papamuntz991
19 May 2007, 13:57
Cred ca in titlu m-am exprimat destul de bine...eu sunt incepator...nu am citit prea multe despre masini decat pe forum...si de aceea apelez la ceilalti dacioti...
La ce nivel sta temperatura apei si nivelul presiunii la ulei?
mie imi sta apa intre 83 si 87,iar presiunea la ulei scade de la 5 pana aproape de 2-2,5....nu sunt nici foarte sigur de corectitudinea acestor valori dat fiind ca am montat indicatoarele recent(cele originale erau stricate)...
Astept pareri si valori personale!!!
ionutt daniel
19 May 2007, 14:22
E in parametri normali. E cam mica presiunea de ulei, dar depinde si de uleiul pe care il folosesti.
EUROPE_
19 May 2007, 14:44
Si de ce spui ca presiunea la ulei e mica?
Cu motorul la 80 grade C presiunea minima la relantiu trebuie sa fie de 0.7 atm., ori el are 2 - 2.5 , e destul de bine.
iulian.bisty
19 May 2007, 15:39
QUOTE(papamuntz991 @ 19 May 2007, 14:57)
Cred ca in titlu m-am exprimat destul de bine...eu sunt incepator...nu am citit prea multe despre masini decat pe forum...si de aceea apelez la ceilalti dacioti...
La ce nivel sta temperatura apei si nivelul presiunii la ulei?
mie imi sta apa intre 83 si 87,iar presiunea la ulei scade de la 5 pana aproape de 2-2,5....nu sunt nici foarte sigur de corectitudinea acestor valori dat fiind ca am montat indicatoarele recent(cele originale erau stricate)...
Astept pareri si valori personale!!!
.La ulei e admis in relanti pana la 0,8 ( valoarea care este scrisa pe manocontact ) cand sa aprind becurile ( ulei + apa ) , iar in turatie daca ai cum zici e destul de bine
Apa e buna si ea
sobolan
19 May 2007, 20:50
QUOTE(EUROPE_ @ 19 May 2007, 14:44)
Si de ce spui ca presiunea la ulei e mica?
Cu motorul la 80 grade C presiunea minima la relantiu trebuie sa fie de 0.7 atm.,
corect.....corect.....minim 0.7 .......
papamuntz991
19 May 2007, 21:37
1.La relanti presiunea e mai mica?in mers creste sau cum e treaba asta?
2.Despre apa nu spuneti nimic?
3.Impartasiti valorile personale!!!
sobolan
19 May 2007, 21:48
QUOTE(papamuntz991 @ 19 May 2007, 21:37)
1.La relanti presiunea e mai mica?in mers creste sau cum e treaba asta?
da.....cand motorul e in turatie si pompa de ulei are turatia mai mare si deci creste presiunea.....
apa 85-92.....asa e normal.....
papamuntz991
19 May 2007, 21:51
si pres la ulei la cat trebuie sa fie max?cu motorul cald...caci cu el rece incepe de pe la 5,5 sa scada...
iulian.bisty
19 May 2007, 22:00
nu-i neaparat sa fie o valoare de max
sa existe presiune asta conteaza depinde mult de uleiul folosit
Temperatura optima de functionare a motorului e pe la 80-85 grade in principiu. Temperatura reala poate avea variatii in functie de termostat. De exemplu, exista termostate care deschid circuitul de racire la 97 de grade ( AMC Vaslui), se folosesc iarna pentru a compensa frigul napraznic de afara (care nu prea mai este de ceva ani in Romania, dar in fine...) - automat deci, temepratura lichidului de racire din motor va fi undeva pe la 90 de grade.
Presiunea de ulei nu are termeni standard si batuti in cuie. Cartea spune ca minimul acceptat este intr-adevar 0.7 , mai jos e de rau, se aprinde becul si nu mai e de mers cu masina. Principiul de functionare, pe scurt: pompa este legata prin angrenaje de arborele cotit, cu cat acesta are mai multe rotatii, cu atat pompa lucreaza mai mult si introduce o presiune mai mare in circuit. Adica, cu cat motorul e mai turat, cu atat presiunea de ulei este mai mare.
