Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Instalare GPL nu mai merge bine pe benzina
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
marianpcb
Am pus pe masina instalatie gpl, merge bine dupa un timp de functionare, la pornirea pa benzina constat ca nu mai tine ralantiul si motorul are un regim de functionare anormal dupa care se opreste.
Incerc o noua pornire tot pe benzina si se opreste iar. Resetez calculatorul, pornesc motorul si merge bine. Daca merg iar un timp pe gaz constat ca iar se repeta problema de mai sus si totul se remediaza din resetare.

Este normal acest lucru. de fiecare data trebuie sa fac reset-ul sau este ceva anormal.
Astept raspunsuri.
KidTx
ce calculator ? wacko.gif
marianpcb
Modulul electronic al masinii adica modulul de injectie mono-motronic ma1.7
rba
of of, mai mai,

http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=794890

bag de sema ca imi racesc gura de pomana... n-a auzit nimeni de search...

cu stima,
rba
marianpcb
Sal rba vad ca esti foarte dotat cu informatii ceea ce este un lucru bun te rog ajuta-ma cu un manual al injectiei mono-motronic ma1.7 poate are si cevarglaj ralanti. Sti ceva despre interfata diagnoza si softul folosit.
marianpcb
Sal rba la elc te referi cumva si la acel lambda probe controller, in cazul meu, STAG2-L, unde in manualul de instalare vad ca apare o inseriere a acestui controler cu sonda lambda.
Problema la mine este ca dupa mersul mult timp pe gaz nu mai merge pe benzina pina nu-i fac reset la calculator. Ce trebuie sa fac sa intrerup traseul sondei si sa inseriez acest controler cu sonda respectiva?
Mersi.
rba
am postat aici

http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=948307

schema pentru functionare corespunzatoare

cu stima,
rba
marianpcb
Scuza-ma nu prea inteleg desenul trimis oricum iti multumesc.
Iti trimit mai jos cartea controlerului lambda STAG2-L.
Precizarea este ca acei meseriasi care mi-au montat instalatia nu au facut intreruperea circuitului sondei, intrebarea este daca ar trebui sa fac aceasta intrerupere sau nu?
Vezi zona incercuita.
Unde gasesc o schema electrica a daciei pe injectie dar a lui mono motronic 1.7 ma?
Multumesc.
rba
daca e asa cum zici, atunci au facut un mare bullshit, si probabil ca te-ai ales deja cu o sonda lambda stricata, din pacate.

la ELC ai: black - intrare de masura a semnalului de la sonda lambda
green - iesire de semnal emulat care trebuie sa pacaleasca calcu de injectie sa creada ca mere bine.

firul negru de la sonda lambda este tot iesire de semnal.

daca mesterii "lu' peste prajit oceanic marinat" au legat black+green+black(de la lambda) au facut un mare c.a.c.a.t. astfel au resusit sa lege iesirea din ELC cu intrarea in ELC si cu iesirea din sonda lambda. rezultatul: ELC msoara propriul semnal emulat, deci bullshit, poate fi reglat plamanul oricum ca nu mai face nici un reglaj, dar mai mult (aici e buba nashpa) e ca forteaza sonda lambda (iesire legata la iesire -> cea mai slaba cedeaza, adica sonda lambda)

normal este sa se instaleze ca in manual insa NU si la BOSCH MA1.7, din simplul motiv ca este ADAPTIVA. solutia mea este:

green taiat si izolat bine(nu se conectyeaza la nimic); firul de la sonda lambda legat pe contactul central al unui releu cu NC (normally closed) si NO (normally open), pe NC se leaga firul negru de la BOSCH (configuratia originala dinaintea instalarii gazului) iar pe NO se leaga firul negru de la gaz.

functionare: benzina: sonda lambda legata ca in config originala si deconectata de la ELC de gaz (oricum nu conteaza daca e sau nu conectata)

gaz: sonda conectata la ELC de gaz si deconectata de la BOSCH, atunci pe gaz mere nomal, iar inj BOSCH sesizeaza ca nu are sonda (adica rezistenta prea mare) si traduce asta prin "sonda lambda rece" - ca la pornirea motorului -> functionare in open loop -> nu modifica timpii de injectie pentru ca nu are cum sa vada daca ii modifica in directia buna sau nu (fara lambda, BOSCH nu stie absolut nimic despre calitatea amestecului carburant, si nu modifica, merge relativ ca un carburator)

sper ca te-ai lamurit,
cu stima,
rba
marianpcb
Multumesc frumos pentru explicatie, ideea este ca meseriasi astia nici nu s-au legat de aceasta zona, adica de sonda lambda.
Am impresia ca nici nu au legat ELC-ul la sonda.
Ceea ce-mi spui acolo cu releul nu te contrazic asa o sa si fac, sper ca nu au reusit sa-mi distruga sonda, se poate verifica asta?
Si te-as ruga daca poti sa-mi spui de unde fac rost de schema electrica a drciei injectate.
Multumesc
eduardviorel
aceleasi probleme le constat si eu la masina mea. pana acum nu am avut mari probleme..mi se mai oprea motorul cand treceam pe benzina..mai resetam dar acum am un relanti f mic si nu mi mai trage motorul normal...is paralel cu instalatia, am schimbat bujiile(am pus brisk pt GPL), am descoperit o fisa cu calamina in capul bujiei cred ca nu lucra si o sa schimb fisa ( cu fisa scoasa porneste motorul si merge cam la fel)..nu stiu sa reglez relanti ul, exista vreun robinet la instalatia GPL? poate ma ajutati! multumesc! o zi buna


bashtalu
la a mea este un furtun care are un robinet si de acolo se regleaza
dar eu nu am pe injectie dacia, acum nu stiu
florinel_lva
Am montat si eu gpl pe berlina mea pe injectie. de cand am montat gpl motorul nu mai merge cum trebuie pe benzina. initial imediat dupa montajul instalatiei mergea foarte nasol pe benzina dupa functionarea pe gpl si trebuia sa scot mufa aia mare din calculator ca sa isi revina. am fost la cei care mi-au montat instalatia le-am explicat, au modificat niste fire pe acolo pe la calculator pentru ca acesta sa se restarteze de fiecare dat cand se ia contactul. din momentul ala a inceput sa functioneze motorul mai bine pe benzina dar nu normal. la relanti tremura tare iar in sarcina parca nu mai are aceeasi putere. e adevarat ca nu ca inainte de modificare lor la calculator ( inainte de a modifica ei firele alea nu se putea merge deloc pe benzina) , dar tot nu merge motorul meu cum mergea el inainte, adica foarte bine. am mai ajuns odata pe la cei care au montat instalatia si au tot dat vina pe bujiii pe culbutori ceea ce eu nu cred, ca am schimbat si bujiile. culbutorii urmeaza sa ii reglez. pe gaz merge bine, chiar dc consuma cam 9% mediu. imi e tare frica ca am facut o prostie cu montajul GPL, deoarece motorul functiona foarte bine inainte pe benzina. masina are 60000 km. daca poate cineva sa imi de a un sfat ceva as fi recunoscator. mutumesc.
ghitza
sal reinvii topicu asta uitat de ceva vreme,Am citit problemele lui florinel,si vreau sa spun ca un amic de al meu a montat si el pe injectata lui gpl (STAG plus sau asa ceva )si nu aer problemele mentionate aici cu mersul motorului pe benzina si nu are montaju spus de RBA mai sus
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.