Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: "tremura" saracuta....va rog ajutor
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
whitehorse
Va salut,

Poate ma ajutati si pe mine cu urmatoarele 2 probleme:

1)Pe scurt: Am cumparat o Dacie 1310 din 1993 de la o cunostinta .Mentionez ca masina a stagnat in garaj aprox 2 ani pana sa o cumpar eu. Dupa cumparare am fost la un service unde i-am facut schimbul de ulei, filtru, bujii si baterie.
Toate bune si frumoase vreo 2 saptamani. Ulterior a inceput sa-mi "tremure"...in orice treapta in care eram..ea "tremura"....am fost din nou la service si cei de acolo mi-au schimbat o bujie( desi le schimbasem de 2 saptamani) si a mers perfect inca 4-5 zile...apoi exact aceeasi problema.Am verificat bujiile si SUNT toate afumate, uleiul este negru iar fumul la fel. Pe langa asta imi scoate un fum "ciudat" pe epurator.Si nu vorbesc de putin...ci extrem de mult.
Intrebare: Care credeti ca este problema?

2) Mecanicul la care am fost mi-a schimbat jiglerul de relanti si mi-a "aranjat" sa-mi stea relantiul la 950 rpm / ei bine...acum....dupa aprox o luna....relantiul scade pana la 700 rpm ....sau alterneaza neregulat....scade brusc...etc....iar cand am piciorul pe frana ..scade cu 50-100 rpm automat...De ce??

Va multumesc pt timpul acordat...si astept parerile voastre.

Cu stima.[COLOR=red]
$$ilvviu
Poate iti baga prea multa benzina. Verifica nivelul CNC si starea cuiului pontou
mihai0070
Fumul negru este de la benzina ne arsa ... de unde reiese si un consum mare ...
"Pe langa asta imi scoate un fum "ciudat" pe epurator.Si nu vorbesc de putin...ci extrem de mult.
Intrebare: Care credeti ca este problema?" te referi la capacul tacheti ... reciclare gaze ... daca scoate mult atunci segmenti cu problema sad.gif


Parerea mea incearca sa rezolva carburatia si aprinderea si vezi daca mai face ... posibil sa scapi mai ieftin cu un reglaj corespunzator...
danny_nt
exact aceeasi problema o am si eu...doar ca la mine relantiul e ok..dar cand e in sarcina masina se inneaca..si nu mai reusesc s-o reglez ca pana acum..cat i-am schimbat bujiile a mers lux vreo luna...acum cand m-am uitat aveam 2 bujii afumate...totusi ulei nu-mi mananca deloc ca sa zic ca s-au dus segmentii....o sa demontez putin delcoul sa ma uit prin el...si carburatorul..
$$ilvviu
O problema ar putea fi si filtrul de aer infundat.
thedragon
ai verificat starea platinii ?? si inca ceva, noaptea radica u frumos capota si accelerezi si sa vezi daca `pierzi` curentu pe undeva ma refer la fise !
iulian.bisty
cauza de variatie la rpm este din CNC asa am patit-o si eu acum cativa ani
si la franare este de la servo
whitehorse
"cauza de variatie la rpm este din CNC asa am patit-o si eu acum cativa ani
si la franare este de la servo "

Fiind un (ne)cunoscator al mecanicii auto intreb si eu ...ce inseamna CNC?
Apoi...servo la batrana mea dacie?
whitehorse
Am fost la un service astazi ....mi-au facut o scurta constatare si mi s-au prezentat 2 variante:

1)segmentare motor "pe masina" + schimb garnituri - 700 ron
2)schimbat set motor+instalatie evacuare + garnituri+alte lucruri pe care nmu le-am retinut - 1200ron
Preturile acestea contin piesele si manopera. Evident si garantie.

Credeti ca se justifica reparatiile acestea ? sau eventual ar trbui sa fac mici reglaje inainte ( nu stiu ce anume) si abia apoi sa bag 800 ron sau chiar 1200 in Dacia mea....?

