Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Revitalizarea unei Dacii - sugestii si pareri
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
Un_dus
De curand m-am hotarat sa revitalizez Dacia pe care o conduc, din 1997, mai ales ca am avut o mica tamponare (dovezi in poze) si oricum trebuie sa fac un drum la tinichigiu. Dilema mea sta in felul urmator: merita sa investesc in ea sa ii refac toate probleme pe care le-am pozat sau sa ma restrang doar la minimum?
Pentru varianta numarul 1 apelez la ajutorul vostru si va cer sfatul.
1. Cam cat m-ar costa rezolvarea tuturor problemelor + o vopsire completa?
2. Daca recomandati un tinichigiu (am cautat pe forum si am gasit diverse opinii dar nici una cu clarificare la a 2a parte a intrebari). Si pe aceeasi tema: ce recomandati sa cumpar eu piesele sau sa le iau de la service-ul respectiv?
Sper ca pozele sa fie destul de clare ca sa va faceti o idee.
Multumesc anticipat.
argon
Daca e in halul asta la suprafata, presupun ca la interior e coapta rau. Sa nu ai surprize odata ce o bagi in atelier si sa vezi ce-i sub...

Eu as scapa de ea unsure.gif
madmaxtata
din 97??? pe bune?? dar unde ai tinut-o?
Un_dus
Pana in urma cu 2 ani nu a fost a mea, ci a unchiului meu si, in afara de aripa care e "opera mea" restul a fost deja preluata. Banuiesc ca in soare, in ploaie, nu prea am habar.
Idea e ca nu am decat cam 2000 de euro, daca ar fi sa scap de asta si am nevoie de masina.
OAP
La programul "rabla" te-ai gandit?
Un_dus
trebuie sa aibe 12 ani vechime, iar tanara din pacate are numai 10... A fost primul gand...
tgg2k
hmm... se poate "revitaliza" dar e destul de dificil si al costuri foarte mari.

ideea de baza: cam cat bagi in tabla vei baga si in manopera. eu am refacut masina (in proportie de 90% tabla si cam 60% motorul). la tabla am schimbat asa: praguri, semilonjeroane, stalpi spate, pasaje interioare si exterioare la rotile spate, capota spate, guseu stanga si dreapta, planseu pedalier, locas roata de rezerva plus rectificat aripile spate (o fasie de vreo 4 cm in partea de jos, erau mancate de rugina). tabla 1200 RON, manopera 1000 RON, vopsit vreo 600 RON. a durat treaba vreo 2 luni (putea fi gata in 2 sapt dar am dat peste niste mecanici puturosi smile.gif )

a, daca o tin prea mult (mai mult de 3 sapt) sa speli rezervorul cand o aduci acasa!
Un_dus
Merci mult de informatii. Probabil asa o sa fac si eu din motive mai complicate.. nu pot sa o vand pe asta pentru ca am mostenit-o si una din clauze este ca nu o pot vinde in primi 3 ani (mai am 1). La banii astia ar trebui sa iasa o masina sanatoasa care sa mai tina cel putin 2 (cam cat m-ar interesa de fapt pe mine sa mai reziste). Legat de tinichigiu, eu ma gandeam sa incerc la Auto Marcu de pe Pantelimon, nu de alta dar sunt mai aproape de mine si pot sa mai verific din cand in cand...
driverx
Daca vrei sa vezi cum arata masina ta pe interior si ce trebuie sa ii faci, uite un link:

http://www.daciaclub.ro/galerie/thumbnails-345.html

Trage de ea cat poti un an...n-are rost sa te bagi in asa ceva, decat daca esti pasionat....
ydaniel
e scump la amg.si cam 40 mil rol te-ar costa tabla+vopsit de calitate.scump dar va arata SUPER;)
ageana
Pe mine m-a dus ~25 mil tinichigerie + vopsit, bineinteles nu in service la banii astia. Eu zic ca se merita pana la urma. Daca iei alta nu poti sa stii cat de mancata e. Asa ti-o faci p-asta si ai incredere in ea ca te mai tine.
ydaniel
daca o faci bine ,merita;)
horsewhisperer27
eu spun ca nu merita!
dacia e tot dacie, e mancata rau, tabla costa o gramada de bani, trebuie taiat si sudat la greu la ea, si in 2 ani incepe sa ii iasa rugina din nou!

