Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Sistemul de racire pierde antigel si nu stiu ce sa-i fac
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
ccristian
Am verificat peste tot si pe circuit si nu am gasit decat un singur loc pe unde ar putea pierde apa si anume T-ul de aerisire de langa radiator era crapat in jurul filetului si probabil se prelungea pe acolo.



L-am inlocuit cu unul de metal, nu mai curge nimic pe acolo si nici prin alta parte (radiator, furtune, etc).



Insa m-am uitat mai atent la blocul motor pe partea dreapta sub carburator si tevile de fonta care ies din bloc si am observat ca blocul este umed (chiar si dupa ce am mers, deci a fost incins si ar trebui sa fie uscat) si nu pare a fi ulei sad.gif . Posibil sa fie blocul fisurat sau exista vreo garnitura ceva pe acolo?



In trecut mai aveam probleme si cu temperatura apei, urca pana pe la 95, insa acu sta in jur de 80 grade.



Se apropie iarna si aceasta problema este destul de deranjanta avand in vedere ca trebuie sa completez mereu cu antigel. Daca a mai avut cineva astfel de probleme si ma poate ajuta ii multumesc anticipat.
diaconuliviu
Verifica daca scurgerea nu este de la piesa din duraluminiu care incalzeste amestecul. este sub carburator, are forma flansei de prindere carburator si are doua "stuturi" pe care se prind doua furtune.. ori un furtun e fisurat sau are probleme de etansare, ori colier nestrins.. ori acea piesa (numita uneori "pata calda"..desi pata calda este in alt loc) este fisurata..

Merita verificat pina sa te apuci sa declari blocul fisurat



A, lichidul pe care-l vezi tu acolo, daca are gust dulceag e antigel
calin.c
de obicei unde ai spus se sparg blocurile dar trebuie sa se vada rugina

ce vezi tu e posibil sa fie ulei

verifica furtunul de sub pompa de apa
ccristian
Nu am gustat likidul ala insa daca era ulei s-ar fi vazut altfel si ar fi fost lucios. Am sa ma uit in pauza de masa la furtunele alea de sub carburator. Initial am crezut ca problema era de la T-ul ala fisurat si apa era aruncata / pulverizata de ventilator pe bloc, insa nu e de acolo sad.gif .



Daca, cauza e bloc fisurat care ar fi solutia? Exista lianti pt asa ceva? Tind sa cred ca se poate lipi cu ceva, insa mai mult munca sa dau jos carburatorul si galeria....
diaconuliviu
oarecum off topic: roaga-te sa nu fie nevoie de lipit bloc, de regula nu tine, si atunci sa vezi munca la demontat TOT, nu numai galeria si carburatorul
Dyda
Ai verificat si radiatorul climatizare ? Daca ai bord CN asta este in grup climatizare, daca ai bord clasic radiatorul este sub parbriz in exterior si trebuie sa desfaci grila climatizare
ccristian
bordul e normal, masina e destul de veche. Am sa ma uit si la calorifer, insa ma gandesc ca apa scursa ar intra in masina si as depista-o (in int nu prea are cum sa se evapore ca nu e cald asa cum e blocul). Trebuie sa vad de ce am blocul ud, nu e normal la cat se incinge el... si ulei nu e. Sunt aproape sigur ca acolo e problema si ma rog sa nu fie fisurat. Motorul a fost facut in august si am 3200 km rulati deja. Am vb cu cei care l-au facut si au spus ca nu l-au vazut sa fie fisurat.
calin.c
nu de atunci iti pierde apa?

poate nu au curatat bine gaurile la prezoane si ei au fisurat blocu
ccristian
tot ce e posibil. Am sa fac o vizita in service ca ma depaseste. Blocul este ud pe partea dreapta, e destul de inaccesibil acolo sub carburator si tevile de evacuare.

Miine ma duc si la revizia la GPL, poate stiu si aia care ar fi o posibila cauza.
OCEBE
daca n-ai depistat inca (sau nu esti sigur) pe unde piezi lichid, procedeaza in felul urmator:
1. desfa grila de la calorifer (pentru a putea vizualiza compartimentul)
2. scoate furtunul de la vasul de expansiune (lasa legatura cu radiatorul) si umple-l cu lichid de racire tinandu-l cat mai vertical;
3 cu pompa de roti baga presiune in instalatie pe la capatul acestui furtun; poti baga 1atm fara probleme, la aceasta presiune nu trebuie sa se intample nimic rau;
4.obtureaza sau stranguleaza furtunul
5. urmareste tot traseul si vezi pe unde sunt neetanseitati.
6. atentie la scoaterea presiunii din instalatie si verifica sa fie aerisita.
RIon
eu zic sa iti schimbi furtunele si colierele aferente, pentru orice eventualitate.
Eventual, vorbeste si cu altii, e o idee - pune un colorant puternic pe care il vei vedea oriunde ar putea iesi. Fluorescent/fosforescent ar fi si mai bun, seara, dai cu o lanterna pe la motor, si o sa il vezi
ccristian
QUOTE(RIon @ 6 Oct 2004, 07:35)
Fluorescent/fosforescent ar fi si mai bun, seara, dai cu o lanterna pe la motor, si o sa il vezi
*



Asa ceva cred ca ar ajuta. Multam fain. O sa ma uit si la calorifer daca vad ca insistati, desi eu raman la idee ca pierde prin zona unde se uda blocul.
RIon
ccristian
vezi de poti vb. cu un chimist...
paul_damian
QUOTE(ccristian @ 6 Oct 2004, 14:43)
desi eu raman la idee ca pierde prin zona unde se uda blocul.


Nu zic ca nu ai dreptate. Eu pierdeam prin partea de jos a radiatorului, era stutul rupt din radiator. Dar mi-a luat multa vreme ca sa gasesc, fiindca nu facea balta sub masina, locul e destul de inaccesibil, si pierdea destul de putin astfel incat sa se evapore pana sa ajunga jos. Si completam cam un litru pe saptamana. Am schimbat radiatorul si acum mi s-a spart cel de incalzire mad.gif Am balta in masina...
ccristian
nici eu nu gasesc balta sub masina, insa de ce e ud blocul din moment ce el se incinge? Ala e locul cel mai suspect ca sa zic asa, insa o cercetare amanauntita nu strica.
RIon
nu se face doar condens acolo?
ccristian
QUOTE(RIon @ 7 Oct 2004, 20:27)
nu se face doar condens acolo?
*



Am studiat mai atent radiatorul si am vazut ca e umed sub el in partea dreapta, in dreptul ventilatorului. Poasibil ventilatoul sa antreneze si umezealal de pe bloc. Am sa il dau jos si am sa il duc la cositorit.

Stiti pe undeva unde se face aceasta operatiune repede si bine? Se poate lipi cu ceva la rece cumva?
cromo
Pe piață se comercializează unele soluții sau pulberi care se adaugă în lichidul de răcire din radiator (recomand citirea atentă a instrucțiunilor de pe ambalajul acestora). O vreme o să te țină dacă fisurile sunt relativ mici.
ccristian
QUOTE(cromo @ 10 Oct 2004, 13:57)
Pe piață se comercializează unele soluții sau pulberi care se adaugă în lichidul de răcire din radiator (recomand citirea atentă a instrucțiunilor de pe ambalajul acestora). O vreme o să te țină dacă fisurile sunt relativ mici.
*



1L pe saptamana se poate cataloga ca fiind fisura relativ mica?
RIon
Mai frate...du-te in serivice, eventual ia-ti un second hand si schimba-l...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.