Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: turometru o ia rasna?:))
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
constantin_stan78
salutare tuturor....
o mica problema ....
de ceva timp turometru de la dacia mea ('98 cu carb) imi arata cu 1000 de ture in plus (se decalibreaza pt ca nu-i o crestere uniforma...).
asi vrea sa stiu daca se poate face ceva anume sau trebuie schimbat?
multumesc anticipat!!
sobolan
dai ceasurile jos si schimbi turometrul....vezi ca era cam 170ron unul nou...parca asa....
iulian.bisty
e mai greu de reparat e mai bine sa-l inlocuiesti
sorin1983
170 ron? la banii astia iti iei 2 chiar 3 borduri complete si cu proba biggrin.gif
mihai0070
de unde 2 borduri bre ... ca un bord este cam 300 ron ...
constantin_stan78
mersi baieti ....sunteti cei mai tari....de asta imi place forumul asta...
cu alte cuvinte trebuie sa schimb...smile.gif)
mihai0070
Pai nu toate piesele se repara ... turometrul este una dintre ele ...
daca veneai cu o fisa rupta ... iti spuneam sa o schimbi logic .... ca doar nu o legi cu sarma biggrin.gif
bygy007
daca are rabdare se poate repara undeva in topicul scheme electronice exista o schema a acelui turometru trebuie schimbati condesatorii electrolitici
sobolan
cine stie cunoaste wink.gif
ginoxxx
am si eu o intrebare... la bordu atasat se poate pune turometru??? si la ce costuri si in cat timp....recomandari de mecanic-electrician...? ca am inteles ca daca e bord turcesc nu ar merge...dar la partea electrica am toate mufele...trebuie sa schimb si ceasul din dreapta??? [attachmentid=56000][attachmentid=56001]
bygy007
se poate pune nu stiu daca permite folia care este la acel bord

turometrul are plus minus si semnalul de platina (minus bobina de inductie)se trag fire daca nu ai posibilitatea si se poate pune
ATM
Da dar dupa aia sa vezi ameteala, ca n-or sa mai indice bine martorii din bord. Turometrul de EP are 4 martori pe el, bordul asta de Takosan are doar 3 in locasul respectiv, si nu chiar aceeasi-deci (zic eu) trebuie intervenit bine si la instalatie.
ginoxxx
blink.gif wacko.gif blink.gif wacko.gif blink.gif wacko.gif DECI MERGE PUS DA CU GALAGIE MARE....UN MECANIC IMI RECMANDATI??? CAT M-AR COSTA... O SA-MI ARATE TOT IN PARAMETRII NORMALI...DAR CEAS PENTRU PRESIUNE ULEI SI TEMPERATURA APA SE MAI POT ADAUGA???icon_mrgreen.gif
sobolan
QUOTE(ginoxxx @ 3 Jun 2007, 19:17)
CAT M-AR COSTA... O SA-MI ARATE TOT IN PARAMETRII NORMALI...DAR CEAS PENTRU PRESIUNE ULEI SI TEMPERATURA APA SE MAI POT ADAUGA???icon_mrgreen.gif
*



solutia ta e simpla...pui bord cu turometru de pe daciile astea mai vechi...generatia 92-99.....acum mai e o problema ! nu stiu daca iti permite instalatia electrica...adica tre sa verifici daca iti vin la bord(in mufa) firele pentru ceea ce lipseste...
iti trebuie un electrician...
PS: instalatia electrica noua ptr bord cu turo. e cam 120 RON...asta in cazul in care iti trebuie asa ceva...bordul nou e cam 380 RON...
ginoxxx
ma duc azi la service sa vad cum sta treaba...mersi
FLRN_MOLDOVEANU
excl.gif AM SI EU O PROBLEMA:NU-MI MERGE TUROMETRUL.CAND PORNESC MOTORUL SE RIDICA PE LA APROX.200TUR\MIN IAR CAND ACCELEREZ MAI MULT DE 600 NU TRECE.CE SA FAC? IL SCHIMB,SAU SE POATE REPARA?
diaconuliviu
1. Scrie normal, nu cu majuscule - nu e nevoie sa tipi la noi, intelegem.
2. Ia citeste postul nr 8, o sa constati ca se poate repara, exista si schema; acuma, depinde cine se baga sa-l repare.
brigada_diverse
daca tot e stricat, incearca sa il repari(nu ai um sa il strici mai rau)

el are un montaj electronic. schimba toate piesele de acolo, ca e cam greu de diagnosticat piesa problema(daca te pricepi sau apeleaza la un prieten care stie)

daca tot nu functioneaza ia altul. daca gasesti unul la reamt functional cred ca ar fi mai ieftin


