Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Logan pe GPL
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Diverse - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54
klaus
Un coleg de-al meu vazut in oras una bucata Logan pe care scria Logan cu GPL (sau pe aproape).
GeorgeB
pai poate era numarul de inmatriculare laugh.gif



acum pe bune, nu vad de ce nu s-ar putea monta . :roll:
Michael
Cu conditia sa fie si dealer-ul de acord. Altfel risti sa pierzi garantia la motor.
St
Sigur se poate monta daca e dealerul de acord.
klaus
Oricum deocamdata se pierde garantia (oferita de dacia) daca se monteaza GPL (momentan, dacia nu agreeaza nici un instalator de GPL, iar pentru instalaatiile montate neagreate se pierde garantia)
ZaiR
Da exista o firma pe Stefan Cel Mare care monteaza GPL pe DSN si SLZ de ce nu ar pune si pe Golan??? garantia ramane intre tine si aceasta firma....asta in cazul in care ei au deja un contract cu cei de la Colibasi ca sa nu se piarda garantia
Marty
Puteti sa instalati GPL-ul la SimpoTrans si sa va faceti reviziile tot la ei, pentru a evita pierderea garantiei!
vad
nortmal ca se poate monta instalatia de gpl pe logan, insa eu sunt de parere ca ar trebui sa mergeti la un service ce in prealabila a montat macar pe cielo sau pe motoare cu injexctie multipunc. eu am vazut chiar un jep cu instalatie gpl ce era montata in romania, chiar aici in bucuresti. cat priveste automobile dacia, la montarea instalatiei de gpl se pierde garantia la injectie, insa eu care saptama asta o aduc acasa (masina) o sa ii fac rodajul pana pe la 2000 km cu benzina si petrom si rompetrol (ce am inteles ca ar fi mai calitativa) si daca trece de iarna fara probleme, din februarie pe GPL ca benzina e scumpa si vreau sa ma plimb!
saruman
Pe Logan aceeasi instalatie GPL ca si pe Solenza. La Carrefour am vazut ca era 29.000.000. Acum, depinde si cat mergi.... Eu fac cam 14000 pe an, asa ca ... tot ce se poate.
van den plas
La Majore Internationale costa 775 E.
saruman
Alte preturi/service-uri?
vad
am vazut astazi un logan pe care scria mare DACIA LOGAN cu GPL, era al majore, cred ca o sa incerc sa dau o fuga pana acolo sa vad daca ma lasa sa fac putin test drive cu masina sa vad cum se misca, avea motor de 1,4 din cate imi amintesc!
adimicu
ma bag si eu pe aici asaaa
o intrebare : bagi gpl da computeru de bord mai merge?
asa din curiozitate
eu unul cred ca nu, voi ce ziceti?
saruman
Am inteles ca instalatiile GPL mai destepte stiu sa comunice cu computerul de bord.
saruman
De fapt instalatiile secventiale de injectie vin cu propriul ECU, injectoare, sa., calculatorului de bord i se preia controlul.
maxx
care-ti bagi GPL tre' sa faci cel putin 40-50.000 Km pe an...
cat costa un un Litru de GPL ? ca sa facem un calcul sa vedem cati km sunt necesari pt amortizarea investitiei... biggrin.gif
vad
tianand cont ca eu am mers ponderat (ca benzina ma indoaie) si ca in 3 luni am facut totusi 9 000 km eu zic ca ar conta pt buzunarul meu mai ales ca o platesc in rate!

gpl = aprox 18000


la:

pret litru benzina: 29900
pret litru GPL: 18000
consum mediu autoturism la 100 km (in litri) : 9
km parcursi zilnic (in medie) : 50

