif
Uncle-Sam
monsieur, din cate stiu eu asa fac toate daciile cu 4 trepte. Eu cand am avut 1300 (ultimul model) abia am prins 120. Ca sa nu mai zic ca facea ca toti dracii. La 1100 la fel, asa ca n-ai ce-i face decat sa pui cutie cu 5 trepte. Apropo, dacia mea tot din 82 era. Intrebare: nu cumva esti tu cumparatorul? wink.gif
dragOn
Și prima mea Dacie (tot 1300) din 84 făcea la fel!
whitesorcerer12
hai mah, fii serios, cu cat vrei sa mergi , cu 150, 160?

e destul 100-110 la o masina de aia, toti ne limitam la asta...
Al Cap0nE
"Asa face toate!". E normal, daca ai numai 4 trepte. La mine (tot 4) accelereaza bine pana pe la 110; dupa asta creste mai greu, dar ajunge totusi la 140. Si nu stiu de ce, dar cred ca din cauza esapamentului, zgomotul de la 140 este mai scazut ca cel de la 100. coco_3033, ia mergi tu cu ea cu 90 km/h si sa vezi ce frumos suna si ce consum de invidiat o sa ai. Nu o mai chinui ca nu e masina de alergat.
paulp
Pe linga faptul ca "asa face toate" :vmad: subiectul se muta la Probleme tehnci ca nu vad nici un tunning aici :evil:
marius-gabriel
"nu face toate asa"

a mea e din 80, urla ca e in 4 trepte, dar fuge cu 140
bogdan3l
ii dau dreptate lui marius-gabriel, si a mea (din 89) face zgomot dar sare bine de 130 fara mari probleme. normal ca dupa 110 -120 accelereaza greu ...dar merge.

chiar duminica veneam pe A2 si a calcat-o tata pana la 128 km/h cronometrat si 115 pe bord si a mers asa cativa km buni .....am facut 54 km in fix 30 de minute avand in vedere ca in partea dinspre lehliu e restrictie la 80 si tata mai respecta astea.

acum dupa ce am bagat folie d'aia in usi si pe sub mocheta puteam sa vb normal in masina la viteza mare ( adik nu este nevoie sa ridic glasul )
cristi_21us
salut.am si eu o intrebare.ce inseamna cu la voi ca alearga cu 140?si a mea prinde si mai mult de 140 nu am incercat.i-am dat pana la 140 dupa care m-am oprit dar mai ducea.voi puteti sa mergeti cu ea asa zeci de kilometri.aveti turometru?stiti cate turati are motorul la o cutie cu patru trepte la 140 km/h.a mea la 135 avea 4600 - 4700 rot/min ( nu mai stiu exact ).si cer parerea unei persoane care e competent de raspuns nu din auzite.se poate rula la aproape 5000 rot/min cu un motor 1289 cmc pe o perioada mai lunga.
whitesorcerer12
bogdan 31, am si eu o intrebare,,,

ai radiator mare?

vrei sa zici ca vara cand sunt 35 grade afara la pranz tu mergi cu 125 si nu iti fierbe???
teodor
Domnule coco_3033 nu ti se pare ca la 1289 cmc masina duce destul de bine , plus ca sigur acest motor sare de 120 km/h daca esti tenace si nu iti e frica. :wink: :wink:

Peste 110 km/h o sa ai un consum mare, vrei sa consume putin atunci nu depasii viteza de 100 km/h.
bogdan3l
dap whitesorcerer12, am radiator mare ....apa sta normal la 86 dar cand o calaca tata ( ca eu nu am carnet am doar 17 ani ) sare la 90-95. motorul are decat 13000 ( 13 mii ) km , iar atunci cand a fost facut Rk-ul am schimbat mai toate componentele . plus ca a fost facut de un meserias bun ( motorist care lucreaza la fabrica de avione :mrgreen: ) care nu s-a incurcat cu carpeala sau cu piese ieftine ( da m-a cam uscat la buzunar 10-11 milonane facut motor , schimbat 2 sincroane in cv si schimbat bucsaraia fata - asta acum 3 ani ).

a si era sa uit - instalatia de racire a fost curatata in decembrie ca aveam ceva probleme sad.gif
whitesorcerer12
si a mea e curata bec, radiator mare, aerisit beton, dar cu toate astea din cauza turatie, care trece de 3000 la 100 la ora, apa creste suparator...

de asta ma intrebam cum poti rula constant cu 125 la ora in miez de august, la pranz...
Radduu
asa am avut si eu problema asta....nu treacea de 100km/h....aveam carburatorul super murdar, dupa ce l-am curatat merge perfect , cel mai mult 130km/h...tot cutie cu 4 trepte...dar nu se aude nici un zgomot
bogdan3l
whitesorcerer12, nu am zis ca am mers in august ......Trimis:

28 Sep 2004 10:42 pm. si de obicei vara drumurile mai lungi nu le fac la pranz ca doar e dacie si faci sauna in ea oricat ai merge cu geamul deschis.



