Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: pompa de ulei
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
mirceas
la pornire, dimineata, probabil pana prinde ulei din baie, se aud niste batai metalice cam urate timp de 2-3 secunde (nu cred ca sunt de la electromotor).

mi-e teama sa nu imi cedeze cand ti-e lumea mai draga.

cat de greu se schimba pompa de ulei (sau ce e nevoie la ea)?
mihai0070
Pai pompa de ulei nu cred ca poate crea batai metalice ... blink.gif
cat despre schimbat ... trebuie sa dai baia de ulei jos ...
colombina29
E naspa, probabil s-au infundat canalele de ungere, nu prea ai ce-i face decat atunci cand va veni vremea sa faci motorul! Daca pompa n-are presiune, incearca sa o schimbi, poate se rezolva problema, dar daca are, o schimbi degeaba, sunt infundate canalele de ungere care asigura ungerea partilor superioare ale motorului! Bafta!
mirceas
ungere am, ajunge uleiul pana sus pe toata rampa culbutorilor.

daca pompa de ulei nu poate crea batai metalice, de la ce poate fi? repet, chestia se intampla numai cu motorul rece si pentru cateva secunde, din cate stiu eu electromotrul face daca e cu probleme indiferent de regim (cald/rece).
ydaniel
eu cred ca bate ceva in mecanismul motor.
mihai0070
poate sa bata orice ... de la un piston (vezi topic) un bolt un tachet ... care pana primeste ulei bate metal pe metal ... mie imi bate ceva si la cald nu numai la rece si imi bate tot timpul sad.gif cred ca este ceva pe la piston
mirceas
... si care se numeste?!? smile.gif

ca pe mine ma depaseste... probabil daca ar fi o bataie continua mi-ar da si mai mult de gandit, dar asa...


31 May 2007, 12:46:
QUOTE(mihai0070 @ 31 May 2007, 12:40)
cred ca este ceva pe la piston
*



pai o bataie de la pistoane e permanenta...
argon
are o bila(supapa)acolo care trebuie sa tina uleiul in rampa, la tine se scurge, si merge pe uscat 2-3 secunde, de acolo sunetele.

Mai poate sa fie si de la filtru de ulei, supapa din el proasta, cand puneam filtru Hexol, se stingea becum in 2-3 sec. Acum, dupa ce am pus filtru Bosch, se stinge instant.
ydaniel
QUOTE(argon @ 31 May 2007, 12:48)


Mai poate sa fie si de la filtru de ulei, supapa din el proasta, cand puneam filtru Hexol, se stingea becum in 2-3 sec. Acum, dupa ce am pus filtru Bosch, se stinge instant.
*


eu ti-am zis ca hexol sunt fffffffffffffffffffff proaste.dar nu m-ai crezut.
acu imi dai dreptate? blush.gif tongue.gif laugh.gif
mirceas
cred ca suntem pe aproape smile.gif

filtrul de ulei e texaco, recent schimbat. becul la mine se stinge tot instant.

si trebuie sa imi fac griji cu supapa asta, poate induce ceva uzura la motor mai rapid decat de obicei? sa stiu daca are sens sa ma complic... 10x wink.gif
mihai0070
Chiar si daca bataia este si permanenta nu numai la rece tot nu se merita desfacut motorul ... rolleyes.gif ... eu merg asa de 10000 km si inca pornesc la sfert si tot alerg cu suta la ora ... ulei bun si schimbat la timp ... si vorba lui argon filtru ulei de calitate ... wink.gif
diaconuliviu
QUOTE(mirceas @ 31 May 2007, 09:50)
la pornire, dimineata, probabil pana prinde ulei din baie, se aud niste batai metalice cam urate timp de 2-3 secunde (nu cred ca sunt de la electromotor).

