Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: aerisitor pompa frana
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
argon
Am pus pistonase noi in etriere, si cand sa aerisesc, binenteles am desurubat aerisitorul din pompa, si acesta a iesit cu inele metalice intre spire. Cu alte cuvinte s-a dus naibii filetul aerisitorului din pompa sad.gif

Imi pare rau ca pompa , dati-mi si voi daca sunt, niste solutii bune de carpeala, dar in seara asta, ca maine ma duc sa cumpar pompa noua(apropos, cat e una de uzina?)
sobolan
se rezolva....se majoreaza filetul si cu un aerisitor "custom made" la strung e gata...daca e buna nu o schimba ca dai 90 ron degeaba...solutii sunt...
argon
N-are cine sa-mi faca aerisitor custom, nu se gasesc standard cu filetul mai mare?
sobolan
nu prea cred...corp separat nu se gaseste ? intreb si eu...
argon
deci 90 ron zici...si daca schimb pompa schimb si tulumba, ca fasaie ... 200 ron ca ochiu..uff
sobolan
prietene...asta e dacia...numai azi am bagat 200 ron in a mea...asa "la misto" ca de obicei...pentru mine e o adevarata aventura radmasa.gif sa fiu posesor de dacie...
argon
pompa de frana cu totul e neumblata, din 1996, era de asteptat sa pice, dar nu in modul asta mad.gif totusi..nu se poate face un sistem ca la chiulasa la bujii, un fel de reductie?!
sobolan
logic ca se poate...dar tu ai zis ca nu ai posibilitate de strung....rezolvari exista...
EUROPE_
Eu zic ca ar fi posibil, dar de ce s-a dus filetul din pompa si nu filetul de la aerisitor, mai ales daca spui ca nu s-a umblat la ea? Defect de fabricatie cumva?
sobolan
de regula numai in pompa se duce filetul...in aerisitoare nu...e regula de dacie wink.gif
argon
am zis in primul post..nu s-a fortat nu nimic, pur si simplu am scos aerisitorul cu inele metalice intre spire. In 10 ani s-a mai aerisit la pompa de max 2 ori.
sobolan
strungar priceput sau pompa noua...asta e...
argon
Ma duc maine la strungar, poate o salvez..presupun ca in pompa se da un filet de 12, in care se va baga o reductie cu 12 exterior si 10 interior..
YO4RLP
Carpeala? Calti imbibati cu ceva adeziv. Da' nu m-as baza prea mult.
sobolan
sunt mai multe posibilitati...se poate face un aerisitor majorat pe care sa-l infiletezi in corpul pompei ,in care,se majoreaza filetul....nu se strapunge cu filet in corp ptr realizarea conicitatii....stie ,el ,nenea stungaru....
mihai0070
Argoane ... te intreb ceva ... crezi ca poti bloca strange peste masura aerisitorul in pompa ... si se poate da o gaura chiar langa el si se pune un aerisitor nou ...
chestie care am vazut-o la etrier ... cu filet dus la aerisitor ... a fost strans si batut acolo ... etansat ... si langa el la milimetru data alta gaura cu bormasina si un tarod (parca asa ii spune) se face filet ... crezi ca merge si la tine manevra ... blush.gif
C a t a l i n
Dar o gaură mai mare astupată "barbar" cu un șurub ce are? smile.gif

(eu ieri am rupt un aerisitor de etrier, dar a rămas astupată gaura)
sobolan
168.gif 168.gif 168.gif e tziganeala...posibil motiv pentru "-"rep. la tine ?

acu pe bune : daca e sa o iei asa etrierul il poti aerisi din furtun !
diaconuliviu
QUOTE(argon @ 4 Jun 2007, 20:18)
Ma duc maine la strungar, poate o salvez..presupun ca in pompa se da un filet de 12, in care se va baga o reductie cu 12 exterior si 10 interior..
*




QUOTE(sobolan @ 4 Jun 2007, 23:06)
e tiganeala...posibil motiv pentru "-"rep. la tine ?

acu pe bune : daca e sa o iei asa etrierul il poti aerisi din furtun !