Se economiseste intr-un an:13632750 lei
Lucian123
Vezi ca pe GPL cnsuma si mai mult. O instalatie GPL pentru injectie multipunct costa cam 750 euro. Plus ca se duce garantia la nmotor. Nu cred ca se merita. Parerea mea. Si eu merg destul de mult. In doua luni si ceva am facut 7000 km.
DigitalScribe
Nu prea m-as simti comod cu butelia cu GPL presurizat in portbagaj. Plus ca mai ocupa si mult loc si strica rolul portbagajului. De garantie ce sa mai zic... sau de performanta motorului care scade.
vad
QUOTE(Lucian123 @ 9 Jan 2005, 18:07)
Vezi ca pe GPL cnsuma si mai mult. O instalatie GPL pentru injectie multipunct costa cam 750 euro. Plus ca se duce garantia la nmotor. Nu cred ca se merita. Parerea mea. Si eu merg destul de mult. In doua luni si ceva am facut 7000 km.
*


acel aclucul are in componenta acest fapt, consumul este de 9 % dupa cat se vede pe benzina pt ca este calculu luat ca referinta pe benzina!

nu vreu sa fac reclama, insa acel calcul se face automat pe site-ul www.gpleugensifiul.ro

QUOTE(laur @ 9 Jan 2005, 22:55)
Insa masina pe gaz mergea cumplit de prost: nu trage, trepideaza motorul cu tot cu masina, si la relanti dar nu numai; ca sa imi arate a conutat pe benzina, si asa mergea ok.
*


poate ca era reglata prost sau poate ca acea companie de taxi a ales o instalatie multipunc normala sau nu s-au facut modificarile specifice, totusi m-ar mira sa nu mearga atat timp cat la solenza merge de minune si pe gaz sau la cielo si alte cateva marci straine si chiar trag masinile!
si eu sunt curios si chiar atunci cand o sa am banii o sa ma hotarasc intre cele 2 firme pe care le-am gasit pana acuma dupa ce or sa imi arate cu merge o masina LGN pe GPL. (din cele pe care au montat deja)
CristiZ
M-am hotarat cumva sa imi instalez gaz pe logan. Ma gandeam la acel rezervor toroidal care vine in locul rotii de rezerva iar roata sa o schimb cu un dintre alea de wv subtire pe care sa o prind undeva in spatele banchetei sau sub difuzoare pt ca am nevoie de spatiul din portbagaj - unde anume? -. Am inteles ca pt logan si solentza sunt instalatii speciale, ceva cu anti-detonare, cica e galeria din plastic, poate ma ajutati cu preturi aici, cu caracteristici, dar si cu pareri si orice amanunte pe care le cunoasteti.

Va multumesc
ciceronecostache
LOGAN pe gaz... wacko.gif Oare stau si ma intreb daca pe o astfel de masina cu un motor destul de bun se merita montat GPL.Consumul pe benzina fara Pb nu este chiar scazut pentru clasa lui dar nici catastrofic de mare. Sunt marci de masini care la 1,4 consuma cu mult mai putin decat un LOGAN,insa acest lucru in opinia mea nu este determinant in montarea pe acest tip de masina a instalatiei pe gaz.
In primul rand,arderea fiind mai uscata duce la o uzura prematura a motorului care este totusi RENAULT.In al doilea rand,consumul pe gaz in cazul traficului urban cu LOGAN-ul ajunge lejer la 16-17%,mai ales in orele de varf in Bucuresti si nu numai.Asa ca ce iei pe mere dai pe pere,mai exact ce economisesti prin pretul redus al gazului pierzi prin cantitatea consumata in special in traficul urban.
Daca faci taximetrie...poate este mai rentabil,insa gandeste-te in cazul schimbarii premature a setului motor...nu cumva ceea ce ai investit sau vei investi in instalata GPL si care s-ar amortiza partial s-ar putea pierde prin cheltuielile de reparatii ulterioare?
Este o parere personala,poate n-am dreptate 100% insa asa vad eu lucrurile.
Personal,daca as avea LOGAN nu mi-as pune gaz pe el.As merge cu benzina de 95 fara Pb chiar daca are un continut mai mare de sulf dar care nu pune in pericol durata de viata a motorului.As cauta un mod de conducere mai economic in limita posibilitatilor dar as menaja un motor care este totusi de RENAULT.
Un CIELO EXECUTIVE pe GPL care vine asa din fabrica este mai rentabil pentru tavaleala fiindca si piesele sunt mai ieftine iar motorul se preteaza mai bine functionarii pe gaz.
Cu stima,ciceronecostache rolleyes.gif
Ghidioneanu
mad.gif Ne intoarcem la vremurile cand in Dacie bagai orice ? Se reactiveaza retelele de procurat gazolina , matrafox blink.gif si alte belele cu care se umplea rezervorul de benzina pe vremuri ? Daca motorul nu e prevazut cu asemenea facilitate , ca la Cielo , nu are rost . Mai bine astepti sa iasa Logan Diesel .
mephistone
gazul e ecologic,rezervorul de gpl e cu 10%mai sigur,nu are cum sa explodeze,il bagi pe foc si nu va exploda,va iesi tot gazul din el arzand si se dezumfla ca o besica,pana acum nu a explodat nici o butelie si sunt unii cu niste improvizatii de te ingrozesti.Rezervele de gaz pe plan mondial sunt imense(mai ales in rusia),in australia e in banii nostri 9300lei/l gpl si iti face mai nou si reducere de 10%,in europa e incurajat foarte tare,olandezii au in jur de 60% masinile pe gaz (primesc reduceri de impozit...),mercedes produce autoturisme si pe gaz(iti pun ei din fabrica rezervor de gaz si unul mic de benzina)

