dragoselu
1 Jun 2007, 17:13
Salutari pline de racoarea din muntii Moinestiului, Bacau!
Vreau sa pun aer conditionat pe Dacia mea 1310, an de fabricatie 1996. Stie cineva unde pot face asta? Nu conteaza unde, dar sa fie in tara. Creste consumul de carburant? Probleme cu sigurantele, fire arse? Scade puterea motorului de la asta? Marturisesc ca am destui consumatori pe masina. Si-a mai pus cineva asa ceva pe berlina? Din auzite, am inteles ca se poate pune pe orice masina, chiar si Trabant.
Cele bune,
Dragoselu
daca reusesti esti tare !
Amedeus
1 Jun 2007, 18:48
Compresorul de AC consuma din puterea generata de motor, chiar si 5 kW, normal sa creasca putin consumul de benzina. Cu firele arse nu o sa ai probleme, compresorul este mecanic si e antrenat de curea (similar cu alternatorul) prin intermediul unui cuplaj electromagnetic. Sanse de montat sunt putine si te va costa mai mult decat jumate din pretul masinii.
QUOTE(Amedeus @ 1 Jun 2007, 18:48)
te va costa mai mult decat jumate din pretul masinii.
bine ar fi, daca imi spui unde se monteaza AC pe 1310 cu 500 de euro, spune-mi ca maine imi pun
nambanidealtceva
1 Jun 2007, 19:33
pai parca era intr-un topic o poza cu un papuc cu aer conditionat, cu motorul de 1,6i.. tot acolo unde s-au purtat discutiile alea infantile cu unitatile Peltier prin aeroterma... deci teoretic se poate monta... banuiesc totusi ca sare bine de 1000 de euro toata distractia, asta in caz ca gasesti cele necesare.
Amedeus
1 Jun 2007, 20:01
@ argon
am zis : mai
mai mult de jumate
Da poate sa puna servo. E mai ieftin.
dragoselu
1 Jun 2007, 20:53
si daca eu va demonstrez ca se poate pune AC si pe Dacia 1310 ?
QUOTE(dragoselu @ 1 Jun 2007, 21:53)
si daca eu va demonstrez ca se poate pune AC si pe Dacia 1310 ?
n-auzi ca se poate? problema e costul afacerii !
Supapa_jR
1 Jun 2007, 21:39
pai...pe supernova nu a fost montat AC? motoarele sunt asa de diferite?
nambanidealtceva
1 Jun 2007, 21:48
sunt diferite raaaaaaaaaaaaaaaaauuu!!! in fine... daca dragoselu reuseste sa isi puna aer conditionat si ne explica si noua cum a facut (bine, sa nu dea mai mult de o mie de euro, ca deja e aiurea) , are de la mine o lada de bere si vesnica recunostinta. Nu de alta, dar vrem si noi
Amedeus
1 Jun 2007, 22:58
"motoarele sunt asa de diferite?" da-mi voie sa...
Ia nu mai rade atata... la varsta lui nu recunosteai nici mana dreapta de cea stanga... omul are intrebari, voi ajutati-l sa gaseasca calea cea buna. nu fiti coltosi.
Mai, hai sa ne gandim ca R12 produs in Argentina avea din fabrica aer conditionat. Se gasesc pe net fotografii cu astfel de vehicule. Deci, de putut, se poate teoretic si la noi, pentru ca practic caroseria e cam aceeasi. Acuma, cat de dificil este si daca merita dpdv economic...
N'a zis nimeni ca nu se poate, se poate face orice, pentru un pret.
dragoselu
2 Jun 2007, 08:33
QUOTE(Siconi @ 2 Jun 2007, 00:35)
Ia nu mai rade atata... la varsta lui nu recunosteai nici mana dreapta de cea stanga... omul are intrebari, voi ajutati-l sa gaseasca calea cea buna. nu fiti coltosi.
mad toz
2 Jun 2007, 08:50
Pai numai compresorul de aer conditionat e in jur de 1500-2000 ron.
doctorasul
2 Jun 2007, 09:27
Se gaseste si cu 600ron.Stiu la cineva care are camioneta si are unul de vanzare(nou).
Amedeus
2 Jun 2007, 12:28
Ce, ma trebuie sa fii asa de in varsta ca sa sti diferentele dintre doua motoare ? (crezi ca pe aici posteaza numai bosorogi
)
Nu varsta conteaza, doar pasiunea si interesul pentru automobile.
