Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: probleme mari cu ambreiajul!
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
claudiuvoinescu
am urmatoarea problema: cand scot din viteza (oricare) motorul moare. nu smuceste, nu trepideaza.
pur si simplu cand scot din viteza, oricare ar fi turatia motorului, acesta moare de parca as fi luat contactul. daca stau la semafor si calc ambreiajul nu moare, chiar merge f bine.
lucrul asta se intampla cand apas ambreiajul sa scot din viteza.
in plus am observat ca ambreiajul nu mai lucreaza asa cum ar trebui: incepe sa cupleze abia dupa ce las pedala mai mult de jumatate de cursa, merge bine vreo 1 - 1,5 cm, dupa aceea cupleaza brusc cu toate ca mai am cursa la pedala si in mod normal imi cupla progresiv pana aproape de sfarsitul cursei.
stie cineva ce s-a intamplat?
respect!
Gheorghedracu
Deci hai sa derulam filmul inca o data:

pornesti motorul usor (da/nu)
sprit ?(da/nu)
incalzesti motorul la relanti (da/nu) sau
calci usor acceleratia si o tii usor apasata cit incalzesti motorul (da/nu)
iei piciorul din acceleratie si calci ambreiajul sa bagi a intia (da/nu)
motorul moare

Raspunde te rog ca sa vedem care e scenariul.
mihai0070
Poate s-a intins cablul ?
sau poate ai problema la ambreaj placa de presiune uzata decalita ... sau cel mai simplu mai strange cablul ...
claudiuvoinescu
problema e in felul urmator: dimineata pleaca la cheie cu putin soc. o las 1 minut sa se incalzeasca si dupa aia plec. calc ambreiajul si bag in viteza si totul merge perfect. prblema e cand apas ambreiajul sa scot din viteza atunci moare de parca nu ar mai avea aprindere. nu conteaza daca scot din viteza sa franez sau sa schimb vitezele, nu conteaza ce turatie are motorul moare de parca nu ar avea aprindere. dar motorul porneste la sfert de cheie dupa ce moare.

inca o data motorul nu moare cand calc ambreiajul sa bag in viteza, moare cand scot din viteza ori sa franez ori sa schimb. cel mai bine se observa in treptele 1 si 2 cand trebuie sa fac trecerea f repede pentru a nu forta motorul, pornindul din mers.

am observat ca nu trebuie sa cuplez de tot ca sa se intample beleaua. in drumul meu spre munca am o intersectie in care trebuie sa tin masina nemiscata din acceleratie si daca las un pic ambreiajul iarasi moare.
$$ilvviu
Nu cred sa fie din ambreiaj. Mai degraba verifica aprinderea si alimentarea.
claudiuvoinescu
sper sa nu fie din ambreiaj, dar inafara de lucrul asta motorul merge perfect!
$$ilvviu
Deci.... bagi I-a, pleci de pe loc si cand debreiezi pt a schimba a II-a moare motorul?
Se manifesta si cu motorul rece sau numai la cald?
claudiuvoinescu
exact. acelasi lucru se intampla si la trecere de la a 2a la a 3a daca intarzii prea mult la schimbarea vitezei. se intampla si la rece si la cald.
mentionez ca aprinderea si carburatia sunt puse la punct, iar motorul merge perfect.
Gheorghedracu
Doua lucruri de verificat. Clapeta de acceleratie nu cumva se inchide total cind nu mai accelerezi? Ar trebui de asemenea sa existe o problema in circuitul de relanti. Cam atita despre carburator. Circuitul de relanti ar trebui verificat oricum. Socul nu cumva ramine inchis? Poate cablul nu mai face nimica?

Aprinderea ar putea sa sufere din cauza unui condensator care intrerupe/scurtcircuiteaza, sau o bobina pe ultima suta de metri.
claudiuvoinescu
daca ar fi fost din clapeta de acceleratie ar muri si cand accelerez pe loc. nu? la fel si cu aprinderea. am problema asta doar cand debraiez sa schimb vitezele sau sa franez. m-am gandit ca ar putea trage aer fals pe la servo sau pe la filtru de aer, si cum filtrul de aer e proaspat schimbat ramane doar servofrana de verificat. sa fie asta problema?
Gheorghedracu
Nu. Daca e clapeta moare cind ai luat piciorul din acceleratie. In miscare, inertia masinii continua sa invirta motorul atita vreme cit nu atingi ambreiajul. Odata ce l-ai atins, gata, nu mai e nimic care sa invirta motorul. E posibil ca circuitul de relanti sa fie partial obturat. Dar nu se poate sti pina nu verifici. Nu ne-ai spus, in sarcina motorul trage bine? Daca da, inseamna ca debitul de benzina e bun la carburator.