2000 de euro se vor duce fara sa stii pe ce i-ai dat, si poate sa mai si trebuiasca!

nu zic ca nu se poate si cu mai putin, dar depinde de cat esti de perfectionist si daca vrei sa ai la sfarsit o masina noua si una carpita!

gandeste-te ca vine si ambreiajul, cauciucurile, tobele,amortizoarele si cate si mai cate!dupa aia se duce macaraua de la geam.o faci si te pomenesti ca trebuie sa schimbi iar bujiile.si nu se termina niciodata! sad.gif

dacia e o masina cu care daca vrei sa mergi, mananca bani in continuu, mai mult ca una straina!


eu unul as mai merge cu ea un an, mai strangi ceva la cei 2000, dupa aia iei si pe ea ceva sau o dai la rabla dupa inca 1 an, si faci cumva si iti iei o chestie care te duce mai bine!

macar de o solenza cu a/c tot faci, se gasesc la 4000-4500 de euro, sau la mai putin o supernova pana in 70000 km.mai sunt!

oricum bafta si iti tinem pumnii in ce vei intreprinde!
danny_nt
ca veni vorba de tinichigerie am si eu o intrebare..masina mea e putin mai batrana..are 25 de ani dar cel putin la suprafata nu are urme vizibile de rugina...problema e sub..la pedalier(dr), 1 lonjeron si 2 suporturi de cric pe partea dreapta...nu am probleme cu vopseaua(eventual un spray le rezolva)..intrebarea mea e daca stie cineva o suma aprox la care m-ar ajunge manopera+tablele.... necesita doar sudura..daca aveam aparat sau stiam pe careva cu aparat mi-o faceam singur...acu si a mea e candidata la programul rabla da anul asta nu-mi permit..anul viitor vreau s-o dau dar in august vine itp-ul iar cu gaurile alea nu cred ca o sa-l iau....
mikkai
@horsewhisperer27 cate masini straine ai tu ca sa stii ca nu bagi bani in ele?Asta e doar o poveste pe care o cred majoritatea.Daca masina nu are sub 3-5 ani de la fabricatie trebuie sa te pregatesti sa bagi bani in ea si nu ca in dacie ca in 2-3 dacii.
Legat de masina in cauza daca nu poti sa scapi de ea macar carpeste-o si mai trage si tu de ea cat mai poti daca nu vrei sa o faci complet.Eu personal as repara-o pentru ca o masina carpita arata a tiganie.Am vazut multe dacii model ca al tau care au ajuns asa.La alea vechi de 20 de ani nu prea ai sa vezi asa ceva.
horsewhisperer27
daca tot ma intrebi pe tonul asta, am sa iti si raspund: mai multe decat tine!
te multumeste?


si acum: unde este randul ala pe care am scris eu ca in masinile straine nu bagi bani?
da te rog un quote, daca ai la ce!
parpanel
Ma bag si eu in discutie pentru ca m-am ocupat de "restaurarea" unei "babe" din 1986.
Masina a fost luata in stare jalnica de tatal meu. Dupa ce am refacut partea mecanica, am trecut la tablaraie care era plina de rugina si chit. Am schimbat cu piese de "uzina": capota, portbagaj, plafon, aripi spate, fete usi, praguri, triple, faruri, semnalizari, spoilere, rezervor (era tip vechi cu alimentare laterala). Piesele si vopseaua au sarit de 60 mil, iar in timp s-au bagat si mai multi bani, iar lucrarile nu s-au incheiat. Parerea mea e ca nu merita, schimbi pe o parte se strica pe cealalta si nici nu arata ca o masina noua orice i-ai face.
@Un_dus...strange bani si ia-ti o masina mai noua si mai buna, nu neaparat straina.
Un_dus
Pe principiu pana nu vezi, nu crezi.. am vazut pozele lui si mi se pare multa munca, dar eu tot cred ca merita. Din punct de vedere tehnic in 2 ani de cand am preluat-o eu i-am cam schimbat tot... electromotor, carburator, ambreaj, bobina inductoare, garnituri, amortizoare, becuri smile.gif ... Mi-au mai ramas bubele astea.. tablaraia, bordu (caldura bat-o vina), placutele de frana si discul de franare... Acuma eu o sa merg saptamana asta la amg sa imi faca evaluarea si dc zice mai mult de 35 de mil renunt si imi iau scuter smile.gif. O varianta alternativa ar fi sa iau piese de la dezmembrari (cat de mult se poate) si sa ramana doar un minim de reparati + vopsit. Masina asta, daca e sa o fac, mai trebuie sa reziste un an si jumatate. De ce sa nu recunosc, prima masina, multe amintiri si de aia tot efortu asta, ca altfel ar fi fost de mult facuta un cub compact....
horsewhisperer27
QUOTE(parpanel @ 27 May 2007, 23:10)
Ma bag si eu in discutie pentru ca m-am ocupat de "restaurarea" unei "babe" din 1986.
Masina a fost luata in stare jalnica de tatal meu. Dupa ce am refacut partea mecanica, am trecut la tablaraie care era plina de rugina si chit. Am schimbat cu piese de "uzina": capota, portbagaj, plafon, aripi spate, fete usi, praguri, triple, faruri, semnalizari, spoilere, rezervor (era tip vechi cu alimentare laterala). Piesele si vopseaua au sarit de 60 mil, iar in timp s-au bagat si mai multi bani, iar lucrarile nu s-au incheiat. Parerea mea e ca nu merita, schimbi pe o parte se strica pe cealalta si nici nu arata ca o masina noua orice i-ai face.   
@Un_dus...strange bani si ia-ti o masina mai noua si mai buna, nu neaparat straina.
*