ca uzeaza motorul mai repede=fals -datorita arderii complete a gazului si ca e vaporizat nu au loc aceleasi reactii chimice,si datorita ca e uscat nu ia pelicula de ulei din piston,uleiul e foarte curat cand il schimbi.(atat e problema ca uleiul arata la fel ca ala nou dar tot trebuie schmbat ca nu mai are aceleasi proprietati,dar nu uzeaza motorul ca si pe benzina)

eu am avut o dacie din 84,toti spuneau ca motorul e praf si trebuie segmentat,consuma 1l ulei la 500km
am bagat masina pe gpl,am mers deja 28500km fara nici un reglaj la instalatie sau motor,tot atat consuma(ulei) si pentru cel care zicea de 16-17l in oras=FALS
eu am consumat in oras in orice conditii 13l (pe benzina consuma 12l) iar afara la80km/h-8 litri;100-110km/h-9l NUMAI DACA E REGLATA PROST(SI ASTA NUMAI DE PROF.) SE AJUNGE SI LA 18L

Renault va monta in 2006 pe 1.4mpi instalatie de gpl,nu pe motor special la Dacia LOGAN.

E un singur dezavantaj:scade puterea motorului cu 6%.
m-power
Atunci de se vaita, destul de multi, cu instalatii gpl, ca li se distruge prematur garnitura de chiuloasa, si nu mai stiu ce pe la supape?
Ionut_r2100

Astea sunt povesti exact ca alea cu loganu (ca cica consuma mult.....si altele....) auzite din popor.
mephistone
m-power,eu iti spun ce stiu de la profesionisti si ce am patit pe pielea mea,daca instalatia nu e montata de profesionisti(sunt putini astia) ai tot felul de probleme.

Multe sunt prostii,cei carora le este frica vin cu tot felul de argumente.Important e sa-ti folosesti ce ai pe umeri nu sa te iei dupa unii care numai vorbesc.
musicall
Si yo am pe masina GPL instalat (BRC) si sunt f. multumit !!!
In curand trec la LOGAN... numai ca o sa astept ceva ptr. ca vreau sa am pe ea GPL (dupa cate am intels la anu in 2006 vor produce o astfel de motorizare)!!! Asa ca pana atunci devorez acest forum... si astept primul user cu logan pe GPL !! biggrin.gif

Mario_b
Dar oare computerul de bord va mai functiona corect la afisarea consumului pe gaz?
vad
pana la urma este cineva aici cu GPL pe LGN?
ca eu am ajuns aprope de 15000 km si chiar vreau sa imi fac si acest moft (experiment) sa vad cum merge pe gpl si stau in dilema (defapt, nu prea stiu) prea multe firme unde se monteaza sa ceva!