Cu stima.
ATM
Mai inainte de a te arunca la schimbat segmenti/set motor etc (adica, o reparatie aproape completa a motorului) incearca sa faci un reglaj de aprindere+carburatie, la care manopera nu e mai mult de 50 ROn, daca ti-o face cinstit. Apoi, vezi cum se comporta. Si ai ceva posibilitati:
-daca motorul mai e cat de cat OK, o sa-si revina, si o mai tii asa, fara reparatii, un an-doi-trei, functie de cat mergi tu cu ea.
-daca motorul e intr-adevar foarte obosit (segmenti uzati/sparti, garnituri duse, linie cuzineti terminata, chiuloasa terminata) nu scapi fara sa-l desfaci.
Si daca il desfaci, o sa faci cam ce ti-au recomandat mesterii:
-ori, daca pistoanele si camasile mai sunt cat de cat intregi, o reparatie minimala (schimbat segmenti, planeitate chiuloasa)+reglaj - care reparatie o sa te mai duca ceva timp, dar sa nu te astepti sa ai motor brici (in cazul asta nu prea se lucreaza la vilbrochen+linie cuzineti)
-ori daca si pistoanele si camasile sunt varza, schimbi setul motor (pistoane, segmenti, camasi, cuzineti, biele), alezezi vilbrochenul, planeitate chiuloasa (refacut ghiduri, schimbat supape)+schimbat pompa ulei+"morcovul" (pinionul de delcou) +reglaje si ai facut RK la motor.
Dar repet, asta nu-i o decfizie la care te arunci. Fa reglajul asta de aprindere/carburatie, vezi rezultatele si apoi mai vorbim.
Tine cont ca daca te apuci de desfacut motorul, o sa te coste oricum ceva...si pregateste-te de fraze gen "pai nu vedeti ca si asta e dusa? pe langa piesa prevazuta x, se schimba si y, z,#, @, etc.etc"si o sa te coste sigur mai mult decat prognozat.
ovi_ab
Se justifica reparatiile, dar pretul e enorm de mare. Eu mi-am schimbat ieri setul motor. Totul a costat 650 ron. set+ulei+filtru+garnituri+cuzineti+manopera.
Nu te grabi si mai incerca si pe la altii.
tgg2k
depinde cate sunt de rectificat... cate sunt de inlocuit... daca tb rectificari la chiulasa, vibrochen, etc. pretul cam acolo e, cat au zis si baietii de la service

problema cu apasatul franei si scaderea turatiei cu 50-100 RPM o am si eu. la mine se manifesta in felul urm: am arcul de la acceleratie destul de intins (optiune personala) si astfel revine in max jum de secunda la relanti (de la 2500 RPM) iar incarcarea ajunge pe minim. cand apas frana, mai introduc un consumator in circuit si incarca prea putin alternatorul si scade turatia, scade intensitatea scanteii de la bujii.

apropo de bujii... este topic dedicat despre subiectul asta. masinuta mea papa ulei la greu si afuma bujiile la greu. am schimbat bosch-uri cam in 3-4 zile dupa ce le-am pus (facute pe vapor). cel mai bine masina merge cu Brisk si NGK, bujii fantoma care le schimb (sau doar le curat) cam o data pe luna si nu are nimic, nu tremura, nu face figuri.
$$ilvviu
QUOTE(tgg2k @ 21 May 2007, 11:47)

problema cu apasatul franei si scaderea turatiei cu 50-100 RPM o am si eu. la mine se manifesta in felul urm: am arcul de la acceleratie destul de intins (optiune personala) si astfel revine in max jum de secunda la relanti (de la 2500 RPM) iar incarcarea ajunge pe minim. cand apas frana, mai introduc un consumator in circuit si incarca prea putin alternatorul si scade turatia, scade intensitatea scanteii de la bujii.



Ce spui tu acolo????
Bogdan 1300
Daca iti scoate mult fum pe la epurator,adica pe la acel furtunas care face legatura
intre capacul culbutorilor si carburator te sfatuiesc sa elimini acel furtunas iar in locul lui sa pui un furtun mai lung,care sa-ti scoata acele gaze sub masina.Acele gaze iti murdaresc carburatorul acum cand ai uzura mare la motor iar asta poate fi o alta cauza pt care ti se deregleaza mersul motorului,afara de tot ce s-a scris mai sus..incearca sa pui o APRINDERE ELECTRONICA,face minuni,crede-ma smile.gif
h8uall
bogdan 1300 are dreptate in privinta epuratorului,curata bine carburatorul regleaza l,si schimba platinile dupa ce ai facut toate astea incearca sa schimbi si bobina de inductie daca masina a stat bobina poate sa uzat un pic si nu mai da intensitatea care trebe sa ajunga la bujii,si incearca bujii ce mai multi electrozi nu sunt adeptul unei firme anume dar boschu [cele originale]fac minuni.si cu frana nu te speria asta e boala lor nici un mecanic batran nu stie e din cauza ca ia presiune din galeria de evacuare sau ca ia curentdin circuit asta e o alta problema despre care sar putea face un alt topic incearca sa faci ce ti am zis mai sus si o sa simti diferenta si tu si masina ta.eu am avut una din 1983 timp de doi ani asa ca mam confruntat cu toate problemel la dacie de la un bec ars pana la un set motor nou faci ce vrei.bafta
horsewhisperer27
white horse, de unde esti?
whitehorse
Va multumesc tuturor pentru raspunsuri.

Sunt din Bucuresti .zona Balta Alba. Daca stiti vreun service bun sau vreun mecanic auto care poate sa ma ajute v-as fi recunoscator.

