Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Blocare roata
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Ovidiu Comănescu
Salut, vin si eu cu o problema, cu toate ca in urma cautarilor nu am fost prea lamurit.
Aseara cand am plecat de la serviciu, dupa 50m de mers roata dreapta spate mi sa blocat, dadeam in spate isi revenea, incercam sa plec, iar se bloca si tot asa de vreo 5 ori si culmea ca sa intamplat si intr-o intersectie noroc ca era pe la orele 23 si nu prea era circulatie ca altfel aveam carne de mancat pentru o luna. Dupa ce si-a revenit pana aproape de casa a mers binisor, dar dintr-o data iar sa infranat, dar nu blocare. Am apasat frana si se ducea usor vreo 2 cm dupa care se intarea, am mai mers putin iar frana din senin, apas frana iar 2 cm si pana acasa nu am mai avut probleme, deci ce ar putea fi? Astazi am desfacut tot ansamblul, pistonasul nu era blocat, sabotii putin murdari de un fel de noroi intarit, doar arcul mic de jos era slab, a si era sa uit, acum vreo doua luni am mai reglat putin de tija de la pompa, in sensul ca am mai intarit putin frana, deoarece era prea moale si tinea cam jos, azi am reglat-o cum a fost, dar tot moale este, chiar daca am aerisit si aer nu prea a iesit decat de la roata spate stanga foarte putin. Va multumesc si sunt receptiv la orice sfat sau sugestie.
tonicelli
Incearca sa vezi si daca repartitorul isi face treaba bine blush.gif
Ovidiu Comănescu
Da, repartitorul isi face treaba, de fapt nu vad ce ar fi cu repartitorul, nu as mai fi avut frane pe spate, limitatorul scade presiunea cand ai greutate pe spate, si cum am cate ceva mereu in portbagaj, inclusiv trusa de scule care totusi atarna ceva. Oricum multumesc si chiar il voi verifica.
razvan_3asy
Ai avut frana de mana trasa si s-a blocat cablu....trebuie sa schimbi cablu, cel putin asa am avut eu...
Ovidiu Comănescu
Nu, nu am avut frana de mana trasa in timpul mersului, blocajul a fost intantaneu, spontan ca si cum ar fi avut o presiune foarte mare in instalatie, se auzeau sabotii ca si cum se lipeau de tambur si asa ingheta roata, un "poc" si scart, dar dece numai o roata, ar fi trebuit amandoua dupa spate, asa-i?
diaconuliviu
Verifica arcurile sabotilor, cind sare sau se rupe sau se intinde un arc din ala se autoinfrineaza. Eventual mai poate fi un "ferodo" desprins sau spart ale carui bucati sa infrineze prin impanare. In ambele cazuri va trebui sa demontezi tamburul.