La 18 ani stiam destule despre motoare si nu aveam la dispozitie internetul, unde in 2 minute poti vedea diferenta intre doua motoare.
nu trebuie doar compresorul, sunt multe alte componente, inclusiv modificat bordul, pus tubulatura, etc. Mai e problema daca va fi fiabil dupa montaj, sau se va defecta saptamanal.
Nu merita, cu investitia+masina iti iei o Supernova clima, la care pe langa A/C mai ai si motor si cutie Renault.
Amedeus
2 Jun 2007, 17:09
Perfect de acord. Ma intreb unde ai putea pune de exemplu al doilea radiator, cum ai face sa creasca turatia motorului la cuplarea AC, daca nu trebuie schimbate toate fuliile pentru montarea unei curele late in locul celei trapezoidale (care sigur ar patina la cuplarea AC) si altele. Bun, cu bani totul s-ar putea rezolva, dar cum spune si argon, nu merita.
Merita in conditiile in care n-ai ce face cu banii. Nu cred ca acest aspect este cel mai deficitar la o Dacie: aerul conditionat.
Mai sunt inca multe, din nefericire, de pus la punct, de la aerodinamica la stabilitate si performanta. A/C-ul nu vine decat sa ingreuneze mersul motorului, si asa rareori rotund la multi.
Parerea mea, desi nu a cerut-o nimeni (insa de-aia e forum, sa discutam) e sa va canalizati banii stransi la ciorap si energia spre alte lucruri mai utile si de mai mare necesitate.
@ Amedeus: totul are legatura cu varsta, mai aleg gradul de maturizare al fiecaruia si largirea orizontului mintii. Daca tu ai avut ocazia sa faci cate ceva nu ti se datoreste tie, ca nu te-ai nascut invatat. La fel si ceilalti, au pasiune si vor sa invete ceva. Daca esti un bun meserias (si nu ma indoiesc ca ai devenit deja), ajuta-i si pe ceilalti sa iti calce pe urme.
Cum spuneam, NU FITI COLTOSI! Toate au timpul lor.
DaCosta
10 Jul 2007, 09:04
Hai sa mai vin si eu cu o idee tembela, ca si pe mine ma bate gandul sa fac ceva la sauna pe 4 roti
Se da una bucata unitate aer conditionat portabila (in genul
acestuia).
Ideea mea de personaj neavizat: una bucata invertor 12-220V, montata jucaria pe undeva unde i se gaseste loc (de exemplu in spatiul dintre bancheta spate si luneta, sau in alte locuri, dupa caz/moft), cu furtunul de scuipat aer cald dat undeva prin portbagaj.
In principiu, teoria suna acceptabil. Practic, chestiile astea necesita cca. 900W, asadar ar fi sanse de a se monta o astfel de jucarie si sa mai poti sa si mergi cu masina?
unde gasesti invertor sa faca fata la 900W reali? si daca gasesti, stii ca alternatorul de Dacie ca a ta are puterea maxima de 400 W (la daciile noi e ~600)? sa zicem ca pui un alternator de straina..ala are maxim 900-1000 W , si asta la 5000+ rpm ale motorului. Sa zicem ca pui alternator strain, si mergi tot timpul turat la 5000 rpm, ce faci cu restul de consumatori?!?
DaCosta
10 Jul 2007, 10:17
E clar, alta idee fara sorti de izbanda. Oricum, am specificat de la inceput ca nu ma pricep in domeniu, asa ca multumesc pentru lamuriri.
Geanta frigorifica cu ceva ventilatie incastrata ad-labam ar trebui sa se descurce pe timp de vara
Am cumparat eu geanta frigorifica cu priza de masina (12V) A doua zi am dus-o inapoi la magazin ca n-am putut sa racesc calumea nici macar o bere in el.
CriSTI68
10 Jul 2007, 16:05
Siconi
13 Jul 2007, 13:54
Eu zic ca in loc de A/C putem pune un ventilator mai ca lumea, adica unul care sa sufle mai cu putere; astfel, aerul de afara se va raci fiind impins cu viteza iar noi ne vom racori, dar nu in exces, ca nu-i sanatos, datorita circularii aerului prin habitaclu. Ne putem folosi de sistemul de pe masina pentru a directiona "jetul" de aer.