P.S. multi mi-au recomandat service-urile acelea 2 din Berceni, Aparatorii patriei. Am fost acolo cu probleme minore , dar la probleme mai mari nu stiu daca as avea incredere in ei.

Cu stima.
bertro
QUOTE(h8uall @ 21 May 2007, 19:50)
din cauza ca ia presiune din galeria de evacuare sau ca ia curentdin circuit asta e o alta problema despre care sar putea face un alt topic
*

poate despre consumatorii in plus la apasarea franei s-ar putea face un topic, dar despre servofrana care ia "aer" din galeria de evacuare in niciun caz. decat poate vreun topic cu titlul "mi s-a topit/ars membrana de la servofrana" smile.gif
Tossi
QUOTE(whitehorse @ 18 May 2007, 06:26)
Va salut,

Poate ma ajutati si pe mine cu urmatoarele 2 probleme:

1) stagnat in garaj aprox 2 ani pana sa o cumpar eu. Ulterior a inceput sa-mi "tremure"...in orice treapta in care eram..ea "tremura"



Deoarece masina a stat atat de mult timp nemiscata in acel garaj este posibil ca si cauciucurile sa fie deformate, trebuind ori sa echilibrezi rotile sau chiar sa schimbi cauciucurile. sad.gif

De asemenea este bine sa verifici chiulasa inainte sa scoti pistoanele si pentru segmentare, este posibil ca unele supape sa nu mai inchida perfect, ceea ce s-ar traduce printr-o functionare proasta a motorului. Poti sa faci un test de compresie la motor la un service, nu costa chiar asa mult. Incearca sa aflii mai multe detalii despre starea motorului de la fostii proprietari, mai ales ca sunt rude cutine, parca asa zicea in primul post.

Success!
sumi_nos
sa,ca sa nu pai fac alt topic,la mine am alceva,in primul rand motorul merge foarte bine,consuma putin cam 6,7%,relantiul e putin cam instabil are un pic de tremurat la relanti(780rpm)in sarcina trage,am cutie in 4 si am luat 145km/h cu ea si poate se mai ducea.Problema e ca si mie ami afuma bujiile de mi le face tuci.(sunt cam vechi dar nu cred ca e din bujii)si alimentez de la petrom cu premium ceam mai ieftina.
Va rog soluti ca ma enerveaza ca la daciile prietenilor mei nu le afuma bujiile
claudiuvoinescu
whitehorse masina ta a stat 2 ani de zile. la fel si a mea cu exceptia ca la maxim 2 saptamani taicamiu o pornea vreo 30-40 minute. aceeasi problema o aveam si eu: relantiu instabil, tremurat, dadea in nas. si nu i-am facut nimic. tu daca ai facut cu ea 200km e normal sa faca asa. a mea abia dupa 3.000 a inceput sa mearga perfect.
in plus iti recomand, ca si altii, sa citesti despre carburatie si aprindere pe forum si sa incerci sa le rezolvi tu. dar daca nu faci km cu ea nu o sa rezolvi nimic. daca iti scoate fum negru verifica CNC-ul e f. important. si poatye schimbi si capacul delcoului poate are mizerie. eu trec in fiecare zi pe langa acumulatorul bucuresti iar cand dau aia drumul la furnale nu mai merg 2 km ca tre sa trag pe dreapta sa curat platina si capacul de la delcou.

respect!
whitehorse
Salut,

Am facut vreo 700 km cu ea.....foarte interesant mi se pare faptul ca toate aceste probleme au aparut dupa ce am fost cu ea la un service si mi s-a facut schimbul de ulei,filtru de ulei , curatat carburator (spalat cu carbusol parca asa-i zice)...

Si fumul se pare ca nu este negru...este spre albastru...

CNC-ul ce reprezinta?

In fine...o sa ma duc maine la un mecanic .care sper sa-mi spuna cu "obiectul muncii" in fata ce si cum!

Multumesc
mihai0070
Pai atunci se schimba povestea ... daca fumul este albastru ... asta inseamna ca mananca ulei sad.gif set motor sau segmenti dusi ... dar daca zici ca au facut schimbul de ulei poate ca ti-au pus ulei prea subtire

CNC ... la carburator este Camera Nivel Constant
tgg2k
mi-am adus aminte

daca a stat masina vreo 2 ani de zile... sugestia mea... spala (sau schimba) rezervorul de benzina si filtrele. a mea a stat 3 luni si mi-a mancat nervii pana sa imi dau seama ca aveam cam jumatate de sticla de cola de 1L numai rugina... in toate vitezele incepea sa tremure si din cand in cand murea eroic. schimbam bujiile si mergea ok cateva zile si apoi iar o luam de la capat.

