Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Reconditionare Dacia 1301
DaciaClub - Forum Dacia > Oldtimers > Oldtimers > Restaurari
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33
Albert Einstein
Salutare tuturor! Am nevoie de sfaturile voastre 1zhelp00.gif
Am pornit la restaurarea/reconditionarea masinii, o Dacia 1301 din 77. Am desfacut interior, motor, rezervor, etc. Mai am sa dau jos cutia. Masina n-a functionat de vreo 6 ani si am de gand sa schimb tot ce e nevoie. Voi demonta si puntea spate. Intrebarile ar fi:
1-Ce considerati a fi necesar sa schimb la motor, roti si cutie dupa atat timp de nefunctionare? (garnituri, simeringuri, furtune, conducte, etc.)
2-Am nevoie de aripi fata, praguri si contrapraguri. Vreau sa iau de uzina. Stiu ca sunt mai scumpe dar sigur sunt si mai bune si mai bine iau o piesa in loc de doua dar macar sa fie de calitate. Mai gasesc reperele astea? N-am mai vazut nici un magazin Dacia, pe cel de pe la Dimitrov l-au desfiintat. Mai stiti vreunul? Pragurile se potrivesc de pe dacia 1310? Poate stiti si ceva preturi.... unsure.gif
Mai am sute de intrebari dar nu vreau sa le pun pe toate odata laugh.gif
Multumesc anticipat pentru eventualele raspunsuri.
sobolan
in primul rand cam tot ce e de cauciuc ,bucsile toate si cauciucurile...restul ramane de vazut....baga si tu niste poze sa vedem si noi la ce tre sa lucrezi.....
Albert Einstein
despre asta e vorba....[attachmentid=54113][attachmentid=54114][attachmentid=54115]

si asa arata inainte de a demonta-o[attachmentid=54116][attachmentid=54117]
driverx
Cauta tu reperele astea cat mai bune la dezmembrari. Lasa tu uzinele, ca numa' fabrici si uzine o sa injuri tu peste 2-3 ani cand apare rugina.
Albert Einstein
Hmmm, cum crezi ca asi putea sa iau praguri si contrapraguri de la dezmembrari? unsure.gif Poate cu flexul wacko.gif Si dupa aia sa le mai si sudez la mine..... laugh.gif
argon
A stat parcata atata timp pe pamant?! , asta a ajutat la starea nasoala in care e acum.
Muttley
Aripi de uzina nu gasesti in veci. Ia-le de la dezmembrari.
Pragurile le iei de uzina de la magazin. Dublurile de prag le faci tu. Sunt niste table drepte.
Alex 23
Gasesti la magazinele de piese auto atat praguri cat si contrapraguri atat de uzina cat si de CONNEX, nu trebuie sa-ti confectionezi nimic! Contrapragurile alea nu se fac asa dupa ureche! Daca nu ai magazine la tine in zona vino in Militari sau Drumul Taberei ca sunt o gramada!
Muttley
S-am pardon ca am preferat sa fac dupa ureche "piesa" aia worship.gif
Adevaru-i ca nu prea mi-a iesit tesitura aia din partea inferioara oricat am incercat. Ca oricum doar atat a trebuit facut. A iesit o porcarie. Mai ales c-am pus tabla mai groasa la o piesa de rezistenta... frustrat.gif
Albert Einstein
Am aripi fata, sh dar fara rugina si fara sa fi fost lovite 124.gif Luni o sa merg sa iau praguri si contrapraguri. O sa le iau de uzina fiindca cel putin am sansa sa se potriveasca, fara sa ramana lufturi si fara sa faca tinichigiul eforturi deosebite.
Am de asemenea semiaripi spate (sau cum s-or chema) cele de deasupra rotilor, in exterior. Am si pasajul ala de sub roata de rezerva. Toate noi, luate de la cineva care le avea cumparate de pe vremuri wink.gif
Vreau sa cumpar instalatie electrica noua si ochelari de faruri (partea de tabla).
Ce ar trebui verificat la caseta de directie? Mie mi s-a parut perfecta directia (incercata prin rotirea usoara a volanului) dar nu vreau sa ma trezesc ca dupa 200 km bucsaraia de pe acolo crapa sad.gif
Ma bate gandul sa schimb si rulmentii de la roti. Credeti ca timpul i-ar fi putut afecta?
Considerati ca e "munca in zadar" sa curat rezervorul dupa atata timp de nefolosire si ca ar fi mai bine sa-l schimb cu unul nou?

