Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Fluctuatii lumini
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
cromo
La peste 800-900 rot./min. ale motorului începe să fie sesizabilă o fluctuație ritmică a intensității luminilor farurilor și becurilor de la bord, frecvența fiind direct proporțională cu turația motorului. La rece, această fluctuație este ceva mai accentuată. Ritmicitatea fluctuaților este insoțită și de un ușor bâzâit, cu aceeași cadență, în alternator. Zgomotul respectiv dispare la decuplarea firului cu papuc de sub acesta (care nu stiu ce rol are), totodată dispărând și variațiile de curent. Sub 800 rot./min., problemele amintite dispar.

Care ar putea fi cauza acestei defecțiuni? Rog, cu respect, cateva orientari.
wo_name
Eu zic ca ar trebui verificate puntea de diode de la alternator
Ov
firul ala reprezinta excitatia, adica comanda catre regulatorul de tensiune. Cand scoti firul, practic decuplezi alternatorul de circuitul electric al masinii. Fluctuatiile provin din alternator, cel mai probabil de la o dioda dusa.
Dyda
Acel fir are rol de a (excita ) introduce tensiune in rotor prin intermediul unor perii ( carbuni). Daca acestii carbuni sunt f uzati sunt in contact imperfect cu rotorul si ai fenomenul respectiv.

Ceva asemanator ai si cind bateria este aproape la firsitul vieti in special cind pui semnalizarea, iar la dioda arsa cind pui un consumator mai puternic acul de la martor incarcare scade f repede spre minus dar cum la tine ai in plus acel biziit - trebuie sa schimbi acei carbuni. Este simplu , vezi ca acolo unde vine firul este o carcasa de plastic prinsa in 2 suruburi o demondezi inlocui carbuni si remontezi carcasa la loc

daca incerci singur - baftya
os
cromo,



Daca tot deschizi capota verifica si cureaua de transmisie (starea si intinderea curelei precum si starea fuliilor - in special cea de pe arborele cotit: exista fulii facute din doua discuri de tabla sudate in puncte intre ele. Aceste puncte de sudura uneori - dar rar - cedeaza).



Totusi: si eu inclin la vreo dioda defecta.



os
EvilOne
Am avut asa ceva si s-a rezolvat mai ieftineala, releul reglator terminat, imi incarca mai mult.
Poti sa faci o verificare rapida, pui un voltmetru pe baterie cu motorul la 2000rpm si dai drumu la faza lunga. Daca sare peste 14,5V e clar cine e vinovatul.
cromo
Nu am avut inca timp sa umblu la masina. Dar seara trecuta am constatat ca indicatorul de bord imi arata ca alternatorul incarca mai mult. Nici nu mai fluctuau luminile. Dupa cateva bobarnace in releu, indicatorul a revenit la valoarea obisnuita si totodata si variatiile de curent.
Dupa experienta asta cred ca acolo este buba. Am pe masina releu mecanic asa ca am sa umblu in el si daca nu mai merge am sa-l inlocuiesc cu unul electronic. Banuiesc ca nu sunt probleme de compatibilitate (am inteles ca sunt unele cu trei fire, altele cu doua, dar am sa ma interesez care este bun pentru modelul meu de Dacie, an de fabricatie 1991).
Dyda
-nivelul electrolitului in baterie este verificat?
-curata bornele bateriei cit si cablajul aferent
-vezi daca elementi nu sunt sulfatati - elimina acea mizeri din electrolit
incearca citeva inlocuiri inainte de a face investitii
- incearca o alta baterie considerata buna - vezi rezultatul
-un alt alternator considerat bun


PS ( scuze pentru interventie in acest topic) - noua grafica a pagini imi place dar ce nu inteleg - de ce in limba engleza cind toate comentariile se fac in limba romina de ce noi rominii trebuie sa folosim limbajul englez cin vad ca frantuzi si nemtii cind este vorba de soft il fac pe limba lor ?
Ma astept la replici dure, mai dure chiar decit la Basescu si Stolo , dar cu engleza nu ma descurc si cum odata inscris pe forum ca posesor de dacie cred ca sunt indreptatit la acest comentariu.



