Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: ciudatenii la racire-incalzire motor
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Dacia Nova
DannyNova
Salut! Sunt un nou membru incepator in forumul acesta si vreau sa va cer o parere in legatura cu sistemul de racire. Iarna, motorul nu ajunge la temperatura optima (acul se ridica un pic), deci prin urmare nu am nici caldura in habitaclu. Am obturat toata suprafata radiatorului cu carton - nici un rezultat. Termostatul l-am verificat si lucreaza bine. Vara, se incalzeste normal as zice, iar electroventilatorul declanseaza cand trebuie. Dar mi-a fiert motorul vara trecuta la un drum mai lung, am dat jos termostatul si de-abia am ajuns acasa, cu electroventilatorul pornit in contiunuu (buton in bord) pentru ca nu se racea nici asa. De ce sunt extremele astea doua vara-iarna? Multumesc !
mihai0070
Pentru ca tu ai o problema cu instalatia de racire ... iarna cu siguranta ai avut termostatul blocat pe deschis... lucru care duce la o incalzire deficitara si acum vara cred ca termostatul tau s-a blocat pe inchis ... apropo de ac .... cat indica ... si ce inseamna ca a fiert motorul ... ai mai patit ceva recent acum ... ca de vara trecuta pana azi a mai trecut ceva vreme ... blush.gif
DannyNova
Am un termostat frantuzesc cu deschidere la 84 grade. Am aceasta problema in fiecare iarna. As vrea si eu caldura in masina !!! Radiatorul este acoperit in totalitate. Acum vara am dat jos termostatul ca sa nu mai patesc ca vara trecuta. Nu am mai avut probleme de fierbere ( o singura data vara trecuta - mergeam 10-15 km ladrum intins, se aprindea martorul rosu, opream se racea si tot asa. Oricum fierbea tare, curgea din vas si facea bulburuci).
apollo
Am patit si eu asa de n ori.Macar eu am aflat ca e radiatorul de vina.


"Iarna, motorul nu ajunge la temperatura optima (acul se ridica un pic), deci prin urmare nu am nici caldura in habitaclu. Am obturat toata suprafata radiatorului cu carton - nici un rezultat. Termostatul l-am verificat si lucreaza bine. "

In ce stadiu ai caloriferul?Poate ca s-o fi infundat atunci iarna.

"Oricum fierbea tare, curgea din vas si facea bulburuci"

Cand ai motorul rece si o turezi mai tare, face "bulburuci" in borcan?
Daca da, schimba garnitura de chiuloasa.

Cum stai cu nivelul la ulei, sau ce culoare are uleiul?Cumva maroniu?
DannyNova
In ce sens e de vina radiatorul tau?
Sa zicem ca e infundat caloriferul si de aceea nu baga caldura. Dar de ce nu se incalzeste motorul?!!! Cu toate cartoanele mele...
Oricat de mult as merge iarna, motorul nu ajunge la temperatura de lucru, ce sa mai zic de temperatura de pornire a ELV!!! repet cu carton plin!!! de aceea eu consider ca nu am caldura. Motor rece = din parti caldura!!!
Garnitura de chiuloasa e buna, nu bolboroseste in vas. Uleiul l-am schimbat de curand si avea culoarea neagra.
gti98
Manifestarile descrise sunt paradoxale. Fiecare are o explicatie, dar incercarea de a le explica printr-o cauza unica nu e posibila. Eu as face urmatoarele, in aceasta ordine:
1 Verificarea lantului de masura (termo-traductor, cablaj, indicator, inclusiv contactele de pe traseu),
2 Verificarea existentei de depuneri (sedimente) pe traseul lichidului de racire (in special in radiatoare)
3 Verificarea termostatului (prin incalzire, odata cu un termometru, in apa, pe aragaz)
4 Dupa umplere, aerisire atenta

Supraincalzirea vara: aer in instalatie, termostat gatuit, depuneri. (in aceasta ordine) Constructia si functionarea pompei (odata cu alternatorul) exclud lipsa pomparii neobservata.