si problema e ca nici nu o sa mearga ca una noua, niciodata!
nu are sunetul, si nu numai!

si dupa aia, iarna o sa fie in ea frig, iar vara cald!
la fiecare sezon probleme specifice, si deloc neglijabile!
ydaniel
nu e asa.FA-O CU PIESE DE CALITATE:)
florinutzu
Eu zic sa o faci! Nu stiu cum e la voi da la noi in Piatra Neamt o masina facuta de "mesteri de curte" a ajuns 20 milioane cu semiaripi spate schimbate, praguri schimbate, rezervor inlocuit, reparatii la aripile exterioare fata, inlocuit o aripa interioara fata,pod pedalier si multe alte indoituri si chituriri pe ici pe colo, vopsit, inlocuit electromotor, pompa de benzina, ceva chedere... Nici nu mai circula masina asta pe strada de frica sa nu se faca bucati.
Nu e chiar asa ca nu se merita. Depinde de posibilitatiel financiare si de asteptari. Chiar facand-o sa arate ca nou tot nu poti sa ai mercedes ca tot dacie ramane.
Preturile au fost de acum 2 ani si vreau sa spun ca si acum arata bine . Pentru ca masina merge numai pe la tara prin noroaie si pietris au aparut urme de vopsea sarita pe praguri si pe margina aripilor da e un fleac. Nu e de la manopera meseriasului.
Se poate da tre sa dai peste meserias care sa faca treaba si nu sa te fure cat mai mult, "las ca merge si asa". Pe astia din curte nu ii poti trage " de urechi " ca pe cei de la atelier de unde ai factura chitanta contract...

