Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Motor Cald ! Foarte CALD ? Sau e normal?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
mihaitza2006
Salut ! Revin dupa multa vreme cu un topic care vad ca este tot mai dezbatut de cand a venit caldura... Astazi am avut un pic mai lung prin oras ! Evident ! Prin centru ! Temperatura lichidului de racire ( antigel) a crescut foarte mult ajungand pana la prima linuta de sus.... lucru care ma cam alarmat... Mentionez ca recent am schimbat acel T,; am pus unul din metal, pentru ca cel de plastic se rupsese ( traiasca producatorii....!!!)...
Am un termostat frantuzesc ( sigur! ) care deschide la 89 grade ( cred! dk imi aduc aminte bine, sigur nu 83) pe care nu l-am scos de 2 ani de cand l-am pus nici macar sa il curat.... Radiatorul nu l-am curatat niciodata de cand am luat masina...deci nu stiu ce e inauntru...am schimbat furtunele subtiri ( de la carburator, etc...) . Elicea se invarte tot timpul...... PROBLEMA ESTE : vreau o racire mai buna... nu sa stau cu sufletul la gura.... fierbe! ... nu fierbe!..vreau solutii si dk se poate pe cele mai bune ... VA MULTUMESC ANTICIPAT !!!


P.S. Bordul este CN1
dragos.a
Eu tocmai mi-am montat un electroventilator in fata radiatorului in partea stanga cum stai in masina si il actionez din buton in cazul in care se ridica apa.Desigur il folosesc numai in cazul in care ma prinde o aglomeratie bara la bara unde si mie mi se cam ridica indicatorul dar nu mult cat sa ma sperii.
mihai0070
Hmmm ... cu caldurile astea toti avem probleme ... eu la nova GT ... am doar un ELV ... care porneste singur cand este cazul ... si acul nu a trecut nici o data de zona alarmanta ... mai mult de 95 nu a urcat ... nici dupa 3 ore de mers in aglomeratie ... eu cred ca va alarmati degeaba ... cat de sus a urcat acul ... sigur atinge punctul de fierbere ...sau doar tu crezi ca fierbe ... eu mai nou cu caldura am belea cu uleiul biggrin.gif presiune mica ...
Ov
pt cei cu berline cu elicea pusa direct pe fulie:

exista fulii de 1310 injectie care sunt mai mici => viteza elicei mai mare => racire mai buna wink.gif
AAlpine1
fulie de nova la elice.........
curata radiatorul (interior exterior)
aeriseste bine sistemul de racire....
toate teurile din metal....
ultima solutie electroventilator ......
sobolan
eu merg pe elv si nu se ridica mai sus de 90C.....ma gandeam sa mai pun un elv legat in paralel cu cel existent dar cred ca in doua luni se face varza biggrin.gif bateria....
Gheorghedracu
Da, o elice care se invirte mai repede circula mai mult aer prin radiator (sa zicem ca nu ar fi limitat debitul de eficienta elicei si in plus ca ar trece tot prin elice) dar e posibil sa uzeze mai rapid pompa de apa din cauza fortei portante exercitata de elice asupra lagarelor (sau rulmenti) pompei. Asta daca elicea mai e pe pompa cum imi aduc eu aminte....
Solutia mi se pare evidenta, iti trebuie radiator nou. Foloseste lichid corect facut (amestecul de racire are un punct de fierbere mai ridicat decit apa distilata) si ai grija ca sistemul se nu aiba pierderi, caci orice lichid fierbe la temparaturi mai ridicate la presiune mai mare (sistemul de racire la Dacie e presurizat).
EUROPE_
Voi sunteti norocosi ( intr-un fel ) ca aveti indicator de apa, eu nu am dar aveam o idee, pana sa-mi cumpar indicator si sonda, ma gandeam sa imi pun un electroventilator pe care sa-l actionez manual. Vad ca nu sunt primul care s-a gandit la asa ceva blush.gif .
Cred ca merita investitia intr-un electroventilator, mai ales pentru cei ce au termostat de 89 grade C.
FLP
Pana la urma la motoarele de Dacie de 1400 care e temperatura la care ar trebui sa lucreze motorul ? 87-90 de grade ?
$$ilvviu
Eu zic sa-ti pui un termostat de 83 macar, desi eu am cautat si nu am gasit decat de 86.
Eu vara pun de 75 grade. Am dat ceva mai mult pe el (30 lei, adus pe comanda) dar se merita.
sobolan
eu merg pe elv si nu mai am elicea de mult.....e mai bun asa dar pe caldurile astea tot o cam da in 90C.......cam riski? ce ziceti ?
$$ilvviu
Pai o cam da poate din cauza termocuplei de 96. Pune una mai harnica.
mihai0070
la 96 este ok ... si inchide pe la 86 parca ... belea cu termocupla este doar in oras unde temperatura este foarte ridicata ... in afara abia ca trece putin acul de jumatate ...
Termostatul cred ca ar fi bun sa fie de 75 ... eu am pus in felul urmator ... termostat de 86 ... termocupla de 96 cu inchidere la 86 ... si in oras si in afara merg ok cu racirea ... nu am avut probleme ...
Muttley
Am radiator mare schimbat in august, electroventilator, instalatia fara pierderi, antigel de calitate si-mi sta numai intre 90 si 95 pe caldurile astea in traficul din buc. Ieri am gasit pe langa furtune o pasta rozie de la antigel. Deci in mod clar nu e de bine.
Problema e termostatul de 86.
Am postat in topicul de la piese CLT, poate daca stiti unde gasesc un termostat de la 82 in jos de cumparat in buc imi dati si mie o idee acolo.
QUOTE(AAlpine1 @ 16 May 2007, 09:35)
fulie de nova la elice.........
curata radiatorul (interior exterior)
aeriseste bine sistemul de racire....
toate teurile din metal....
ultima solutie electroventilator ......
*


