Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Revitalizarea unei Dacii - sugestii si pareri
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
ROV`
N-am postat de mult timp asa ca va rog sa va abtineti de la commenturi aiurea.
1. eu unu nu suport sa aud ca Dacia nu va merge niciodata klumea fara probleme si asa mai departe.Depinde de posesor atunci cand o face sa o faca cap coada nu sa carpeasca. Eu unu am facut supspensie (f dura) articulatii si cam tot ce e de cauciuc . motor cap coada ca la carte chiar am riscat putin acum avand compresie de 12 la 1 . cutie de viteze cap coada , plantare rectificate ca la carte sa zic asa pe 60 de cp rezista insa as fi preferat unele noi. Ideea este ca in prezent am mai mult de 40 de mii cu suspensia si 28 de mii cu motoru refacut . fara nici un fel de troncanit sau mai stiu eu ce sa umblu la ea sa sa o duk in service . a vazut si gropi si drumuri de tzara si VTM . motoru merge pe 10w60 vede frecvent plafonari si nu are bataie sau sa consume ulei ,in acest moment am 28 de mii timp in care am deschis capota doar sa schimb filtru de aer benzina si sa fac schimbu de ulei (ATAT!)

2. In vara asta ma apuc de exterior , piese de origine nu se mai gasesc pt modelu 1300 asa ca ma voi duce frumos la dezmembrari unde pe toata tablaria dau vro 10 mil maxim asta inseamna portiere echipate complet. vopsea se gaseste pe toate drumurile ..cu maxim 5 sau 6 mil iti iei vopesea de calitate , mai dai sa zicem 8 mil la un tinichigiu bun si inca 8 mil pe vopsit . Rezulta ca la 1000 de euro ti-ai refacut caroseria complet si pe langa asta cred ca nu te costa cine stie ce sa o protejezi anticoroziv cu cateva starturi ..ca se gasesc destule produse pe piata si cu maxim 100 de euro rezolvi toata masina pt 5 ani minim daca treaba e facuta corect.

3. Am vazut sfaturi ...ca ar trebui sa cumperi una second straina .....sa fim seriosi ca sa o faci sa te tina cat poate te mai tine dacia sa-ti faci treaba tre sa bagi bani ..si doamne ferete de probleme electrice ..calculatoare injectie sonde pompe electrice sau vr-o ciudatenie. o masina second sa nu bagi bani in ea o iei peste 7000 de euro nu la 4000 ca la 4000 iei tot un fel de dacie dar putin mai evoluata...chestia asta o spun raportat la anu 2007 nu la 1998 .

Sfatul meu e sa o refaci ...tragi de ea 40 de mii o vinzi sau o dai la rabla si deja ti-ai recuperat o parte din bani...ti-ai facut si treaba si nici nu ti-ai batut capu cu probleme tehnice....ca din moment ce iei o masina second...afli pe parcurs problemele si sincer nimanui nu cred ca-i convine sa se plimbe prin service-uri sau sa ii dea programu peste cap ca nu stiu ce s-a mai intamplat la minunata masina second luata.

Minel
Eu unul am cumparat o Dacia din '95 rosu metalizat,si sunt multumit de ea mai ales la caroserie, a fost a unui impatimit al pescuitului si va imaginati pe ce drumuri a mers si cate a vazut .Am observat inca inainte de a o cumpara ca masina chiar daca nu era pregatita pt vanzare arata super ,in primul rand m-am uitat la caroserie (antifonata din fabrica ,la imbinarile exterioare si interioare avea o pasta tare si vopsea originala de 12 ani pe ea fara ulei in usi sau ceva de genu .Parerea mea este ca Dacia este o masina buna si daca este u pic intretinuta o sa isi faca treaba bine si o sa arate si bine !!!
Masina este cea din poza,dotata din fabrica cu geamuri ionizate ,trapa,halogene,si bord CN. smile.gif
argon
@horsewhisperer27, nu stiu ce vrei sa demosntrezi, dar ma rog. Daca ai o rabla in care bagi bani cu carul ai dreptate, nu merita, dar daca ai una buna e altceva.