Bafta si sa ne spui ce ai facut!
ATM
Si eu am fost cam in aceeasi situatie ca a ta (exceptand urmele de accident). Mi-am reparat-o complet pe a mea (in avatar) dar daca as mai avea odata de ales, nu cred ca as mai face-o. Mi-a scos peri albi in cap! In fiecare zi mai aparea cate ceva ce trebuia aranjat. Si pe bune, nu ca ar fi vrut mecanicii sa ma traga in piept...Masina se comporta acum bine, nu se strica, am incredere in ea la drum lung, nu a inflorit (inca) rugina, dar tot Dacie ramane.
Daca te apuci de reparat, printre primele probleme (spinoase):
-contraprag dreapta - cred ca e terminat
pulpa pragului stanga, la usa spate -rugina intrata bine in ea. Mare atentie, ca trebuie mana fina de mester acolo, altfel dupa nu prea se mai inchide bine usa sau face onduleu
-pod pedalier - cel putin carpit, daca nu schimbat cu totul
-Greu o sa-ti mai refaca nervura aia la aripa dreapta spate. Ori baga chit vitejeste, ori o sa-ti ceara direct schimbare de aripa. Plus ceva fete de usi (dreapta spate are gaura un ea sau e doar iluzie optica?).
-contraaripi fata, mama lor...
Plus de asta, tebuie antifonare zdravana dupa ce ai pus sudura pe tabla. Altfel face zgomot deranjant la viteze de croaziera.
Acuma, cu gandirea cea din urma, sa fiu eu in locul tau, as repara-o in mare parte cu ce as gasi pe la dezmembrari (adica usi, aripi), o vopsea completa, sa acopere belelele, o mai tin un pic, si gasesc pe cineva s-o marit. dar nici macar asa nu-s sigur ca voi scoate banii investiti. Evident ca la dezmembrari nu prea o sa gasesti prag care , odata taiat prin sudura de pe o caroserie, sa mai poata fi pus pe alta masina, aicea vrand-nevrand scoti bani de unul nou.
Adiacent. Daca te hotarasti totusi s-o repari ca la carte, cumpara-ti singur reperele de tinichigerie, ca nu e mare filozofie. Service-urile mai rasarite ti le pot oferi si ele, dar cu ceva adaos (deci mai scumpe). Pentru probleme de incalzire a habitaclului, nu trebuie sa schimbi bordul.
mikkai
@horsewhisperer27 tu ai zis ca bagi mult mai putini bani.Sa fim seriosi.Schimba tu aripile sau macar bara la o straina in service sa vedem ce bani costa.Cum iti suna o oglinda de bmw seria 5 la 6 mil?Cata tabla cumperi la dacia de 6 mil?Eu zic ca daca nu ai bani sa bagi intr-o masina ca Dacia,care e printre cele mai usor de intretinut,si tot vrei sa te deplasezi ieftin mai bine iti iei o bicicleta si te plimbi cu ea nu?
tgg2k
subscriu ideilor ingenioase! mikkai a zis-o cel mai bine, comparatia cu oglinda de 6 mil si tabla pt dacie.

problema se pune simplu: daca vrei sa ai o masina simpla si foarte ieftin de intretinut, baga bani in dacia asta, daca nu strange si ia-ti o masina straina care daca e sa te lase, te lasa de tot nu ca dacia ca ii mai pui o sarma si merge!

@horsewhisperer27 eu am avut de ales cand mi-am luat masina... strang banii, iau o masina straina sau dacia mea si ghici ce am ales. pot spune ca masina ast m-a "costat" undeva pe la 2000 de euro cu totul, de cand am luat-o si pana am pus-o pe picioare. merge foarte bine, are izolatie foarte buna: antifon pe exterior si insonorizare (asta e home made) interior. si in plus stiu ca asta nu ma usuca la bani. stiu care ii sunt problemele si sunt 99% sigur ca nu ma lasa in drum. eventual ma tine 1-2 ore pana s-o repar in drum, dar asta nu e nici o problema.

a, si dupa a mea intorc capul oamenii si e 90% stock! dupa un opel astra (sa zicem) cine intoarce capul?! iti spun eu: nimeni!

si oricum... decat sa-mi iau scuter de 30 de mil sau sa am rate imense pe 5-10 ani... sau sa iau o masina straina cu zeci poate chiar sute de mii de km la bord dar care sa ma usuce la fiecare revizie... muuuuuult mai bine cu dacia mea!
argon
Poate sa zica oricine ce o vrea, dar Dacia e cea mai ieftina de intretinut dintre toate masinile. Nu vorbesc de o rabla care se dezintegreaza, ci de o Dacie decenta, tocmai d'aia o si tin, bag foarte putini bani in ea, si o intretin singur. In ultimul an am cheltuit cu ea inafara de benzina si un schimb de ulei doar pe o toba finala si o intermediara.
Muttley
Dacia din poze este din acele loturi cu tabla proasta, fara tratamente si asamblate-n bataie de joc.

Sa fie a mea nu m-as apuca de ea. Ai alea la suprafata? Vei fi uimit de ce gasesti cand o dezechipezi...

Parerea mea... Fa-i o reparatie de suprafata. Unde ai gauri, curata bine si astupa cu fibra. Unde trebuie bucata de tabla apuca-te de modelat si de pop-nituit. Cu aceste reparatii te va tine 1-2 ani cat vrei tu fara probleme. Cu conditia sa-i torni ulei si vaselina in zonele critice. Astfel vei stopa procesul de coroziune.
O a doua varianta ar fi sa cauti o masina muncita, cu mecanica la pamant dar cu o caroserie buna. Exista asa ceva. Si sa muti de pe una pe alta.
A 3-a varianta e s-o vinzi si sa iei una mai buna. Dar risti sa fii tepuit. Si zici ca n-ai voie conf unui contract sau nu mai stiu ce scriai mai sus.