*Cu fulia mai mica nu-s de acord, solicita mai puternic pompa. Cel putin in cazul meu nu e aplicabila solutia, de vreme ce pompa mea are 20 de ani si vreau s-o mai tin cat se poate de mult.
*am curatat toata instalatia cu radiator flush in august, am clatit-o, tot tacamul
*aerisita este
*elv am
*cu ce ajuta teurile din metal??? unsure.gif
StefanT
Parerea mea e ca termostatul este esential. Cand aveam vara trecuta de 82" nu trecea apa de 86-87 grade, doar o singura data in Constanta s-a ridicat la 90" pret de 2 minute dar s-a calmat repede.
Acum am de 89" si apa ajunge frecvent la 93-94 de grade. Mai sus de 95" nu a urcat, insa mie personal mi se pare ok ca temperatura de lucru ptr 1300 temperatura de 85". Ca mai urca din cand in cand nu-i bai, insa mie cu asta de 89 de grade nu imi scade nici la drum intins si ma incomodeaza sa vad acul la 90"
Termocupla parca e de 86", e romaneasca si merge impecabil, important e sa ai releu.

CONCLUZIA: Vara termostat de 82" (eu aveam 2, 82" si 89" si le schimbam in functie de anotimp, de 2 ori pe an, dar l-am pierdut pe ala de 82 si de aia merg cu asta de iarna). In Bacau gasesti la tot pasul de 82", 85", 86" si 89" de 75 nu am vazut. Si mai e si 7 lei. Saptamana asta o schimb si eu neaparat, ca vin calduri mari si GPL-ul incalzeste si mai tare motorul...

Fratilor, ELV e sfant, puneti-va. Inainte stateam des cu emotii in trafic si nu neaparat pe canicula. Cu ELV indiferent de conditii, carburant, incarcatura sau urcari nu mi-a trecut niciodata de 95". Ceea ce este f bine! Nu e o investitie asa mare dar protejeaza enorm, totul e sa fie montat bine.


