Ionutzz
5 Jun 2007, 13:38
Dupa problemele care le am cu actualul carburator m-am gandit sa-l schimb, si as vrea sa pun un carburator de 1,6 pentruca si motorul este de 1,6 si actual am carburator de 1,4. Acuma intrebarea este cu cat va consuma in plus cel de 1,6 fata de cel de 1,4 si daca voi obtine mai multa performanta. Se merita ?
Problema cu actualul carburator apare la relantiu, cand o las sta turatia cam pe la 1500 apoi scade pana la 500 si cateodata da sa moara motorul, dar dupa ce o accilerez merge bine fara probleme, doar uneori mai apare cate o trepidatie ca si cum ar fi jiglorul infundat. Asta mi-au spus cei de la service unde am fost, ca mi-au reglat-o, dar numai la carburator nu au avut ce face.A inceput sa mearga asa de instabil dupa ce mi-au schimbat pompa de benzina si au pus si un filtru pe furtunul care vine benzina in pompa, ca inainte statea la relatiu cam la 1000 si facea doar mici trepidati. Oare sa aibe si pompa vreo vina?
mihai0070
5 Jun 2007, 13:43
Daca esti din bucuresti eu zic sa te duci sa faci un carbo test in pantelimon ... apropo tu ai pus flansa de adaptare pe galeria de 1600?
Ionutzz
5 Jun 2007, 14:06
Sunt din Suceava, si despre flansa de adaptare nu stiu ca nu ma pricep asa bine, daca este nevoie o sa fac niste poze. Asa mi-a zis cineva ca ar fi carburator de 1,4 si motorul este de 1557. Dupa ce as putea sa-mi dau seama de cat este carburatorul ?
PH-06-BOA
5 Jun 2007, 14:47
Pompa n-are nicio vina.Carburatorul,indiferent care,se poate adapta de minune ,oricarui motor.Daca stai p-aproape de Ploiesti,vino la mine.NU schimba carburatorul.La mers in sarcina benzina debitata de canera de nivel,(care este in exces in cazul tau)se inpaca bine cu mersul motorului.Cand consumul este minim(clapeta inchisa,mers la relanti)cuiul ponto scapand,umple camera de nivel,si in cateva secunde incepe sa scada turatia motorului(fiind inundat)si chiar se opreste.De aici rezulta si o pornire foarte grea in urmatoarele clipe.Pentru a verifica ce-am spus eu , fa asa:apleaca-te deasupra carburatorului sa poti vedea clapeta de accel.,cu motorul pornit,actionezi clapeta pana ridici turatia la 2500-3000 de ture,ramai acolo 20-30 de secunde,observand modul de pulverizare a benzinei, timp in care clapeta trebuie sa devina uscata dupa ce "gascanul" pompei de sprit inceteaza injectarea.Eliberand accel. clapeta va ramane in continuare uccata.Daca se uda si-n scurt timp inunda,vinovat e cuiul p.sau plutitorul.Nivelul din canera se regleaza punand capacul fara suruburi,cu stanga il ti presat cu dreapta dai la pompa pana simti ca nu mai primeste,dai capacul alaturi(atentie sa nu-l lasi pe plutitor)si nivelul trebuie sa fie cel mult la jumatatea planului inclinat,aflat pe latura opusa,jiclorului principal.Uita vrajeala cu tigara,creion,milimetri sau orice altceva.Daca totul este corect din ce-am zis eu ,da-mi alte detalii,si-o rezolvam.
mihai0070
5 Jun 2007, 14:54
Ai grija cand te uiti in carburator sa nu iti iei vre-un rateu ... ca doamne fereste
PH-06-BOA
5 Jun 2007, 15:03
Nu-ti recomand intrarea in service.Daca e nevoie iti explic detaliat modul de functionare al carburatorului de Dacie,care prin ajustari il poti pune pe orice motor,cu rezultate optime.
A mers vreodata pe motorul asta?
Ionutzz
5 Jun 2007, 15:04
O sa incerc asa si o sa vad, dupa cum ai spus si pornirea este grea, nu porneste daca nu apas si accileratia. Cat despre nivelul din camera nu stiu cat o sa-mi dau seama daca este bine, sa inteleg ca daca inunda ar insemna ca nu opreste benzina cuiu pontou ?
PH-06-BOA
5 Jun 2007, 15:16
Imi cer scuze pentru scaparea acestui detaliu (mihai0070)dar am scrisul greoi si am ezitat.Rateuri in fata am primit de multe ori,ele au loc in general atunci cand amestecul e sarac.Am modificat multe carburatoare,scotand 5,3 afara si 7 in oras.
5 Jun 2007, 15:24:
Asa e.Cind asezi capacul ,balamaua plutitorului intra intr-un locas,care mai jos are un plan oblic.Benzina(nivelul)sa fie pana la jumatatea lui.
Ionutzz
6 Jun 2007, 18:21
QUOTE(PH-06-BOA @ 5 Jun 2007, 16:16)
Benzina(nivelul)sa fie pana la jumatatea lui.
si daca nivelul este mai sus sau jos ?
sobolan
6 Jun 2007, 22:16
QUOTE(mihai0070 @ 5 Jun 2007, 14:54)
Ai grija cand te uiti in carburator sa nu iti iei vre-un rateu
mi-am luat eu...5 minute m-am frecat la ochi
on-topic:recomand carburator carfil monocameral sau ceva de pe una straina cu doua camere...solex-ul romanesc e caricatura
si degeaba il reglezi ca tot 20% minim ia....
Ionutzz
7 Jun 2007, 17:50
Am facut asa cum s-a zis mai sus. Am tinut accilerat pana la 3000 cam 20 secunde, iar cand am lasat la relantiu cam in 4,5 secunde incepe sa picure benzina pe clapa de la accileratie, dar nu picura dela acel bot de gasca care este pe o parte, picura fix de la chestia din mijloc. M-am uitat si in camera de benzina, si benzina sta cam cu vreo 3 milimetri in locasul de la balamaua plutitorului, am verificat si cuiul pontou, am inchis de tot si am suflat si putin scapa, deci nu tine prea bine. Sa fie cuiu pontou de vina ?
diaconuliviu
8 Jun 2007, 07:17
Scoti axul plutitorului si clatini plutitorul, daca se aude benzina in el clipocind, e spart. Apoi, daca spui ca acel poantou nu inchide, il schimbi.
$$ilvviu
8 Jun 2007, 08:38
Cel mai probabil e cuiul pontor.
Se uzeaza destul de repede.
Ionutzz
8 Jun 2007, 14:02
Plutitorul l-am scos si nu mi sa parut sa fie benzina in el, ca ma modificat putin tablita care vine peste cui pontou care inchide sa se apese mai tare si sa inchida mai bine. Acuma turatia la relanti este putin mai constanta sta undeva in jur de 700-900. Dar in mers in panta merge cu intreruperi pana creste putin turatia de la 2000 in sus,si uneori mai face asa se la drum drept, am simtit intreruperile astea mai mult dupa ce am modificat la plutitor.
kindeeru56
29 Nov 2007, 20:08
Salut sunt nou pe aici si am si eu o problema. de ceva timp am montat pe masina (dacia 1310) un carburator ZENITH 32IF2 mar interesa daca are cineva mai multe detali despre acest carb:prrformanta ..... consum ........eventuale reglaje in afara de cele de relanti si cel de inbogatirea amestecului la relanti ,as fi interesat si de un kit de reparatie in principiu cam tot ce se pate sti despre acest carb. Multumesc
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.