Apropo, A/C nu e asa de sanatos, s-a demonstrat asta. Multi au afectiuni ale coloanei vertebrale. Cel mai bun e sistemul climatronic, dar cine isi permite?! Iar pe dacie unde sa-l pui?!
han_1.6 mpi
13 Jul 2007, 13:58
pai daca asa ar gandi si cei de la discovery ar da faliment. de ce sa nu instaleze omul ac pe masina ? poate gaseste la dezmembrari ceva, poate gaseste un mecanic priceput si cu pofta de viata , poate... poate gaseste si o caruta cu bani etc
CriSTI68
13 Jul 2007, 21:17
cred ca trebuie deschis un topic cu: ABS/ESP pe berlina daca tot o dam in SF-uri, eu zic sa studiam problema cu peltie mai bine
uite un sistem adaptabil pe dacie
Siconi
13 Jul 2007, 21:34
Ai uitat functia ASR de la astea din 2000 incoace.
B85MKY
17 Jul 2007, 11:32
Asa cum a fost AC pe papucurile de 1,6i, se poate pune si pe orice alta Dacie. 1000 euro in meridian. Atat mi-acerut mie sa mi-l instaleze pe papuc 1,9d
cristigeo69
20 Jul 2007, 15:09
numai incearca nimeni nimic....sa vina cu o idee ceva???
am discutat cu cineva mai in varsta cum ca cineva a pus AC de tico cu absolut tot ansamblu compresor...radiator...vaporizator...etc
chiar as fi fost curios sa vad...
am mai postat si pe celalat topic...acum am gasit topicul cu AC
acum numai conteaza ca ia din puterea motorului...etc
ideea e sa raceasca si cam atat!!!
TICO MATIZ...sunt mai vioaie?? tragi de ele ca de un magar mort cu aeru dat drumu...
CriSTI68
20 Jul 2007, 15:50
sunt ceva mai vioaie am condus unul timp de 3 luni la munca
cristigeo69
20 Jul 2007, 17:53
QUOTE(Adrianno @ 20 Jul 2007, 04:50)
sunt ceva mai vioaie am condus unul timp de 3 luni la munca
IERI am mers cu matiz cu aeru dat drumu'...DACIA chiar si 1.3 pe ulei II DA FOC(poate si cu un compresor de aer:D)
Siconi
27 Jul 2007, 10:14
Poate Matizul ala condus de tine avea motorul gata de ii dadeai fum cu 1300. Tot respectul pentru D1300, dar motorul de Matiz, fiind de turatie mare, are ceva demaraj mai bun decat dacia 1.3L
No offence, man. Si eu am condus Matiz cu A/C si i-am dat si 140 si mai avea pedala, cu tot cu aerul pornit. Depinde in ce stare e motorul. Poate martoaga aia era deja lesinata si tu ai mai omorat-o si cu A/C pornit.
cristigeo69
30 Jul 2007, 12:18
QUOTE(Siconi @ 26 Jul 2007, 23:14)
Poate Matizul ala condus de tine avea motorul gata de ii dadeai fum cu 1300. Tot respectul pentru D1300, dar motorul de Matiz, fiind de turatie mare, are ceva demaraj mai bun decat dacia 1.3L
No offence, man. Si eu am condus Matiz cu A/C si i-am dat si 140 si mai avea pedala, cu tot cu aerul pornit. Depinde in ce stare e motorul. Poate martoaga aia era deja lesinata si tu ai mai omorat-o si cu A/C pornit.
sorry de
22mii km........in rest ma abtin.
matiz...tico...
raresh_r
30 Jul 2007, 19:05
m-am gandit eu la un mod cum pot raci aerul din dacie, fara compresor(dacia 1310 din 96). nu stiu cum arata instalatia din bord ca m-asi pune sa fac una. Daca are cineva poze cu bordul deschis sau o schita ceva e bine
daca vreti un compresor ieftin cautati la petshop , compresoare aer pt acvarii mari.
o chestie ciudata care o am in dacie la bord. e ventilatorul de aer cald dar mai are un mic buton(sau ce naiba e) care se poate misca de la rosu la verde(verde reprezinta rece) si cand il pornesc da aer rece. WTF e aia ?