al meu functiona cand vroia, uneori urca la limita maxima de 7000 -8000 turatii cu motorul la relanti, altadata mergea normal. o fi vreun contact imperfect, dar nu prea vreau sa dau jos bordul , dar a spus cineva ca o sa ma ajute si astept sa vina sa rezolv si problema asta
TBird
nu trebuie neaparat umblat la turometru, verifica intai conectarea lui la alternator.. si puntea de pe alternator sa nu ai vre-un fir slab pe acolo am patit si eu asa... dupa ce faci asta si eesti convins ca nu poate fi altceva decat ceas-ul atunci umbli la el.
diaconuliviu
Care conectare la alternator? Stii tu ca FLRN are diesel?
TBird
Eu am avut aceiasi problema cu turometru... pe o dacie veche... era slab cred ca plusu de la alternator nu stiu exact nu sunt foarte bun cunoscator dar stiu ca am patit o chestie dasta... sau daca nu era cablu bine pus acolo era o prob la el oricum asta stiu sigur.
argon
De ieri, dupa ce am reglat platina la 0.4, ca era la 0.1-0.2 ca se tocise pintenul in 20000km si am facut avansul pe 0, pe la 1000-1200 rpm cam topaie acul de la turometru, in sensul ca o accelerez si las pe liber, in timp ce scade, pe la 1200-hai 1400 rpm topaie, in rest merge normal. De asemenea mi s-a oprit motorul la ralanti de vreo 2 ori, 100% din aprindere, in rest merge perfect rotund, sta la 900, se accelereaza, trage ok. Am aprindere Malvina, si nu vad legatura intre distanta corecta la platini si topait...idei?
apollo
ori e platina ori e un contact imperfect pe undeva.

asa face si la mine.sta cat sta la 900RPM si-l vad ca joaca.umblu putin la platina si gata.

este o saiba de textolit pe delco, acolo unde vine firul de la platina mobila.eu am patit sa o am crapata si-mi intra intr-un scurt ceva ca de la vibratii mai mari, imi murea motorul.

Acum nu stiu cum e treaba cu MALVINA, eu am zis cum am patit eu.
Am mai gasit si firele slabite la masa de la bobina.

Sper ca te ajuta.
argon
Platina e OK, o sa schimb totusi saibele alea de textolit de la surub.

O sa ma uit pe intuneric poate vad pe unde fura, bobina unde are masa? mai exact are masa??
apollo
are pe ea "plus" si "minus".unde vin 2 fire, e minus smile.gif

eu zic de minus, ca de acolo poate sa faca probleme.sa nu fie bine strans surubul.ca acolo vine si firul de la turometru.

nu stiu daca ai sa vezi ceva pe intuneric, ca e posibil ca sa "fure" in delco de exemplu si n-ai cum sa vezi.

teoretic, daca verifici toate astea, ar trebui sa nu mai faca probleme turometrul.
acum, ramane sa ne anunti.
diaconuliviu
QUOTE(argon @ 26 Nov 2007, 07:35)
De ieri, dupa ce am reglat platina la 0.4, ca era la 0.1-0.2 ca se tocise pintenul in 20000km si am facut avansul pe 0, pe la 1000-1200 rpm cam topaie acul de la turometru, in sensul ca o accelerez si las pe liber, in timp ce scade,  pe la 1200-hai 1400 rpm topaie, in rest merge normal.  De asemenea mi s-a oprit motorul la ralanti de vreo 2 ori, 100% din aprindere, in rest merge perfect rotund, [...]


Bun venit in rindul "Malvinistilor cu probleme" biggrin.gif .
Platina ai curatat-o? calca bine? Topaiala aia ce inseamna, salturi bruste "de nebun"? La 2000 in accelerare nu face la fel, insotit si de smucituri ale masinii?
Treci pe clasic si va disparea fenomenul, e un "bug" al Malvinei in timp. Pe platina se va depune un fel de funingine subtire, ca un firicel, dar dura. daca privesti platina fara demontare, nici n-o vezi. Au postat baietii oarece modificari ale Malvinei incit sa mearga mai bine.
argon
Stai sa inteleg,Malvina mea in sine e buna, dar duce la depunerea aia? daca iau alta Malvina noua(ca la Deva sunt ieftine tongue.gif ) mai se face depunerea? totusi, avea legatura distanta foarte mica la platini cu mersul OK, si acum cu distanta corecta sa topaie?

La 2000 sau in sarcina nu face nicicum, merge ok motorul, turometrul mai salta uneori, dar nu mult.

_______________________________________


EDIT: Am desfacut surubul ala, si partea aia de textolit din interior, ce tine surubul era rupt in doua, am pus altul de plastic, in cat am mers 6 km nu a mai facut, deci Malvina e OK.