Deci ramane aia cu reparatia artizanala. Nu este o masura ortodoxa, este o carpeala, dar la ceea ce urmaresti tu e ce trebuie.

Si da, o Dacie (buna!!!) e mult mai ieftin de intretinut decat orice masina straina. Eu unu' nu-mi amintesc sa fi reparat ceva major la ea de ani buni. I-am schimbat ambreiajul prin 2004 parca. In rest articulatii, bujii, uleiuri, consumabile ieftine in general. Cat e nevoie ca s-o mentin in stare perfecta. Si nu trebuie mult. Mult mai multi bani am bagat in restaurare, imbunatatiri si optimizari, da' alea nu fac subiectul topicului.
Dar cum am vazut si cazane in care oricat bagi nu iese nimic demn de denumirea de "masina", trebuie avut grija de la ce pleci. Daca e petarda nu merita.

argon
referitor la loturi proaste, poate ne lamuresti care a fost logica in uzina la momentele acelea.

Adica una din 1996 are tabla foarte buna, tratata, nu are pic de rugina, imbinari ca la carte, cu mastic si teroson din belsug, si ale altora din 1997-1998-2001 sunt mancare in ultimul hal, chiar daca exploatarea de-a lungul timpului a fost asemenatoare.
Muttley
Pai eu de unde pacatele mele sa stiu??? huh.gif

Zic si eu ce am observat la masinile de pe strada si ce am vazut pe la oameni. De exemplu, masinile din '90 au fost ca naiba toate (imediat dupa revolutie). Apoi am vazut zeci de dacii de prin preajma anului 2000 cu tabla putrezita. Nu mai departe de un vecin care si-a luat saracu' una din '99 si-si plange-n pumni acum.
Sau un prieten care o are din 2004. Inca n-are rugina dar nu vad urma de teroson pe ea.
Nu mai zic de vechile dacii ale politiei... Le-ati vazut cred in ce hal erau...
In schimb, mi-a fost dat sa vad in targ la SV prin 2002 (in vremea aia vroiam sa-mi cumpar masina) o dacie din '98 impecabila ca executie.
Cred ca depinde si de cum isi primea si uzina materia prima...
Oricum, e o chestie consacrata la Dacii. In trecut iti luai masina cu ochii inchisi. Dac-aveai noroc bine, daca nu... popa.gif
driverx
In 98 s-au facut dacii buuune, cu tabla buna. Dar nu a tinut mult. Am vazut dacii din 97-98 in anul 2002-2003 si aratau impecabil pe cand daciile din 96-97 (unele) erau varza....gaurite..nu doar ceva rugina. De asemenea am vazut dacie NOUA din 2003 proaspat ridicata care avea rugina la o sudura la usa....vopseaua urma sa pocneasca cu rugina sub ea. So....
[Gusti]
sfatul meu este sa o carpesti un pic superficial si sa o mai ti un 2 ani dupa care la rabla .... am facut si eu aceasi chesti ...am bagat o gramada de bani in ea si dupa 6 luni deja a dat rugina in masina ... meseriasi dak nu te fura nu is sanatosi smile.gif
parerea mea
Un_dus
Am fost la AMG si a fost foarte amuzant... 100 de milioane estimare.. Ma bufnit un ras atat de profund ca nu mai nimeream portiera... Am vorbit si cu un particular care mi-a zis ca o mica carpeala cat sa nu ma ia politia la ochi m-ar costa 20 de milioane.
Am zis bun, si mergand spre casa cu tanara masina a inceput sa scartaie rulmentii pe fata, pacanea ceva in portbagaj (care era gol...) si tot asa...
Concluzia finala a mea e ca nu ma bag. De ce ?
Pentru ca puteam sa jur ca totul e ok mecanic (verificata acuma 2 luni la sange) iar acuma vad ca motorul face urat la marsarier...
vis-a-vis
Frate, daca motorul face urat in marsarier e foarte intelept sa nu te bagi radmasa.gif
Muttley
radmasa.gif

