Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Alternator ? Sau Nu?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
notchman
Salutare tuturor !
Am lipsit ceva timp , deh zugraveli si alte alea!
Acuma ca se intuneca mai repede si am fost nevoit sa circul cu masina noaptea , desi sa mergi prin sate noaptea , mai bine te sinucizi si scapi de un chin (10000 de carute nesemnalizate , betivi peste tot , smecheri care circula cu masina lu babacu de acu 1000 de ani , cu 100 de luminite falshuri , halogene , manele , si probabil multi fara permis , si daca ai injura toate astea nu ai mai avea saliva ........), si pe langa astea mi'au furat si lampa de la marsalier , care era prisa trainic de bara spate ..mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif , si acu cand dau cu spatele trebe sa stea nevasta sa ma ghideze.....
Dupa cum ziceam am mers mai mult noaptea si am observat un lucru : si anume cu farurile aprinse , etx , masina merge destul de aiurea se accelereaza greu , consuma mai mult .......
Verificat alternator =ok
Verificat incarcare = ok
Verificat tensiunea in mers , atat la bornele bobinei de inductie ,cat si la terminalele bateriei =ok
Verificat tot traseul electric , pentru a vedea daca da la masa pe undeva = nop , totul in regula .....
Si la relanti , daca anulez incarcarea merge motorul mai rotund si creste in turatie cu vre'o 100 de ture
La 2500 de ture daca anulez incarcarea , creste in turatie ~200 de ture si merge mai bine ?!!?!

Io nu mai inteleg nimica !??!
Daca poate sa ma lamureasca si pe mine cineva......

Acuma am facut o smecherie ca sa impac si varza si capra , si anume am facut un temporizator cu boton la bord , foarte aproape de volan, cand apas botonul taie alimentarea releului de incarcare pentru 15~20 sec , si il apas in depasiri mai riscante sau la plecari de pe loc, si sa stiti ca se simnte .....dar totusi nu am lamurit problema ...........

Ps : soryyyyyy, ...poate vor Domnii Administratorii sa mute topicul la diverse , ca din greseala am scris aici........asta daca deranjeaza........
RIon
ai verificat restul instalatiei? Nu iti face vreo atingere-contact chiar scurt la ceva pe undeva? Ai alarma, inchidere centralizata, vreun consumator pe masina???
nelu
In cazul in care toate diodele sunt OK s-ar putea ca statorul sa aiba spire in scurt. Daca ai acces la un MAVO 35 (aparat de masura-AVO metru- romanesc care poate masura si zecimi de ohm) poti masura infasurarile statorice, rezistentele bobinajelor trebuie sa fie identice.
notchman
Am masurat infasurarile toate's la fel .....?!?!
Da mai da sa traga masina asa greu din cauza aluia ??
Am masurat toate firele din masina , nu da nici unu la masa .
Nu am alarma , nu am nici un consumator in plus ...
A si acuma a venit frigul , si normal ca a inceput sa pape mai mult ....
johnsws
dupa ce spui tu, nu ai nici o problema cu alternatorul, din contra. e normal sa faca asa, sa consume si el ceva putere, ca nu poate produce curent din neant. ba io as zice ca asta e un semn ca produce ceva curent, e normal sa creasca turatia cand nu mai produce curent alternatorul, dar motorul nu trebuie sa fie afectat peste masura.
e posibil sa ai probleme la motor, daca nu poti face o depasire. motorul nu "trage" din alte cauze, in nici un caz din vina alternatorului (spun asta pentru ca ai spus ca incarcarea e ok, si infasurarile alternatorului sunt ok). ori motorul nu are compresie, ori consuma ceva foarte mult si tine alternatorul in sarcina maxima.
nelu
Cred ca poti verifica rapid daca ai o problema cu infasurarile statorice sau dioda(e) decupland borna de + a alternatorului si prin cuplarea si decuplarea excitatiei sa urmaresti daca motorul mai are variatii de turatie.
notchman
Pai tocmai daia is io cam in ceata , motorul nu consuma corent peste masura , bobina ok, fise ok,
consum de corent al aprinderii in jur de 4A,
consum stand/by fara consumatori si cu contactul luat cca 50ma.
Consuma ceva olei este adevarat , pentru ca am duse simeringurile de la supape , dar asta nu explica de ce fara excitarea alternatorului , si implicit fara incarcare , motorul creste in turatie si si comporta bine !?!??
Am zis sa aduc un popa sa'mi faca sfestanie , ca numa de ozenisme dastea am parte......
Compresie masurata pe cilindrii ok , pentru o Lada 1200, pistonul 2 este ceva mai puturos , dar tot din cauza unei supape , .....
Nu am presiune in baia de ulei peste limita , masurata cu manometrul cu bujonul la olei pus , epuratorul astupat , si joja scoasa (prin orificiul de la joja am masurat pres, si imi arata ceva mic de tot , nu mai tin minte , si cu gura miscam mai mult acul ala....)
Da am alte 1000 de probleme , mai zdrangane din senin toba, sau mai stiu io ce ,...si pe mine ma cam dispera zgomotele neelucidate , care la un examen mai atent , habar nu am de unde provin , daca am ajuns sa pun amiciii sa se plimbe cu masina prin fata mea sa vad ce dracu zdrangane din cand in cand ...........Dar asta nu explica de ce dracu far incarcare mere mai bine , asta in situatia in care am masurat si verificat cam tot ....si totul pare ok, ..o sa schimb si alternatorul , o sa fac eu un releu de incarcare ...si sa vedem ce zice , dar pana atuncea o sa mai treaca nitel timp pentru ca nu prea mai am timp sa ma okup de ia , ..
Acuma spre rusinea mea am ajuns in faza in care nu umblu la ceva decat atuncea ,cand acel ceva estem mort si ingropat ..............
notchman
Nelule , daca decuplezi borna + de la alternator si te joci cu excitatia , o sa "ciufulesti" diodele ....
In plus de asta releul de incarcare o sa "ceteasca" aia 12V de la baterie si o sa bage corent in excitatie mama/mama....iel saracu o sa incerce sa ridice tensiunea la 14,5V , dar tot 12V o sa fie ,,..rezulta ca daca ai releu electronic , o sa'l prejesti si pe ala daca te joci ceva timp............
Io am si mania sa complic lucrurile , deh gandesc mai mult din punct de vedere electronic decat electrec.........
Da si ce zici tu este adevarat dar trebe sa pui un bec de 20W intre iesirea plus a alternatorului si masa ( se creeaza o sarcina artificiala , pentru a nu lucra alternatorul in gol )
cristidb
Orice consum de curent ai avea nu trebuie sa afecteze puterea motorului, si nici consumul de banzina. Eu am faruri 2x100w, proiectoare 2x55w, aeroterma casetofon si nu simt nici o diferenta in demaraj. E normal sa scada putin turatia la relanti dar nu sa nu demareze masina.
Problema ta cred ca e legata de aprindere. Verifica bobina, fisele, bujiile etc.fenomenul trebuie sa se manifeste mai tare cu cat turatzia e mai ridicata pentru ca atunci tensiunea generata de bobina e mai mica.
nelu
Nu ai cum sa ciufulesti diodele pt ca vor fi in gol (din punct de vedere al curentului) iar tensiunea inversa (singura care ar putea sa le afecteze)nu creste atat de mult ca sa depaseasca val. max suportata de diode. Releul regulator rezista sigur (curentul este limitat de rezistenta bobinajului). Daca-ti este teama pt releul regulator excita alternatorul printr-un bec de 21W.
notchman
Draqu, stie ca tensiunea la bobina de inductie , nu coboara in nici un caz subt 12,5V , oricare ar fi treaba ,................
Bujii noi brisk , fise de bujii ok, platina noua , bobina de inductie buna , capac delco bun .................
Nu mai stiu ce sa fac , deocamdat merg cu ia asa, ca serios vorbind, am multe pe cap si problema asta este una minora ..
Oricum multumesc pentru sfaturi .
Cum ajung la o concluzie va anunt .
O zi excelenta tuturor .........