Ca sa-ti raspund, fac ~15 000 km/an, si masina merge la 120 km/h constant daca drumul permite. Merg des pe autostrazi, si aici si in Ungaria, si iti garantez ca nu e cu nimic mai prejos decat nici o masina moderna dpdv al incurcatului circulatiei, cum incurca camioanele la 90-100 km/h, nu incurc eu mai mult cu 120. Sta cot la cot cu multe masini, Tico, Matiz, Fabia, Lupo, si multe altele cu motor <60 de cai.
Minel
Sunt de acord cu Argon 100%,daca Dacia este intretinuta dpdv al caroseriei si in special al partii tehnice merge brici.Daca chiar te lasa in drum ,(avand dacie ""trebuie"" sa fi si mecanic) ,ii dai de cap si pleci mai departe dar cu una straina cat de buna sa fie sau "solnita" ,am citat te uiti la ea si atat .Parerea mea daca ai o dacie cat de cat buna merita sa o ti,iti faci treaba si este ieftina de intretinut,in fond si la urma urmei totul se reduce la bani .Daca ai dacie si este buna tineti bine de ea domnilor wink.gif
Bogdan 1300
Multumim Minel! Corect! wink.gif
eu lucrez la reprezentanta Peugeot din Br si vad zi de zi ce scoruri sunt la piese si cum se schimba oamenii la fata cand li se comunica valoarea facturii..si cate probleme apar la partea electronica..ca masinile astea moderne sunt pline de calculatoare de-ti dau niste batai de cap de nu te vezi 052.gif

Stiti ce-mi mai place mie f mult la Dacie?...ca poti sa-ti exersezi imaginatia pe ea fara nici-o problema..daca ai idei si pricepere poti modifica multe la partea mecanica in scopul cresterii performantelor fara sa stai cu frica ca dai peste cap nu stiu ce calculator..eu unul sunt pasionat de 1300-tara mea si sfatuiesc pe toti posesorii de Dacii(bineinteles care nu sunt irecuperabile) sa nu renunte la ele si sa le ingrijeasca pt ca Dacia a ramas printre f putinele masini pe care le poti repara si "prepara" singur. 053.gif
Un_dus
Ca sa lamuresc cateva chestii. Nu eram dispus sa bag 2000 de euro in masina asta, ci undeva in in jur de maxim 20-25 de milioane, in ideea ca macar o vreme nu mai sunt nevoit sa ii pun decat ulei si benzina. Avand in vedere ca imi da impresia ca ar manca bani la foc continuu, am decis ca prefer sa pun bani de o parte si sa incep sa strang pentru una noua.
Pe masina asta nu am siguranta la drum lung, lucru care ma deranjeaza cel mai tare (din 5 iesiri din Bucuresti, de 3 ori s-a defectat). Nu a fost ingrijta de la bun inceput si lucru asta se vede...
ydaniel
desi masina mea a fost ingrijita de la inceput mereu schimb ceva la ea.bag piese de calitate dar singura pb mare este cea cu trepidatiile.
Alex 23
Un_dus mai pune frate 1500-2000 euro si-ti iei un cielo de plangi langa el, piese mult mai ieftine decat la solenze, loganuri, mecanica usoara!
Cu asta veche mai trage de ea pana cade de tot, dezmembreaz-o si vinde-o bucati ca vei lua mai multi bani pe ea decat in starea care este acum!
horsewhisperer27
QUOTE(ROV` @ 30 May 2007, 04:14)
N-am postat de mult timp asa ca va rog sa va abtineti de la commenturi aiurea.

*




amigo, ai 3 posturi cu totul radmasa.gif radmasa.gif !


argon, eu nu vreau sa demonstrez nimic, este doar parerea mea legata de faptul ca dintr-o masina veche nu se mai poate face bici, si de ideea ca dacia daca vreai sa mergi cu ea, si sa merga perfect are nevoie de bani in continuu!

minel, cate solnite ramase in pana ca le-au murit calculatoarele sau mai stiu eu ce ai vazut?

eu unul nu am vazut...asta e conceptia aia invechita ca e buna dacia fiindca se pricepe oricune, lasa-ma cu prostia asta!