pana cuma nu am gasit decat doua firme, si am vazut doar doua masini in trafic pe gpl!
Sony
Nu prea imi vine sa cred ca sunt persoane dispuse sa isi piarda garantia in favoarea GPL-ului. Ma gandesc la costul pieselor in situatia in care ai vreo cedare de material pe care nu ti-o mai acopera garantia.
vad
da asa este sunt si riscuri dar si avantaje, nu vreau sa intru intr-o polemica (sa starnesc discutii pro si contra) sau sa repet ce am mai discutata aici despre GPL, eu insa o sa fac asta ca nu cred sa se strice ceva la ea, mai ales ca toate daciile mele pana acum au avut gpl si am fost multumit la cati km au facut!

excl.gif chiar astazi am vazut un logan pe gpl, era masina de scoala si nu m-am abtinut si l-am oprit pe instructor, saracul chiar s-a speriat putin la gestul meu, omul una peste alta mi-a spus ca merge cu ea de 6000 km si e multumit de ea si chiar mi-a aratat trecerea de pe benzian pe gaz si invers iar la motor nici nu se simtea, mergea la fel ca si cum nici nu s-ar fi simtit ca s-a schimbat alimentarea, insa nu am mai indraznit sa ii cer sa dau o tura cu ea, avea omul motor de 1,4 pe ea!
kaszko
QUOTE
omul una peste alta mi-a spus ca merge cu ea de 6000 km si e multumit de ea si chiar mi-a aratat trecerea de pe benzian pe gaz si invers iar la motor nici nu se simtea, mergea la fel ca si cum nici nu s-ar fi simtit ca s-a schimbat alimentarea, insa nu am mai indraznit sa ii cer sa dau o tura cu ea, avea omul motor de 1,4 pe ea!
Si nu lai intrebat cit la costat montarea si unde la facut?Ca si pe mine mar interesa dar mai incolo pentru ca e cam noua masinuta pentru asaceva smile.gif .
BogdanTm
Salut,
In Arad la singurul dealer Verbita se monteaza legal , adica cu garantie la ei
Din pacate nu stiu preturi
BBC
In Brasov instalatia costa aprox. 30.000.000.
soryn
Chiar ieri am trecut pe la dealer sa-ma ridic harta si-am asistat la o discutie pe tema GPL.Un posesor de logan a venit sa se planga ca dupa montarea GPL-ului motorul merge prost, iar dealerul i-a comunicat sec ca nu mai are garantie din momentul modificarii.Cred ca e mai bine sa asteptam pana iesim din garantie,putem sa avem surprize,astfel pretul pieselor de schimb sa depaseasca avantajele folosirii GPL-ului
Sony
O instalatie GPL care nu este reglata corespunzator duce la un mers neregulat si cu lipsa de putere. Este foarte putin probabil ca aceasta instalatie sa iti defecteze motorul, dar in cazul in care ai o alta problema cei de la service se vor spala rapid pe maini aruncand vina pe GPL si invocand pierderea garantiei!
vad
QUOTE(kaszko @ 8 Apr 2005, 15:29)
Si nu lai intrebat cit la costat montarea si unde la facut?Ca si pe mine mar interesa dar mai incolo pentru ca e cam noua masinuta pentru asaceva smile.gif .
*