EDIT: Muttley, T-ul de metal nu are cu ce sa te ajute, doar eventual ca nu trebuie sa mai stai pe marginea drumului vreodata sa legi pe acolo cu sarma. Pe masina mea s-au spart 2 T-uri de plastic intr-un an (mai ales se crapa daca strangi tare colierele), iar de metal a stat unul din 1993 pana in 2005 care s-a dat jos degeaba si s-a pus de plastic, primul.. pe al doilea l-am spart eu la un drum spre Bucuresti (aveam termostatul de vara si apa statea la 80" deci nu a fiert sau ceva de genul). Acum are cam un an asta de metal si nici fas nu face, nu picura, nimic. Totul e sa gasesti.
Primul l-a facut tata la uzina la el, insa acum se gasesc. Eu am cautat cam 2 saptamani. Parca unul de plastic e 0,7 lei (sau 1,7?!) si de metal este 4 lei, insa face toti banii.

sobolan
QUOTE(ssilvviu @ 16 May 2007, 21:58)
Pai o cam da poate din cauza termocuplei de 96.
*



e de 86-77...e originala si e luata dintr-un magazin de piese import...am dat 40 ron pe ea.....si ,intradevar, isi face treaba bine......
nu regret o clipa ca am trecut pe elv.....avantajele sunt multiple si se reflecta si asupra consumului .....consuma mai putin...... wink.gif
mad toz
La mine temperatura sta un pic peste jumatate.Cam ce temperatura e pe acolo?Iarna sta un pic sub jumate.
Atasez o poza cu niste cradane ,va rog uitativa la indicatorul de la apa si spuneti si mie ce temperatura e pe acolo si daca e buna temperatura.ms
thedragon
nu cam scazuta temperatura? am auzit ca daca motorul merge mai rece decat ar trebui consumul este mai mare si este oleaca mai lenes ! nu stiu sigur ! corectatima daca gresesc
andreiutzu
@mad toz nu stiu sa-ti spun ce temperatura este dar asa imi sta si mie acul, poate putin mai sus decat ceea ce ai atasat tu in acea imagine!
@thedragon unde crezi ca e normal sa stea la linie inainte de rosu?!
vyper
mie personal mi se pare riscant un termostat de 90 sau mai sus cum am vazut pe aici vara pe caldurile de 40-50 de grade...in oras pe aglomeratiile cele mari si mai ales cand stai la semafor daca mai fortezi un semafor si o calci putin in treapta I si a II cred ca imediat a sarit apa...io personal folosesc iarna de 90 si vara am unul de 80 de grade...mentionez ca am radiator mic si elice pe pompa de apa...niciodata nu sare de 90 in oras si asta doar la forje...in general apa imi sta la 80 de grade.
argon
Am acelasi termostat, nu stiu de cat e ca nu m-am uitat, e cel original din fabrica, si nu am avut probleme niciodata, nici vara nici iarna. Faptul ca schimbati termostatul functie de anotimp e doar un procedeu pentru a corecta functionarea incorecta a motorului.(amestec /avans duse cu pluta, circuit murdar, ulei ieftin si prost, uzura etc)

Apa nu mi-a sarit de 90 de grade niciodata si foarte rar, de obicei 80, si de ELV nici nu vreau sa aud vreodata.
mihai0070
Elv este ok ... poate nici eu nu imi puneam dar daca masina are asa din fabrica tongue.gif mai zic eu ceva ...
mad toz ... eu zic ca este ok cum sta apa ... la mine la nova sta la jumate acul la drum intins si la limita alba spre rosu in oras ... deci este ok ... acum deppinde si cat de mare este circuitul de racire la nova are 6.5 litri lichid ... deci se incalzeste mai greu ... radiatorul este mare deci si racire mai buna ...
argon
O fi ELV OK, cum ziceam, pentru cei cu motor dereglat, dar eu de ce mi-as pune ? nu ma leg la cap daca nu ma doare, cu cat un sistem e mai simplu,e mai fiabil.

Exemplu: motorul cuiva se incalzeste in trafic aglomerat, la ralanti, presupunand ca are circuitul lacrima de curat, si in loc sa-si corecteze avansul vacumatic si /sau amestecul la ralanti, respectivul isi pune ELV. Intai se elimina cauza, nu se mascheaza efectul !