@argon: da, a stat mult timp pe pamant si asta a dus la problemele de la praguri si aripi . Din fericire si cu mare uimire am constatat ca podelele nu sunt gaurite totusi. Ma mir cum au scapat....
sobolan
frumusica masina....praguri iti trebe ,dubluri de prag,ochelarii eventual si semiaripa(nu stiu daca mai gasesti modelul vechi) si alte maruntisuri....ai un pic de treaba....succes si tine-ne la curent si pe noi cu ce faci tu pe acolo....
Albert Einstein
Cu siguranta ca o sa va tin la curent, pas cu pas....Imi doresc sa iasa aproape asa cum a fost din fabrica. Prefer sa mai astept, sa mai strang bani, sa ma documentez 090.gif , sa va intreb si sa iau piese de calitate decat sa ma grabesc, sa iau piese ieftine si proaste si sa iasa rau.
Gheorghedracu
Personal cred ca o sa te coste atit de mult daca vrei sa o faci ca lumea, ca nu se merita. O sugestie ar fi sa incerci sa repari rotile care sunt de Gordini, sa le aduci la fata lor din fabrica, si dupa ce vezi cit costa asta, o sa iti poti face niste socoteli mai realiste despre cit o sa coste restul.

Cu atita rugina cita e acolo, trebuie neapart sa gasesti un loc unde sa poti sabla toata masina. Daca nu exista asa ceva, mai bine las-o. E trecuta de punctul de recuparare. Si spun asta dupa ce eu personal am trecut prin asa ceva. Pot sa spun ca am trecut de 20k $ si interiorul nu e restaurat, iar motorul meu inca e in bucati. daca ma gindesc inapoi, cu banii astia daca ii economiseam, cred ca puteam sa cumpar un 12G care s-a vindut recent aicea in conditie de show, si cu motorul de 160CP. Si al meu e un 17G din care sunt ceva mai multe pe aici (12G sunt doar 6, si asta e prima vinzare in 10 ani).

Stiu ca e dezamagitor, dar daca cineva invata din greselile altora, macar are sansa sa ajunga mai departe. O gluma care circula pe aicea spune ca pentru a afla cit o sa coste restaurarea unei masini, trebuie sa inviti un contabil care sa adune toate cifrele, dupa care trebuie sa inmultesti totalul lui cu doi si sa treci la ordinul de marime imediat superior. Adica, daca tu crezi ca o sa fie 10lei, de fapt o sa fie 200. Asta inseamna de 20 de ori mai mult decit cea mai rau voitoare estimare (asta face contabilul, ca astia sunt intotdeauna sceptici). In cazul meu, chiar asa a fost, si nu s-a terminat inca. Poate intelegi cam ce poti sa faci cu banii astia, daca iti spun ca ultimul R12G pe care l-am vazut de vinzare in Europa, s-a dus la 12k euro. Si era in stare foarte buna.

May the Force be with you!
Alex 23
Eistein te sfatuiesc sa schimbi tot ce inseamna parte mecanica daca vrei sa iasa treaba buna! Rulmenti, bucsaraie, pivoti, amortizoare, arcuri daca este nevoie! Caseta de directie o poti desface si controla daca are joc in bucsa de teflon si ungerea cu vaselina! Dupa ce faci toata partea mecanica trebuie sa mergi la un service sa-i faci neaparat geometria rotilor! Rezervorul ar fi mult mai bine sa-l inlocuiesti, curatandu-l pe actualul s-ar putea sa se formeze mici pori prin care sa iasa benzina si oricat l-ai curata tu impuritati tot vor ramane! Sfatul meu este sa-ti iei unul nou!
Gheorghedracu nu stiu cum este pe la tine dar aici nu este chiar asa! Decat sa sablezi o masina mai bine iti cumperi una perfecta. Personal nu stiu decat un singur centru de sablat care face asa ceva, cel de la Retromobil, parca asa ii spune, si costurile sunt extrem de ridicate si nu prea se merita o astfel de lucrare.
Imi pare rau ca nu am poze cu una din fostele mele masini pe care daca o vedeai cum arata cand am luat-o spuneai direct REMAT! Insa in 2 luni de zile am adus-o intr-o stare aproape impecabila! Orice se poate face cu munca rabdare si bineinteles bani!
sobolan
QUOTE(Alex 23 @ 19 May 2007, 11:14)

Imi pare rau ca nu am poze cu una din fostele mele masini pe care daca o vedeai cum arata cand am luat-o spuneai direct REMAT!
*



insemna ca nu ai fost la remat biggrin.gif ....am vazut eu vreo 3 bucati pe acolo de ziceai ca-s scoase din fabrica acuma....masini tinute prin garaj si ingrijite.....
Albert Einstein
QUOTE(Gheorghedracu @ 19 May 2007, 06:32)
Personal cred ca o sa te coste atit de mult daca vrei sa o faci ca lumea, ca nu se merita. O sugestie ar fi sa incerci sa repari rotile care sunt de Gordini, sa le aduci la fata lor din fabrica, si dupa ce vezi cit costa asta, o sa iti poti face niste socoteli mai realiste despre cit o sa coste restul.

