Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: bateria e prea mica?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
tatuci
salut!

in mare problema sta in felul urmator: cand o pornesc (la a 2-acheie ca la prima o las sa traga ulei) indicatorul de baterie sta undeva intre 1/2 si 2/3 din portiunea rosie in raport cu extremitate inferioara.

stau frumos in parcar epana cand indicatorul se stabilizeaza pe centru grilei...plec la drum...iar la stop indicatorul sta exact la limta intre partea rosie inferioasa a grilei si partea alba centala.

cand accelerez pe loc putin alternatorul incarca simtitor fara probleme, farurile cresc in intensitate...deci ar fi ok.

dac apana acum nu m-a deranjat (prea mult) acum insa intentionez sa-mi pun un amplificator facut de mine pe genunchi (care teoretic ar livra o putere de 30-35W rms) si am maaari emotii referitoare la capacitatea bateriei mele de a rezista consumului smile.gif - ca idee generala

p.s. nu stiu exact capacitatea bateriei ca a avut cineva grija sa dezlipeasca toate hartiutele de pe ea.
argon
nu te lua dupa indicatorul de bord niciodata.

Pune multimetru pe ea, la diferite regimuri de turatie/consum si te lamuresti. E recomandat intre 13,6 si 14,4. Farurile nu au voie sa-si schimbe intensitatea vizibil la acceleratie.
nambanidealtceva
Daca e bateria descarcata, in schimb alternatorul isi face treaba bine, se intampla fenomenul descris mai sus.. daca mergi mult noaptea in trafic de oras, mai bagi eventual si o aeroterma, cam lucrezi in pierdere cu bateria.. mai trebuie incarcata din cand in cand la redresor, sau la un drum lung.
Si chiar daca intra acul pe rosu, nu inseamna neaparat ca nu incarca, e doar orientativ, doar un voltmetru e sfânt.
omegabear
"am maaari emotii referitoare la capacitatea bateriei mele de a rezista consumului"

daca nu folositi amplificatorul cu motorul oprit ar trebui sa va intereseze mai degraba capacitatea alternatorului de a furniza cei catva amperi necesari statiei peste nevoile lui obisnuite (bobina, semnalizare, faruri, etc). Amplificator de 35W cu pierderile de rigoare consuma cam 5-6 A. Daca este 2x35W dublu. Se face consumul total de curent si daca alternatorul il poate furniza chiar si la ralanti e OK, daca nu, o solutie ar fi un alternator ce debiteaza o putere mai mare. Evident ca bateria conteaza, dar degeaba ai capacitate mare la baterie daca alternarorul nu debiteaza suficient curent si nu o poate incarca. Asa ca se va descarca in cateva ore si apoi.... o puneti pe redresor sau faceti vreo 300km fara sa mai folositi statia?
einstein1984
Solutia simpla: fulire mai mica la alternator.
ydaniel
sau o baterie de 70Ah.
$$ilvviu
Sa nu fie din cauza releului. Un contact imperfect la masa. Asa am patit si eu la o dacie. Era ruginit contactul releului pe caroserie si la turatii varia voltajul odata cu turatia in limite destul de mari.
ydaniel
da,alea mecanice se strica smile.gif
renault12gordini
cel mai bine schimba releul de incarcare, dar nu din acela romanesc , daca gasesti la un electrician unul strain ar fi perfect, eu am unul nemtesc si se incarca de mama focului cu toate farurile, casetofonul deschise.

renault 12 gordini
Gheorghedracu
Aceeasi parere si aici. Verifica cu un voltmetru voltajul cu motorul oprit si pornit cam la 1500rpm. Trebuie sa obtii cam 14,4-14,8V peste toata plaja de turatii (cu cit mai constant cu atit mai bine) si cam 12V cu motorul oprit. Am impresia ca cu releul mecanic exista o posibilitate de reglare a tensiunii la care releul decupleaza. Daca vrei putere mai mare, trebuie sa rebobinezi alternatorul sa fie capabil sa o dea.