Va rog, nu-mi dati warn radmasa.gif

Dati-i lu' vizavi blush.gif
andreiutzu
@Un_dus erai dispus sa bagi in ea 2000 de euroi si acum te-ai sucit doar pt ca motorul face urat la marsarier. rulmentii pe fata scartaie...te uiti la ei, poate trebuie pusa decat vaselina. mai aveai sa spui ca nu te bagi ca trebuie facut unghiu de fuga!
Bogdan 1300
Fratilor e incredibil ce se-ntampla cu tablaraia la berlinele astea mai noi... sad.gif
A mea e din februarie 1980 si afara de aripile fata n-am schimbat niciodata nici-o alta tabla de pe ea...intradevar acum urmeaza sa-i schimb pragul pe dreapta si sa carpesc putin podeaua in dr fata dar are si 27 de ani...
Ideea e ca nu se mai fac masini cum se faceau odata,cel putin Dacii iar ca o solutie pt tine UN DUS ar fi sa cauti o 1300 cu caroseria buna si sa iei mecanica de pe a ta..crede-ma ca sunt destule 1300 la vanzare,cu bani putini, care se prezinta la caroserie mult mai bine decat a ta si asta pt ca au fost facute cu mult simt de raspundere.. wink.gif
andreiutzu
QUOTE(Bogdan 1300 @ 29 May 2007, 14:48)
Fratilor e incredibil ce se-ntampla cu tablaraia la berlinele astea mai noi... sad.gif
A mea e din  februarie 1980 si afara de aripile fata n-am schimbat niciodata nici-o alta tabla de pe ea...intradevar acum urmeaza sa-i schimb pragul pe dreapta si sa carpesc putin podeaua in dr fata dar are si 27 de ani...
Ideea e ca nu se mai fac masini cum se faceau odata,cel putin Dacii iar ca o solutie pt tine UN DUS ar fi sa cauti o 1300 cu caroseria buna si sa iei mecanica de pe a ta..crede-ma ca sunt destule 1300 la vanzare,cu bani putini, care se prezinta la caroserie mult mai bine decat a ta si asta pt ca au fost facute cu mult simt de raspundere.. wink.gif
*


mogande masina nu e facuta sa te tina o viata! sincer in 98 inainte de a achizitiona masina multi ziceau sa cumpar una din anii '80 ca e tabla mai buna, ca e motorul mai bine facut si multe si multe. am luat masina in '98 noua si nu am umblat la tabla pana acum! cred ca taba o sa ma mai tina inca 2 ani, cu toata ca daca as avea bani as schimba pragurile. nu am bagat in ea niciun gram de ulei sau vaselina. am vecini care au daciile din 80-85 si majoritatea cel putin au vopsit masina dupa 9 ani! cred ca masina arata dupa cum este intretinuta!
ionutctn
La dacie daca nu ai bagat ulei, vaselina la greu nu poti sa ai pretentii. Si asta trebuia facut cand era noua si nu a apucat-o rugina. Mai sunt si cazuri cand nu s-a bagat ulei si vaselina si a rezistat dar nu sunt multe cazurile alea asa ca solutia garantata asta e si nu ai ce face asta sa fii sigur ca nu ai probleme. Nu merita sa risti, sa zici lasa dom'le ca asta a fost un lot mai bun sau ca mie nu o sa mi se intample; nu stii niciodata.
argon
Problema e ca sunt gandite prost si executate si mai prost. Noroiul si nisipul nu au ce cauta in interiorul aripilor, sa se depuna acolo si sa tina umed, se fac varza aripile, contraaripile si oalele. In mod normal trebuiau bagate carenaje de plastic in aripi deasupra rotilor. Asta e doar un exemplu....Dacia are multe alte locuri unde "tine" apa, asta combinat cu o tabla proasta face ravagii.
andreiutzu
QUOTE(ionutctn @ 29 May 2007, 15:19)
La dacie daca nu ai bagat ulei, vaselina la greu nu poti sa ai pretentii. Si asta trebuia facut cand era noua si nu a apucat-o rugina. Mai sunt si cazuri cand nu s-a bagat ulei si vaselina si a rezistat dar nu sunt multe cazurile alea asa ca solutia garantata asta e si nu ai ce face asta sa fii sigur ca nu ai probleme. Nu merita sa risti, sa zici lasa dom'le ca asta a fost un lot mai bun sau ca mie nu o sa mi se intample; nu stii niciodata.
*