Cu atita rugina cita e acolo, trebuie neapart sa gasesti un loc unde sa poti sabla toata masina. Daca nu exista asa ceva, mai bine las-o. E trecuta de punctul de recuparare. Si spun asta dupa ce eu personal am trecut prin asa ceva. Pot sa spun ca am trecut de 20k $ si interiorul nu e restaurat, iar motorul meu inca e in bucati. daca ma gindesc inapoi, cu banii astia daca ii economiseam, cred ca puteam sa cumpar un 12G care s-a vindut recent aicea in conditie de show, si cu motorul de 160CP. Si al meu e un 17G din care sunt ceva mai multe pe aici (12G sunt doar 6, si asta e prima vinzare in 10 ani).

Stiu ca e dezamagitor, dar daca cineva invata din greselile altora, macar are sansa sa ajunga mai departe. O gluma care circula pe aicea spune ca pentru a afla cit o sa coste restaurarea unei masini, trebuie sa inviti un contabil care sa adune toate cifrele, dupa care trebuie sa inmultesti totalul lui cu doi si sa treci la ordinul de marime imediat superior. Adica, daca tu crezi ca o sa fie 10lei, de fapt o sa fie 200. Asta inseamna de 20 de ori mai mult decit cea mai rau voitoare estimare (asta face contabilul, ca astia sunt intotdeauna sceptici). In cazul meu, chiar asa a fost, si nu s-a terminat inca. Poate intelegi cam ce poti sa faci cu banii astia, daca iti spun ca ultimul R12G pe care l-am vazut de vinzare in Europa, s-a dus la 12k euro. Si era in stare foarte buna.

May the Force be with you!
*




Ceea ce spui nu suna dezamagitor pentru mine...Dimpotriva, ma ambitioneaza wink.gif Eu restaurez o Dacia 1301 nu un R Gordini. Piese de Dacia se gasesc inca la noi si nu sunt scumpe. In Australia e greu si costa scump pentru ca nu se gasesc piese. E ca si cum asi vrea sa cumpar un cangur in Romania laugh.gif Pretul unei aripi e aici de 30 poate de 50 de ori mai mic decat acolo wink.gif Caroseria nu trebuie sablata pentru ca rugina e superficiala. Acolo unde intr-adevar e rugina este in zona pragurilor(care de fapt nu mai sunt laugh.gif ). Numai ca astea se inlocuiesc cu unele noi. E mult mai ieftin si mai simplu sa inlocuiesc piesa cu una noua decat sa o sablez si apoi sa o repar. Pur si simplu se schimba cu una NOUA. Jantele le voi sabla, intr-adevar, costa 70 lei bucata de sablat si grunduit. Va mai costa ceva vopsirea in culorile Gordini si lacul de deasupra. Nu mi se pare o avere cool.gif Oricum te astept cu placere cu comentarii, fie ele incurajatoare sau nu si cu sfaturi. E bine cand iti spun ce sa faci altii care deja au trecut prin asta....
Alex, cred ca ai dreptate, mai bine schimb rezervorul cu totul.
argon
@gheorghedracul: e adevarat ce zici tu, dar e valabil la tine, aici in Romania, piesele si manopera sunt mult mai ieftine, si nu ajunge costul total nici pe departe la cat ajunge in cazul tau.
Albert Einstein
Noutati..... A inceput marea reparatie! cool.gif [attachmentid=54744][attachmentid=54745]
argon
QUOTE(Gheorghedracu @ 19 May 2007, 05:32)
Pot sa spun ca am trecut de 20k $ si interiorul nu e restaurat, iar motorul meu inca e in bucati. daca ma gindesc inapoi, cu banii astia daca ii economiseam, cred ca puteam sa cumpar un 12G care s-a vindut recent aicea in conditie de show, si cu motorul de 160CP.
*




Inca ceva, daca cumperi o masina gata reconditionata, trebuie sa te apuci de la inceput. Masinile reconditionate pentru a fii vandute nu sunt reconditionate cum trebuie. Altfel o faci daca lucrezi pentru tine. (Jay Leno)
christith
QUOTE(Albert Einstein @ 22 May 2007, 17:13)
Noutati..... A inceput marea reparatie! cool.gif [attachmentid=54744][attachmentid=54745]
*



