ionut16031987
25 May 2007, 21:35
Ajutor, mi se arde mereu siguranta raspunzatoare de tabloul de bord, de lumini frana, lumina marcharriere. Pe langa asta siguranta se incinge in asa hal incat pur si simplu se topeste panglica de metal si daca pui mana pe lamelele ce prinde siguranta te basici . Mi-e frica sa nu i-a foc ceva pe undeva.
E vorba de o DACIE 1310.
Ce are masina, va rog ajutati-ma
renault12gordini
25 May 2007, 21:39
1)ori e nu scurt pe undeva, de la un fir
2)ori este legat un fir alandala, in loc de - se face + cand ponesti ceva
renault 12 gordini
ydaniel
25 May 2007, 21:39
pai siguranta e de srl?e corespunzatoare?recomand tesla:)
$$ilvviu
25 May 2007, 21:49
Ai un scurt pe undeva. Problema e unde.
vezi ca sub bord in partea stanga sus sunt doua reglete in care intra mai multe fire cu papuci. una dintre ele e pt ceasurile din bord, frana , mers inapoi, cam ce e pe cheia de contact. scoate firele pe rand si vezi cand nu-ti mai incinge siguranta.asa o sa-ti dai seama pe care circuit e problema. bafta
da tu ai un scurt pe undeva in mod sigur; ideea e sa depistezi unde; mergi pe fire de la tablou pana in spate; orice siguranta ai pune indiferent de amperaj sau marca tot se arde daca ai scurt
omegabear
25 May 2007, 22:47
sau "doar" siguranta nu mai face contact bine intre lamelele acelea, care s-au decalit intre timp si nu o mai tine presata pentru un contact ferm. Contact imperfect => frige. In vechiul meu bloc de sigurrante lamelele erau albastre dar doar la o singura siguranta. Aceiasi de care vorbiti. Si parea arsa pentru ca dupa un timp taia curentul - se forma un fel de zgura (naspa rau cu semnalizarea si avaria care nu mai mergeau) o pipaiam, o miscam, ma frigeam si o lua iar. Dupa nenumarate incercari sa o fixez (intepenesc) mai bine singura solutie a fost schimbarea blocului de sigurante cu un tip mai nou. Si n-au mai fost probleme.
FlaviusBV
30 May 2007, 17:10
Are cineva schema tabloului de sigurante, adica fiecare siguranta la ce corespunde? Multumesc anticipat
Schema tabloului de sigurante:
B31AYZ
30 May 2007, 20:34
Salut ,
Daca e vorba de luminile din bord , vezi sa nu ai probleme cu blocul de lumini .Eu am D1300 si tot ce puneam in 1-2 min se ardea . Blocul de lumini era de vina .
Bafta!
bygy007
30 May 2007, 23:20
pina nu depistezi unde este scurtcircuitul nu mai pune siguranta ca este posibil sa iei FOC si nu glumesc cind zic asta
care este siguranta cea care alimenteaza bordul prin contact sau cea fara contact
ai observat cind se incinge siguranta cind pui frina sau bagi in mansalier ??
vreifica firele de la contactul de la pedala de frina si la contactul de mansalier(sonda de pe cutie) sa nu atinga undeva pe la masa sau sa aiba izolatia distrusa
ionut16031987
31 May 2007, 16:52
Am scos instalatia de alarma de pe ea si am mai scos si firul de + pentru lampa de frana care o aveam in luneta.
Din cate stiu e o singura siguranta pentru aparatura bord, este vorba de prima siguranta. Si se ardea cand motorul functiona.
Dupa ce am scos instalatia de alarma nu mai se incinge nici o siguranta.
bygy007
31 May 2007, 21:43
lampa de frina are alimentare cind se apasa pedala de frina si contactul pus
daca ar fi fost de la lampa suplimentara trebuia sa se incinga siguranta cind apesi pedala de frina
mai degraba poate fi de la alarma daca ai desfacut-o alimenteaz-o separat si vezi daca se mai incing firele
daca se incinge siguranta 1 de sus vezi daca nu cumva firele de la sonda de marsarier sating undeva de caroserie, sau cutie viteze (s-a "ros" izolatia) eu am patit-o acu cateva zile.
iulian.bisty
19 Jul 2007, 20:36
ar mai fi ca firele de la sonda de mers inapoi sa nu se frece de planetara
PH-06-BOA
20 Jul 2007, 12:00
Pune un bec de far in serie pe una din bornele de la baterie,pune contactul sau realizeaza circuitul ala care-ti face scurt,scoate alimentarea de la bobina de inductie si releul de incarcare,si apuca-te si urmareste fiecare traseu,fir, care probasbil e si putin topit, dar incearca intai la becuri sa nu fie lamelele de contact unite.Lucrand la ele ,cand se va stinge becul, de-acolo e.
CriSTI68
21 Jul 2007, 11:26
Sigurante cu LED Papuc si gata
salut
o intrebare am si io.....doua....nu trei
1. am venit de la servici si in timpul mersului sa stins luminile de la bord si nu mai mergea vitezometrul.sigur sa ars o siguramta......dar ajuns acasa am desfacut capacul de la blocul de lumini si am realizat ca acestea frigeau in afara de ultima siguranta de jos.am tablou madel vechi cu sigurante lungi.
de la ce se poate incinge asa rau toate?
