Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: probleme de pornire
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Dacia Nova
marian-robert
in urma cu 1 luna jumate am avut prob cu masina , am rezolvat tot doar prin schimbare bujiilor si ducerea carburatorului pe banc (bujiile i leam pus sinterom 14np18 sau ceva de genu) dupa vreo 300 de km a inceput sami scoate noxe la turatii mici si sa manance multa benzina, am dus din nou carburatoru pe banc iar reglaj si mi sa spus sa fac si aprinderea ca merge motoru in 3 bujii......toate bune si frumoase pana a 2 zii cand masina numai pornea.......desfac prima bujiee neagra...... le desfac pe toate le sterg..... bag pornesc masina ( sau tractoru ca asea se auze) opresc scot iar bujiile doar prima bujie(de la dreapta la stanga) neagra ,repet opreratiunea acelasi rezultat prima bujie neagra .Maine ma duc sa iau alte bujii sper ca de la astea sa fie ...Doamne ajuta
gabi1
14NP18 nu sunt bune pentru motorul de 1557cc,pt motorul asta trebuie 14np21.Chiar maine am de gand sa schimb un set de bujii BOSCH care au cam 8000km,teoretic merg 20kkm,dar nu mai merge deloc bine la ralanti(si acum iar va enervez spunandu-va unsure.gif : multi au schimbat sau dereglat carburatorul dublucorp fara sa stie ca de fapt bujiile cedeaza primele la NOVA).

PS:primele semne de oboseala la setul bosch a fost in primii 500km,cu toate ca la inceput mergeau perfect iar motorul nu are probleme cu consumul de ulei.
madendre
tata are bujii "eqiuom" parca frantuzesti si merg mai bine decat "sinterom"dar nici o bujie na fost la fel de buna decat cel din fabrica "bosch"schimbati bujiile speram sati mearga motorul
mihai0070
gabi1 ... te anunt ca bujiile cedeaza primele din cauza carburatorului tongue.gif am avut dublu corp si bujiile la fiecare 3000 km trebuiau schimbate ... sa nu mai vorbesc ca le mai si curatam ... am reglat si para reglat carburatorul dublu pana mi-a venit boala pe el ...(mai si consuma in draci, relanti instabil cu tremurici, pornire greoaie doar cu soc si vara, se infunda des ) ... si am pus monocorp de 1310 ... bujiile merg cel putin 10.000 km fara sa le schimb ... consuma mai putin , nu s-a infundat decat o data in 2 ani , pornesc impecabil si iarna si vara , foarte stabil la drum lung ...

bujiile bune sunt : sinterom 14n21, bosch w7ac, ngk b6hs si b6h sunt recomandate de producator pentru nova si sunt schimbatea la fiecare 15 000 km ...

marian-robert ce inseamna noxe la turatii mici ... fum negru ? dupa 300 km cam repede ... cred ca ai mers cu un amestec bogat ... ce consum ai inregistrat ?
marian-robert
mihai0070 ....da exact fum negru zgomot de tractor ,si am specificat cu o zi inainte am dus carburatoru pe banc (apropo pentru cei interesati au venit de la brasov baieti cu carburatoarele si in constanta)pentru ca aveam un consum imens 16% ,si chiar asea mia indicat , la reglat am venit cu ea aks si a 2 zi pornesteo dak mai vrea.....

azi iam schimbat bujiile si a luato la prima cheie ,motoru tura frumos dar am un relantiu cam instabil (intre 600-900 variaza) ,am sai schimb si platina cai impuscata sa vedem efectu

revin cu o intrebare ce rol are T ala kre vine din motor in carburator (e sub filtru de aer) ca baiatu care a facut carburatoru mi la scos si mia zis sal las asea
mihai0070
rol de reciclare gaze ... de obicei se scoate cand motorul haleste ulei si pierde compresie ... lucru care ingreuneaza mersul lui ... de aceea se scoate ... mai are si rol de incalzire al aerului aspirat...

Eu am pus carb monocorp si am scapat de toate belelele de 1600

Cat despre fum negru pot spune ca baga benzina nu in exces ... un supra saturatie ... ceea ce nu este normal
marian-robert
mai am o intrebare.... de la ce se afuma bujiile???
mihai0070
De la 2 lucruri ... ori amestec carburant bogat ori segmenti dusi si ajunge ulei in camera de ardere si respectiv bujie ....
jackie chan
o intrebare intrebatoare.......se potriveste axul de delco de 1310 la 1600 adik nova
mihai0070
Din cate stiu eu nu este nici o diferenta la delco de 1310 si cel de 1600 ... dute la magazin si cere ax delco nova si ax delco berlina ... le compari ... dar repet nu stiu sa fie vre-o diferenta ...
marian-robert
ideea sta in felul urmator, problemele persista......masina o i-a la cheie da sa tina un pic relantiu apoi moare , in mers knd am redus viteza motoru a murit , o fii de la carburator ,sau de la aprindere ca aicea sunt in dubii sa nu ma duc degeaba sa ma cert cu aia de la carburatoare care in constanta sunt cam nesimtiti ( masina o ia la sfert nu prea sunt probleme la pornire) unsure.gif
danyut
cauze sunt destule si eu m-am confruntat cu unele dintre ele,
-incearca in primul rand daca iti lucreaza supapele [scoate fisa 2 si vezi daca se observa vreo schimbare in fct motorului,ar trebui sa se reduca turatia simtitor]
-sa ai 2 filtre de benzina [unul cu decantor unul de hartie] recomandabil
--membrana de la pompa de sprit ,schimbo
-reglaj de tacheti,eetc
si eu am avut furtunul de gaz scos si cand l-am puuuuss ce schimbare,
-cuiul ponton schimbal .
daca nu reusesc sa ti-l faca vino in buc la nea costica [tatal ranitilor de nova] .bafta
apollo
QUOTE(marian-robert @ 31 May 2007, 16:39)
ideea sta in felul urmator, problemele persista......masina o i-a la cheie  da sa tina un pic relantiu apoi  moare ,  in mers knd am redus viteza  motoru a murit  , o fii de la carburator ,sau de la aprindere  unsure.gif
*





Ai dulbucorp?

E carburator mai mult ca sigur.
S-a infundat jiglorul de relanti.Odata ce iti porneste si moare sau cand mergi si dupa care calci ambreiajul si moare in mers sigur e acel jiglor.
mihai0070
wink.gif cine stie cunoaste
apollo
da...sa stii..ca prin cate am trecut...
mihai0070
Cred ca toti suntem satui de carb de 1600 ... mai ales urban ... unde degeaba are forta ... chiar nu stiu de ce uzina a produs porcaria aia de carb de 1600 ...

Apropo sambata am pus un carb 1400 cu flansa pe un oltcit ... merge belea cu el ...

scuze de off topic ...
jackie chan
salutare la totii biggrin.gif am si eu o nova gt din 99 si problema la mine consta in:
plecare greoaie dimineata si pana se incalzeste tremura din toate incheieturile si chiar si dupa mai tremura putin.....rog pe cineva dak ma poate ajuta ...eu stiu cateva ideii de reglaj sau ceva.......apropo am aprindere electronica cu senzor
mihai0070
Bine am inteles ca ai aprindere ... dar fise bujii capac delco ... ai noi sau folosite ... ce carburator ai ... distanta la bujii cat este ... da mai multe date ca asa nu te pot ajuta ...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.