Si eu am o dacie din '76 care cand am cumparat-o arata mai rau decat cea a ta.
Si eu am avut mult entuziasm cand am inceput, dar s-a dovedit pana la uram ca nu a meritat. Nu din punct de vedere financiar, ci din punct de vedere a felului in care a aratat produsul fina. Nu a iesit rau dar nici cum as fi vrut eu, chit ca eu cu mana mea am facut peste 70% din treaba. Oricum masina e frumusica, multa lume mi-o admira, dar .. nu e cum trebuie. Eu zic ca nu a iesit cum am vrut eu din cauza lipsei sculelor, adica pretenul care mi-a sudat nu avea ap de sudura cu argon. Totul s-a sudat cu autogen si de la caldura tabla se onduleaza se trage.. se duce dracului. Asa ca, sfatul meu, e sa nu pui autogenul pe masina ca nu o sa iese nimik. Inca o mare problema este calitea tablariei care se schimba. Chiar si alea de uzina nu sant perfecte, de alea de Connex nici nu mai vreau sa vb. O sa trebuiasca ceva munca sa le "modifici" ca sa se potreiveasca la locul lor. Eu am avut surpriza ca partea de sus a pragurilor, acolo unde se fixeaza stalpul de mijoc sa fie cu 1cm aproape mai ingusta decat cele care au fost pe masina. Acum intervine meseriasul care lucreaza. Asta e cam greu de gasit, pentru ca la noi o sa rada de tine orice meserias caruia ii vei spune ca vrei sa reconditionezi o dacie din 77 si vrei sa iese ca noua. O sa iti zica ca asa ceva nu se poate. Deci mare grija in alegerea meseriasului. Si sfatul meu e sa faci, daca ai spirit tehnic, cat mai mult cu mana ta, pentru ca asa cum iti faci tu pentru tine nu iti va face nimeni.
De ce vrei sa schimbi ochelarii de la faruri, ca din poze nu par gauriti de rugina
Fetele de usi cum stau?
Poti sa pui niste poze cu partile ruginite sa i-mi dau si eu cu parerea ce si cum ar trebui? Bineinteles daca nu te deranjeaza.
Albert Einstein
Eu am gasit oamenii care au spus cand au vazut masina si au aflat ce vreau sa fac: "Fiecare cu pasarica lui, noi tratam la fel orice tip de masina fie ca e Dacia, Mercedes sau orice altceva". In plus am vazut ce lucreaza ei pe acolo, de la Chevrolet din 59 pana la Ferrari 311(parca). E drept ca si costurile reparatiei sunt pe masura lucrarii dar prefer sa platesc mai mult si sa iasa bine decat sa ma zgarcesc si sa apara rugina la iarna. Se va suda electric, piesele inlocuite sunt de uzina (sigur, pot fi ceva diferente dar tinichigiul le va rezolva).
Tinichigeria n-asi fi putut-o rezolva singur, asa ca am apelat la "meseriasi". In rest, 90% voi face singur.
Fetele de usi au doar rugina superficiala la baza, vor fi reparate. Imi pare rau ca nu am poze, o sa fac cand voi mai ajunge la service. Ochelarii de far prefer sa-i schimb decat sa-i curat, au locasurile de prindere a suruburilor de la masca rupte si e mai simplu sa-i schimb. Nu stiu insa daca gasesc pe undeva.
Astept orice fel de pareri, sfaturi si comentarii cu placere mai ales ca ai trecut deja prin asa ceva.
O sa pun mai multe poze diseara, le am acasa, dar din pacate sunt mai vechi...
christith
Te cred ca singur nu ai cum, numai eu te-as sfatui sa tratezi cu mesterii sa te lase sa iti cureti singur rugina din locurile nu se shimba tabla, eu nu as avea incredere in ce fac ei. Rugina se curata cu rabdare si cu peria de sarma pe bormasina, cu smirghel. Sa nu te zgarcesti la cantitatea de grund pe care o folosesti, chiar daca meseriasii zic ca ar ajunge mai putin. Eu am bagat 12 kg pe masinasi nu am nici dupa 3 ani nici o gaurica de rugina, si eu am sudat cu autogen care strica tabla.
Chiar daca lucreaza eu stiu ce masini si le fac foarte frumoase, ramane intrebarea ce e sub kg de chit si vopseaua lucitoare.
Cum vrei sa scapi de rugina de pe usi? Sa nu cumva sa pui chit de fibra!! Vezi sa cureti foarte bine fetele de usi in interior, da foarte bine ca de acolo vine rugina. Dupa ai grund, terason si vaselina.
Ochelari gasesti far probleme la mag de piese auto, dar nu de uzina ca asa ceva nu se mai fabrica. O sa trebuiasca sa iei de connex. Brrr.. gunoaie, dar asta e...
Parca nu sant de Dacie piesele facute se astia..
Albert Einstein
Da, ai dreptate, o sa merg acolo sa vad exact ce si cum. Dealtfel am vorbit sa curete tot si dupa ce vad tabla goala sa se apuce de reparatii. O sa merg sa iau puntea spate dupa ce o dau ei jos ca sa o duc in garajul meu sa o curat, grunduiesc si vopsesc si sa schimb tot pe ea. Masinile pe care le-am vazut acolo erau cu tabla goala, fara pic de chit. Ei nu au acolo si vopsitorie. Sigur, cel mai bine e sa vezi pas cu pas ce se face la masina ta ca sa nu ai surprize...
Usile vor fi taiate in partea de jos si reconstruite. Le puteam schimba cu unele s/h dar nu puteau pica la linie mai bine ca astea originale. Fete de usi de 1300 din pacate nu se mai fac...
Mi-a spus si tinichigiul ca ochelarii nu vor pica bine fara sa lucreze la ei, dar important e ca isi da silinta sa-i aduca la forma care trebuie.
christith
Se mai gases fete de usi de 1300 dar tot de connex. Sa nu cumperi asa ceva. ca sant groaznice. Nu iti mai scoate masina la linie nimeni.
Daca fetele de usi nu au decat foarte putine buburuze de rugina, se pot cositori. Eu asa am facut si nu a mai iesit rugina. Am curatzat cu flexul toata rugina am cositorit gaurele, iar unde erau mai mari am pus peste tabla de cupru subtire, dupa care s-a smirgluit cositorul s-a dar cu chit si gata. Parerea mea e cu cat mai putina sudura cu atit mai bine!
Betian
In sfarsit un topic pe gustul meu...Am mai citit si altele dar nimeni nu se apucase de treaba...erau in stadiul de "plan".
Si eu care asteptam alte vesti pe "1300 frantuzoaica" tongue.gif ...dar te-am gasit biggrin.gif
Am increderea ca o sa iasa o treaba super ,mai ales ca ai experianta in reconditionari....Sunt de parere ca faci un lucru super,chiar daca o sa iti manance ceva banuti....satisfactia rezultatului final nu se compara cu nimic.
Spor la treaba...si sa ne ti incotinuare la curent cu proiectul tau. Bafta!
sobolan
QUOTE(argon @ 22 May 2007, 18:37)
Masinile reconditionate pentru a fii vandute nu sunt reconditionate cum trebuie. Altfel o faci daca lucrezi pentru tine. (Jay Leno)
*