solutia adoptata de mine... am schimnbat rezervorul ca altfel nu se putea (l-am spalat de cateva ori si fara succes).

apropo de frana... cand apesi pedala nu introduci un consumator in circuitul electric (becurile stop) al masinii?! iar daca incarcarea sta pe minim si mai e si la relanti, nu scade turatia?! de ce scade turatia?! pentru ca scanteia e mai slaba la bujii si arderea e deficitara. sau nu am dreptate?!
$$ilvviu
In cazul asta ai probleme la incarcare. Chiar la relanti trebuie sa bage 14V, indiferent de consumatori.
tgg2k
post-336-1110552475.gif

da, stiu smile.gif dar cred ca ma incadrez in categoria celor multi cu probleme cu incarcarea. la relanti 12.83, turata la 2500 e aproape de 14... 13.94 sau ceva de genul. cu consumatori, la aceeasi turatie am 13.86 (minim) si la 3500 RPM am 14.1

eu zic ca inca mai merge
claudiuvoinescu
mihai007 eu am in masin ulei 0w40 si nu papa deloc. chiar am pus prea mult (aprox. 3,5 litri) si nu da pe afara. masina lui a stat 2 ani degeaba. probabil are rugina si in alternator. asa am patit si eu cu cealalta masina care a stat 6 ani in garaj nepornita. am facut 1800 km (taras grabis dar i-am facut) intr-un weekend cu ea si abia apoi am m-am apucat sa verific instalatiile electrice, carburatia, aprinderea etc. si nu a trebuit sa schimb decat bujiile, furtunul de servo, furtunele de la pompa de benzina si cablul de acceleratie care mergea in trepte.

whitehorse cu doar 700 km facuti in 2-3 luni nu rezolvi nimic,, chiar daca te apuci si schimbi tot ce poti sa schimbi. faza cu alternatorul care nu incarca e cam ciudat. da-l jos si curata-l de praf, rugina si ce ar mai putea fi pe acolo. verifica contactele la becuri sa nu fie oxidate.

pe scurt ia-o la bibilit, ca la mecanici o sa dai si ultimul ban din buzunar si crede-ma pe cuvant ca nu merita.

respect!
$$ilvviu
Se poate sa ai carbunii uzati. Uita-te putin pe la alternator, ca altfel omori bateria aiurea.
bygy007
QUOTE(tgg2k @ 24 May 2007, 12:00)
post-336-1110552475.gif

da, stiu smile.gif dar cred ca ma incadrez in categoria celor multi cu probleme cu incarcarea. la relanti 12.83, turata la 2500 e aproape de 14... 13.94 sau ceva de genul. cu consumatori, la aceeasi turatie am 13.86 (minim) si la 3500 RPM am 14.1

eu zic ca inca mai merge
*



http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=496492
whitehorse
Gata....am dus-o la un "doctor" priceput...care a dat chiuloasa jos,pistoanele,..si ce a gasit acolo ...vaaai.......ecartul la segmenti era de cam 7 mm pe fiecare piston......deci oha compresie.

In baia de ulei am gasit NAMOL....da namol.....!!!!

Am cumparat segmetni, cuzineti,garnituri etc...

daca va ajuta va pot spune si preturile pieselor + manopera...dupa ce va fi gata

Multumesc tuturor pentru raspunsurile date.

Cu stima
Gheorghedracu
Aviz amatorilor de masini care au stat de pomana. Sunt curios care o sa fie pretul final al aventurii pentru ca sa fie avizati cautatorii de chilipiruri.
danny_nt
eu cel putin mi-am rezolvat problema postata mai sus singur..nu m-a costat prea mult doar o garnitura pompa sprit si alte garnituri..in rest curatat carburator scos nisipu din pompa de sprit...curatat delcou si bujii..reglat CNC...iar merge ca acu 25 de ani.. ph34r.gif
whitehorse
Va salut din nou,

Hai sa facem un mic "rechizitoriu":

Piesele au fost toate cumparate de catre mine de la magazine de cartier:

1) Segmenti 1400 Goetze - 75 ron
2)Cuzineti 1400 standard - 50 Ron
3)Garnitura chiuloasa - 15 ron
4)Pompa ulei - 60 ron
5) Pinionul care conduce pompa de ulei - 15 ron
6) garnituri baie ulei laterale + acelea in forma de U - 10 ron
7)Ulei 3 litri - 15 ron
8)Set racire carburator + coliere - 10 ron
9)Elice plastic - 5 ron
10) alte garnituri - 15 ron

Total piese : 270 RON

Manopera : 200 ron

Lucrarea a fost efectuata de un mester de cartier ( foarte cunoscator ) si sunt foarte multumit de cum a iesit.

Vreau sa multumesc tuturor celor ce au postat aici !

Cu stima,

Mihai
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.