ba da, si am fost bucuros ca era la aceeasi firma de care am mai discutat aici, sunt cei ce se lauda ca ei au montat primii pe solenza, este o firma numita majore, iar pretul este undeva la 7-800 euro, la mersul motorului neregulat este din reglare si din montare (aceeasi simtome pot aparea si la motoarele pe carburator), oricum eu in 2 sapatamani o pun pe masina o sa pun si poze, inca ma gandesc unde sa pun busonul de alimentare ca parca ma inteapa inima sa dau gaura in aripa din spate (montare standard la toate masinile).
soryn
Am primit o scrisoare de la Dacia prin care imi multumea pt. achizitia facuta impreuna cu un chestionar,care daca-l trimiteam imi scriau ca voi primi un cadou util .L-am trimis si dupa o perioada am primit o instintare sa ma prezint sa ridic o harta a Romaniei personalizata cu locatiile Dacia din tara.
decar
@vad in legatura cu instalatia de gpl: eu am un renault 19 si am facut cu gpl-ul cam 50k km si nu am avut probleme cu motorul masinii. Insa pe la 20k km de cind am montat instalatia (170k km ai motorukui) am avut o problema cu instalatia (care era intimplator montata la Majore Internationale)si am umblat pe la service-ul lor vreo doua saptamini si nu ii dadeau de cap, asa ca am fost cu OPC peste ei la sediul lor din Polona si au schimbat mai mult de jumate din instalatie dar nici acum nu mergea asa ca am fost cu ea la altii ca sa o regleze. Acum merge bine mersi, insa ai mare grija ca nu sunt profesionisti(nu stiu cum functioneaza in intregime) 022.gif
vad
merci de sfat, m-ai pus putin pe ganduri, insa acum e prea tarziu, deja este instalata pe masina, este totul ok, merge bine masina, cei drept inca nu am facut mai mult de 300 km de cand o am.

impresii: masina merge bine dupa cum am spus mai sus, trece singura pe gaz (pornirea se face pe benzina....probbail ca la toate masinile pe injectie), am mers chiar si cu 145 km/h si nu se simtea ca ar da semne de oboseala. computer-ul masinii ma vazut ca functioneaza chiar si pe gaz cu consum instantaneu si toate cele, insa nu cred ca sunt reale pentru ca la capitolul cati litri au fost consumati de la ultima resetare, nu corespund cu cei ce intra in butelie (intra mai mult cu 2 l), la consum inca nu ma pot pronunta ca nu l-am facut exact. insa in prima zi mi-a luat 12 l in 144 km, drum in oaras plus afara, insa a doua zi mers numai in oras mi-a luat 15 l in 133 km (fffff mult). masina merge destul de bine, mi se pare totusi ca uneori tremura cam tare la relanti, se simte a fi lenta la drum intins la viteza mare cand vrei totusi sa o calci sa depasesti pe cineva si vezi ca nu ia viteza cum te-ai astepta, in oras nu se simtte mare diferenta. totusi firma are un mod ciudat de a monta butelia pe niste bari, astfel incat butelia nu vine lipita de bancheta din spate si a ocupat mai mult spatiu decat m-as fi asteptat.

momentan sunt multumit, ramane sa vedem cum se comporta in continuare, si ce probleme or sa apara!
saruman
QUOTE(vad @ 23 Apr 2005, 13:12)
deja este instalata pe masina, este totul ok, merge bine masina, cei drept inca nu am facut mai mult de 300 km de cand o am.
*



Cat te-a costat? Unde are busonul de alimentare? Consumul nu mi se pare chiar rau!
vad
@saruman a costat 750 euroi, adica in ziua aiai 27 milioane si ceva, cu busonul de alimentare e o probleme, eu nu am vrut sa imi dea gaura in tabla (ei au spus ca nu trec RAR-ul, ca momologare), insa cum eu am vazut zeci de feluri de prindere a busonului, am ales varianta cu el in portbagaj, prins de tabla aia dubla de sus, sta perfect si are si aerisire la scos pistolul. acum ramane sa vad cum rezolv cu baietii de la RAR!
CristiZ
Vad, daca ne poti ajuta cu niste poze de la motor, butelie, si butoanele de comenzi, n-ar fi rau. Si pe mine m-ar interesa o astfel de instalatie...

Nu existau si butelii rotunde care se monteaza in locul rotii de rezerva?

Te rog, nu uita de poze...

Ce credeti? Dauneaza GPL-ul motoarelor pe benzina? Adica merita investitia pe un Logan? Nu platim mai mult apoi cu reparatia motorului?

