Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme la pornire
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Ionutzz
De data asta am probleme cu pornirea. Can o pornesc prima data, adica dupa o zi de stat degeaba, porneste usor(nu tot timpu), dar daca o las cateva minute sau cateva ore si dau iar la cheie porneste foarte greu, trebuie sa tin contactul vreo 3,4 secunde si uneori trebuie sa calc si pe accileratie, si dupa ce porneste relantiu este la 400 si creste treptat spre 1000 si ramane acolo, iar daca dau inca o cheie la cateva secunde dupa ce o opresc porneste la prima atingere de contact. Dar odata pornita merge bine, fara nicio problema, sau trepidatie.
Ieri am curatat bujiile, am desfacut carburatorul, l-am curatat, am curatat jigloarele. Am desfacut capacul de delcou si am curatat platinile (desi la asta nu ma prea pricep). Dar tot fara nici un rezultat, pornirea tot asa ramane.
Masina este o dacie 1307 cu motor de 1557 cmc..
Stie cineva care poate fi problema ?
Gheorghedracu
Inainte de a trece la probleme mai complexe intotdeauna e bine sa verifici treburile simple. De exemplu daca ai vreo problema cu alimentarea cu benzina, caci masina ta pare ca amorseaza pompa cam greu. Spre exemplu daca nu cumva pompa trage greu prin filtru. Unele filtre cum ar fi cele de plastic nerefolosibile se folosesc in pozitie orizontala mai bine. Sau poate ca e blocat. Sau poate e vreun blocaj undeva pe traseul de la rezervor. Apropo, sper ca nu ai vreun filtru intre pompa si carburator.

Un test care se poate face usor e sa cuplezi o sursa de benzina direct pe carburator (o pilnie cu un furtun) si sa pornesti masina asa sa vezi daca o ia din prima. Daca da, atunci e clar. Pompa ta trage greu la pornire (nu se stie din ce cauza, trebuie sa vezi). Macar ai localizat problema. Testul trebuie bineinteles facut atunci cind nu apar simptomele de pornire dificila la cheie.

Eu am ajuns la concluzia ca e mai ieftin sa cumperi un pistol stroboscopic si un turometru-dwellmetru decit componente pentru aprindere (mai ales ca inlocuindu-le fara verificare nu stii daca nu cumva arunci piese bune la gunoi). Asa pot sa verific si sa corectez eventuale mici dereglari (sau sa elimin cit mai multe posibilitati) inainte sa ma avint prea adinc cu surubelnita in motor.

Acuma gindindu-ma din nou, s-ar putea sa ai si o problema cu o bula de aer undeva care se dilata la cald, si probabil se extinde pe conducta de alimentare spre rezervor. Ca sa verifici asta ar trebui sa desfaci conducta de alimentare de la carburator deindata ce apare problema, o scufunzi intr-un vas cu benzina, si sa incerci sa bagi cu ceva presiune in aerul din rezervor (daca ai benzina destula) sa vezi daca pe teava de la carburator ies bule de aer, sau benzina. Daca ies bule, trebuie sa vezi de unde vin. Iarasi suspecti sunt pompa, filtrul, imbinarile cu furtunele, etc.

Si inca un lucru. Verifica daca rezervorul se aeriseste (are o teava el undeva, nu-mi mai aduc aminte), altminteri depresiunea din rezervor trebuie invinsa de pompa de benzina.
Ionutzz
Am facut mai multe verificari, si pana la urma am fost la un service, unde mi-a zis ca-mi trebuie o bobina de inductie noua, ca asta care o am se incalzeste prea tare, asa se explica faptu ca atunci cand motorul era rece masina pornea din prima. Si mai trebuie sa schimb si ventilatorul de la motor ca cel pe care il am este cu vreo 2 pale lipsa si restul roase si crepate. Si se incalzea prea tare si motorul.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.