nu ma intelege gresit! sint multumit de masina, ti-am zis dupa 9 ani nu am schimbat nimic de pe ea. e adevarat ca a inceput sa se vada rugina pe praguri si pe aripa fata stanga, dar totusi are 9 ani si e tabla e cea din fabrica fara sa fi pus ceva vaselina sau ulei pe ea! probabil ca in toamna o sa schimb pragurile pt ca nu vreau sa ajung sa am pragurile gaurite!
@argon de curiozitate am bagat mana pe aripa sus spre parbriz si am observat ca apa si nispul umed sint pana sus! asa este masina gandita si nu ai ce sa ii faci!
ionutctn
QUOTE(andreiutzu @ 29 May 2007, 14:26)
nu ma intelege gresit! sint multumit de masina, ti-am zis dupa 9 ani nu am schimbat nimic de pe ea. e adevarat ca a inceput sa se vada rugina pe praguri si pe aripa fata stanga, dar totusi are 9 ani si e tabla e cea din fabrica fara sa fi pus ceva vaselina sau ulei pe ea! probabil ca in toamna o sa schimb pragurile pt ca nu vreau sa ajung sa am pragurile gaurite!
*



Mai si masina mea e din ianuarie '99 dar am bagat ulei si vaselina la greu. Asta e principalul motiv pentru care s-a pastrat. Eu am bagat ulei si pe la capota motorului si pe la capota porbagajului (berlina), nu mai zic praguri, lonjeroane (am tras capota la motor si are loc lonjeronul acolo sa torni in el) plus la aerisirile alea de plastic de la aripile spate (am demontat cele 2 suruburi si am pus si eu cum am putut asta e); vaselina (mai ales pe interiorul usilor si se prelinge pe la coltul usilor vara pe caldura mare);
Si eu si taica-meu stiam de boala daciei cu rugina si de noua am pus ulei si vaselina si e intreaga in prezent fara nici o problema. A luat-o acum un pic.... am vazut la aripile fata; le dau jos si le curat in vara asta; si mai are la scutul la rezervor....il dau jos si il rezolv si pe ala.

LATER EDIT: Ce inseamna REPUTATIE???? Am vrut mai demult sa intreb. In functie de ce se acorda??? Nu inteleg.
mikkai
O idee buna pentru un_dus a avut-o bogdan 1300 zic eu.Mai bine ia o Dacia 80-90 maxim o restaureaza si ii pune toata mecanica de pe asta pe ea.Are si cu ce sa mearga pana face tablaria si cand e gata numai sa puna motorul cutia planetarele si ce mai crede el.Eu asa as face,BINEINTELES, daca as avea si bani.
mihai1677
Of grea alegere, am fost pus in situatia asta acum 3 ani: sa o fac sau nu! Am decis sa o fac, a costat vopsitul 10 milioane, manopera tinichigiu cca 7 mil, tablele cca 7 mil, alte maruntisuri chedere, uleiuri, antifon etc cca 5mil= 19 mil, cat a durat? trebuia sa dureze tinichigeria 4 sapt , a durat 4 luni, vopsitul a durat 2 sapt. concluzie, daca vrei sa o tii mai mult de 4 ani merita, asta schimband tot ce este de schimbat fara peticeala, altfel unde ai lasat va fi mancat din nou.
Anul trecut am luat decizia sa o vand, Dacia daca este facuta ca la carte, intretinuta ca la carte costa mai putin ca o masina straina.
ydaniel
asa e,eu am bagat vaselina si ulei de cand am avut-o pe mana.pb mare este la aripi.si fata si spate.daca ar fi avut de NOI niste protectii de plastic;)
horsewhisperer27
QUOTE(mihai1677 @ 29 May 2007, 19:41)
Of grea alegere, am fost pus in situatia asta acum 3 ani: sa o fac sau nu! Am decis sa o fac, a costat vopsitul 10 milioane, manopera tinichigiu cca 7 mil, tablele cca 7 mil, alte maruntisuri chedere, uleiuri, antifon etc cca 5mil= 19 mil, cat a durat? trebuia sa dureze tinichigeria 4 sapt , a durat 4 luni, vopsitul a durat 2 sapt. concluzie, daca vrei sa o tii mai mult de 4 ani merita, asta schimband tot ce este de schimbat fara peticeala, altfel unde ai lasat va fi mancat din nou.
Anul trecut am luat decizia sa o vand, Dacia daca este facuta ca la carte, intretinuta ca la carte costa mai putin ca o masina straina.
*




dar nici nu o sa se apropie vreodata de o masina straina!
un drum pe autostrada cu o berlina e un cosmar.
la cea mai mica depasire te trezesti cu flash uri si injuraturi, mai mult de 95 la ora e riscant(si puteti sa ziceti care cum merge cu 130, da stiti la fel de bine ca dupa o franare brusca de la viteza aia a doua oara nu mai ai frane ca lumea, si a treia oara schimbi si discurile daca mai iei o balta)!