Asta se cheama bataie de arbore. De regula o bataie metalica dar de tonalitate joasa, nu ascutita. Primii banuiti is cuzinetii de biela, apoi, daca tonalitatea e "grava", palier.
mirceas
ba as zice ca e o bataie de tonalitate mai ascutita... mi-e cam greu sa explic. oricum, bataia nu se aude infundata.
EUROPE_
@mirceas eu mi-am facut motorul, am pus pompa de ulei noua, si de vreo 4000km la pornirea la rece astept 4-5 secunde pana urca uleiul in rampa, dupa acea nu am probleme, presiunea e foarte buna.
Un sfat din partea mea si probabil din partea multora, nu accelera motorul pana nu isi face presiune, eu aplic metoda asta din vara trecuta si nu se mai aude nici o bataie ( probabil din cauza turatiei scazute ) si motorul nu are probleme. Totul e sa simti.
Eu nu mai bag bani in alta pompa de ulei, sau alt arbore... o sa merg asa pana se rupe si gata, dupa care alt motor sau alta masina. Daca voi avea bani cu care nu am ce sa fac poate o sa-i cumpar o alta pompa, sau ii voi face reparatile necesare.
Deci, aplica si tu metoda mea si nu vei avea probleme!
sobolan
QUOTE(ydaniel @ 31 May 2007, 12:30)
eu cred ca bate ceva in mecanismul motor.
*



o poala de piston...
alinushy
QUOTE(mirceas @ 31 May 2007, 10:50)
la pornire, dimineata, probabil pana prinde ulei din baie, se aud niste batai metalice cam urate timp de 2-3 secunde (nu cred ca sunt de la electromotor).

mi-e teama sa nu imi cedeze cand ti-e lumea mai draga.

cat de greu se schimba pompa de ulei (sau ce e nevoie la ea)?
*



iti raman cumva si becurile (de la ulei, apa) aprinse cat timp se aude bataia?
Alex G.
Problema asta cu bataia o am si eu, frecare metal pe metal pana ajunge uleiul in rampa. Daca nu accelerezi motorul, uleiul ajunge in rampa si dispare bataia. Eu suspectez si filtrul de ulei, momentan am un filtru, cred, romanesc, filtru ce are supapa posibil defecta - dureaza cca. 2-3 secunde pana se sting becurile in bord.

Eu am si o problema la un piston, trancane si el si la rece si la cald dar asta e alta poveste.

Numai bine,
Alex
ionutt daniel
Cuzinetii de biela sunt pe duca. Ar trebui sa NU ACCELEREZI cand pornesti motorul, si sa pui un ulei cu o vascozitate mai mica- gen 10w40 sau max 15w40. Majoritatea pun 20W40, dar ajunge greu in toate canalele la rece. Lasa pompa asa daca ai presiunea buna, adica daca la cald la ralanti ai cel putin 2.5 Bar. Moartea motoarelor este pornirea, pana isi trag ulei. Ar fi bine daca s-ar pune o pompa electrica aditionala de ulei care sa umple circuitul de ulei inaintea pornirii, dar ... nu prea ai cum .
Gheorghedracu
Ba chiar exista pompe electrice de ulei.

http://www.paceproducts.co.uk/public_html/...php?productID=3

Dar nu cred ca asta e solutia. Nu pentru o Dacie. Costurile (banesti precum si in putere pierduta de motor/incarcare a sistemului electric) ar anihila total orice cistig. Cred ca trebuie facut motorul. Ca lumea.
mihai0070
Nu mai folositi acceleratia la pornire ... ca deaia aveti SOC ... il trageti putin cat sa stea la o 1000 si dati cheie imposibil sa nu porneasca ... iarna trageti socul pana la 1500 si garantat porneste ... si infelul asta uzura este mult mult mai mica ... acceleratia cu soc este stabila nu oscileaza ... si cand motorul este rece ... nu mia de oscilatii in acceleratie nu are nevoie ...
EUROPE_
@mihai0070, in cazul asta, daca pornesti motorul cu socul tras e unu si acelasi lucru, ideea era alta, ca sa nu se mai auda acele batai de arbore, nu trebuie sa accelerezi motorul in niciun fel la pornire, astepti cu el asa pana isi face presiune.
Stiu ce vorbesc, eu fac asta in fiecare zi wink.gif .
mirceas
da, dar nu e o regula. se sting parca si mai repede. oricum in max. 1 pana la 3 sec. becurile se sting.