nu mai stiu cine scria ca in zeci de mii de km nu a bagat decat ulei si filtre: asta nu o cred iarasi!

nici macar platini/bujii/un capac de delco/un condensator?
nici macar un jigler infundat?un filtru decantor?

asa sa fie!
ionutctn
Desi am o dacie bine intretinuta, imi pare rau sa spun dar are dreptate "horsewhisperer27". Adevarul ca nu se merita sa mai tii dacie. Daca analizezi intr-un interval de 30.000 km sa zicem parcursi hai sa fim seriosi schimbi mult mai multe la o dacie decat la o masina cu tehnologie mai noua. Poate la bani iesi ieftin dar si siguranta, confortul si etc. etc. nu se compara cu o masina de generatie mai noua. Asta e mentalitate invechita cu domne' dacia masina romanului; hai sa fim seriosi.
Parerea mea: ai bani, iti iei o masina mai buna, alta tehnologie, alta mancare de peste; nu ai bani: intretii ce ai deja. Te descurci intr-un fel sau altul.
AC
QUOTE(ionutctn @ 30 May 2007, 17:00)
Desi am o dacie bine intretinuta, imi pare rau sa spun dar are dreptate "horsewhisperer27". Adevarul ca nu se merita sa mai tii dacie. Daca analizezi intr-un interval de 30.000 km sa zicem parcursi hai sa fim seriosi schimbi mult mai multe la o dacie decat la o masina cu tehnologie mai noua. Poate la bani iesi ieftin dar si siguranta, confortul si etc. etc. nu se compara cu o masina de generatie mai noua. Asta e mentalitate invechita cu domne' dacia masina romanului; hai sa fim seriosi.
Parerea mea: ai bani, iti iei o masina mai buna, alta tehnologie, alta mancare de peste; nu ai bani: intretii ce ai deja. Te descurci intr-un fel sau altul.
*


OK si totusi de ce mai postezi pe acest forum (care apropos, se numeste DACIA)?
Asta-i chestie de PASIUNE frateee!! Sunt curios ce parere ai de cei care sunt pasionati de vechile IMS-uri...........
tgg2k
edited biggrin.gif am inteles gresit ideea...
ROV`
eu am dat omului o solutie eficienta , cat despre faptul ca romanu in loc sa ceara detalii da cu parerea .......ma asteptam si ca reply..chiar n-am deschis capota decat pt filtre si ulei timp de 30 de mii . poate ai auzit si tu de filtre de benzina apropo de jigloare infundate sau de platina de sacele sau afermarket ca sa nu mai stai ca bunicu cu lera pe ea in fiecare duminica . da deh daca tu in dacia ta bagai platini de metaplast cu 20 jdemii cred si eu ca o schimbai cam des...apropo de condensator...stii ala il arunci cand pui aprindere tranzistorizata..e 300 de mii ....da n-ai dureri de cap
horsewhisperer27
QUOTE(AC @ 31 May 2007, 13:47)
OK si totusi de ce mai postezi pe acest forum (care apropos, se numeste DACIA)?
Asta-i chestie de PASIUNE frateee!! Sunt curios ce parere ai de cei care sunt pasionati de vechile IMS-uri...........
*




am sa iti raspund eu in locul lui:

nu cred ca scrie undeva ca trebuie sa ai dacie ca sa postezi aici.
in afara de asta forumul este deja comun cu cel de la renault.
in afara de asta sunt de parere ca exista intr-adevar multi pasionati de dacie, dar si foarte multi care nu au alta, macar pentru moment , si au nevoie de informatii de aici.


rov, nu te supara pe mine:am avut mai multe dacii noi, si vreo 2 vechi!

