florinkx
16 May 2007, 20:32
Nu stiu daca este chiar o necesitate, dar in unele momente chiar poate fi practic.
Ma gandeam daca s-ar putea racii torpedoul cu ajutorul aerului conditionat; adica daca s-ar putea modifica traseul aerului rece astfel incat acesta sa intre in interiorul torpedoului pe un furtun de vreo 2 cm diametru si sa iasa pe unul similar. De preferat ar fi ca usa torpedoului sa se inchida cat mai ermetic ( am putea pune pe marginea acestuia un cauciuc, un buretel special din comert). Pentru o buna circulati a aerului ma gandeam la un ventilator micut cu intrerupator pe el ( folosit doar la nevoie). Acum as vrea sa va intreb.... e realista ideea? multumesc
Danny_bb
16 May 2007, 20:39
Nu stiu cat de bine e izolat torpedoul.
driverx
16 May 2007, 20:42
Un cheder mic si smecher rezolva problema izolarii. Nu asta e problema. Problema e ca poate se mai face condens, mai ai mufa de diagnosticare acolo
Ca pui ventilator sau nu, ar trebui obturat circuitul asta care ar veni adaugat daca pui pe incalzire
Danny_bb
16 May 2007, 20:44
Daca nu mai ai garantie si chiar vrei frigider se poate muta mufa.
Dar nu e mai usor sa iei o lada frigorifica care se alimenteaza la bricheta...o pui in portbagaj ca oricum e loc suficient si ai rezolvat problema...
Danny_bb
16 May 2007, 20:55
cea mai buna solutie.
mafiosso_LODAN
16 May 2007, 21:14
Lazile frigorifice folosesc principiul Peltier (asa se scrie?!) si nu sunt eficiente. Racirea cu freon e racire cu freon nici nu se compara.
Ar trebui si izolati peretii torpedoului pt. ca e plastic chior si relativ subtire pt. scopul asta si ar face un condens de toata frumusetea (cred
).
Mai bine bricolezi un suport sa-ti tina cutia de suc in fata grilelor de ventilatie
vis-a-vis
16 May 2007, 21:27
QUOTE(Danny_bb @ 16 May 2007, 20:44)
Daca nu mai ai garantie si chiar vrei frigider se poate muta mufa.
Unde, in frigider?
Eu zic ca poti trece linistit o conducta de aer prin torpedou fara a-l mai etansa. Se realizeaza astfel un flux mai turbulent, care sa "umple" de aer rece torpedoul.
Daca iti scade temperatura lichidului si cu 10 grade, e un lucru bun.
Oricum nu poti realiza acest lucru decat in mers.
In stationare ar trebui ca tot torpedoul sa fie izolat termic, inclusiv usa, lucru mult mai greu de realizat si cu influenta asupra esteticii sau a volumului.
Se poate izola si pe exterior (loc este iar accesul e facil) iar usa se poate "umple" cu ceva... Dar merita?
ady85btz
16 May 2007, 22:44
QUOTE(ady85btz @ 14 May 2007, 23:32)
"......Incet incet face din Logan o masina cu dotari de fite.Maine-poimaine montam volan de C4,senzori de ploaie,scaune incalzite,torpedou cu refrigerare,etc,etc..........."
se pare ca am dat idei baietilor.....
florinkx
16 May 2007, 23:36
multumesc pentru raspunsuri. de mufa aceea chiar uitasem si ea chiar ar fi o problema.
vasile82
17 May 2007, 07:35
Pana una alta eu am in portbagaj o lada frigorifica clasica. Am doua randuri de baterii de racire. Unul rand sta in lada iar altul in congelator. Raceste f bine intre 6-8 ore. E si asta o solutie - sofer sa ai...
QUOTE(mafiosso_LODAN @ 16 May 2007, 22:14)
Lazile frigorifice folosesc principiul Peltier (asa se scrie?!) si nu sunt eficiente. Racirea cu freon e racire cu freon nici nu se compara.