Un amic are o SLZ pe GPL, instalatia este "landi renzo" si a facut deja 65.000 km pe gaz fara probleme. Omul este chiar multumit.

Avand in vedere ca motorul de pe SLZ si de pe LGN sunt cel putin asemanatoare, credeti ca merita o astfel de investitie? Afecteaza motorul? Eu chiar as vrea sa-mi instalez GPL, circul destul de mult.

pt VAD: pote imi poti da mai multe detalii: marca, poze, cum ai rezolvat cu RAR-ul.. orice amanunt mai intereseaza..
vad
ok, in mare dupa 1000 km efectuati numai pe gaz, consum in oras mediu 9,8 - 8 cu mers afara cu aerul pornit pe autostrada bucuresti pitesti la 120 - 9, la trecere de pe gaz pe benzina, la consumul instant scadea cu 1,5 litri.

un fapt imbucurator este acela ca computer-ul arata valori fff apropiate de realitate, ex daca spune ca s-au consum,at de al resetare (facuta la ultima alimentare cu gaz) 25,8 l intra in butelie maxim 26l.

nu am montat butelie sub forma de roata pentru ca este mai mica are 35 l si intra aproximativ 30 l in ea , plus ca se plateste o diferenta pt aceasta, am preferat standard pentru o autonomie mai mare.

poze:
1. motorul [attachmentid=9257]
2. distribuitoare ansambu [attachmentid=9258]
3. distribuitor gpl [attachmentid=9259]
4. filtre electrovalve distribuitor gpl [attachmentid=9260]
5. vaporizator (nu mai este cu membrana si ceas) [attachmentid=9261]
6. computer gpl [attachmentid=9262]
7. buson umplere [attachmentid=9263]
8. sistem prindere cu bari. [attachmentid=9264]
9. portbagaju l[attachmentid=9265]
10. portbagaju l[attachmentid=9266]
11. butonul pentru comutare [attachmentid=9267]
12. butonul pt comutare [attachmentid=9268]
13. consum pe computer [attachmentid=9269]



ps, scuzati faptul ca era murdara masina, dar atunci aveam aparatul de foto, si nu am putut face poze al injectoarele de gaz ce se monteaza separat, pentru ca sunt sub carcasa de al filtru de aer, pt detalii intrati pe site-ul majore!
Sony
Ce iti apare pe display in stanga unde este nivelul combustibilului? Benzina sau gazul?
vad
apare benina, gazul apare numai pe butonul de comutare!
vad
iaca ca am fost si la RAR, unde baietii au fost batuti putin in cap si nu am reusit sa trec cu busonul de alimentare in portbagaj, pe motiv ca nu au unde sa iasa eventualele gaze in situatia in care ar fi scapari (ce scapari nu stiu, ca ala are o bila acolo atat in el cat si in butelie ce are ca scop sa opreasca scaparile de gaze) , si trebuie sa fie prins in tabla si nu cum era prins .... asa ca am mers repede la un atelier de momtat gpl si am cazut la pace cu cel de la RAR totusi sa nu dau gaura in tabla pe aripa ci tot in zona portbagajului cum vazuze cel de la RAR la un cielo. cei de la atelier mi-au mai dat o solutie ca sa nu mai deschida aia gura ca nu ar avea unde sa iasa eventualul gaz ce ar avea scapari prin zona de alimentare, asa ca au mai dat o gaura in zona de jos si au mai tras un tub cum se vede in poze!
CristiZ
In rest? Cum merge? Esti multumit de instalatie? Mai zi-ne din impresiile tale ca vreau si eu sa fac pasul asta cat de curand...

Stie careva daca GPL-ul dauneaza intr-adevar motorului? Am tot cautat pe net si parerile sunt si pro si contra, nu am reusit sa trag o concluzie...
musicall
Frumoase... poze !!! La cat mai multe poze cu astfel de instalatii GPL pe Logan !!!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.