30000 de km fara altceva decat filre nu mergea nici una.
am avut aprindere cu senzor, de la omul din vitan.mergea impecabil, asa ca nici vorba sa imi spui tu mie de platini.

schimbam la ea cel mai mic capetel de ata daca se strica, dar dacia se strica des, pentru ca piesele pe cat sunt de ieftine si gasibile, pe atat sunt de proaste.

nu exista garnituri de praf la etriere sa nu se duca in 15000 si sa le scoti de acolo facute praf.
nu exista la berlina sa nu cureti macar bujiile in 30000.
fltre de benzina aveam mereu cate 2.
un amarat de inel de la toba, si tot schimbi in 30000.
poate ca nici becurile nu se ard la masina ta.


poate ca asa iti place sa crezi, ca la dacie bagi numa benzina si ulei, dar wake up man, existenta acestui forum si a topicurilor de probleme tehnice sta marturie ca nu este asa!

si pe acest topic mi-am expus parerea, consider ca un second strain, chiar nu foarte nou, si cat de cat intretinut este mult mai rentabil decat repararea unei dacii vechi facute praf.

fie si pentru ca politaiul cm te ocheste cu o dacie te trage pe dreapta, sa te "caute " putin.poate poate iese ceva!

doresc succes initiatorului si tuturor colegilor de forum, si nu vreau nicidecum sa se inteleaga ca subestimez pasiunea sau munca cuiva de aici!

aici suntem in familie, si de aceea ne ajutam si ne am cu parerea, cei care iau lucrurile altfel, la modul personal, exagereaza!

cu stima, calul vorbitor!
Ov
ideea e ca daca n-ai bani, n-ai si cu asta b-asta.

Una e sa dai pe un set de garnituri de frana de dacie 1,5 RON si sa mai mergi cu ea pana mai pica ceva, alta e sa dai la un golf2 250RON pe un capac de pompa de apa.

Ca sa zic asa, cu dacia mergi "in rate".

Nu neg ca exista dacii care nu pica (am avut si io 2), dar asta inseamna sa le intretii cu obsesie (adica in fiecare saptamana sa mai surubaresti ceva prin spatele blocului), si cateodata e amuzant, dar cand nu mai ai timp de asta e cam nasol
Muttley
Good point, Ov.

Scriam mai in urma ca o Dacie in buna stare merita pastrata si renteaza.
Dar omisesem partea cu surubaritu', statu-n fiecare vara cate 1 luna cu ea in curte, desfacut juma' de masina, mici reparatii si remedieri, etc.

Dar la urma urmei... Ce poate fi mai placut?!? wub.gif
diaconuliviu
Mai, ca o Dacie veche merita sau nu, e o idee; dar omul a reparat-o deja, ma refer la tgg2k. caz in care asa remarca e de prisos; in cazul lui poate un alt sfat: "zugraveste ce ai construit", adica intretine cit mai bine ce ai facut, altfel va "cadea" in doi ani. Bine, la "meseriasii" de la noi, care azi vopsesc si miine pica coaja de vopsea, te poti astepta la orice.
InSekT
dacia este o masina care cat de bine incerci sa o intretzi tot cade ceva la ea. Dacia mea mostenire de la tata...a cumparat-o in '89 , ea fiind fabricata in '87 pentru export dar a stat vreo 2 ani in port la constanta ,cei de afara au refuzat lotul si le-au pus in vanzare...anyway...fiind pentru export a fost facut mai cu grija tabla sanatoasa...prima urma de rugina a aparut dupa aprox. 10 ani..motor facut calumea...i-a facut o segmentare prin '96 in rest deastea mici cate o vopsitorie asa de "hai sa arate noua"... acesta masina cred ca are cel putin 500k de km...s-a mers cu ea incontinu'timp de 16 ani...a fost taxi vreo 2 ani...a fost masina de marfa la un magazin alimentar..vreo 4 ani (in fiecare dimineatza se umplea porbagajul cu paine fierbine...condenst iarna la greu)...din 98'pana anu'trecut a fost folosita incontinu chiar daca nu mai facea taxi din cauza meseriei trebuia sa se plimbe in tot bucurestiul zilnic...si tot a rezistat...pana asta'vara cand a facut trans-fagaraseanul...cu dacia...apoi a stat pe loc 8 luni nemiscata...cand am luat-o eu acum vreo 2 luni...au inceput problemele...presiune ulei nema...am mers cu ea...a inceput sa bata ceva in motor...nu stiu inca ce...o sa aflu'in weekend...placa de presiune face figuri...in treapa 1...si marsalier...stand pe loc a luat-o rugina la prag stanga spate...la parbriz...si multe altele...nu stiu inca daca sa bag bani in ea sau sa-mi i-au ceva strain...dacia intradevar nu te plictisesti niciodata cu ea tot timpul ai ceva sa repari la ea...dar pe partea cealalta...tata are Audi A4 1.9 TDI 2004...face figuri turbina...1000 euro plus vreo 200-300 schimbarea blink.gif .
Asa...in concluzie dacia merita sa o tzii doar daca esti pasionat si nu te superi cand repari pe parte si se strica pe alta.