Nu, de ce tiganeala? La aerisitorul ala de la pompa se umbla asa rar ca se poate pune ori cum afirma argon, o reductie (cam riscant, acolo sint ceva canalizatii) ori pur si simplu un dop cu filet si cu inel din Cu.
Atentie, argon, filetul aerisitor e M7. Deci, daca vrei reductie, interiorul ei sa fie ala.
Daca cine face e meserias poate face una in stilul celei de bujii, cu umar mic pe pompa si pur si simplu cilindrica, prin care sa treaca aerisitorul si sa etanseze tot pe conul pompei. Pentru asta trebuie ca individul sa fie un MESERIAS.

La a mea, cind s-a defiletat aerisitorul cu span de filet, ca la tine, am pus putina banda din teflon si am reusit fixarea. Cred ca de 5 ani functiona pompa asa.

In ce priveste etrierul, daca nu mai are aerisitor functional si e demontat de pe portetrier se aeriseste prin "metoda cursei"; adica ii scoti pistonul cit mai mult incit sa nu prinda aer apoi il presezi inapoi, cu etrierul in pozitia de lucru. Volumul de lichid al etrierului plin e mult mai mare decit al conductei, caz in care prin presare aerul pleaca primul in pompa, iar de acolo in vas, lichidul luindu-i locul. In maxim doua curse se aeriseste.
C a t a l i n
La mine s-a rupt doar capul aerisitorului de pe etrier, și chiar așa am aerisit, cum spune Liviu.
mihai0070
Solutii sunt , sa ne spui ce ai facut ... biggrin.gif
Muttley
QUOTE(argon @ 4 Jun 2007, 20:01)
ma duc sa cumpar pompa noua(apropos, cat e una de uzina?)
*


La pompe de frana cele de Satu Mare sunt cele mai bune...
ydaniel
poti sa bagi aerisitor de trabant care e mai mare si mai solid.
da cam asa 200 lei pt servo si pompa.
eu am schimbat 3 pompe de frana o servo si multe garnituri la pompa.cumpara de autonova
argon
QUOTE(Catalin Marinarul @ 4 Jun 2007, 22:21)
Dar o gaură mai mare astupată "barbar" cu un șurub ce are?  smile.gif

*




coolspeak.gif asa am facut, cu filetul surubului pilit pe o parte sa se scurga lichidul, si varful copiat in con dupa un aerisitor clasic. Acum ma duc sa o montez sa vad daca tine.
ydaniel
te zgarcesti la frane?poate te vedem la deva tv!
autom
QUOTE(argon @ 5 Jun 2007, 09:10)
coolspeak.gif  asa am facut, cu filetul surubului pilit pe o parte sa se scurga lichidul, si varful copiat in con dupa un aerisitor clasic.  Acum ma duc sa o montez sa vad daca tine.
*




Pune surub normal si in fundul gaurii filetete pune o bila de rulment.

Cu stima
Minel
Sunt de acord cu autom pune surub dar parerea mea cu pas mic si cu o bila in de rulment in capat si nu o sa ai probleme.TRatal meu merge asa la etrierul fata dreapta de cativa ani si este ok,nici nu a avut vreo problema vreodata.Important ca atunci cand se da gaura si se fileteaza cu tarodul sa faca o conicitate mai mica ca diametrul bilei rulmentului . wink.gif bafta!!!
argon
gata, nu am pus bila (dar e o idee foarte buna pe viitor) rolleyes.gif varful surubului l-am facut conic la strung, copiat dupa aerisitor. Am pistonase in etriere noi, garnituri etriere noi, lichid nou, si acum am frane sanatoase.