Un alt factor ce determina supraincalzirea motorului e uleiul folosit. Aici fiecare dupa posibilitati. Un ulei semisintetic de calitate absoarbe si disipa mult mai bine caldura decat uleiul mineral, oricare ar fi ala. Sa nu mai vorbim de ungerea mai buna in conditii extreme.
Uncle-Sam
Aveti grija si ce radiatoare luati. Decat unul de 1310 cu lamelele rare, mai bine unul de 1300, dar des
StefanT
QUOTE(argon @ 18 May 2007, 10:11)
Faptul ca schimbati termostatul functie de anotimp e doar un procedeu pentru a corecta functionarea incorecta a motorului.
*



Sau ca sa am caldura mai repede si mai multa iarna, ca nu o las pe margine ca altii tongue.gif

QUOTE(argon @ 18 May 2007, 10:30)
O fi ELV OK, cum ziceam, pentru cei cu motor dereglat, dar eu de ce mi-as pune ? nu ma leg la cap daca nu ma doare, cu cat un sistem e mai simplu, e  mai fiabil.
*


Ma argon tu parca ai fi vreun batranel de ala mai comformist, nici nu pari ca ai avea vreo 30 de ani tongue.gif

ELV e ptr motoare dereglate, a? Inseamna ca toate masinile ies din fabrica cu motoare dereglate blink.gif
A, si inca ceva, daca tu imi arati o componenta care nu e fiabila dupa ce a fost montata corespunzator, din acest sistem de ventilatie, eu iti dau dreptate.

Dar cu fapte concrete si explicatii, nu imi zici doar ca "se strica motorul electric".
argon
Toate masinile ies cu ELV din fabrica pentru ca au motoare transversale, si elicea intr-o parte nu ar face mare branza wink.gif

Nu se mai fabrica de ceva vreme masini cu motoare longitudinale.
mihai0070
Breee ... cred ca argon se refera la masinile care nu au ELV din fabrica ... cele care au din fabrica ... este normal sa aiba ELV ...ca asa a hotarat producatorul


"ELV e ptr motoare dereglate, a? Inseamna ca toate masinile ies din fabrica cu motoare dereglate blink.gif "


LE 13:17:55secunde Bre argoane da rapid ai fost la reply

StefanT
Bine, bine, ma dau batut biggrin.gif
Oricum eu nu renunt la ELV ptr nimic in lume 10561582.gif
Muttley
QUOTE(Uncle-Sam @ 18 May 2007, 12:57)
Aveti grija si ce radiatoare luati. Decat unul de 1310 cu lamelele rare, mai bine unul de 1300, dar des
*


Uite de asta ma temeam sad.gif
Am luat un radiator mare "de import". Mi s-a parut mie c-ar fi celulele mai rasfirate...
vyper
@argon nu prea imi vine sa cred ca nu e nici o problema...adica vrei sa zici ca daca ai un termostat de 90 si ceva de grade cum ziceau cei de aici...si mergi vara la 40 de grade prin centru pe unde unde stai la semafor si te misti numai cu a I daca o mai turezi odata de 2 ori mai mult asa in tr. I nu prea imi vine mie sa cred ca nu iti creste apa deloc...mai ales fara ELV...in fine poate e si ce zici u dar imi e cam greu sa cred...poti sa ai ce racire ai avea!
argon
Hai la o tura tongue.gif chiar nu am avut niciodata probleme, nici pe Transfagarasan , cand pe margine era plin cu Dacii aburind cu capota deschisa .


am spalat temeinic instalatia odata, acum vreo 2 ani, vazand mazga din borcan, dar nici inainte nu erau probleme.