Ps :Nelule , io am releu electronic , si diodele au fost "ciufulite " tocmai ptr ca borna de + de la alternator , nu mai facea contact cum trebe ,.....nu vreau sa ma inscriu intr'o pledoarie legata de ciufulirea diodelor si distrugerea releelor regulatoare de tensiune , ..numai ca eu personal nu recomand smekerii de genul asta , io am o cotiuta in care am 4 cadrane (2 voltmetre+ 2 ampermetre) si patru iesiri , si cu aia masor ..........rezulta 1000 de mate , dar asa masor in timpul mersului tot ce vreau .......atunci cand este nevoie .
Gusti
QUOTE(cristidb @ 6 Oct 2004, 15:14)
Orice consum de curent ai avea nu trebuie sa afecteze puterea motorului, si nici consumul de banzina. Eu am faruri 2x100w, proiectoare 2x55w, aeroterma casetofon si nu simt nici o diferenta in demaraj. E normal sa scada putin turatia la relanti dar nu sa nu demareze masina.
Problema ta cred ca e legata de aprindere. Verifica bobina, fisele, bujiile etc.fenomenul trebuie sa se manifeste mai tare cu cat turatzia e mai ridicata pentru ca atunci tensiunea generata de bobina e mai mica.
*


cit se poate de adevarat
johnsws
ai alternatorul ei original pe ea? cati amperi poate produce?
io ma gandesc ca el atunci cand produce curent se invarte mai greu decat atunci cand nu are excitatie de unde rezulta si diferenta de turatie cand il decuplezi. la fel face si la berlina mea, creste turatia cand ii scot excitatia. dar in nici un caz nu pot sa spun ca merge motorul mai bine, merge la fel, doar mai turat.
in alta ordine de idei ai spus ca la ralanti creste turatia cu 100 rpm, iar la 2500 iti creste cu 200rpm, cand decuplezi alternatorul si ca motorul merge mai bine. eu cred ca diferenta asta de rpm se datoreaza avansului. prin cresterea turatiei obtinute dupa deconectarea alternatorului se modifica avansul aprinderii datorita avansului vacuumatic, asta facand sa mearga mai bine motorul.... poate nu ai avansul pus la punct. asta explica si lipsa de demaraj.
kliff
salut!am si eu o problema cu lada mea si adica am scos bobina de inductie am loat alta si nu stiu sa o pun:adica sunt 3 frie:unul maro care vine din manunchiul de fire unl verde tot din manucnhi si unul verde de la delcou.cum trebuie sa le pun ca sa mearga?
Ov
pai la bobina ai 2 borne

la + trebuie sa legi 12V prin contact (iei si tu manunchiul de fire si un aparat de masura si vezi pe ce fir ai 12V cand pui contactul)

la - trebuie sa legi firul de la platina/ruptor SAU aprindere electronica (daca ai). Deci la - ul de la bobina trebuie sa vina firul de la delcou. OPTIONAL, daca ai, tot acolo se leaga si firul de la turometru.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.