Valoarea RMS vezi ca e data de obicei (ca sa ia ochii cumparatorului) la virf de sarcina, nu sarcina continua, si e puterea muzicala cum zic ei (nu stiu exact ce vor sa spuna ca inseamna asta, ca n-a fost nici un pretins tehnician in stare sa imi explice convingator. Electronistii si fizicienii o sa-ti spuna imediat ca aia e o aiureala.). Nu cred ca amplificatoarele obisnuite de pe casetofoanele/cd player, etc, de masina au mai mult de 10W putere electrica. De altfel poti verifica singur cu un ampermetru legat in serie cu una din boxe si volumul dat la maxim. Apoi pui voltmetrul in paralel cu boxa si masori tensiunea, si le inmultesti. Aia e puterea electrica. Puterea "muzicala" e altceva. E o gogorita folosita de companiile producatoare pentru a-si reprezenta produsele drept ceea ce nusunt fara sa poata fi luate la rost de protectia consumatorului. Cel mai clar se vede la amplificatoarele stationare (deck) la care poti citi pe spate puterea electrica consumata si o poti compara cu puterea (muzicala) pe care o trimbiteaza ei. De acolo poti sa-ti dai seama imediat daca e o minareala la mijloc sau ba, desi uneori poate sa nu fie intotdeauna foarte clar. Din fericire producatorii de electrocasnice sunt obligati in toata lumea (civilizata) sa declare puterea electrica a produselor lor. Traiasca companiile de asigurare care au facut scandal ca oamenii baga in priza prea multi consumatori care incing firele si declanseaza incendii.
argon
Gresit! De ce?

1. cu 14,8 omori bateria, nu are voie sa treaca de 14,4 V in nici un caz.
2. Cu motorul oprit, daca bateria are 12 V e moarta. Trebuie sa fie peste 12,8.
bygy007
QUOTE(Gheorghedracu @ 26 May 2007, 14:44)
Aceeasi parere si aici. Verifica cu un voltmetru voltajul cu motorul oprit si pornit cam la 1500rpm. Trebuie sa obtii cam 14,4-14,8V peste toata plaja de turatii (cu cit mai constant cu atit mai bine) si cam 12V cu motorul oprit. Am impresia ca cu releul mecanic exista o posibilitate de reglare a tensiunii la care releul decupleaza. Daca vrei putere mai mare, trebuie sa rebobinezi alternatorul sa fie capabil sa o dea.

Valoarea RMS vezi ca e data de obicei (ca sa ia ochii cumparatorului) la virf de sarcina, nu sarcina continua, si e puterea muzicala cum zic ei (nu stiu exact ce vor sa spuna ca inseamna asta, ca n-a fost nici un pretins tehnician in stare sa imi explice convingator. Electronistii si fizicienii o sa-ti spuna imediat ca aia e o aiureala.). Nu cred ca amplificatoarele obisnuite de pe casetofoanele/cd player, etc, de masina au mai mult de 10W putere electrica. De altfel poti verifica singur cu un ampermetru legat in serie cu una din boxe si volumul dat la maxim. Apoi pui voltmetrul in paralel cu boxa si masori tensiunea, si le inmultesti. Aia e puterea electrica. Puterea "muzicala" e altceva. E o gogorita folosita de companiile producatoare pentru a-si reprezenta produsele drept ceea ce nusunt fara sa poata fi luate la rost de protectia consumatorului. Cel mai clar se vede la amplificatoarele stationare (deck) la care poti citi pe spate puterea electrica consumata si o poti compara cu puterea (muzicala) pe care o trimbiteaza ei. De acolo poti sa-ti dai seama imediat daca e o minareala la mijloc sau ba, desi uneori poate sa nu fie intotdeauna foarte clar. Din fericire producatorii de electrocasnice sunt obligati in toata lumea (civilizata) sa declare puterea electrica a produselor lor. Traiasca companiile de asigurare care au facut scandal ca oamenii baga in priza prea multi consumatori care incing firele si declanseaza incendii.
*


cit se poate de gresit partea de incarcare http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=496528


cealalta parte este corecta cu mentiunea ca este curent alternativ si se calculeaza ca atare
masuratorile se fac prin injectarea unui semnal cu o frecventa icepind de la 20 Hz la 20Kz si cu ajutorul unui osciloscop pentru a cunoaste tensiunea virf la virf si a nu avea distorsiuni wink.gif
mihai0070
QUOTE(argon @ 26 May 2007, 20:50)
Gresit! De ce?