Radduu,ce i-ai facut sa nu se auda motorul ?
Pedro
Am dacia 1300 an '81, am mers cu ea cu 145-150 km/h la 40C afara , temperatura era 100C, la 130 km/h - 93C Bucuresti-Pitesti si de asemenea pe Fagaras-Brasov, culmea este ca am radiator mic , mic si vechi . Bineanteles asta cu circuitul mare prin caloriferul de incalzire deschis. Acum pe vremea asta as avea tupeul sa merg la 150 km/h fara sa ma uit la temperatura



Bineanteles ca motorul huruie de-l iau toti dracii dupa 120 km/h
tarzy
am Dacia 1310, fabricata in 91, 4 viteze, radiator mic cu elvent, daca ma dau tare la ea trece de 130 dar nu se mai aude om cu om in masina de zgomot.

ce este ciudata fata de ce spuneti voi, la a mea la peste 80-90Km/h nu prea se mai incalzeste motorul (nu pleaca elvent-ul)
Radduu
QUOTE


Radduu,ce i-ai facut sa nu se auda motorul ?



nu am facut nimic la motor, decat tachetii au fost reglati. Iar la 130 km/h motorul nu huruie deloc, si cui ii zic bineinteles ca nu ma crede....in afara de cei cu care am mers in masina si s-au convins.

Masina e din '86 4 trepte.
diaconuliviu
La mine cu culbutorii reglati tot e zgomotos..

Culmea e ca daca ii reglez dupa metoda "cil. x in compresie", cind rotesc arborele ma trezesc ca le creste jocul (arborele e nou) si tot se aude acel zgomot de culbutori

Oare de la ce?

Alinierea arborilor am facut-o bine, la semne, deci nu e decalaj..
to_the_limit
o problema aseamantoare am si eu la o berlina din 98 care huruie ingrozitor la viteze de peste 80 la ora in tr a 5..de nu poti sa te intelegi in ea deloc...



pe mine dupa un drum de 200 de km ma durea ingrozitor capul ...



plus ca urca ff greu de la 100 la ora in sus si mai mult de 120 km/h nu duce....



mentionez am segemntare facuta la ea cu 2000km in urma...



de fapt am obs ca peste 3000 urca mai greu decat subturat..parca e dizell se gatuuie de la 3500 in sus..
wo_name
to_the_limit, vezi daca nu cumva ai proble cu aprinderea, verifica distanta la platina.

La mine tot asa cam facea (distanta la platina prea mare), in plus la turatie mare (4.000 in a 3-ea, 3.000 in a 5-cea) trepida de o luau toti dracii.
to_the_limit
he..



nu cred ca e platina...ptr ca de pornit porneste super si dimineata cand e rece..fara sok etc..



si nu trepideaza..stiu la ce te referi..nu trepideza deloc ..dar nu trage cum as vreau io peste 3000..de ture...



rage da nu trage...



si pe loc de ex daca acceleerz progresiv pana la 4000 sa zicem la 3000 de ture intra intr-o rezonanta,ceva,se aude un harait undeva la motor ,odata cu sunteul motorului turat...dar numai la 3000 de ture..



strage...
wo_name
si la mine pornea la prima cheie, dar daca tu spui ca nu e de la platina, asa sa fie, nu te pot contrazice, tu stii cu iti este masina.



Parerea mea ti-am spus-o (cum este si semnatura).
to_the_limit
HE,nu vreau sa te simti ca te-am contrazis,ca nu e nici masina mea macar..e lu taicamiu..insa am obs ceva ciudata si anume ca nu prinde viteza care ar trebui in tr de viteza corespunzatoare...



De ex:



tr-1-25km/h 3000 de ture...

tr-2-38km/h 3000 de ture...

tr-3-45-50km/h 3000 de ture..

tr-4-75km/h 3000 ture..



si cand stau pe loc si apasa ambreiajul se aude un harait..



poate fi cumva rulmentul de placa de vina la tot ce am descris mai sus???
wo_name
la ambreaj nu am ajuns inca (am trecut putin pe la aprindere, motor, f. putin pe la cutie) masina o am din mai, si mai am timp sa vad ce si cum. Si e destul de greu in fata blocului fara prea multe scule si cu cunostintele (nu neaparat de mecanica, electro - auto in general si Dacia in special) la inceput (omul cat traieste invata).



Eu mi-am spus parerea pt. ca la mine era reglata platina si dupa un timp a inceput sa faca proble la turatii mari, sa observ (dupa ce am tot citi pe aici si cu ajutorul unui mecanic, gratis ca doar suntem rude) ca distanta la platina este destul de mare, dupa reglare (din nou) se pare ca nu mai face asa de urat (mai are saracuta si alte probleme, unele stiute altele nu).