CriSTI68
30 Jul 2007, 20:05
ce spui tu acolo ?
diaconuliviu
31 Jul 2007, 08:24
QUOTE(raresh_r @ 30 Jul 2007, 19:05)
[...]
o chestie ciudata care o am in dacie la bord. e ventilatorul de aer cald dar mai are un mic buton(sau ce naiba e) care se poate misca de la rosu la verde(verde reprezinta rece) si cand il pornesc da aer rece. WTF e aia ?
E o pirghie, care deschide sau inchide robinetul de climatizare.
Acuma, no offence, dar la cit [nu] stii despre dacia, chiar vrei sa faci AC cu compresoare de acvariu?
marius.v
31 Jul 2007, 09:19
Parerea mea e ca nu prea merita munca si investitia pentru printesele noastre 1300.
Din cei 54 de caluti ai ei ar consuma vreo sase compresorul si ar ramane vreo 48 cinstiti, ca la vechiul 1108 cmc de pe 1100.
Cu patru oameni la bord plus AC-ul pornit,.... distractie mare.
Desi ar merita pentru cei care o folosesc la mersul prin oras.
Eu mai dau cate o tura prin afara cu ea , asa de nostalgie, cu toate geamurile deschise, vara.
In rest, dieselul de 110 cai nici nu simte AC-ul...
C a t a l i n
31 Jul 2007, 09:21
Unde mai pui că acest calcul era valabil la ieșirea din fabrică, acum nu prea mai are motorul atâția cai...
QUOTE(raresh_r @ 30 Jul 2007, 20:05)
daca vreti un compresor ieftin cautati la petshop , compresoare aer pt acvarii mari.
ce faceeeeeee?
raresh_r
31 Jul 2007, 12:12
eu am dat un exemplu nu am zis ca fac cu compresor dala
) eu aveam altceva in minte, nu cu compresoare etc si nici ventilatoaer pe parbriz.
bygy007
31 Jul 2007, 22:46
ce ziceti cu o investitie de 500 euro aer conditionat si fara a lua din puterea motorului se face in felul urmator: cu 8 000 000 se ia un aer conditionat cu montare gratuita din magazin spliterul se pune pe undeva prin masina iar unitatea compresorului cu sistemul de racire se pune deaupra in porbagaj se pune un moto-generator de 3kW care costa cel mult 8 000 000
C a t a l i n
31 Jul 2007, 22:49
Excelent.
si motorul ala de 3 kW il alimentezi wireless ca tot au reusit oamenii de stiinta sa trimita curent prin aer...
Poate chiar din bateria de 12..
mihai1677
3 Aug 2007, 12:06
"in porbagaj se pune un moto-generator de 3kW care costa cel mult 8 000 000 "
C a t a l i n
3 Aug 2007, 12:13
QUOTE(Siconi @ 2 Aug 2007, 00:50)
si motorul ala de 3 kW il alimentezi wireless ca tot au reusit oamenii de stiinta sa trimita curent prin aer...
Poate chiar din bateria de 12..
Ce să alimentezi?
Se referea la un generator de curent electric acționat de un motoraș cu ardere internă...
vis-a-vis
3 Aug 2007, 12:38
Lasa-ti-l ca e si el mic si mai are de invatat.
Siconi, in topicu' asta numai tampenii si balarii ai scris si zici sa nu ma iau de tine...
QUOTE(bygy007 @ 31 Jul 2007, 23:46)
ce ziceti cu o investitie de 500 euro aer conditionat si fara a lua din puterea motorului se face in felul urmator: cu 8 000 000 se ia un aer conditionat cu montare gratuita din magazin spliterul se pune pe undeva prin masina iar unitatea compresorului cu sistemul de racire se pune deaupra in porbagaj se pune un moto-generator de 3kW care costa cel mult 8 000 000
Merge sa pui unitatea de ventilatie pe polita de la bancheta, iar compresorul sa-l actioneze direct motorul de la generator. Sau in loc de motorul de generator, unul de scuter, care are cam 5kw.
Am vazut azi noapte pe Discovery, isi facea Jay Leno o masina de 1000 de cai si nemaiavand loc in compartimentul motor, a pus aerul conditionat intre portbagaj si habitaclu. Si la dacie e destul loc acolo.
Si eu zic ca se poate macelari un AC cu spliter si adaptat.
Naspa e, ca aerul o sa bata in ceafa, dar decat sa ti se cocleasca creierul, mai bine sa fie aerisit.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.