Inca ceva, acum iarna am marit avansul static cu 2-3 grade, deci am reglat cu metoda becului, si dupa ce s-a aprins/stins(depinde unde-l pui) am mai invartit putin, cat am crezut eu ca inseamna 2-3 grade, acum ca sunt 1 sau 4 nu stiu, cert e ca merge mai bine, nu cred ca se intampla nimic rau nu? rateuri si detonatii nu am deloc.
apollo
cred ca e prima data , din 800 si ceva de posturi cand am dreptate tongue.gif

ma bucur ca ai rezolvat-o.altceva nu ar mai avea ce sa mai apara...
de fapt e Dacie,...who knows ? smile.gif)
brynkey
QUOTE(constantin_stan78 @ 27 May 2007, 16:15)
salutare tuturor....
o mica problema ....
de ceva timp turometru de la dacia mea ('98 cu carb) imi arata cu 1000 de ture in plus (se decalibreaza pt ca nu-i o crestere uniforma...).
asi vrea sa stiu daca se poate face ceva anume sau trebuie schimbat?
multumesc anticipat!!
*



salut!am avut si eu problema asemanatoare cu asta la o dacie 2001.Faza e ca pe alternator are un condensator de marime mai mica decat cel de la delco,iti recomand sa-l verifici sau daca e cazul sa-l schimbi!sper sa te ajute!ciao
argon
iar imi face figuri turometrul, il apuca cateodata, mai mult la cald, topaie ca sa spun asa, motorul e OK, merge constant, doar turometrul arata aiurea, am crezut ca-i din aprinderea electronica, dar vad ca face asa si cu Malvina, si cu Gotronic, si fara, surubul din delco e OK, nu da la masa niciunde, mufa ce intra in tabloul de bord de asemenea e OK... de la ce sa fie?
Muratu
Si mie i-mi ia razna turometrul da doar cand scot masa de la baterie!
apollo
@ argon - incearca sa urmaresti cand e intuneric sa vezi daca iti da scanteie pe la fisa principala pe motor sau in alta parte.


La mine dadea exact de la capul bobinei , spre papucul de la turometru.era mai aproape de fisa centrala smile.gif
argon
in cazul asta ar merge si motorul mai nasol nu? motorul merge perfect, acul turometrului nu.
bygy007
condesatorii pe duca sau lipitura rece pe undeva wink.gif
ATM
Ma inscriu si eu la cuvant cu turometrul.
Aveam un turometru care, aleator, pica pe zero, cu motorul pornit. Si is revenea tot aleator (uneori ajutat de o serie de pumni de cioban dati in bord). In rest, avea el chef sa indice ceva, chiar indica corect...
Boooon...am mers cat am mers cu el, m-am enervat acum vreo 2 saptamani si mi-am luat tablou de bord de la Remat, acelasi model, Electroprecizia etc etc.
Turometrul nou nu mai moare, dar are alta bazaconie (car mi se pare si mai de neinteles): la pornire, la prima cheie, dar nu intotdeauna, incepe sa sara de nebun pe scala. Adica parcurge repetat si foarte repede scala 0-8000 si inapoi. Cu tacaniturile de rigoare, evident. Daca-l lasi in pace, e in stare sa faca minute bune asa. N-am avut rabdare sa vad daca face asa la nesfarsit sau daca odata va scoate fum si gata...am incercat, dar de obicei ma plictisesc, opresc motorul...cade si el undeva pe aproape de 0 (sta pe la 400 rpm dupa salturile astea). Repornesc motorul, turometrul indica oarecum normal (cu ceva miscari /variatii de 200 rpm pe care motorul nu le indica). Dupa ce se incalzeste, indica brici, manca-l-ar tata.
What happens? de ce la frig turometrul meu se crede Wilson Kipketer?
djasu82
Fiindca si primul turometru si al doilea are lipituri reci sau condensatori sunt impuscati sau lipsiti de ulei si mai apare un scurt mai face un salt de 8000 si tot asa .
argon
QUOTE(bygy007 @ 19 Dec 2007, 23:50)
condesatorii pe duca sau lipitura rece pe undeva wink.gif
*




condensatorii de unde? din ceas? adica electronica lui e busita?
bygy007
da uite schema lui este si pe la scheme electronice
djasu82
Condensatorul de 2,2uf face de multe ori figuri lipsit de eletrolit sare acul turometrului pana la 8-9000 de ture si revine tot la fel de repede.
Alex_84
salut baieti am si eu o problema cu turometrul cand mergea cand nu si intr-un final nu a mai vrut deloc. am luat de la cineva toate ceasurile de bord le-am monta si cand bag mufa la turometru in spate la ceasuri se opreste motorul si nu porneste pana nu scot mufa trebuie sa merg cu papucul de la turometru scos. este din cauza turometrului?
bygy007
depinde de la ce masina este turometrul daca a fost de la injectie este posibil sa se intimple lucrul asta dar si turometrul este distrus schema este poastata mai sus cauta pe cineva care se pricepe la electronica
Alex_84
QUOTE(bygy007 @ 29 Jan 2008, 13:09)
depinde de la ce masina este turometrul daca a fost de la injectie este posibil sa se intimple lucrul asta dar si turometrul este distrus schema este poastata mai sus cauta pe cineva care se pricepe la electronica
*




baiatul de pe forum a zis ca este de pe o dacie din 99 dar pe el scrie 1989 acum eu stiu ce sa zic
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.