1. cu 14,8 omori bateria, nu are voie sa treaca de 14,4 V in nici un caz.
2. Cu motorul oprit, daca bateria are 12 V e moarta. Trebuie sa fie peste 12,8.
*




Ca de fiecare data argon are dreptate rolleyes.gif

la motor oprit ... bateria trebuie sa aiba cel putin 12.8 v ;13.1 v
la relanti poate avea si 13.8 v ... sau 14 v la turatie nu trebuie sa sara de 14.4 ... si un 14.2 este ok ...
faza cu bateria mai mare ... sad.gif eu am una de 66 A ... si alternator de 50 A ... acul abia ajunge sa se ridice in zona hasurata ... merg de 4 luni numai in oras ... seara faruri aeroterma , casetofon , si alte alea ... (daca mai pun si proiectoare deja nu mai vad acul se ascunde in bord biggrin.gif) dar atata timp cat porneste dimineata la prima cheie este OK ...
viperthevenom
La mine volatjul pare in regula, dar totusi oscileaza intensitatea farurilor putin cand acclerez ca sa nu mai zic de turatia ventilatorului... taicamio zice ca asa facea de noua, pot sa-i fac ceva sa am tot timpul tensiune caonstanta cat de cat? si sa nu-mi scada 100 de ture relantiul cand aprind farurile..., releul este nou si bateria are 1 an, este de 50 parca...
argon
Pune un alternator mai mare, oricum si cu ala turatia scade la cuplarea consumatorilor mai mari.
mihai0070
sau verifica alternatorul ...
bygy007
chestia cu fularea luminilor este de la releul de incarcare daca este mecanic este posibil sa ai cadere de tensiune intre + baterie si + releu
viperthevenom
Releul nu este mecanic, din acela am avut, si l-am schimbat in speranta ca o sa simt vre-o diferenta si degeaba, alternatorul era bun cand l-am verificat adica acum jumate de an... sad.gif
SI daca pun un alternator mia mare n udauneaza bateriei...? si daca nu ce alternator sa pun de pe ce masina?? unsure.gif
bygy007
crezi ca cele electronice sint bune ? (cele din comert) caderea aia de care am vorbit poate sa fuleze la orice tip de releu





DIAMETRU SA STIU CINE O ARE MAI MICA radmasa.gif
sobolan
ma bag si eu biggrin.gif ...ce alternator care sa dezvolte o putere mai mare de 55a(atat are al meu) este la dacie ???
fulie mai mica ca a mea nu cred ca este....doar sa fac una mai mica la strung....e bine asa oare ?
viperthevenom
SI cu alt alternator se rezolva problema? cam ce alternator ar merge montat usor pe dacie, ce costuri ar implica acest lucru?
Si inca o probleam cand pun frana imi pusca cateodata in difuzor, si imi stinge si becu din bord de la semnalizare, in caz ca si semnalizez inter timp... unii mi-au spus ca problema este consumu de curent, ce parere aveti? :-s
bygy007
este perfect adevarat la relanti alternatorul de dacie nu face fata la consumul care este in acel moment ca solutie ori fulie mica sau alt alternator
mad toz
Io am alternator de 32 A si imi incarca bateria destul de bine.Mi la masurat electricianu si a zis ca merge bine(desi acul din bord arata mai putin decat arata pe aparatul electricianului).
Si la mine se aprind farurile un pic mai tare cand accelerez(asa e de cand am masina).
Oricum bateria mea are 3 ani si nam probleme cu ea (am tinut casetofonu la maxim si 6 ore si nu avea nimic).
off topic : Cam toate casetofoanele de masina au puterea RMS 19 W continuu si atinge varfuri de 50 RMS cat scrie pe ele(aia cu puterea muzicala n-am inteles-o nimiciodata wacko.gif )
Maximilian100
Si eu am tot de 32 Ah, incarca bine, dar iarna si noaptea cel putin duce greu, scade lumina pe bord in intensitate la relanti de nu e adevarat. In special farurile mananca mult(nu vorbesc de faza lunga). Mai bagi peste astea ventilatorul, dezaburitorul, muzica mai taricel, pui eventual la semafor si piciorul pe frana, si sa vedeti cum intra pe rosu si la fiecare consumator oprit-pornit cum variaza toti ceilalti. Parerea mea e ca trbuie un alternator mai maricel. Vezi in acelasi timp si sa functioneze alternatorul tau bine. La al meu cand s-au ars niste diode...nu prea mai ducea nimic.