8 Jun 2007, 10:00:
sau nu itzi permitzi sa dai bani pe altceva si atunci vrei nu vrei trebuie sa te descurci cu ce ai.
CriSTI68
blink.gif cat bagi bani in ea iti cumperi una mai buna

Unde ai tinut-o de este in halul asta ?

Uite un 22 Decembrie 1997

aalinte
da cine spunea ca a mesrs cu ea 30000 de km si nu a facut altceva decat sa schimbe filtre si ulei are dreptate. se poate asa si io am mers asa cu batrana mea. pana sa ii dau de cap am avut multe belele(asta pentru ca masina vre-o 10 ani era miscata doar 2-3km pe saptamana si facea pe an cam 2-3 mi) acum de cand a inceput sa faca cam 1500 2000 pe saptamana parca merge din ce in ce mai bine. dupa ce am inlocuit tot ce a picat merge ceas. toata treaba e ca masina sa nu zaca in parcare ci sa ruleze zilnic.asta face bine la masini si da senszatia ca nu se strica. in fond ea se strica dar una e sa dai 10 roni in 3000 de km pe io stiu ce garnitura si una e sa dai 1000 de roni pe mai multe piese daca masina zace saraca. oricum o masina care ruleaza si este tinuta din scurt nu o sa faca niciodata probleme majore.
horsewhisperer27
da, sigur...
norby
Intr-o Dacie tot timpul trebuie investit.....eu anul trecut mi-am cumparat Dacia si am refacut totul din nou,cu speranta ca nu o sa mai am probleme.Dar nu a fost asa cum am crezut si sa nu imi spuna nimeni ca merge numai cu ulei si benzina.Eu am investit 2500 de euro in tot si mereu mai apare cate ceva,in mod normal nu se merita,dar daca esti pasionat da!!!

16 Jun 2007, 23:35:
Intr-o Dacie tot timpul trebuie investit.....eu anul trecut mi-am cumparat Dacia si am refacut totul din nou,cu speranta ca nu o sa mai am probleme.Dar nu a fost asa cum am crezut si sa nu imi spuna nimeni ca merge numai cu ulei si benzina.Eu am investit 2500 de euro in tot si mereu mai apare cate ceva,in mod normal nu se merita,dar daca esti pasionat da!!!
PH-06-BOA
Un_dus ,daca n-ai reparat masina iti propun o solutie foarte ieftina dupa cum fac eu la tot ce imi pica :
-daca cumperi 2 foi de tabla ( una de 1 si una de 1,5 mm) , cu ele vei face tot interiorul masinii( poduri , contrapraguri , etc) iti mai si ramane (1,5 mil ambele)
-daca vrei ,dintr-o foaie de tabla poti face 4 praguri , mai groase decat cele din magazin
-patru fete de usi , doua aripi de fatza , sprancenele si pasajele de la rotile din spate le cumperi ( maxim 5 mil)
-manopera 10 la tinichigerie , vopsitul 3 mil , vopseaua costa 2,5 mil cu toate materialele ( diluant , lac , spritz , chit , hartie, smirghel etc),antifonat 2mil cu antifon cu tot
Aduna-le si vezi cam cat te duce !
Maximilian100
Acum chiar daca suntem un pic offtopic.

1.Daciile vechi(inainte de '85, de preferat la incpeutul anilor '70 intr-adevar erau mult mai bine facute). Vedeti o Dacie din '70 bine intretinuta, si comparati-o cu una din 2000. Este mult mult mai buna. Tabla...nu e posibil ca o masina dupa 10 ani sa fie rupta de rugina, oricum am analiza-o.