Dar asa cum ti s-a spus, ai verificat ca cablul de ambreiaj isi face treaba ca lumea?
claudiuvoinescu
cablu de ambreiaj e reglat. in cazul clapetei ma refeream la o decelerare in timpul stationarii cu si fara ambreiaj cuplat. motorul trage f bine. am facut toate reglajele la el iar acum am o accelerare mult mai buna in treptele de viteza 2 si 3, ceea ce ma face sa cred ca aprinderea si carburatia nu sunt de vina.

observatie: azi de dimineata nu a mai murit motorul. debraiam, scoteam din viteza, turatia scadea pe la 5-600 ture (cel putin asa apreciez), dar dupa cateva secunde bune (3-4) revine la turatia normala de relanti
tgg2k
pai ulei cand sta (o noapte de ex) se ingroasa. cand pornesti motorul si tii ambreiajul apasat in mod normal nu lucreaza pinioanele si nu "rupe" uleiul, cand lasi ambreiajul incepe sa se "rupa" uleiul (din cutie, sa nu intelegi gresit) si atunci poate scadea turatia cu (pana la) 100 de ture. daca scade pe la 5-600 ture, poate ai facut o alegere proasta in ceea ce priveste uleiul. sau sunt alte probleme mai grave.

si chestia cu "aer fals pe la filtrul de aer"?! smile.gif aer fals inseamna ca trage aer din alte parti decat din conductele sau imbinarile calculate sa dea un anumit debit. ceea ce la filtru de aer nu se pune problema, eventual aer prea putin sa-ti vina de la filtru.

stiu ca s-ar putea sa fiu de bula dar imi dau si eu cu presupusul... poate fi de la fisa centrala problema cu muritul motorului cand decupleza sa schimbe viteza!?
claudiuvoinescu
tgg2k nu ma refeream la pornitul motorului dimineata. ma refeream la un drum de 20 de minute cu masina si la cum se comporta masina in acest drum.
cat despre ulei am pus esso 15w40 si am 800 km facuti cu el.
la filtrul de aer ma refeream la o posibila neetansare a filtrului acum 2 saptamani l-am gasit agatat in carcasa si nu etansa cum trebuie. dar aceasta problema e rezolvata.
a mai ramas circuitul de aer din servofrana unde am observat ca furtunul nou cumparat are crapaturi.
mihai0070
claudiuvoinescu cred ca este vorba de uleiul din cutie ... care in nici un caz nu este 15w40 poate 80w90...
claudiuvoinescu
mihai0070 fa-ma si pe mine sa inteleg ce are uleiul din cutie cu faptul ca mie imi moare motorul. eu am pus esso in motor.
intradevar nu am mai verificat uleiul de 2 ani de zile dar masina a stat si nu a curs nimic din cutie.
mihai0070
citeste ce a spus tgg2k si ce ai raspuns tu si raspunsul meu si o sa intelegi


Scuze de OFF-Topic
claudiuvoinescu
ok. acum am inteles ca tgg2k se referea la uleiul din cutia de viteze. poate e ca el si uleiul din cutie opune o anumita rezistenta.
dar mie imi moare motorul si dupa 100 km parcursi cand uleiul din cutie nu ar mai opune rezistenta. si daca o iau logic mie imi murea motorul/scade dramatic turatia cand debraiez motorul de cutie nu cand cuplez.

daca gresesc spuneti-mi. nu toata lumea se pricepe sau are un nivel ridicat de cunostinte in problemele daciei. nu ar strica niste explicatii complete. nu de alta dar cred ca tocmai asta e motivul acestui forum.

respect!

am uitat sa precizez. zilele astea am mers cu masina incercand sa evit folosirea ambreiajului in treptele 2, 3 si 4 iar la scoaterea din viteza motorul revenea normal la turatia de relanti.
tgg2k
discutia despre ulei a fost referitor la ce ai patit azi dimineata, scuze poate nu am fost destul de explicit.