Acuma cu indicatiile ceasului de ulei: cand motorul e rece, uleiul e mai gros si va avea o presiune mai mare in circuit, chiar la relanti (5.5 e OK din ce indici tu...la mine nu prea se ridica mai sus de 4 la rece). Cand motorul se incalzeste si ajunge la temperatura optima de functionare, uleiul, din cauza caldurii, se subtiaza, si presiunea in circuit scade - si atunci, un motor normal va avea, functi de uzura pompei si liniei, 1- 2 - 3 la relanti si 4-6 in turatie. Sigur, presiune 1 la relanti e cam incomod pentru ochiul soferului...
valori personale: temperatura de lucru a motorului - 80 grade apa (termostat "frantuzesc" Vernet de 82 grade), presiunea de ulei - 4 la rece (indiferent daca e la relanti sau 3000 rpm, daca o turez mai sus creste ea pana la 5, dar nu sunt nebun s-o forjez de aiurea la rece), cu motorul cald - 2 relanti, 4 la 3000 rpm.
Indicatiile care le dai tu pentru masina ta sunt OK, plecand de la premisa ca indicatoarele astea noi sunt cat de cat exacte si ca ai ulei acceptabil in motor (nu spalatura de butoi, de aia la 3 ron/litrul). Nu ai precizat clar daca presiunea de ulei la cald este de 2-2.5 la relanti sau in turatie. Banuiesc ca e la relanti, nu? In turatie (cald) cat e? 3.5?
papamuntz991
20 May 2007, 22:03
la relanti sta cam la 3...la 2 in nici un caz...in turatie cam la 4 sa zic...
cand e rece incepe sa scada de la 6 chiar...am auzit ca la rece ar fi presiunea chiar 7-8...
indicatoarele nu sunt noi...sunt folosite...dar sunt noi la mine pe masina...multumiri lui mad toz:)
indicatorul la apa nu usnt sigur cat e de exact caci nu sare apa de 85 de grade...adica nu s emai misca de la mijloc d-acolo...
si nu in ultimul rand:ms de explicatie gigantica...sa dea domnu la cat mai multi coforumisti ca tine!!!
si uleiul e din acela romanesc(M20w40) de 5 ron/L...dar uleiul e innoit mereu caci se completeaza:P...asta e...papa ulei...
Muttley
21 May 2007, 09:20
QUOTE(papamuntz991 @ 19 May 2007, 22:37)
3.Impartasiti valorile personale!!!
Apa: 80-85*C
Ulei: 0.7 - 1bar la relanti
mihai0070
21 May 2007, 10:03
Apa ... motor cald (circulat in bucuresti) 90*-95* acul indica ok
ulei ... 1 la cald la relanti 4 la turatie ... (se apropie schimbul in 500 km ...am mobil 1 de ~5000 km doar in bucuresti)
ulei ... 4 la rece ... 5 accelerat ...
Becurile la ulei nu s-au aprins deci este ok ...
EUROPE_
21 May 2007, 20:24
Ce valori mici aveti voi la relantiu cu motorul rece
.
La mine la relantiu cu motorul rece am peste 6 ( acul sta lipit de partea dreapta a ceasului ).
La cald la relantiu am 1.5 -2 ( poate am si mai putin, depinde cat de mult merg prin semafoare ), iar in mers, spre exemplu la 3000 rpm am 5 atm., nu am mai verificat de mult, dar voi verifica maine! Uleiul folosit este m20w40.
papamuntz991
21 May 2007, 20:47
cu motorul rece am zis si eu ca sta la 6 chiar poate peste...dar la relanti la mine e mai mare...e cam 3...
nambanidealtceva
22 May 2007, 00:40
Mie mi s-a stricat sonda.. inainte, aveam cam 2,5 la relanti si 5 in mers cu motorul cald, intr-adevar la pornire acul mergea pana in capat (la 6).. Am schimbat sonda si acum am aproape 2 la relanti cu motorul cald si maxim 4 in ture... iar la pornire aproape 5... cu ulei 10w40 de calitate.. In concluzie, sondele difera al naibii de mult de la una la alta, ce indica acul e in mare masura orientativ, asa ca nu va speriati decat daca sesizati ca de la o zi la alta aveti presiunea mai mica, sau ca, doamne fereste, se aprind becurile in mers.