Neincalzirea caloriferului: Obturare a circuitului de racire prin gatuire de furtun sau depunere (am trecut intai gatuirea furtunului deoarece la Nova lichidul circula permanent prin calorifer, depunerile fiind mai putin probabile)
Neincalzirea motorului iarna e explicabila prin trasee scurte (pana la 10 minute de functionare), cu termostatul deschis. Aceasta problema e cea mai bizara, in conditiile in care radiatorul e obturat.

Cand aveam si vechea berlina, am incercat sa-i reinstalez radiatorul original (mai mic) in vederea vanzarii, si am constatat ca se supraincalzeste (avea avansul FOARTE mic- intarziere mare a momentului scanteii; pentru un motor cu carburator, e o verificare utila, desi mai rar practicata)
Bafta!!
DannyNova
Intr-adevar sunt paradoxale. Dar am incercat sa verific ceea ce ai explicat:
1. Lantul de masura - lucreaza, indica corect, declanseaza ELV, raceste, se opreste.
2. Depuneri pe traseu - ar duce la o incalzire rapida, ceea ce in cond. de iarna e exact invers la mine.
3. Termostat verificat - si pe aragaz si pe masina - isi face treaba, deschide circuitul.
4. Aerisire - nu stiu cat de corecta deoarece radiatorul are un por pe partea cu termocupla, in interiorul ramei de jos. L-am dus la cositorit dar tot curge.

Azi am facut un test: am incalzit motorul pana aproape de temp. de declansare a ELV. si am dat drumul la caldura. Rezultat multumitor, deoarece tinand cont de temp. de afara, tot am simtit mai cald cand am pus mana la grilele de incalzire din bord.Deci inclin sa cred ca, caloriferul isi face treaba si nu e infundat (ambele conducte sunt fierbinti).
Ce ar mai ramane atunci? Problema cea mai stresanta este comportamentul in cond. de iarna.
Inca o intrebare va rog: pentru stoparea picurarii radiatorului ce recomandati: praf sau lichid? 2+2 sau prevent?
Multumesc!!!
C a t a l i n
Ce test e ăsta? Prin calorifer curge apă indiferent dacă tu ai cuplat pe aer rece sau cald...
DannyNova
E adevarat, caloriferul este alimentat tot timpul. Eu am vrut doar sa vad daca nu e infundat. Citeste simptomele mai sus. Am caldura atunci cand motorul este fierbinte. Dar ce fac iarna? Sa iau un termostat cu deschidere mai sus?
Catalin, imi poti da si mie reglajul la dublucorp?
C a t a l i n
Caută-mă pe privat.
gabi1
Incearca sa mergi fara carton iarna viitoare.Cartonul face ca temperatura radiatorului sa creasca mai mult si astfel se deschide termostatul mai devreme..rezultatul e ca o sa circule apa mai rece prin radiatorul de incalzire.Eu merg cu termostat si vara si iarna,fara carton.E adevarat ca vara pornrste ELV cate 20sec la fiecare 3 minute,atunci cand stau pe loc,dar e normal.
DannyNova
Interesanta idee, multumesc. Am sa incerc lucrul asta, coroborat cu un termostat cu eschidere mai sus.
mihai0070
DannyNova ... caloriferul daca este infundat automat o teava este rece ... daca amandoua sunt fierbinti atunci clar functioneaza ia un termostat de 96* care combinat cu o instalatie in parametri sigur o sa isi faca treaba OK...
Sa stii ca iarna acul ma mine nu reuseste sa treaca de jumatate ... fara carton sau alte chestii puse in fata ...
Cat despre DubluCorp ... ce regalj te-ar interesa ...
DannyNova
Iti multumesc pentru confirmarea parerii mele. Asa am sa fac, iau un termostat de 96*.Oricum la mine acul ajunge de-abia la prima liniuta.
referitor la carburator m-ar fi interesat un consum urban mai mic. Dar m-am resemnat... 6 afara si 11-12 in oras. Iar eu merg 80% din timp in oras...
mihai0070
Depinde ce oras daca este bucuresti 12 % este super ok ...(si mie imi ia tot cam 12 ... si eu incerc sa scot mai putin dar nu reusesc ...)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.