revenind: ai mers cu masina incercand sa eviti folosirea ambreiajului?! deci sa inteleg ca nu ai schimbat des vitezele, nu?! doar minimul necesar deplasarii... si a mers ok, nu?! si azi dimineata nu a murit dar ii scadea turatia 500-600... pai imi vine sa te intreb la cate ture sta la relanti? (din semnatura vad ca ai dacie 1310)
claudiuvoinescu
am folosit ambreiajul doar la plecarea de pe loc cu treapta 1 trecerea la treptele 2, 3 si 4 le-am facut fara a mai calca ambreiajul.
relantiul il am reglat la 900-950 ture. cel putin asa indica acul de la turometru. pot sa il tin si la 800 de ture dar nu imi place fiindca trepideaza.
iar de la 900 la 500 de ture e distanta mare si o gramada trepidatii. de murit nu a mai murit dar scade turatia si trepideaza f rau.
mihai0070
Pai schimbi vitezele fara ambreaj ... si dece ne intrebi ce are ... sau dece se strica mad.gif nu stii ca nu este permis sa faci asa ceva ...
andreiutzu
QUOTE(mihai0070 @ 29 May 2007, 15:15)
Pai schimbi vitezele fara ambreaj ... si dece ne intrebi ce are ... sau dece se strica  mad.gif  nu stii ca nu este permis sa faci asa ceva ...
*


ma intreb ce sunete se auzeau cand schimba viteza! ma intreb cine i-a dat permisu...si ce instructor a avut!
claudiuvoinescu
am schimbat fara ambreiaj fiindca azi am avut nevoie de masina si nu am vrut sa raman fara ambreiaj in mijlocul intersectiei.

si inca ceva schimbarea treptelor de viteza fara a folosi ambreiajul nu este permisa doar "soferilor" de duminica si soferitelor. posesorii categoriei C schimba treptele folosind ambreiajul? nu prea cred. iti trebuie doar cojones. si in plus la dacie acest lucru se face foarte usor, doar ascultand motorul.

mihai0070
Nu stiu cine l-a invatat asa dar efectele din Post #1 sunt clare ... cutia aia clar nu mai este intreaga (cel putin pinioane barbierite ) si nici ambreajul nu se simte prea bine ...

mai condu asa si sa ne spui si noua la ce masina mai ai degand sa faci teste de acest gen


cojones romaneste nu stii blink.gif
"posesorii categoriei C schimba treptele folosind ambreiajul? nu prea cred" zi sa m.... tu ca nu schimba cu ambreaj si tu de unde ai putea sa stii asta ... mai ales ca GENERALIZEZI nu gluma ...
claudiuvoinescu
am condus in stilul asta aproape 18 luni o dacie din 89 si nu a avut nici pe "dracu" scuzati-mi limbajul.
mihai0070 mai intreaba soferi care fac tara nu baietasi care sa fataie prin bucuresti cum se poate schimba fara ambreaj. poate sunt eu mai nebun dar se poate merge fara a folosi ambreiajul. iti spun din proprie experienta.

ps. pinioanele le barbieresti doar daca nu astepti sincronul si fortezi intrarea in viteza. lucru care se poate intampla si atunci cand folosesti ambreiajul.

reeditare:
stii foarte bine ca se schimba fara ambreiaj. exceptie face treapta 1.
poate la autocamioanele mai noi poate ca nu se schimba fara ambreiaj. dar cand am facut scoala de soferi categoria C asa am invatat sa schimb vitezele.
mihai0070
Bre la RABA aia ceausista ... caraie de o aiu draci si cu ambreaj si cu fara ... asa ca multumesc de experienta dar nu o mai aplica pe dacie radmasa.gif si nu mai scrie aici ce faci tu ca inveti lumea la prostii
claudiuvoinescu
OFFTOPIC:
nu invat pe nimeni. cel putin nu asta vreau sa fac. RABA ceausista caraie de o iau dracii fiindca nu are sincroane. metalul din care sunt facute pinioanele cutiei de viteze este mult mai rezistent.
la dacie din cate stiu eu pentru fiecare treapta de viteza este un sincron care sincronizeaza cuplarea pinioanelor tocmai pentru a nu carai.
vad ca ai nova, nu stiu daca ai condus dacie1300/1310 dar din experienta mea la daciile astea mai vechi la intrarea de la punctul mort in orice treapta se face in 2 pasi mai mult sau mai putin sesizabili. acolo te lovesti de sincron.