OCEBE
fluctuatia apare in principal datorita diferentei (prea mari) de tensiune intre baterie sau releu regulator; numai in mod indirect este implicat alternatorul; fenomenul apare (daca totul era OK l) probabil ptr. ca bateriile de noua generatie au nevoie de o tensiune de la regulator de 13,9~14,1 V pe cand cele de generatie veche mergeau cu 14,4V sau chiar mai mult; banui ca si tensiunile la borne ale bateriilor sunt diferite, in sensul ca o baterie de generatie mai veche avea o tensiune la borne mai mare decat cele de generatie noua.
presupunand releul bun( deci reglat pe tensiunea corespunzatoare bateriei), daca bateria este descarcata sau nu se incarca la capacitatea nominala, apare din nou acea diferenta de tensiune intre releu si baterie sesizata prin fluctuatia luminilor corespunzatoare starii releului regulator;
daca bateria este buna, defectul trebuie catutat la releu.
am amintit de alternator ca fiind implicat indirect in istoria asta; daca alternatorul este dintr-un motiv sau altul "fara muschi" releul incearca sa compenseze fortand incarcarea chiar si in conditiile astea, dar chiar si asa, releul trebuie sa stie cand "sa se opreasca" si sa nu scape supratensiuni prin instalatie.
cromo
Am rezolvat problema, cel putin pentru o vreme.
Etape:
-Am schimbat fulia de la motor (110 k), care oricum trebuia sa o înlocuiesc pentru că avea bătaie radială, fără rezultate însă (cu ocazia asta am constatat că simeringul față urma să mă lase cât de cenzuratând – avea arculețul sărit și ).
-Am verificat bateria – nivelul electrolitului la maxim, tensiunea la borne 13,49 V (atâta a arătat voltmetrul electronic cu care am verificat, alte măsurători nefiind posibile pentru că atunci când mergea motorul începea să o ia razna rău de tot).
-Am cenzuratățat bornele bateriei și contactele la masă ale alternatorului, bobinei de inducție și regulatorului de tensiune, fără îmbunătățiri (erau oricum curate și gresate).
După verificarea stării releului (mecanic) am constata că una din cele trei bobine de nichelină de la baza regulatorului era carbonizată la un capăt și întreruptă. Am reușit să refac legătura (însă am pierdut trei înfășurări din firul de nichelină) . Nu știu cât o să mă țină, însă de acolo se pare că era problema pentru că după această operație fluctuațiile de intensitate a luminilor au dispărut iar nivelul de încărcare, conform martorului de bord, a crescut puțin, acul indicator situânduse însă în plaja normală de valori.
Al Cap0nE
O problema relativ asemanatoare. Daca apas frana cand masina sta pe loc, scade relantiul putin (nu pot sa spun cat ca nu am turometru), scade putin acul de la benzina, iar daca am farurile aprinse scade foarte putin din intensitatea luminii. Precizez ca la frana mi se aprind toate cele 4 becuri rosii din spate.
OCEBE
asta pentru ca ( e valabil ptr. cele fara calculator) ralantiul nu e reglat sa sustina decat motorul; in momentul in care apar consumatori importanti de curent, alternatorul tinde sa franeze ralantiul; in plus, la ralanti, alternatorul nu poate face fata singur la mari consumatori iar surplusul de curent necesar acestora e consumat din baterie; in acest caz, implicit, scade si tensiune din instalatie, aceasta putand ajunge chiar si la 10~11 V si/sau motorul se poate opri.
andu911
problema asta o am si eu si tot n-am inteles de la ce e
Korben_Dallas
Eu zic să apelați cu încredere la un releu electronic, nu neapărat românesc
Cele mecanice nu pot fi reglate decât de meseriași foarte buni
Ca să nu mai vorbesc că principiul de funcționare e vechi de 60 de ani sad.gif
"Bobina" de sârmă nichelată de sub corpul releului este de fapt o rezistență pe care ar trebui să o schimbi cu una nouă
andu911
deci eu am mecanic si aud si zgomotul ala la altrnator, un fel de uruit la ralanti, mai accentuat cand aprind luminile....
zici ca sa schimb releul...
andu911
am schimbat si punte diode, am schimbat si releu, am pus electronic, am schimbat perii colectoare....degeaba.... se joaca cu nervii mei biggrin.gif

ideea e ca nu face cand pornesc motoru, la cateva minute dupa aia incepe

Cred ca e bateria biggrin.gif
diaconuliviu
Da cureaua jos si vezi daca nu ai joc in rulmenti. daca jocul e mare, cind ai consumatorii conectati si excitatia rotorului e mare; ca urmare, forta electrmagnetica mare si rotorul poate atinge in stator.
Poate fi si bateria, incearca incarcarea pe redresor apoi reverifici.
mihai1677
Daca aprinzi faza scurta si accelerezi si se aude ca un suierat care creste in intesitate cu turatia sigur ai rulmentii dusi.(la altenator)
andu911
cand scot excitatia e liniste si pace biggrin.gif
mihai1677
cand scoti excitatia este normal sa nu se mai auda nimic este ca si cum ai decupla alternatorul,schimba rulmentii si vorbim.
sgd_21
QUOTE(andu911 @ 3 Aug 2005, 23:46)
am schimbat si punte diode, am schimbat si releu, am pus electronic, am schimbat perii colectoare....degeaba.... se joaca cu nervii mei biggrin.gif