Oricum, am verificat cand am schimbat bateria incarcarea, si este totul ok, deci alternatorul functioneaza bine. Chiar si asa, iarna fiind nu am avut nici o problema niciodata la pornire...( ba chiar anul trecut au fost cateva zile cu temperaturi de sub -10..chiar -15->-20 noaptea, Renaultul maica-mii...un Megane din 2001 s-a stricat...ceva electric, un senzor din cate tin minte, iar a mea ...intre alte masini straine care nu miscau nimic si erau in pana, noaptea pe la 11 a tras asa, mai greu motorul 1-2 rotatii si a luat-o la prima cheie. Se musca de pumni de draci unul cu o Bora! biggrin.gif )
valentin_carlan
si pe mine ma cihinuie aceeasi problema cu indicatoru care sta pe rosu la semafor( dar la mine doar cand e f. incins motorul).
vin si eu cu o intrebare, nu prea stiu multe despre mecanica deci fiti blanzi... biggrin.gif
se poate ca la temperaturi mari sa se intinda cureaua de transmisie? din cate am observat la mine zilele trecute. cand merg ziua si se ridica temp aproape de 90 C scade si acul indicator baterie de se duce pe rosu (fara consumatori). iar cand merg seara (de exemplu)si e mai racoare,acul baterie sta la mijlocul partii hasurate(cu farurile aprinse). experimentu asta l-am facut pe acelasi drum si la turantia la relanti, cand sunt la acelasi semafor(si ziua si noaptea) pornit din acelasi loc.
prin mintea mea circula ideea ca la temp mari se intinde cureaua si aluneca(fiti blanzi...).sau ce atceva poate influenta temperatura? astfel incat sa indice altfel bordul?
tatuci
pai....eu zic ca este f posibil sa se mai intinda cureaua la cald.

Desi ea are un intaritor textil pe exterior o data cu trecerea timpului caciucul ala isi pierde din elasticitate.

Eu unul am inlocuit vechea curea trapezoidala (care mai si patina din cand in cand) cu una bosch cu striatii