nu recomand la nimeni asa ceva fiindca o intarziere sau o graba de o jumatate de secunda te poate costa cutia de viteze. dar asta nu inseamna ca nu poti face asa ceva. iti trebuie curaj si control total asupra comenzilor masinii.
mikkai
Cred ca daca iei o carte de la orice automobil cu ambreiaj o sa scrie mare in ea NU SE SCHIMBA VITEZA FARA A DEBRAIA.
ATM
Foarte corect, ca doar cutia de viteze presupune prin constructie existenta ambreiajului si utilizarea lui pentru o buna functionare.
Daaaar pe de alta parte, cand ramai fara ambreiaj la drum lung si te mai pricepi la astfel de schimbari neortodoxe, ajuta...decat sa ramai in varfu' dealului la miezul noptii, mai schimbi si fara ambreiaj pana ajungi acasa...
Iar cu problema opririi motorului in mers, inclin si eu sa cred ca tine ceva de aprindere. Nu vad cum ambreiajul in sine ar putea sa forteze oprirea motorului.
tgg2k
distractiva discutia asta... pe de-o parte: da, este posibila schimbarea vitezelor fara a utiliza ambreiajul! pe de alta parte: in nici un manual de utilizare a unui autoturism nu scrie sa faci treaba asta (oare de ce?!).

astea fiind spuse, de ce ne mai intrebi pe noi ca ce are de moare motorul cand folosesti ambreiajul? pai hai sa-ti zic eu: daca esti asa priceput si ai invatat-o sa mearga fara ambreiaj... acum deja are fite!
claudiuvoinescu
foarte bine spus ATM. poate acum citeste cineva postul meu in care am spus si eu acelasi lucru. baietii astia poate nu au vazut toate literele. probabil de prea multe cunostinte. acuma fara suparare dar merge omul 40 de km de oras fara a mai folosi ambreiajul la schimbarea treptelor 2, 3 si 4 si sariti ca arsi de parca a-ti fi gasit deja problema. va spun eu nu schimbatul treptelor e problema. eu am probleme cand debraiez nu cand cuplez. cred ca am fost destul de clar in primele posturi.

ATM aprinderea am verificat-o din nou. nu are nimic. ce ma ingrijoreaza este furtunul de la servo care a crapat. motorul se comporta de parca nu ar mai avea amestecul bun, dar carburatia e pusa si ea la punct.

initial am presuspus ca ambreiajul ar fi de vina fiindca acum 2 luni un mecanic a avut ocazia sa se uite pe acolo si mi-a spus ca intr-un an ar trebui sa il schimb. oricum nu mai stiu ce sa ii fac
$$ilvviu
Sa zicem ca stai cu masina pe loc, cu motorul pornit. Daca apesi ambreiajul scade turatia, iar cand lasi pedala isi revine?
claudiuvoinescu
nu! dimpotriva turatia creste cu aproximativ 40-50 de ture dar nu mai mult.
cred ca am mai spus da ma repet ca sa fiu sigur. motorul se comporta normal si la stationare indiferent ca am ambreiajul calcat sau nu, si in mers. singura problema aprare cand debraiez pentru a scoate din viteza, cand motorul moare, si raman ca prostu in drum. dar se rezolva f repede cu un sfert de cheie.
Gheorghedracu
Furtunul crapat la servo inseamna ca masina trage aer fals incontinuu.

Cresterea turatiei demonstreaza ca ambreiajul decupleaza corect, caci in momentul in care motorul nu mai are de invirtit cutia, dispare o mica sarcina. De ce moare motorul in mers? poate ca are legatura cu furtunul crapat, adica in momentul in care apesi ambreiajul si lasi acceleratia, turatia scade, iar amestecul devine prea sarac pentru a mentine motorul mergind din cauza aerului fals. Asta nu prea explica de ce motorul merge cind stai pe loc, dar cine poate sti? Depresiunea din carburator e mica la relanti, dar in mers, cind ai sa zicem 2000rpm si inchizi brusc clapeta (ridici piciorul din acceleratie) motorul are o depresiune suficienta ca sa traga disperat aer in galerie, si il trage fara carburant prin furtunul crapat. Mai mult de atita nu stiu sa spun fara sa fiu acolo, sper ca e de inteles.