QUOTE(alinushy @ 9 Jun 2007, 21:39)
iti raman cumva si becurile (de la ulei, apa) aprinse cat timp se aude bataia?
*


sobolan
dai o "cheie moarta" inainte....ar trebui macar sa amorseze pompa....

si inca ceva : arborele nu bate incat sa fie auzit....doar cand e rupt....bataile provin de la bolt de biela ,de la semicuzineti biela ,poala de piston...

oricum dimineata la pornire ai pelicula pe cuzinet asa ca nu e mare lucru....totul e sa se stinga becurile dupa 3 sec....in 3 sec se amorseaza tot "circuitul"

pentru carburatie recomand ulei 20w50 mai ales penru motorele mai uzate...orificiile de circulatie a uleiului ,la dacie, sunt "mari"...totusi,e un motor cu "arhitectura " veche...
mihai0070
sunt de acord cu sobolan 100 % ... 20w40 si 20w50 ...
am pus si 5w40 ... la nova si l-a halit ... 10w40 l-a ciupit ... si 15w40 batea ... acum are 20w50 ... si momentan este ok ... dar si uleiul este proaspat ...
diaconuliviu
Citi km are motorul ala?
Pe vechea masina am avut 3 schimburi cu 10W40 si nu l-a halit (schimburi facute la 6400, 6700, 9400, chiar si la ultimul la pipait era onctuos, presiune 2 relanti cald, 4 la 2000 rpm, 6 la rece). Singura pierdere era la drum intins pe la buson; o prelingere mica dar careia n-am reusit sa-i dau de cap decit cu garnitura Cu tip O-ring si teflon pe filet.
Moment in care s-a eliminat si pierderea. Avea motor 1300 cmc cu simeringuri montate la supape. Dar eliminasem pierderile incit - nu rideti, e real - incepuse sa rugineasca capacul culbutorilor.
argon
QUOTE(mihai0070 @ 12 Jun 2007, 08:40)
sunt de acord cu sobolan 100 % ... 20w40 si 20w50 ...
am pus si 5w40 ... la nova si l-a halit ... 10w40 l-a ciupit ... si 15w40 batea ... acum are 20w50 ... si momentan este ok ... dar si uleiul este proaspat ...
*




Cu ce esti de acord? eu sunt de acord ca ai motorul uzat! Si nu, nu trebuie sa vezi fumul albastru ca sa ai motorul uzat. Cand ai vazut fumul, e varza deja. Pun o poza si aici, in caz ca duceti lipsa de manuale Dacia, ca sa va lamuriti o data si pentru toteauna cu ce uleiuri merge un "motor cu arhitectura veche". Ca aveti voi motoarele uzate, e una, nu generalizati wink.gif Nu completez si nu am completat niciodata intre schimburi(7-8k km), cu ulei 10w40 tot timpul anului. Tu ai pus 5w40 dupa ani de ulei prost, si te miri ca dispare. Acum foloseste 20w50 daca cu ala iti merge bine.
mihai0070
Bre argoane motorul nu este uzat ... si a mers ani buni nu 10w40 ... pana cand anul trecut am facut o prostie ... am mers in jur de 100 km cu ulei in motor (motor rece si scurs ulei in baie ... pe joja ajungea la fix 1 mm de varf ) adica mai deloc ... dece ? pentru ca s-a spart senzorul de bec si mi-a pierdut tot uleiul ... in bord nu am fost semnalizat cu nimic ... de atunci a inceput sa imi faca ceva belea ... uliul 5w40 il mananca la rece ...si pana la 15w40 bate ... acum si vara si beleaua mea ... deaia am ales 20w50 ... dry.gif
argon
Bine, nu e uzat , dar recunosti si tu ca ai o problema pe undeva?! dry.gif

