Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: geometrie roti
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
EsTeTicu
Va salut din nou.

Problema este in felul urmator:
Masina era mai lasata pe dreapta fata, cauciucul de pe dreapta fata tocit foarte mult pe exterior, tragea dreapta destul de mult.
Am facut urmatoarele: schimbat bucsi tirant, capete de bara, echilibrat roti, verificat presiune, adus cauciucurile noi de pe spate pe față, facut directia, iesit 8 mm de deplasare lonjeronul din dreapta fata. Buuun. Am fost la un nene, cu presa, mi-a adus roata din dreapta perfect perpendiculara pe sol. Insa, acum am impresia ca cea din stanga sta cum statea cea din dreapta inainte (cu toate ca nu s-a atins de ea).
Ca sa ma fac inteles, daca priveam masina din fata, roata din dreapta era ca o latura a unui triunghi cu varful in jos, ca la masinile de mare tonaj.
Suparat ca am facut una si s-a stricat cealalta, m-am reintors la cei care mi-au facut geometria. Acum a iesit ca tot cea din dreapta este acum prea mult miscata, si ca trebuie 3 mm inapoi. Le-am spus ca dupa ochiul meu de incepator, cea din dreapta este perfect perpendiculara, si mi-au spus ca la dacii e normal ca rotile din față sa aibă putin unghiul de care va spuneam, ca un triunghi cu varful in jos. Personal, mi se pare o aberatie, nu am camion roman sa arate asa, plus de asta nu am vazut toate daciile cu rotile in felul asta..
Acum trebuie sa ma hotarasc ce sa fac, sa o dau pe dreapta inapoi 3 mm sa arate ca cea din stanga sau sa o dau si pe stanga sa stea dreapta. Tin sa mentionez ca acum trage foarte putin stanga, dar insesizabil aproape.
Valorile de la geometrie sunt in felul urmator:
Softul zice la unghiul de cadere intre 0°30' si 1°30'. Eu aveam prima data 1°11' stanga, si 3°04' dreapta. Acum am 1°24' stanga (de ce mai mare??) si 0°36' dreapta (aproape de ideal, sta perfect dreapta).
Sper sa intelegeti explicatia mea, daca nu, am sa incerc sa reformulez.
Multumesc anticipat smile.gif
argon
ti-a modificat unghiul de cadere? ala se modifica doar schimband basculele, cu unele tip nou cica, cu deport +/- . Altii mai dau alte gauri in cele clasice, sa schimbe pozitia pivotului, dar parerea mea este ca e carpeala, se pierde rezistenta.

Sa ti cont ca majoritatea drumurilor sunt putin inclinate, sa se scurga apa, deci e NORMAL sa traga masina putin dreapta, daca tu zici ca iti trage stanga, ai probleme.
EsTeTicu
Nu ai inteles.. dupa ce la geometrie mi-a zis ca roata din dreapta trebuie cu 8 mm mai in afara, (basculele au maxim +4) am fost la un service aici in Ploiesti, si cu o presa mi-a departat lonjeronul (la rece). Si intra-adevar acum sta bine roata.. Tragea dreapta inainte, acum stanga putin. Eu intrebam de ambele roti de pe fata, daca trebuiesc sa aibe caderea un pic in unghi...
Fizz
blink.gif
EsTeTicu
Hmm, pentru ce masina sunt valorile? La mine scrie intre 0 30 si 1 30, la tine 1 30 +- 30... deci? cum trebuie sa fie pana la urma?
argon
QUOTE(EsTeTicu @ 13 May 2007, 11:41)
pentru ce masina sunt valorile?
*



Pentru Dacie sunt valorile, si intradevar e 1 30' +/- 30' . La tine e nasol rau...


Acolo scrie clar, nu se regleaza..asa stiam si eu.
EsTeTicu
Va trebui sa te contrazic. Am facut initial geometria si mi-a iesit 3 04 la unghiul de cadere pe dreapta.
Mentionez ca si mie mi-a tocit rau de tot cauciucul din dreapta doar pe partea din exterior.
Asadar, de la geometrie m-au trimis la un atelier aici in Ploiesti, unde pentru 60 RON, mi-au mutat pur si simplu lonjeronul de pe dreapta mai in afara cu 8 mm. Totul se face la rece. Se pune masina intre 2 bare de metal foarte tari si legate intre ele prin ciment, se pune o contra in caroserie, si din partea cealalta cu o presa hidraulica se impinge in lonjeron. Se aud 2 cârâituri si e gata. Pot sa-ti spunca acum roata sta perfect dreapta. Deci... se poate regla si unghiul de cadere.
Intrebarea mea era tot legata de pozitia normala a rotilor de față... adica in V sau perfect dreapte..
argon
O problema asemanatoare am si eu, e aproximativ normal, rotile fata fac un \ / , dar nu trage in nici o directie. Daca trage intr-o parte, e alta problema, alte unghiuri dereglate si nu nu unghiul de cadere. Asa e din fabrica, si aceeasi problema o au mai toate papucurile Diesel.

http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=38927&hl=
EsTeTicu
Acum citeam si topicul tau. Cand am cautat eu nu l-am gasit..
Si mie cei de la gemetrie mi-au spus ca e normal sa faca un \ / rotile din față la dacii. Dar mi se pare penibil, m-am uitat la sute de masini pe strada si niciuna nu e vizibil asa.. totusi, am dacie, nu camion Roman cum spuneam.
Deci tind sa cred ca normal e ca rotile sa aiba un unghi intre 0 30 si 1 00 maxim, nu 1 30 cum spune softul asta de directie.
Luni eu va trebui sa ma duc sa imi dea lonjeronul inapoi 3 mm (asa mi-au zis cand am facut a 2-a oara geometria dupa operatiunea de indreptare). Eu insa tind sa o dau si pe cea din stanga mai in afara ca sa fie amandoua la fel..
A, si am uitata sa mentionez, mie imi tragea dreapta.. tie am vazut ca nu.
ydaniel
da si la mine e dif mare intre unghiurile de cadere.asta dupa ce am schimbat basculele superioare+multe altele.faza e ca la geometrie mi-am facut o fisa cu valorile inainte/dupa si unghiurile de cadere erau diferite
EsTeTicu
Am rezolvat. Mi-a dat tot lonjeronul din dreapta inapoi cu 3 mm. Apoi am revenit la geometrie, unde mi-a reglat directia. Acum am unghiul de cadere 1°24' stanga si 1°25' dreapta biggrin.gif Am pus si cauciucurile noi de pe spate + echilibrat iar masina merge perfect dreapta pe sosea.
Costul total al operatiunii aprox 200 RON cu totul.

@ydaniel: treaba cu basculele cu + si - sunt o loterie. E posibil sa-ti stea si mai rau si atunci ce faci? ca inapoi banuiesc ca nu ti-o mai primeste dupa ce ai montat-o... ca sa nu mai vorbim de costurile mult mai ridicate. Parerea mea smile.gif

Se poate inchide, multumesc coolspeak.gif
ydaniel
pai eu am schimbata basculele superioare cu unele noi fara deport:)
EsTeTicu
Numai dupa ce faci geometria iti poate spune de acolo pe care si cu ce valoare sa o schimbi eventual.. dupa ochi evident ca nu are cum sa-ti iasa.. mai ales la drumurile noastre.. deasta una noua nu a picat cum trebuie.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.