Pe de alta parte e foarte frustrant sa vedem cu totii aicea ca sugestiile noastre sunt respinse aparent fara motiv. Furtunul cu pricina trebuie inlocuit oricum, asa ca de ce sa n-o faci, ca sa elimini o necunoscuta? Este aproape nepoliticos sa ni se ceara solutii la o problema cind exista atitea necunoscute si mai ales cind masinile au si alte hibe care introduc si mai multe necunoscute total ne-necesare. Cred ca e o politete elementara din parte tuturor sa incerce sa vina cu intrebari cind au fost inlaturate cauzele evidente din problema si chestiile elementare cum ar fi furtune rupte, carburatoare jegoase, baterii moarte, lipsa de carburant, etc. Altminteri ne luptam cu morile de vint.
claudiuvoinescu
furtunul nu e crapat sau rupt. are 3 saptamani si aproximativ 2000 km. intradevar are mici fisuri la suprafata acolo unde sta curbat. am luat un furtun de imprumut de la cealalta masina si tot asa face.

cat despre sugestiile voastre nu am respins niciuna, dimpotriva chiar le-am luat serios in cosiderare. toti ati enumerat niste pasi pe care eu ii facusem deja(aprinderea, carburatia, uleiul in cutie, ce a ramas e cablul de ambreiaj pe care il verific in seara asta), si singura diferenta care am simtit-o la masina a fost o crestere cu vreo 5% a puterii motorului.

oricum multumesc tuturor care si-au dat cu parerea fie ea buna sau rea fiindca ajuta oricum ar fi ea (parerea) ajuta.
tgg2k
nu bag mana in foc dar verifica si furtunul si diuza de la t-ul de la carb la galerie.

teoretic: daca e moale (sau diuza aia dusa), la accelerari acesta se va mula pe langa diuza si va trage normal, cand iei piciorul de pe acceleratie, se destinde si trage aer fals pe langa diuza si moare motorul.

hic ... parerea mea alcoholic.gif
claudiuvoinescu
tgg2k am verificat si furtunul si diuza. si la rece si la cald si din ce am vazut toate bune si frumoase.
in alta ordine de idei aseara am facut cativa km in bucuresti, si undeva prin salajan a trebuit sa omor un pic motorul, adica, trecerea la treptele 2 si 3 le-am facut pe la 4500 rpm (am folosit ambreiajul nu de alta da nu cred ca ar fi vina lui) si imediat am simtit miros de ulei si benzina in cabina iar relantiul era undeva pe 500 rpm. am mers asa 100 metri dupa care am orit pe dreapta.
cu motorul oprit am verificat fisele, furtunele de la carbulator si alimentarea cu benzina si nu am gasit ceva in neregula. am dat cheie si a pornit la sfert de cheie cu relantiul normal la 900 rpm. singura modificare care am facut-o este adaugarea unei noi diuze in pozitie invers fata de cea existenta. in drum spe casa am observat ca turatia motorului dupa debraiere scade doar pana la 700 rpm, cu trepidatiile de rigoare.
tgg2k
eu avut probleme cu furtunul ala ca avea o fisura mica mica si murea motorul sub 800 RPM (asta se manifesta mai ales cand era motorul rece) dar nu am avut probleme la debreieri.

alta tentativa de idee: presupun ca ai filtre de benzina, in mod normal unul inainte de pompa si unul dupa. daca e asa, scoate pe cel dinainte de pompa si pune alimentarea pe "direct" si cu ocazia asta sufla turul si returul. vezi cum se comporta.
claudiuvoinescu
la mine motorul sta si la 700 rpm cand e rece si nu face figuri. am filtre noi si inainte si dupa pompa. acum 2 saptamani am avut probleme cu alimentarea si cu ocazia asta am schimbat filtrele si furtunele de cauciuc, iar rezervorul l-am dat jos si l-am spalat. o sa urmez sfatul tau si iau la puricat din nou circuitul de alimentare fiindca weekend-ul trecut am gasit pulbere fina de rugina in CNC.
merci.
PH-06-BOA
Un sofer istet se descurca si fara anbreiaj . Parerea mea e ca nu are nimic comun opritul motorului, cu CV si anbreiajul. E posibil ca la turatie ridicata motorul sa mearga inecat (inundat),si la debreiere e normal sa se opreasca instantaneu. Apleaca-te deasupra carburatorului (cat mai sus , sa nu dea rateu si sa te arda la fata)si tureaza motorul la 2500-3000 de ture timp de 20-30 de secunde observand clapeta la inceput uda (de la "sprit") dupa care trebuie sa fie uscata atat timp cat ti acceleratia nemiscata. Daca "gascanul" picura,asta-i alta tema, consum ridicat,mers neregulat.... Daca e uda clapeta ai exces de benzina.Fa asta si mai vorbim.
Gheorghedracu
La ce foloseste filtrul de benzina dupa pompa?
claudiuvoinescu
sincer nu stiu dar daca a fost pus de mecanicul care a facut setul motor inseamna ca face el ceva acolo. oricum cand desfac carbul gasesc pulbere fina de rugina. asa ca o sa le schimb pe amandoua. o sa schimb si uleiul in cutie, am luat mol 80w90, sper sa fie bun. totul in dupaamiaza asta.
o sa revin cu noiinformatii! sper!
Gheorghedracu
Eu n-am vazut nici o masina care sa aiba din fabricatie filtru intre pompa si carburator. Asa ceva pur si simplu nu se face. Nu poti decit sa micsorezi presiunea benzinei in drumul spre carburator cu consecinta ca la turatii mari e posibil sa nu ai suficient debit de benzina. Ca sa nu mai vorbim daca apar bule de aer in drumul spre carburator. Si daca tu gasesti mizerie in carburator, atunci e clar ca nici macar nu face exact ceea ce te-ai astepta sa faca.
claudiuvoinescu
ok am completat cu ulei fiindca nu am putut desface surubul de golire a cutiei de viteze. se simte o imbunatatire la intrarea in viteza.
filtrele de benzina nu am gasit unele bune asa ca nu le-am schimbat. dar uite ca tot asa face(moare motorul la debraiere).
a mai ramas de schimbat furtunul de aer ce pleaca de la galerie si vine la carb. nu mi-a placut cum se prezinta (pare invechit).