2. Intr-adevar, daca ai o Dacie intretinuta bine(adica sa nu fi fost lasata sa cada toata), intretinerea e mult mai iefina. Chiar daca stai cu mana in ea, sau cu masina in service mai mult decat cu masini noi(asta nu poate nega nimeni), tot iesi mult mai ieftin. Cand conduceam Dacia (aveam si am obsesia ca masina sa mearga impecabil), ajungeam deseori in service sau mesteream la ea, tot timpul apareau belele si ma plangeam de asta. Insa in cateva luni adunat daca puneam tot ce am bagat in ea nu atingeam 10 milioane. Cu masini straine...daca ai o problema fara 15 milioane in service greu scapi.

3. Dacia(berlina) face fata pe drumurile Romaniei(dar nu spuneti ca e bine pe autostrada, merge 110-120 constant, dar daca vrei forta, adios). Una este sa ai rezerva sa urci macar la 160 lejer(aici fac comparatie cu Solenza, ca sa nu spuneti ca ma iau de cine stie ce masini mai puternice), si alta este sa vina oameni sa spuna ca ei iau 150 cu Dacia, insa aia azi ia, maine nu ia, la vale ia 160 , la drum drept 140, etc.

4. Ca tinuta de drum sta foarte prost, iar asta nu o poate nega nimeni. Ca sa conduci Dacia mai taricel pe anumite drumuri trebuie sa ai talent si ceva experienta, pentru ca altfel garantat la viteze la care altii in masini mai noi(ca sa nu zic straine, ca sunt masini clasice care stau superb pe drum) se scobesc in nas tu ajungi in gard.

Dacia nu e masina in care sa investesti daca vrei:
-sa ai o masina comoda, pe care sa te poti baza la viteze mai mari,
-sa depasesti lejer(fara sa fii nevoit sa o forjezi pana o iau toti dracii....adica poti, dar pana iesi din depasire mori de 10 ori, eu cu a 2-a ma duc 70, a 3-a 100 in depasiri ca sa nu stau 100 de ani in depasire, iar dupa 120 hai sa fim seriosi...viata nu prea mai are). Nu zic sa o alergam, dar totusi rezerva de putere trebuie sa existe.
-sa zici ca ai o climatizare omeneasca(un ventilator pe care sa il si simti ca functioneaza, nu numai ca face zgomot),
-sa nu trancane(rareori reusesti sa faci Dacia sa nu trancane nimic in ea si sa dureze starea asta de liniste mai mult de cateva saptamani), sa nu vibreze, s.a.m.d.
-sa fie silentioasa
-sa conduci relaxat, sa nu fie nevoie tot timpul pentru orice panta mai solida sa schimbi treapta(aveam 120, mergeam spre Cluj, am dat de o panta destul de dura, am calcat-o, iar in varful dealului aveam 100, nu a avut suficient cuplu sa faca fata, si totusi am un motor zic eu peste medie, are 15.000 de km, set borgo, usor alezat la chiluasa.

Poti sa o faci sa indeplineasca toate conditiile astea dar tot Dacie va fi, cu o tabla sub orice critica, si cu toate problemele ei de fiabilitate. Ea merge daca nu o bagam in service, greu se intampla sa se strice intr-adevar urat, dar de mers nu va merge bine...pentru a functiona bine tot timpul trebuie sa bagi mana in ea.

In schimb, in Dacie merita sa investesti daca vrei itnr-adevar sa o folosesti la activitati mai solicitante, in care ti-ar fi mila sa bagi bani in alte masini, sa o trancani unde drumurile sunt mai proaste, pentru ca piesele de inlocuit sunt mult mai ieftine, sa de duca de la A la B fara prea mari pretentii... dar pretentii de limuzina nu va avea niciodata.

Cu tabla...ce pot spune este ca riscul e mare. O faci azi, peste 3-6 luni daca te uiti atent apare ceva pe ea, mai sare vopseaua, mai umfla undeva vopseaua...e greu sa ii dai de cap. Dar daca nu esti perfectionist, fa-o unde gasesti mai ieftin, si iti faci treaba cu ea.

Oricum, pentru ca scartaie niste rulmenti si are motorul un zgomot ciudat in marsarier, nu e motiv sa schimbi masina.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.