strange banii tata, si ia-ti ceva mai nou, macar o solnita la mana a doua, si daca nu a fost omorata la culme, o sa iti ofere un mare plus de confort.

si daca va avea nevoie de 1 rulment, ceva, n-o sa pice cate ceva la ea la fiecare 1500 de km!

ceea ce, ne place sau nu, maruntisuri sau nu, la berline se intampla!
vis-a-vis
Fugi tare cumetre ca prea aberezi! biggrin.gif
horsewhisperer27
serios?unde cumetre?

argoane, acum am vazut postul tau cu cheltuielile:

nu te contrazic, da vreau sa spun ca mereu mi s-a parut nerelevanta comparatia vis a vis de paramentrul timp.


daca o tii pe loc 3 ani, nu bagi in ea nimic.
intrebarea care se pune, sincer: cati km ai facut in anul acela?
eu as zice ca sub 7000-8000!
andreiutzu
@horsewhisperer27 berlina nu e masina ideala dar iti faci treaba cu ea. cred ca iti permiti cu o berlina in 5 trepte sa o alergi cu 110km/h pe autostrada. e o masina simpla si zic eu ca e usor si ieftin de intretinut. hai sa facem o comparatie ci solenza...cat e un far de solenza si cat e unul de berlina? solenzele crezi ca peste 2-3 ani nu o sa aiba anumite "consumabile"?
horsewhisperer27
consumabilele sunt consumabile, si defectele defecte.
la cati km se duce o planetara la berlina?dar la solenza?diferenta de pret e minima.

un cap de planetara de passat e 4 milioane, si doar printr-un ghinion tine sub 100000 km.
eu nu am zis ca solnita e mai ieftina, e normal sa fie mai scump un far.
dar cu berlina daca dai in gard, si a fost si sudata pe ici colo, se muceste jumate de motor.
la solnita se indoaie muult mai subtire.

sigur ca e mai scumpa solnita, dar cu putini bani peste ce baga in aia veche, care, sa fim onesti, desi o sa deranjeze afirmatia asta, TOT veche ramane, omul ar avea o masina mai noua si mai buna!

p.s. schimbi farurile des? radmasa.gif
andreiutzu
QUOTE(horsewhisperer27 @ 30 May 2007, 00:43)
consumabilele sunt consumabile, si defectele defecte.
la cati km se duce o planetara la berlina?dar la solenza?diferenta de pret e minima.

un cap de planetara de passat e 4 milioane, si doar printr-un ghinion tine sub 100000 km.
eu nu am zis ca solnita e mai ieftina, e normal sa fie mai scump un far.
dar cu berlina daca dai in gard, si a fost si sudata pe ici colo, se muceste jumate de motor.
la solnita se indoaie muult mai subtire.

sigur ca e mai scumpa solnita, dar cu putini bani peste ce baga in aia veche, care, sa fim onesti, desi o sa deranjeze afirmatia asta, TOT veche ramane, omul ar avea o masina mai noua si mai buna!

p.s. schimbi farurile des? radmasa.gif
*


le am pe masina pe cele originale! smile.gif referitor la planetare....tot alea originale pe ea! si eu sant de principiu ca masina noua ramane sfanta indiferent cat de proasta ar fi! sincer nu cred ca mai mult de 300 de euro o sa ia pe masina! din cate stiu eu o solenza buna e undeva pe la 4500 de euro....asa ca diferenta e destl de mare. sincer as baga 500 de euro in masina as mai trage de ea 2 ani si dupa direct programul rabla ar scrie pe ea!
horsewhisperer27
pai 2000 de euro zicea oricum ca ii are deja!
ma rog , fiecare e cu socoteala lui, eu asa as face, as incerca sa strang niste bani.
sigur ca noua e si mai buna!asta este incontestabil.
insa nici cu 500 euro investiti in aia veche nu cred ca iese mare lucru, o sa mai mearga, dar cu griji si probleme la tot pasul.numai gaurile alea ce greu sunt de carpit.

iar in caz de accident, doamne fereste, masina aia versus un tampit cu vreun mertan/audi, bagat aiurea in depasire, nu are nici o sansa!ala trece la propriu prin ea!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.