2.este de ajuns sa schimb farurile sa am lumina mai puternica? sau trebui sa pun si halogene de 90W?
daca pun de 90W trebui sa inlocuiesc firele de la faruri cu unele mai groase?
PH-06-BOA
30 Jul 2007, 21:09
Pune halogene de 90 ,relee cu firele de sarcina pe un traseu cat mai scurt.
diaconuliviu
31 Jul 2007, 07:09
Dupa care "bafta" la un control al politiei si "carne" de la ceilalti coparticipanti la trafic.
Halogenele de 90 sint OFF ROAD, se folosesc pe aratura, nu pe sosele.
Schimba farurile si eventual monteaza halogene ON ROAD.
Gheorghedracu
31 Jul 2007, 07:27
Da, si eu ii urasc pe cei care au faruri neregulamentar de puternice. Si aici n-ai voie decit cu 55W pe drum. Si mai ales pe idiotii care au faruri puternice si nereglate, sau pe ceilalti mitocani care merg cu proiectoarele prin oras (unii si ziua), sau tembeloizii care merg cu lampile de ceata (spate) aprinse pentru ca nu stiu ca sunt aprinse (probabil nici nu stiu ca masina are, si care e utilitatea/diferenta de lampile normale).
Fa-ti un serviciu si nu te pune pe lista neagra a celorlalti colegi de drum.
QUOTE(Gheorghedracu @ 31 Jul 2007, 08:27)
faruri puternice si nereglate, sau pe ceilalti mitocani care merg cu proiectoarele prin oras (unii si ziua), sau tembeloizii care merg cu lampile de ceata (spate) aprinse pentru ca nu stiu ca sunt aprinse (probabil nici nu stiu ca masina are, si care e utilitatea/diferenta de lampile normale).
si io care credeam ca doar la noi se poate
ok am inteles ....am sa schimb decat farurile cu unele noi..acum becurile le am de 55
dar in prima problema nu ma poate ajuta nimeni?
are cineva o schema electrica pt cele din 95 ? eventual la o scara mai mare sa o pot scoate la imprimanta si sa se si inteleaga?sa nu mai fac atatea drumuri in casa la calculator...la masina....in casa...la masina
31 Jul 2007, 16:07:
am verificat sigurantele nu era nici una arsa.am aprins pozitiile si sa aptins si iluminatul la bord.
dar am observat ca pe pozitii si faza scurta frige siguranta a 6-a si pe faza lunga sigutanta a 9-a
pa pozitai 1 si 2 sigurantele sunt albastre si pe pozitia 4 siguranta este rosie
nu corespund cu ordinea di poza de mai sus.pe celelalte am sigurante albe.
nimeni nu are o schema la scara mai mare??
multumesc
bygy007
31 Jul 2007, 22:26
QUOTE(KidTx @ 31 Jul 2007, 10:38)
ok am inteles ....am sa schimb decat farurile cu unele noi..acum becurile le am de 55
dar in prima problema nu ma poate ajuta nimeni?
are cineva o schema electrica pt cele din 95 ? eventual la o scara mai mare sa o pot scoate la imprimanta si sa se si inteleaga?sa nu mai fac atatea drumuri in casa la calculator...la masina....in casa...la masina
<span class='edit'>31 Jul 2007, 16:07:</span>
am verificat sigurantele nu era nici una arsa.am aprins pozitiile si sa aptins si iluminatul la bord.
dar am observat ca pe pozitii si faza scurta frige siguranta a 6-a si pe faza lunga sigutanta a 9-a
pa pozitai 1 si 2 sigurantele sunt albastre si pe pozitia 4 siguranta este rosie
nu corespund cu ordinea di poza de mai sus.pe celelalte am sigurante albe.
nimeni nu are o schema la scara mai mare??
multumesc
de obicei se incalzesc din cauza ca exista contacte imperfecte pe undeva papucii care intra in tablou ,nitul care prinde piesa in care intra papucul si lamela elastica pe care vine siguranta sau lamelele nu asigura suficienta presiune de contact pe siguranta ori sigurante necorespunzatoare (corpul sigurantei este din plastic si nu din ceramica)
PH-06-BOA
4 Aug 2007, 18:38
Si cand te-oi intalni cu acei mitocani si ce-o mai fi, cu ce-ai sa lupti? Cand ti-o pune lumina in ochi , cum i-arati ce simti, sari santul si astepti sa treaca?Daca 80% din ei au lumini puternice(si aiurea) eu sa merg numai pe sub razele lor? Unde erau aia corectii ! Cine lupta supravietuieste. V-am mai zis, teoriile ne cam distrug...
diaconuliviu
6 Aug 2007, 14:09
Vezi, cu d-astia ca tine care gindesc cam la fel ca mitocanii aia, creste numarul lor. Asa, nu facem decit sa ne incarcam aiurea instalatia cu cite 100 W, eu ca m-ai orbit tu si tura viitoare iti arat eu, apoi din cauza mea, altul, etc. Si la un filtru RAR ne predam banii si certificatele in grup, nu?
Nu te opreste nimeni sa-l atentionezi cu faza lunga, scurt, 90% din ei sting si trec pe scurta. Apoi, daca ii poti lua numarul, ia reclama-l. Tu, eu, altii si daca s-o umple inregistrarea la 112 de "xx-yy-zzz ma orbeste" poate s-o lua o masura.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.