corect wink.gif
christith
Nini o noutate? Ceva poze cu masinuta?
Eu abia astept sa vad. Chiar i-mi place topicul asta!
Albert Einstein
Inca nu am noutati cu stadiul masinii, azi voi cumpara kitul de reparatie pentru aripile spate si ochelarii de faruri. Maine si poimaine reconditionez (home made) consola de sub bord si radioul Sinaia wub.gif Poate si alte repere unsure.gif Luni ma duc la service sa duc piesele si voi mai face poze cu stadiul lucrarilor, apoi le voi posta aici. Ma bucur ca sunteti nerabdatori sa aflati noutati, vi le voi oferi cat de repede le voi afla.

PS: Stie cineva de unde pot procura vinilinul negru care e pus pe consola in care sta radioul? De fapt e acelasi vinilin care este pe scaune. Se mai gaseste asa ceva pe undeva? Sau poate mai bine sa incerc sa fac rost de o bucata de la o bancheta veche? Are cineva o bancheta rupta, veche de pe care asi putea folosi vinilinul? unsure.gif
autom
QUOTE(Albert Einstein @ 25 May 2007, 10:03)
Inca nu am noutati cu stadiul masinii, azi voi cumpara kitul de reparatie pentru aripile spate si ochelarii de faruri. Maine si poimaine reconditionez (home made) consola de sub bord si radioul Sinaia wub.gif Poate si alte repere unsure.gif Luni ma duc la service sa duc piesele si voi mai face poze cu stadiul lucrarilor, apoi le voi posta aici. Ma bucur ca sunteti nerabdatori sa aflati noutati, vi le voi oferi cat de repede le voi afla.