ideea e ca nu face cand pornesc motoru, la cateva minute dupa aia incepe

Cred ca e bateria biggrin.gif
*




Exact aceeasi problema o am si eu, am schimbat si bateria si tot asa face ..... dar am rezolvat problema, nu mai circul noaptea icon_mrgreen.gif
Se poate sa fie vreun scurt pe undeva, dar nu stiu cum sa masor curentul absorbit de consumatori. Cu clestele ditz nu indica nimic. ph34r.gif
Zaheiu
QUOTE(sgd_21 @ 23 Mar 2006, 19:37)
Exact aceeasi problema o am si eu, am schimbat si bateria si tot asa face ..... dar am rezolvat problema, nu mai circul noaptea  icon_mrgreen.gif 
Se poate sa fie vreun scurt pe undeva, dar nu stiu cum sa masor curentul absorbit de consumatori. Cu clestele ditz nu indica nimic.  ph34r.gif
*



Depinde ce releu electronic ai pus. Trebuie unul cu un fir care merge direct la + la alternator (e si de metaplast). Altfel masoara incarcarea prin contact, unde e posibil sa ai pierderi.
Ai masurat tensiunea la bornele bateriei cu motorul pornit? Cat e?
byte
Am si eu o problema:
Cand apas frana sau cuplez in marsalier scad indicatiile instrumentelor de bord (ac presiune ulei, ac temperatura, ac nivel combustibil).
Are civeva idee unde ar putea fi problema? De asemenea am observat ca acul care indica incarcarea bateriei trece pe minus daca am un consumator la relanti.

Mersi
ct03nut
vezi sa nu ai masa rupta..
byte
care masa? unde se gaseste?
M.C.
Cauza fluctuatiilor este releul regulator.Schimba-l si o sa scapi de problema!
Iar acum in mod sigur motorul are si un mers la relanti neregulat.
ct03nut
ala e releu de incarcare...nu are treaba..verifica masa dintre caroserie si alternator..
M.C.
Cind firul de masa este rupt,sunt cu totul alte simptome.
Cum ti-am mai spus,nu mai umbla la altele,schimba releul,mai ales daca ai tipul ala vechi, si o sa scapi de problema.
byte
Am testat si acelasi comportament il are chiar daca motorul este oprit.
Cum as putea sa testez daca releul regulator functioneaza corect? Daca este sa-l schimb cat costa unul si de care sa iau?
Am verificat firul de masa dintre alternator si caroserie si pare ok, o sa iau deseara la curatat toate contactele si sa vad daca resusesc ceva ....
Alte sfaturi?
M.C.
Pai cind stai cu motorul oprit,este normal sa se intimple asta,deoarece alternatorul nu mai incarca.
Daca turezi un pic motorul,mai ai problema asta?
Nu cumva ai relantiul prea mic?
Pe frina ai cumva legate si lampile de ceata spate?
Pentru ca daca este asa,ai o sarcina destul de mare,si automat un curent destul de mare pe care trebuie sa-l debiteze alternatorul la turatie de relanti -aproximativ 9 A.
Ia si tu un multimetru,si verifica tensiunea la bornele bateriei ,cu motorul in mers ,turat la 2000 rpm,iar tensiunea trebuie sa fie intre 14,4 V fara consumatori si 13,8 cu toti consumatorii in functie(lumini faza lunga,electroventilator climatizare,dezaburire luneta ,motor stergator parbriz).Daca tensiunea este intre aceste valori,atunci releul regulator isi face treaba.



Poseidon
sau ai o baterie "batrana" sau descarcata care inghite tot curentul debitat de alternator,dar mai bine verifica si alternatorul!
byte
Am rezolvat biggrin.gif
Se pare ca a fost de la Panoul de sigurante care era batran tare si sigurantele nu faceau bine contact. Probabil la singuranta pentru frana\marsalier etc. din cauza contactului imperfect se crea un arc electric care absorbea mult curent si banuiesc ca de aici fluctuatia.

Mersi pentru ajutor
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.