maine am un drum pana in mihailesti si vreau sa vad daca desurubarea surubului de amestec cu o juma de tura are vreun efect.

respect!
si multumesc pentru idei!
ATM
@GheorgheDracu: e adevarat ca un filtru pus intre pompa si carb limiteaza un pic presiunea. Dar decat sa traga toate gunoaiele in carburator, mai bine cu filtru. Si eu am asa ceva (de-ala simplu, cu hartie in interior), si nu pot sa zic c-am suflat vreodata intr-un an jum'ate la jiglerul de relanti. Bulele de aer sunt remediate de sistemul plutitor-cu poantou din carb (asta daca nu e furtunul fisurat si trage aer in nesimtire pe-acolo).
Gheorghedracu
Faptul ca nu ai gunoaie se datoreaza filtrului bun. Daca il pui inainte de pompa face aceeasi treaba si scuteste si pompa de uzura (sau de functionare defectuoasa) si nici nu-ti afecteaza presiunea alimentarii cu benzina. De altfel credeam ca nici nu se mai folosesc altfel de filtre decit cu hirtie. Amicul care ne spune ca gaseste gunoaie probabil foloseste altfel de filtru, ori elelmntul filtrant e desprins, sau perforat. Iata de ce trebuie sa nu te scumpesti si sa schimbi consumabilele motorului la timp.

Problema cu aerul pe teava e ca e compresibil, si asta afecteaza momentul deschiderii cuiului pontou.
mirceas
eu zic ca un filtru decantor tip pahar e mult mai bun, probabil ca e varianta care suprasolicita cel mai putin pompa de benzina.

dar nu strica nici un filtru de hartie de unica folosinta pus dupa pompa, te scuteste sa mai umblii la carburator, uneori nici paharul decantor nu isi face treaba suficient de bine. din pacate pe la noi inca mai sunt multe benzinarii care iti baga mizerii in rezervor.
claudiuvoinescu
azi de dimineata am verificat presiunea in pompa la un servicede pe strada si e f buna.
mecanicul de acolo m-a intrebat ce fel de benzina folosesc (referitor la muritul motorului la debraiere). pana acum foloseam bfp 95 de la petrom. dar de 2 saptamani am gasit la lukoil (doar la 2 statii in bucuresti) premium la pret de fara plumb si am trecut pe premium.
cam de cand am trecut pe premium au inceput sa apara problemele cu debraierea. ciudat e faptul ca azi nici macar nu a mai mimat o scadere a turatiei la debraiere.
sa fi fost asta problema mea?
respect!
tgg2k
interesanta treaba... sa ne spui cum se comporta in timp si daca problema reapare.

bafta!
claudiuvoinescu
azi fac trei zile de cand nu mai moare motorul la debraiere. reglaje sau schimbari de piese nu am mai facut de vreo 10 zile.
se pare ca benzina era de vina.
multumesc pentru ajutor!
respect!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.