PS: Stie cineva de unde pot procura vinilinul negru care e pus pe consola in care sta radioul? De fapt e acelasi vinilin care este pe scaune. Se mai gaseste asa ceva pe undeva? Sau poate mai bine sa incerc sa fac rost de o bucata de la o bancheta veche? Are cineva o bancheta rupta, veche de pe care asi putea folosi vinilinul? unsure.gif
*




Uite aici o bancheta spate care e impecabila la material. Poti recupera din ea si arcurile si buretele. Sper exemplificare iti arat o poza cu scaunele care sunt deja vandute.

http://renault8.3xforum.ro/post/497/1/Vand_diverse_/

Daca nu........targul........

christith
Chiar trebuie shimbate semiaripile de spate? Sunt ruginite rau?
Vezi ca de obicei ruginesc si contra-aripile.
Semiaripi de spate nu se mai gasesc de uzina demult. Numai de connex gaseti si vezi ca sunt niste catastrofe. Buza aripii e mai ingusta si mai putin pronuntata decat cea originala de pe masina. Si oricum o sa se puna chit si atunci se ingusteaza si mai mult.
Ai mare mare grija ce faci ca daca aici nu iese bine o sa arate nasol masina
Bine ar fi daca ai avea cum sa tai reperele astea de pe o masina de la REMAT care le are intregi si originale.
Sau alta idee ar fi sa cumperi complet aripile de spate de uzina si sa folosesti doar partea care iti trebuie. Dar asta e cam scump.
Albert Einstein
@ autom: Multumesc, cred ca iau bancheta. Singura problema e ca vinilinul are cusaturi pe bancheta din cate stiu eu si mie imi trebuie vinilin fara cusaturi. Dar gasesc o solutie sa rezolv problema. Multumesc inca odata worship.gif
@ cristith: Nici ochelari si nici semiaripa nu se mai gasesc de uzina. Am vorbit cu tinichigiul si o sa cumpar de Conex urmand sa le modifice el astfel incat sa nu fie diferente. E complicat sa decupez de pe alta masina portiunea care-mi trebuie, de unde masina?Iar la Remat nu cred ca ma lasa sa merg cu flexul unsure.gif Si nu are rost, zic eu, sa schimb aripile spate cu totul. Contraaripile spate au doar rugina de suprafata, trebuie doar curatate. Luni cand ma duc acolo o sa vad exact cum sta treaba si o sa stabilesc cu tinichigiul ce e de facut astfel incat sa iasa totul asa cum trebuie

Sunt sigur ca vor apare ceva probleme si pe la podea, tinichigiul va rasturna masina abia dupa ce schimba pragurile pentru ca altfel s-ar deforma tinand cont ca pragurile actuale sunt scrum
driverx
O sa regreti tu ca folosesti conex. Am mai vazut eu conexuri schimbate, vopsite frumos si dupa 2 ani...rugina. Efectiv reteta tablei e infecta. Formele...le mai corecteaza un tinichigiu bun...stii tu asta, dar tabla...nu o poate schimba nimeni...ca tot infecta va fi.
Albert Einstein
Pai tratate corespunzator (curatate, grunduite, antifonate) nu vad de ce ar fi probleme cu rugina. E clar ca tabla nu e de calitate dar nu vad cum ar apare rugina din interior pentru ca in exterior, dupa cum am zis vor fi lucrate ca lumea wink.gif Aveti alta solutie care sa poata fi pusa in aplicare? unsure.gif
christith
Crede-ma ca iti spun cu cea mai mare sinceritate si stiu ca am trecut prin asta, semiaripile de connex sant dezastu. Poate sa zica tinichigiul ce vrea el, ca daca nu are buza buna nu are ce sa ii faca, ca doar nu le tarna din nou. Cel mai bine e sa faci o comparatie intre cum arata buza de pe o aripa intreaga de fabrica si o semiaripa de connex. Poate ai noroc si nimeresti ceva mai de doamne ajuta.
Ce faci daca iese nasol si iti zice tinichigiul ca asta e ca mai bine nu se poate? Nu iti pare rau dupa aia.
Daca tot esti dispus sa investesti si sa o faci brici, ia mai bine aripa de spate completa si foloseste din ea doar bucata care iti trbuie.
Si asa cum a zis si driverx tabla de connex e mizerabila. Poti sa ii faci ce vrei si tot intra rugina in ea. Chestia e ca unde se sudeaza se strica compozitia tablei, chiar daca se sudeaza electric. Si chiar daca o grunduiesti antifonezi si etc tot se va ivi un por pe unde sa ajunga umezeala la tabla si de acolo incepe. Asa am patit si eu, numai ca am obervat la timp si am corectat problema. Dar cu timpul apare iarasi
Aaa, un sfat dupa ce e gata tinichigeria si masina e antifonata, lasa sa se usuce bine antifonul si dupa aia da-i un strat de vopsea peste. Ce culoare vrei tu, numai sa nu fie vopsea nitro. Folosete din aia ieftina de garduri, se va usca mai greu , dar nu ataca antifonul. Rolul vopselei e sa protezeje antifonul si masina contra ruginei, pentru ca fiind lucioasa, nu sta noroiul prins de ea. Si daca dai cu apa, chiar cel care se prinde, cade jos imediat. Antifonul este rugos si noroiul face aderenta usor si se strange peste tot.
Albert Einstein
O sa studiez problema cu semiaripile daca ziceti ca e asa de grava. In cazul asta poate ar fi mai bine sa le repar pe cele pe care le am acum pe masina unsure.gif
christith
Nu le-a taiat inca? Pai ziceai ca contraaripile au numai rugina superficiala. Daca nu tai semiaripile nu poti sa vezi ce e dedesubt.
Sant ruginite rau, sau au numai buburuze? Ca in general nu prea ai ce repera la ele decat daca le schimbi. Sau le faci cu fibra si aia e un mare caca.
Albert Einstein
Nu sunt taiate. Au buburuze acum dar se vor gauri cand vor fi curatate. Nu le fac din fibra sau alte chestii, vreau sa fie de tabla wink.gif