vyper
@argon sincer daca o sa am drum prin deva la vara pe caldurile mari o sa merg icon_mrgreen.gif iti zisei probleme cu racirea nam da in conditii extreme...adica un trafic din ala...si sa o mai turezi asa prin oras zic ca e gata...
sorin1983
chiar azi am vazut 2 vecini cu berlineze care si`au scos termostatele pe perioada verii... deci mai sunt solutii smile.gif mi`au si argumentat de ce dar mi`e lene sa scriu:)
FLP
Ii dau si eu semidreptate lu argon. Nici eu nu aveam probleme cu racirea. Dar l-am mai invitat pe argon si anul trecut in traficul din Bucuresti, cand afara sunt 36 de grade si stai cate 30 de minute intr`un ambuteiaj si nu i-a venit sa creada....
argon
offtopic la arie tehnica va spune ceva? stiti voi la care ma refer(muttley, StefanT si Driverx), daca nu sunteti in stare a purta o discutie rationala fara mistouri ieftine la tot pasul, limitati-va la cafenea. Aici v-ati gresit locul si persoana.
EUROPE_
Ma bag si eu in discutie, in ultimile 2 saptamani am mers mereu prin centrul Craiovei la ore de varf la 30 de grade, deocamdata motorul isi face racirea cum trebuie, dar parca mi se pare o idee mai cald decat ar trebui ( fata de alte dacii ), nu am indicator si asta ma face sa stau ca pe ghimpi cand merg cu ea ( la vit. mici ) cand motorul este cald.
Pentru mine cred ca ar fi o solutie buna montarea unui elv. cu toate ca am radiator mare.

mad toz
offtopic. Argon cu ce se spala instalatia?Ca as vrea sa o spal si eu pe toata.Daca ai putea sa imi explici si mie intru PM as fi recunoscator .
Scz de offtopic
vali_PRS
Salutare ..

Acum doua saptamani intr-o dimineata spontan m-am trezit cu zgomote ciudate din motor. Opream motorul dar se auzeau in continuare ceva pocnituri pret de cateva secunde. Am mai pornit o data motorul si abea apoi am observat ca e de la lichidul de racire si asta pentru ca in mod ciudat martorul rosu de la apa nu se aprinde cand ajunge in zona rosie in schimb se aprinde cand pun contactul .. de ce nu ma intrebati .. cred ca pur si simplu pentru ca e dacie.

Ce imi facea mai exact ... imi baga apa in borcan, il umplea apoi dadea pe afara ... iar pocnitul era probabil de la temperatura din motor. Fireste ca m-am alarmat foarte tare de teama sa nu imi fiarba apa (antigelul) si sa nu imi strice garniturile. Daca o lasam oprita cam 15 -20 de minute apa din borcan scadea .. o porneam si dupa alte 10 minute de mers situatia se repeta. La sfatul tatalui meu care spusese ca mai vazuse la o dacie astfel de faze mi-a spus sa o aerisesc si eventual sa ii scot termostatul. Am aerisit, am scos acel termostat care era de 86, am complectat cu ceva lichid de concentratie 50-50 si acum imi merge fara probleme. Dupa 2-3 ore de mers in Galati, un oras cu trafic din ce in ce mai aglomerat, acul nu se ridica mai sus de jumatate. Probabil la toamna am sa cumpar un termostat nou si am sa pun la loc dar pana atunci o las asa caci nu mi-a mai facut probleme.
thedragon
am avut aceeasi problema ca tine ! acu nu sarea de jumatate ! dar cand am oprit odata (eram in afara localitatii) borcanu era full si se auzea borboroseli ! si opream din 10-10 kilometrii ! nici in ziua asta nu stiu dc a facut asa ! acum sia revenit ! (poate imi explica si mie borboroselile alea care veneau din motor )


si in cazul; tau poate a prins aer! si daca nu este mult aer in instalatie isi face singur aerisirea smile.gif
Gheorghedracu
Cred ca mare parte din problemele descrise aici ar trebui rezolvate incepind de la un control serios al radiatorului. Sa presupui pur si simplu ca radiatorul e bun si altundeva e cauza e o reteta sigura pentru dureri de cap. Iar cind radiatorul e verificat si e bun intr-adevar dar problema nu dispare, atunci trebuie investigat mai departe. Schimbarea termostatelor, samd intr-adevar pare a "petici" problema mai degraba decit a o rezolva. Nu am vazut nici o discutie despre folosirea bujiilor cu valoare termica diferita vara si iarna, de exemplu.

Coborirea temperaturii de functionare a motorului prin folosirea unui termostat care deschide mai devreme are pericolul potential ca se pierde din randamentul motorului, respectiv putere.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.