Tin sa mentionez ca aerisirea prin cadere e o porcarie, am pierdut 2 ore si nu am rezolvat nimic. Metoda buna e prin apasare, unu' apasa si altu aeriseste, si apoi se scoate pompa din avarie.
Minel
Eu prima data desfac sonda si apoi aerisesc"la pedala" (pompa cu 4 tevi cu ICP)incepand de la roata stanga spate,dreapta spate,dreapta fata,stanga fata apoi aerisesc conducta de by-pass de la pompa ,si pt orice eventualitate dau vreo 4 pedale puternice (in caz ca intra pompa in avarie,sunt precaut) si apoi montez sonda ICP si aerisirea este facuta OK ,parerea mea ca esti simplu si "traditional" sa zic asa . biggrin.gif
diaconuliviu
Ha? In doua ore aveam si conducta montata si aerisire facuta(deci mulata pe sasiu, montata, aerisita), si asta pe ambele conducte lungi spate + cele doua scurte. Daca la tine nu curge lichid cu pompa in repaus, verifica daca nu cumva reglajul de 9 mm al servo nu e la 10-11 si supapele nu deschid.
Ca aerisirea se poate face mai usor cu sonda scoasa si aplicind pedale, e un lucru, dar prin cadere se verifica si deschiderea supapelor.
argon
a iesit lichid, am stat la toate rotile pana iesea lichid fara nici o bula, dar frana prindea jos, am fost la atelier, si am aerisit clasic, prinde unde trebuie unsure.gif
EUROPE_
QUOTE(argon @ 5 Jun 2007, 14:23)
Tin sa mentionez ca aerisirea prin cadere e o porcarie, am pierdut 2 ore si nu am rezolvat nimic. Metoda buna e prin apasare, unu' apasa si altu aeriseste, si apoi se scoate pompa din avarie.
*


La mine a durat cam 40 minute, si nu am facut decat o singura data aerisirea prin libera cadere si pedala e tare, in cazul meu aceasta metoda a functionat foarte bine, acum am frane bune. Poate are importanta sau poate nu, dar nu am servofrana...
LE. Poate nu ai aerisit pompa cum trebuie?
argon
colegu a zis ca s-a prins aer pe la limitator/repartitor, si ala nu iese prin cadere, trebuie data pedala. Ma rog, nu asta conteaza, important e ca am salvat pompa.

Daca intereseaza pe cineva, la magazin avea de Iasi - 72 Ron si de Satu Mare-110 ron.

Servo de papuc - 110 ron, servo normal - 80 ron.

Pompa de Autonova(cele originale de uzina) nu se mai fac demult.
diaconuliviu
1. S.C. Autonova S.A.
str. Fagului,35
440186 Satu Mare
Romania
Asta scrie pe http://www.autonova.ro/contact.html
Deci, alea de SM zic eu ca-s pompele Autonova.

2. Aerul din limitator se scoate prin aerisirea aia a conductei de by-pass; la tine, intr-adevar, era mai greu cu improvizatia aia sa mai tragi aer din teava.
argon
Posibil sa ai dreptate..nu stiu de ce am retinut ca Timisoara unsure.gif M-a indus in eroare la magazin wacko.gif

Problema e ca mi-a aratat pompa de Satu Mare si altfel se numea firma, nu Autonova.
diaconuliviu
Daca sint deja doua firme de pompe in Satu Mare, deja devine dubioasa problema alegerii. Doar daca Autonova nu s-a rebotezat firma XXXXX de care zici.
autom
Suna la numerele de telefon din link-ul lui Liviu Diaconu
Uncle-Sam
Vezi si tu prin magazine, poate gasesti aerisitor cu diametru mai mare de la alta masina. Ai grija cand dai alt filet, sa nu ramana span in interiorul pompei
argon
Nu merge cu alt aerisitor mai mare, conul cu gaura sunt mai lungi, si prinde prea putin filet.
diaconuliviu
Mergea si unu din ala normal dar pentru asta trebuia majorata acea gaura, pusa o bucsa strapunsa, dublufiletata (ca idee, ca cea de compensare filet bujii) in care montai acel aerisitor M7. Filetul era nou, etansarea se facea pe vechiul con/orificiu. Avantajul era ca puteai aplica metoda suctiei la aerisire bypass. Doar ca aia se poate face si cu pedala, in plus, asa rar se aeriseste acel traseu...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.