Daca ar fi LIMITATORUL (asa ii spune, nu repartitor, care e acel TEU de pe punte) ai avea probleme cu ambele roti si asta doar la actionarea frinei, nu din senin.
Ov
verifica cele 4 suruburi care prind taler-ul pe punte wink.gif
AAlpine1
ti s-a "spart" sabotul pe spate ........... schimba sabotul..........
Ovidiu Comănescu
Sal, in urma verificarilor mai amanuntite, am constatat ca arcul mic din zona inferioara a sabotilor se largise, din ce cauza nu stiu, l-am readus la forma initiala si sabotii stateau asa cum trebuie, nu am sabot spart, suruburile la taler sunt stranse, cred ca a doua problema care a fost, caldura de peste zi, tija impingatoare frana mai stransa, arc slabit saboti + presiune instalatie mai mare = blocare saboti. Posibil si ceva la pompa de frana, mizerie pe supapa, ce mai schimbat garnituri peste tot. Oricum azi dupa remedierea arcului, nu am mai avut probleme, voi vedea deseara dupa caldura din timpul zilei, daca mai am probleme. Va multumesc pentru sugestii si in curand voi face o verificare mai amanuntita a sistemului de franare. Momenten franele sunt bune, pedala putin elastica si tine arpoape de jumatate, voi verifica pompa mai in amanunt.
diaconuliviu
Nu posibil ci SIGUR SI o problema la pompa. Cum am spus mai sus, de la arcul ala sarit/slabit ramine roata infrinata. Ca sa creasca presiunea in circuit fara a apasa pedala presupune:
- pompa simplu-efect (model vechi, cu un piston) = supapa gripata.
- pompa dublu-efect (model mai nou, cu 3 sau 4 conducte) = supapa gripata sau pompa atacata din reglare defectuoasa a tijei sau servo, incit o supapa nu ajungea pe stiftul ala elastic incit sa permita descarcarea.
Altfel, oricit ar creste temperatura, lichidul care se dilata "urca" in pompa, apoi in vas.
Ovidiu Comănescu
Garniturile la pompa le-am schimbat anul trecut, dar calitatea lor lasa de dorit dupa cum se vede, folosesc lichid 2+2 dot 3 acelas tip de lichid punea si tatal meu. Dar acum nu stiu ce sa fac, avand pompa simplu circuit sunt putin pe ganduri, sa cumpar una noua sau sh de la dezmembrari, ori sa schimb doar garniturile, dar sa nu patesc la fel, ultima data le-am schimbat la service, dar pana la urma ce-si face omul cu mana lui e bine facut, ma pricep destul de bine, dar am zis sa ma duc la un service si uite dupa un an ce se intampla, eventual voi merge la un service serios, daca mai exista asa ceva si sa nu ma jupoaie.
Va multumesc
diaconuliviu
La pompa ta, simplu-efect mai adaug o posibilitate: reglaj tija defectuos, asa incit pompa sta putin atacata, incit garnitura pistonului nu revine in spatele gaurii de comunicare cu vasul; in cazul ala, chiar daca supapa e buna, presiunea din pompa nu se descarca in vas.
Ovidiu Comănescu
Da, am explicat in primul post ca reglasem putin tija mai strans din cauza ca frana tinea cam pe la jumatate, facut aerisiri, schimbat garnituri dar degeaba, asa ca am zis sa reglez putin mai strans. Pana sa fie caldurile astea nu facea probleme chiar frana era destul de eficienta, uneori tinea prea sus si iata alaltaieri mi-a facut figura, ieri am reglat-o cum a fost, voi vedea azi.
Ovidiu Comănescu
Salut, revin cu o completare, ieri si azi vad ca s-a comporat destul de bine, fara probleme, frana putin cam moale si un pic elastica, dar voi cumpara una noua. Multumesc pentru sfaturi si sa auzim de bine.
CriSTI68
repartitorul sau cablu de frana sarit
Ovidiu Comănescu
Adrianno, multumesc pentru raspuns, dar repartitorul si cablul de frana nu-i nimic in neregula cu ele, am refacut cursa pedalei si am mai intarit arcul inferior de la saboti care era slab si nu tinea sabotii cum trebuie. ieri si azi nu sa mai blocat roata. Multumesc tuturor.
sobolan
verifica arcul de readucere de la saboti....poate fi si cilindrul receptor sau cablul de la frana de mana......
diaconuliviu
QUOTE(Ovidiu Comănescu @ 17 May 2007, 19:59)
Salut, revin cu o completare, ieri si azi vad ca s-a comporat destul de bine, fara probleme, frana putin cam moale si un pic elastica, dar voi cumpara una noua. Multumesc pentru sfaturi si sa auzim de bine.


Moale si elastica: inca exista aer.
Cursa mai lunga: la daciile mai vechi (vad ca a ta e '74) se face reglajul distantei sabot-tambur din doua excentrice actionate cu o cheie fixa de 10. Incearca si acel reglaj. Asta dupa ce elimini aerul din instalatie.
Ovidiu Comănescu
Sobolan, arcul inferior al sabotilor era slab, adica juca in orificiile de prindere si l-am intarit, cu cilindrul sau cablul de frana nu-i nimic suspect.

Diaconuliviu, suspectez si eu aer in instalatie, dar unde, ca am facut aerisire la greu, de asta suspectez pompa, cred ca supapa din capatul pistonului nu-si mai face treaba, mai degraba arcul, referitor la excentrice le reglez de fiecare data cand apar intarzieri la franare sau dupa inlocuirea sabotilor. Azi sa comportat destul de bine mai ramane pompa de frana. Daca nu mai are nimeni nimic de adaugat sau probleme de genul acesta se poate inchide.

cu stima Ovidiu Comanescu.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.