Nu inteleg dupa ce va dati seama de temperatura apei.. eu am ceasuri takosan iar indicatorul e sta la mijloc.. interbare intrebatoare.. ce temperatura are apa ?
mihai0070
22 May 2007, 06:46
~ 80 * a doua linie alba este la ~ 40 (parca) penultima linie alba este de 90 * urmeaza 100* si 120 * daca deasul are 5 linii albe
tatuci
22 May 2007, 07:19
la mine apa 80-85 prin bucuresti
presiunea la ulei la rece 4 (posibil un pic peste iarna) iar la stop scade la 1.8-2
dupa refacerea motorului am avut ulei ieftin pt primii 500km..acum am un ulei bunicel cu aditiv 2+2 de la mama lui...zic unii c ape dacie nu merita ulei scump dar de cand am pus aditivul ala s-a simtit imediat...motorulmerge ortund...mai linistit, mai silentios ce mai..o placere ss-l asculti
ydaniel
23 May 2007, 10:35
apa 83-96
oil 3-6 bar
papamuntz991
23 May 2007, 23:05
indicatorul [...]mie nu-mi sare de 85 de grade [...], ala nu cred ca merge bine...da il mai testez eu, acu cand mai prind un val de caldura...
ferrari
24 May 2007, 08:17
la mine presiunea la ulei la rece este 6 iar la cald scade pana la 2-2.2(la 800 rpm).
temperatura apei ma ingrijoreaza (mai ales atunci cand urc dealuri lungi si cu inclinatie destul de mare cum ar fi feleacul).acum 2 zile am facut un drum cluj-alba-cluj si temperatura nu scadea decat foarte rar sub 90 si imi urca si la 100 atunci cand urcam dealuri. pe langa asta de ceva vreme nu mai trage motorul la deal (pe unde mergeam cu a 4-a acum ma chinui cu a 3-a sau chiar cu a 2-a),mentionez ca aprinderea e buna, amestecul e ok. am fost la 2 mecanici si nu si-au dat seama care e problema. daca ati patit asa ceva ........va rog niste informatii.
mihai0070
24 May 2007, 08:23
se tureaza motorul dar nu trage (urca) cred ca ar trebuie sa te gandesti la ambreaj
ferrari
24 May 2007, 08:31
nu e ambreiajul........ se simte ca nu poate sa traga motorul...fenomenul seamana cu un capac de delcou cu probleme numai ca nu e capacul de delcou.
mihai0070
24 May 2007, 08:54
Poate este obosit .... set uzat ... segmenti dusi ... nu stiu ... de la capac delco nu cred ca este ... ala ori da scanteie ori nu ?
ferrari
24 May 2007, 08:58
motorul nu e obosit... nu manca ulei iar saptamana trecuta am masurat compresia si am 9.5 deci ca in carte.ceea ce este foarte interesant este ca cel mai des se manifesta atunci cand urc dealuri serioase dar se mai intampla si pe loc drept sa nu traga o perioada apoi isi revine singur
mariushi
24 May 2007, 12:31
La indicatoarele de presiune ulei de pe 1310 ( 1997) nu are cifre...ci doar vreo 3 linii albe si una rosie jos(Low). Stie careva cam ce valori au liniile alea?
Linia rosie - low - 0
prima linie alba deasupra liniei rosii - 2
a 2a linie alba - 4
si ultima de sus -6
mariushi
30 May 2007, 10:26
multam! deci cand e rece e pe la 5 iar cand se incalzeste presiunea e putin peste 2, temperatura indiferent de conditiile meteo tot la jumate sta apa....nici un mm mai sus sau jos
papamuntz991
30 May 2007, 15:23
temperatura la apa asa imi sta si mie...chiar mi-am facut probleme ca nu imi merg bine ceasurile(sunt luate recent dar SH)...dar cel mai mult a ajuns apa la 87.5 adica jumate...si temperatura normala de functionare e pe la 83-84...
presiune minima ulei este de 0.7 atunci se aprind becurile ,daca manaocontactul tau e bun pana nu se aprinde becu nu-ti face griji ,
temp nu stiu cat trebuie sa fie pe undeva pe la 90 , eu am mers si cu becu aprins teoretic 115 grade parca asta la drum lung 4 turatie maxima timp de cateva minute bune
Ferrari...cred ca e f obosit motoru daca ai masurat doar 9.5 bari compresie asta cred ca ajunge la un raport de 7:1 sau cam asa ceva deci mult sub specificatii .teoretic trebuie sa iti dea undeva la 11 sau 12 la cald ca doar nu masori la rece toate bujiile scoase clapeta de acceleratie deschisa complet
papamuntz991
31 May 2007, 21:38
nice car ROV...destul de veche dar arata super bine...eu nu fac drumuri lungi ca sa se ridice temperatura...merg doar in oras...si presiunea...minim o singura data am observat ca s-a apropiat indicatorul de 2...dar doar s-a apropiat era pe la 2,5...in rest sub 3 nu scade nici la relanti...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.