In concluzie: tu stii cum este masina, eu doar am spus cum a fost la mine in speranta ca-ti va folosi, prin contrazicere (daca nu sunt stupide, si aici nu a fost cazul) oricum cunostintele se dezvolta.
bogdan3l
QUOTE
QUOTE


Radduu,ce i-ai facut sa nu se auda motorul ?



nu am facut nimic la motor, decat tachetii au fost reglati. Iar la 130 km/h motorul nu huruie deloc, si cui ii zic bineinteles ca nu ma crede....in afara de cei cu care am mers in masina si s-au convins.

Masina e din '86 4 trepte.




pai eu nu am zis de huruit ...ca nici la mine nu huruie ....da motorul se aude. depinde ce intelege fiecare prin huruit ....eu cel putin inteleg prin asta un sunet ca acela de moara , cu fregvente joase :mrgreen:
cristi_21us
sunetu ala la 3000 ture am inteles ca e de la galerie,saxofon ceva de pe acolo.si la mine se aude la 3000 ture dar dupa 3000 dispare.dar am pus si eu o intrebare pt baietii care se lauda ca merge la 140-150.mergeti la viteza asta pt o perioada mai lunga sau asta e viteza maxima atinsa?
Pedro
La mine viteza maxima atinsa
Radduu
Eu merg cu 130 ,,viteza constanta, si nu au fost probleme. Nu prea se aude zgomotul ala de la motor, cred ca am bagat intre bord si motor vata daia...nu stiu cum se numeste. sad.gif
gheo
Fratilor, cit ulei e normal sa pape la 1000km? :planset:
St
QUOTE
sunetu ala la 3000 ture am inteles ca e de la galerie,saxofon ceva de pe acolo.si la mine se aude la 3000 ture dar dupa 3000 dispare.dar am pus si eu o intrebare pt baietii care se lauda ca merge la 140-150.mergeti la viteza asta pt o perioada mai lunga sau asta e viteza maxima atinsa?




Nici eu cu a mea din 2003 cu injectie nu pot sa merg cu 140 constant, adica masina poate, da imi e mie putin teama, hubuie rau de tot.
Alex22
Se poate sa nu se tureze din cauza ca e infundata toba.Am un prieten care a patit la fel cu fiat uno,nu trecea de 110 cu a 4-a si facea o galagie motoru ala.Dupa ce io desfundat toba iodat 150 lejer.
cristi_21us
Mersi st2005.Ai fost singurul care mi-a raspuns.Deci tu daca cu 5 trepte si masina noua nu poti merge cu 140 constant da ce sa mai vb de cei cu 4 trepte.Ca se pot atinge viteze de 140 - 150 e altceva.
tatabobu
QUOTE(gheo @ 1 Oct 2004, 12:53)
Fratilor, cit ulei e normal sa pape la 1000km? 256.gif
*




De fabricant e dat drept consum acceptat 4-500 ml/ 1000 km

Sursa: amintiri din manualul de Dacia 1300, editia 1975
Mr.M
Sal all!
Am o dacie berlina din 2002 si in treapta a V-a la 2000 rotatii pe minut am o viteza de 70 km/h.E normal?(tata are o Daci Nova GTI din 1999 si in a V-a la 2000 rpm are 90 km/h).
Eu am reusit sa ating o viteza maxima de 155 km/h dar nu pt mult timp pt ca motorul era destul de turat si facea un zgomot.....
Am observat ca intre treptele a VI-a si a V-a nu e diferenta prea mare(200 rpm).Asa e la toate berlinele?
Ov
depinde de cutie. Cutia mea este (se pare) ca a ta, adica diferenta fff mica intre IV si V, dar a lui taica-miu (tot din 2000 masina ca si a mea) are a 5-a muuult mai lunga. Ca viteza, si eu am prins ca si tine (150 pe ceas) dar fffffffffoooooooarte greu si cu niste zgomote deosebite 04.gif
bogdan3l
probabil motorul de nova gti are cuplul maxim la turatii mai scazute iar cutia a fost calculata in functie de motor. sa fi sigur ca daca ai pune o cutie de nova pe un motor de berlina te-ar chinui foarte mult ....si nici performante deosebite nu ai avea ...

parerea mea......hac ..... icon_mrgreen.gif
Ov
motorul de nova gti (1,6) e identic si la fel cu motorul de berlina Ti (tot 1,6)
si la fel, motorul de nova gli (1,4) e identic cu ala de berlina Li

oricum, ei au pus cutiile dupa nici o regula, la nimereala, un fel pe una, alt fel pe alta, cum au apucat
bogdan3l
cutia de nova ( adica raportul ) este perfect si pentru berlina ? eu ma indoiesc ca motrul de 1,3 sau 1,4 ar avea destula putere sa accelereze decent de la 90 km/h in sus la numai 2000 rpm excl.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.