Poti sa argumentezi de ce nu sunt bune?
vis-a-vis
17 May 2007, 09:44
Nu-s bune ca se racesc relativ greu si omu' are drum scurt, pana ajunge la destinatie nici nu i se raceste cocktailu'
Eu vara trecuta purtam un termos dupa mine, din acela de 1.8 l, cu buton si tasnitoare. Cand se termina lichidul, il umpleam cu altul rece de la vreun magazin. In soare puternic, se mentine rece vreo 6-7 ore.
marksman
17 May 2007, 09:50
In torpedo se poate face o racire cu element Peltier, ca si la o "cutie frigorifica". Problema e unde vei scoate caldura generata de acesta. Torpedoul o sa se raceasca dar habitaclul o sa "beneficieze" de caldura suplimentara.
Daca nu se poate evacua caldura in exterior atunci e mai mare munca decat folosul. Elemente Peltier se gasesc in magazinele de componente electronice. (chiar si online). Puteri intre 30-267 W. Dimensiuni intre 15x15x3.3 mm si 62x62x4.8mm. Preturi intre 17.6 - 213 RON.
dantes
17 May 2007, 10:26
Dar de ce nu puneti sticla de 1l de suc in locasul din fata schimbatorului, apoi dai ambele aeratoare centrale sa bata spre el? Eu asa procedez, si am suc rece cat sunt in masina.
Pai banuiesc ca ideea e sa pui mai mult de o sticla la racit...de asta vorbeam de lada frigorifica...iar pentru drumuri scurte nu vad la ce mi-ar trebui lada...
@vis-a-vis spui ca se racesc relativ greu dar daca pui sticlele de suc deja reci nu le mentine reci? pe mine cam asta ma intereseaza...
ady85btz
17 May 2007, 11:47
voi auziti ce vorbiti??? ce vreti sa puneti in torpedoul ala magic??? acolo abia intra 2 sticle de 0,5 l.....daca vreti "frigider",luati o lada frigorifica electrica,o bagati la bricheta si firul il trageti pana-n portbagaj...e cea mai practica solutie....
Poti trage un soclu de bricheta in portbagaj pt. asa scopuri. Am vazut pe net
fullfit46
19 Jul 2008, 08:24
QUOTE(dantes @ 17 May 2007, 11:26)
Dar de ce nu puneti sticla de 1l de suc in locasul din fata schimbatorului, apoi dai ambele aeratoare centrale sa bata spre el? Eu asa procedez, si am suc rece cat sunt in masina.
...ia incearca tu si pune aeratoarele centrale sa bata la "bricheta"..ca mi se pare ca se inchid de tot
)
Luati un termos, e mai bun!
Alta varianta ar fi sa va trageti tuburi de ventilatie in spate si sa puneti acolo bautura.
liviu2004
19 Jul 2008, 10:54
AC-ul la Logan abia face față la 4 pasageri, mai vreți și beutură răcită?
C@talin
19 Jul 2008, 11:06
daca are cantitatea de freon corespunzatoare te asigur ca face prea mult fatza,si eu sunt o persoana caldurroasa
,merg cu aeru sa bata tot pe mine,pe cap pe piept si nu am racit.
si ca metoda de racit sucu eu fac altfel
pun sticla sus pe bord unde e aeratoru ptr parbriz si dau acolo aer la maxim
) in 10 min deja e rece
einstein1984
19 Jul 2008, 17:51
Inca o data, se dovedeste ca romanul vea sa dea banii cat pentru un logan, dar sa aiba confort ca in Passat.
Asta nu-i de confort de passat
, asa ceva are si dodge caliber care ii numa cu vreo 50% mai scumpa ca si loganu (pret real) .
ionutctn
19 Jul 2008, 18:29
@florinkx
Ce te face sa crezi ca o sa si folosesti facilitatea asta chiar daca o sa o faci sa functioneze? Eu am si in torpedou si pe calul ala central (ridici cotiera dintre scaune si are un loc acolo) dar nu le-am folosit pana acum. Nu cred ca merita sa te chinui atat ca nu le voi folosi.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.