Nu am acum poze cu Dacia dar pun cu alta masina: eu vorbesc de partea de deasupra rotii. Contraaripa se vede pe dedesubt[attachmentid=55076]
Alex 23
Aceeasi operatiune pe care vrei s-o faci tu pe spate cu pasaj roata spate, semipasaj si continuand cu prag si contraprag am facut-o si eu si tot cu tabla de CONNEX! Pasajul, semipasajul, pragul au venit la fix, nici nu se cunostea ca au fost schimbate, am avut si un meserias adevarat de ce sa zic. Asta face toata treaba. Despre calitatea tablei insa nu vreau sa vorbesc pentru ca este o mizerie. Cand a inceput sa sudeze contrapragul de podea a inceput sa se traga, parca era din plastic!
In ceea ce privesc ochelarii farurilor, te-as sfatui sa nu cumperi si sa-l pui pe meserias daca este asa bun sa ti-i recinstruisaca el exact dupa reperele celor vechi si din tabla mai groasa, nu foita de ceapa cum sunt astia! Mie mi-l facuse pe cel dupa dreapta de nici nu se cunostea, ba mai bine decat cel original! Spor la treaba!
Albert Einstein
Aveti idee in '77 cu ce radio erau dotate Daciile? Sinaia sau Predeal? unsure.gif
Betian
Nu cred ca se mergea pe un anumit model de radio in perioada aia...oricum inclin sa cred ca Predeal.