Ca sfat nu-ti face rezerva de curele ca imbatraneste cuciucul shi e pacat de curea...gandeste-te ca ai oricand la dispozitie dresul doamnei/domnisoarei tongue.gif.
valentin_carlan
dragut, dar la ce ura poarta in secret, cred ca ar prefera sa ramana in camp sa o manance lupii, dacat sa-mi dea dresul sa-l pun:" vai,iar,of,cum tot la masina ma gandesc". huh.gif
ma gandesc ca totusi ceva se intampla cu cureaua isi pierde din proprietati, devine mai elastica,si probabil de aia... diferenta de care zic e acolo in zona granitei rosu/hasurat la deoparte si de alta la cald/rece dar e sesizabil. cred ca schimb totusi cureaua, preventiv si din curiozitate.
mihai0070
Poate este releul de incarcare care dicteaza cat curent sa intre ... adica tu cand pornesti farurile incepe consumul din baterie si atunci releul intra in functiune si activeaza incarcare si alternatorul produce curent non- stop (atata timp cat motorul merge)
valentin_carlan
sfant ar fi un multimetru...dar din pacate nu exista. dau vina pe caldura fiindca asta iarna porneam, ajungea acul pe partea hasurata si doar se ridica la mers turat dar niciodata nu scadea mai jos de partea hasurata, dacat atunci cand opream motorul(normal). prea mult nu ma deranjeaza pozitia acului din bord atata timp cat porneste si merge bine.
mihai0070
si acul meu sta in zona hasurata ... si de multe ori cu consumatori ... sta pe rosu stanga ... dar merge bine si porneste bine ... asta inseamna ca incarca
Bullix
Ar putea sa-mi si explice cineva cum functioneaza acest indicator de baterie? Am desfacut enshpe mii de tablouri de bord si la nimeni nu mergea. Inclusiv la mine. Si e singurul ceas fara nici o bobina, vad ca ar avea un fel de lamela cu rol de resort si cu ceva spire trase in juru' ei... si forta de revenire a acului mi se pare foarte dura... nu vad cum ar putea acest ac sa se deplaseze ghidat de un curent oricat de mare...
argon
In mare e un semiconductor, strabatut de curent, si dilatatia sau contractia lui misca acul. E foarte imprecis de felul lui, cand mai apare si imbatranirea materialului e varza, nu te mai poti lua dupa el.
Bullix
Ma gandeam eu ca trebuie sa fie ceva legat de dilatatie, poate pe principiul lamelei bimetalice etc... zici ca e un semiconductor... dar de ce n-or fi folosit ei tot un ceas ca celelalte (de tip VU-metru de studio tongue.gif ), nu stiu... zici tu ca e precis... ia sa ma gandesc eu la o schema... ceasu' ala functioneaza doar la contact, asa-i? ma gandesc daca exista pe lumea asta voltmetre digitale cu display de tip led, doar cu cele doua sarme ca intrare si gata facute... adica sa nu fi facut parte neaparat dintr-un multimetru, ci pur si simplu, asa sa fie ele de la mama lor... un "device" portabil "semipreparat" pe care sa mi-l montez eu in bord... oare gasesc?
bygy007
QUOTE(argon @ 23 Jun 2007, 22:41)
In mare e un semiconductor, strabatut de curent, si dilatatia sau contractia lui misca acul. E foarte imprecis de felul lui, cand mai apare si imbatranirea materialului e varza, nu te mai poti lua dupa el.
*



TOTAL GRESIT


acea lamela este facuta din doua metale diferite cu coeficient de dilatare diferit (bimetal) pe lamela este bobinata sirma de nichelina (ca la reseu ) dar mai subtire si invelita in matase


principiul de functionare este in felul urmator

in functie de tensiunea aplicata la borne rezistenta se incalzeste mai tare daca tensiunea este mai mare sau mai incet daca este mai mica si bimetalul se inconvoaie mai mult sau mai putin de bimetal fiind legat acul indicator cu cit esta mai incovoiat cu atiit indica o tensiune mai mare
viperthevenom
Imi pot lega un condensator pe sistemul audio?? ce fel de condensator? Ma ajuta cu ceva? iddea ii imi mai pusca in difuzor cand calc frana.. .si ma dernajeaza, imi pot lega si pe semnalizare, cand apas frana mi se stinge beculetu din bord...
costinasd.
Iti poti pune un condensator pe alim. sist. audio. Unu de 15-40 volti si caaaaati mai multi microfarazi. De legat sper ca sti cum se leaga. Acum la subiect: n-are nimic daca la semafor mai pica acu' indicator in zona rosie. ''Asa face toate'' biggrin.gif O masurare a tensiunii te ajuta, dar partial. La mine face la fel, am baterie de un an jumate si e verde ochiu' (asta doar dupa ce am dat jos casetofonu' ala nerorocit primit la la frate-meu- cas de Logan, care imi papa bateria daca nu o porneam 2 zile, nu ca n-ar fi bun...)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.