Daca iti spun ca am vazut Dacie cu 0w40 ma crezi? rolleyes.gif mergea 90% extraurban, si nu-l halea. Masina de firma, si s-a vandut pe nimic la 200 000 km, cu motorul original si inca bun, dar tabla varza.
diaconuliviu
Mihai, deci recunosti ca ai mers cu ulei "pe virf de joja", adica recunosti o potentiala uzura accelerata a setului din lipsa ungerii corecte (ulei putin, se incalzeste mai mult, circula eventual "cu noduri", ca urmare isi pierde proprietatile de ungere, etc.). ca urmare ai un oarece consum, dar nu din cauza uleiului ci a motorului.
mihai0070
Recunosc si am explicat mai sus ... si cauza si efectul ... ulei nu mananca ... (test Noxe ITP facut acum cateva saptamani max o luna ...) uzura undeva da ca altfel nu ar bate ceva in el ... am mers cu 5w40 mult si acum am pus 20w50 sa mai trag de el mult timp ca bate si pierde presiunea la ulei ... bataia este bataie dar de tras trage la greu si are demaraj si compresie buna...

Argon te cred cu 0w40 in dacie in conditiile incare am mers cu 5w40 inainte de incident si nu il matrasa ...

diaconuliviu recunosc ca doar eu am afirmat ... stiu unde bati si este ok ai dreptate si iti dau dreptate ... acum deja merg cu el asa de un an ... si sper sa mai tina inca multi ... blush.gif
diaconuliviu
Faptul ca iti papa acel 10 W (asa, ciupit) cit si faptul ca "trage de rupe" fara ca aparent sa pape ulei este "inceputul datului pe ulei".
mihai0070
Asa am gandit-o si eu ... acum astept sa vad cand se da pe brazda biggrin.gif o studiez de scurgeri de ulei si ii verific nivelul periodic ... la fiecare 500 respectiv 1000 km parcursi ...
ydaniel
ce inseamna ca ciupeste:)?inteapa;))?
mihai0070
QUOTE(ydaniel @ 12 Jun 2007, 15:06)
ce inseamna ca ciupeste:)?inteapa;))?
*




Da ciupeste blink.gif ... scoti joja pui limba pe ea si daca inteapa ... inseamna ca haleste masina ulei ... pe asta nu o stia NU !!!


PS ... daca este iute ca usturoiul atunci trebuie sa te pregatesti de setmotor


diaconuliviu
Nu, ca "papa" ulei dar nu in cantitati mari; cite putin incit ai pune-o pe seama pierderilor marunte. Sau, in contextul problemei, "papa" mai putin 10W decit 5 W.
vyper
am si eu o bataie care este sigur de la arbore...de mancat nu mananca doar ca pierde din el...mai completez din cand in cand in schimb de tras tot asa ca a lui @ mihai trage binisor pentru varsta ei wink.gif in schimb si vara si iarna vede numai M20W50 oricum recumand uleiu asta mai ales vara si in conditiile in care masina merge mai turat.... wink.gif
mirceas
muahaaa, ce s-a lungit discutia. smile.gif revenind si la problema mea, motorul meu nu papa deloc ulei, nici nu perder si folosesc combinatia clasica (recomandare carte Dacia) cu 20w50 vara, 15w40 iarna (nu ma lungesc niciodata la 5000 km cat poate duce un schimb). sunt sigur ca pot merge si cu 10w40 dar nu ma mai complic.

vad ca multi va plangeti ca bataia e de la arbore. pai asta nu e permanenta si ritmica?

cum verific supapa asta cu bila de la pompa. dau jos uleiul apoi baia... mai departe? multam!
EUROPE_
QUOTE(vyper @ 12 Jun 2007, 16:13)
in schimb si vara si iarna vede numai M20W50 oricum recumand uleiu asta mai ales vara si in conditiile in care masina merge mai turat.... wink.gif
*


Uite eu am ales pentru vara asta 10w40, daca il mananca asta e, de mancat sigur manaca dar pe la supape, asa ca probabil ca nu voi sti niciodata daca manaca ulei si pe la segmenti. Ma gandeam sa-i fac un test de compresie, dar asta nu schimba cu nimic datele problemei pentru ca nu am cum sa-mi dau seama daca ciupe ulei pe la segmenti, poate doar pentru linistea mea sa stiu ca i-am facut bine rodajul.