Si acum o intrebare: Ai reusit sa reconditionezi bordul? Cum ai rezolvat portiunea aceea decolorata? Poate ne mai pui niste poze...smile.gif
alex-mun
eu v-as propune, peste antifon sa dati o mana de vaselina, si nu o sa mai aveti probleme
Albert Einstein
Pana la urma am cumparat ochelari de far si kit de reparatie aripi spate de conex. Arata execrabil dar sunt si f. ieftine. Am fost si le-am dus la mecanic, a spus ca o sa le "prelucreze" el inainte. Pentru el era importanta buza aripii de deasupra rotii. Tinichigiul a gasit cateva mici portiuni in podea care trebuiesc inlocuite si lucra la confectionarea acestora din tabla. El spera ca pana la sfarsitul saptamanii sa aiba si pragurile schimbate. I-am spus ca nu ma grabesc, important e sa iasa bine.
Aproape am terminat bordul, partea decolorata se pare ca era doar murdara, avea mizerie printre "serpisori", am avut noroc...Maine o sa pun si poze. Am vrut sa restaurez consola pentru radio in weekend-ul asta dar am fost tare prins cu altele si nu am reusit. Oricum am luat de la un forumist o pereche de scaune de fata de la care voi folosi partea din spate (cea fara cusaturi) pentru schimbarea portiunilor rupte ale consolei. Sper ca sa am timp sa ma pot ocupa in cateva seri, ca sa reusesc pana sambata sa o termin. Trebuie sa mai fac rost de un burete subtire care se pune pe sub vinilin.
Tinichigiul a spus ca masinile nu se dau cu teroson in interior. Dacia mea nu avea, mi-a mai aratat cateva masini (printre care si un Ferrari tongue.gif ) si intr-adevar niciuna nu avea teroson. Se da cu grund si apoi o vopsea doar, dupa care se aseaza mocheta aia cauciucata ohmy.gif Ce parere aveti? unsure.gif El a zis ca da cu teroson daca eu vreau asta dar ca in felul asta s-ar retine apa de la condens si tabla ar avea de suferit...
Am inceput sa strang tot felul de accesorii din perioada in care a fost construita masina mea, pe care s-ar putea sa le montez chiar daca nu le-a avut din fabrica. Sunt lucruri care accesorizau masinile acum 30 ani. Am un sistem de avertizare al scaderii nivelului de lichid de frana din borcan, in punga originala si cu bonul din 1978 (o sa fac o poza la schema de montaj si o sa pun aici sa va dati seama cum functioneaza), un set nou nout de proiectoare Elba, o emblema ACR si caut un set e tetiere de vinilin negru care se atasau pe scaune la vremea respectiva si un breloc tot din timpurile alea pentru chei 38.gif Daca aveti asa ceva va rog sa-mi dati de stire.
Betian
Ce grosime trebuie sa aiba buretelul de care ai nevoie?
Tetierele,daca sti pe cineva priceput,pot sa iti dau una de model,ca sa iti confectioneze dupa tipar....
Albert Einstein
Betian, multumesc pentru ajutor dar e f. greu sa confectioneze cineva tetiere ca alea, mai astept poate gasesc unele pe undeva, chiar si in stare mai proasta. De refacut e mult mai usor...pentru ca asi avea scheletul original.
Buretele ala cred ca e de 2-3 mm, cam asa ceva, oricum foarte subtire....
christith
Nu ti-a explicat tinichigul de ce terasonul ar retine apa, e burete cumva smile.gif? Pe sub masina de ce se da cu antifon? Acolo nu retine apa? smile.gif
Si tabla goala de ce nu retine apa? Ce fenomen se intampla de nu o retine?smile.gif
Ai grija ca mesterii astia au o vrajeala in ei de nu e adevarat, numa sa sa sacape de tine cat mai repede. Eu am mai multi prieteni tinichigii si mecanici si i-mi suna cunoscute genul asta de afirmatii doar pentru a termina mai repede.
Toate daciile original din fabrica au pe podea niste "covorase" dintr-un material gen carton asfaltat. Alea nu trebuie lipite de podea cu antifon pentru ca daca cumva ajunge apa gub ele nu o poti sterge si atunci rugineste tabla.
La masina mea eu am antifonat interiorul foarte bine si dupa aia l-am vopsit cu vopsea de ulei. Dupa ce s-a uscat bine am pus "covorasele" orginale si dupa aia un strat de pasla gros si apoi covorasle de guma originale. De patru ani de zile nu a iesit gram de rugina. Si nici condens nu s-a facut pentru ca eu verific regulat ceea ce se intmpla cu podeaua.
Inca un plus daca antifonezi podeaua in interior este reducerea zgomotului, care oricum la dacie e cum e. smile.gif

Betian
QUOTE(Albert Einstein @ 29 May 2007, 08:45)
Betian, multumesc pentru ajutor dar e f. greu sa confectioneze cineva tetiere ca alea, mai astept poate gasesc unele pe undeva, chiar si in stare mai proasta. De refacut e mult mai usor...pentru ca asi avea scheletul original.
Buretele ala cred ca e de 2-3 mm, cam asa ceva, oricum foarte subtire....
*


2-3 milimetri e foarte bine. Poti sa folosesti material din acela care se pune pe sub parchetul laminat. Sunt de parere ca este mult mai indicat decat un burete obijnuit.Cred ca sti la ce ma refer,daca nu,o sa iti pun o poza...
Albert Einstein
@Betian: Exact din ala ma gandeam si eu sa pun biggrin.gif
@cristith: ideea e ca intr-adevar masinile iesite din fabrica nu au acel teroson pe interior. Doar grund, vopsea si materialul acela gen pasla (care la mine s-a desprins extrem de greu). Probabil ca asta are si rolul de a reduce zgomotele. Peste materialul ala eu am avut mocheta rosie si peste mocheta covorase de cauciuc (alea cu ILBO). In concluzie nu stiu daca sa dau sau nu cu teroson in interior laugh.gif
Alex 23
Si daciile noi erau date cu teroson in interior cum sa nu! Asa zisul brobonici care este pe dedesubt este si in interior! Ala nu este tot teroson???
christith
Asa e Alex23, ala e terason. Toate Daciile au asa ceva din fabrica. Eu sincer nu am vazut dacie cu tabla goala in interior. Si, ... chiar am vazut zeci de dacii demolate.
Acum, .. fiecare isi face masina cum crede el ca e mai bine.
Betian
Eu tot astept nistepoze tongue.gif .....Cu una cu alta ....Asa , sa mai vedem cum merge treaba:) wink.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.