@mirceas, da, trebuie sa dai uleiul jos, sa desfaci bara stabilizatoare, baia de ulei apoi pompa de ulei, e prinsa in 4 suruburi.
sobolan
QUOTE(argon @ 12 Jun 2007, 10:38)
Daca iti spun ca am vazut Dacie cu 0w40 ma crezi?
*



eu te cred...dar era pe injectie dacia aia...
s-a mai discutat si probabil ora inaintata nu-mi permite sa explic care e diferenta intre injectie si carburatie chiar daca e acelasi motor...stii tu ce spun...la injectie ai ardere aproape completa fata de carburatie...concluzia o tragi tu singurel ca esti baiat destept wink.gif
argon
era din 98 pe carburatie wink.gif

Ai ardere completa si la carburatie daca stii sa reglezi avansurile corect. Gandeste-te ca motorul pe carburatie e mai puternic, si are acelasi consum cu cel pe injectie. Crezi ca de la arderea incopleta? Principiul e identic, numai ca benzina nu e trasa prin admisie din carburator, ci din rampa injectorului, iar despre avansuri, ce face calculatorul, face la fel de bine delcoul , daca bineteles e reglat, dar asta se intampla din ce in ce mai rar. dry.gif
mirceas
QUOTE(EUROPE_ @ 12 Jun 2007, 20:23)
@mirceas, da, trebuie sa dai uleiul jos, sa desfaci bara stabilizatoare, baia de ulei apoi pompa de ulei, e prinsa in 4 suruburi.
*



mai multe detalii se poate? pana acolo stiam si eu... smile.gif trebuie sa tin cont de ceva, stiu ca e un pinion acolo, exista pericolul sa pun gresit pompa? plecam de la premiza ca schimb pompa cu totul.

OAP
Pompa de ulei are 3 suruburi ce se desfac cu o inelara de 11 (sper ca nu gresesc, desi nu-i asa de important). Nu e nimic special, o scoti afara, o faci bucati , vezi ce uzuri are, iar la montat e la fel de simplu. aa..o sa swe scurga ceva ulei pe tine...deci te murdaresti biggrin.gif

LE nu exista pericol sa o pui gresit. daca prin absurd ai pune-o invers nu ai putea pune baia la loc.
mirceas
multumesc OAP, acum mi-e clar. ca ma murdaresc e evident, te mazgalesti putin pana si la schimbul de ulei cand scoti busonul de la bazin. biggrin.gif
EUROPE_
@mirceas, ca sa nu desfaci degeaba pompa de ulei, verifica jocul axului si jocul intre pinioane, nu trebuie sa depaseasca 0,2mm.
mirceas
axul delcou te referi? daca da, am un mic jos stanga-dreapta.
mirceas
ignorati intrebarea anterioara. de jocul celor doua pinioane la pompa stiu.

o sa o schimb intr-un weekend, oricum imi aduc aminte ca imi zicea acum un an mecanicul cand mi-a schimbat semeringul de la palier ca e cam obosita (dar nu a schimbat-o atunci de lene).

SI ACUM: ca tot mi-ati spus de eventuale batai la arbore, cuzineti... daca tot dau jos baia de ulei si am acces acolo ce constatari pot face, pentru a stii daca ma paste vre-o reparatie ceva? se pot verifica ceva jocuri si cum?

mentionez ca setul motor e facut acum 8000 km, de RK nu a fost necesar.
OAP
Jocul axial ar arborelui, jocuri ale cuzinetilor de biela, reziduri in baia de ulei tongue.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.