Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: mi s-au dereglat distantele la bujii
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
tzepesch
bai fratilor, cum se poate,

mi s-au inclinat contactele la bujii... sunt relativ noi, n-au nici 2000km...

le-am desfacut ca mergea masina "oval"... culmea... lamelele acela de la bujii erau inclinate fata de punctul central si distanta era de 0,9 , nicidecum 0.6 cat ar fi trebuit.

Sunt Sinterom.

Odata cu bijiile am schimbat si contactele platinate, capac delcou, pipa aceea care se invarte. Dist intre contactele platinate e de 0.4 , iar avansul vaccumatic e de asa maniera reglat incat daca suflu/aspir pe furtunasul in cauza se misca contactul platinat f putin. E corect, sau tre sa fie mai mare cursa? Sau fix?

Le-am rereglat bujiile dar tot merge din 2-14.... am curatat si jiglorul carburatorului, am mai marit relantiul.... nimic

WTF???

multumesc
aalinte
in primul rand distanta optima la bujii este de 0,8!! distanta la platina este intre 0,2 si 0,4 totusi cam mare 0,4. avansul se regleaza nu dupa auz nu la ochi ci cu stroboscopul.daca nu ai stoboscop iei un bec de pozitie ii pui 2 fire si faci in felul urmator:
-dai motorul la zero (pistonul 1 in compresie) (se numara de la volanta ,dinspre bord) asta se face scotand masina pe liber si invarti de paletii de la radiator astefel incat sa se invarta si motorul.la volanta este un locas in care se vede aceasta invartindu-se invarti pana coincide crestatura de pe volanta cu semnul de pe carcasa acesteia.
-vezi ca motorul vine de doua ori la semn ,asta nu inseamna ca pistonul 1 este sus(poate sa fie si 4) asa ca dai capacul de delcou jos di lasi pipa.cand a ajuns motorul la semn te uiti ca pipa sa fie indreptata catre avansul vacumatic de pe delcou.
-pui platina la distanta de 0,2-0,4 vezi sa calce perpendicular daca nu calca asa o mai indoi cat sa fie bine.
-faci distanta la bujii de 0,8
-seglezi avansul cu becul astfel: iei becul confectionat mai sus, pui contanctul , pui un fir al becului pe surubul unde vine firul de la condensator si de la ruptor si celala;t fir pe delcou.invarti delcoul spre stanga , iar apoi spre dreapta pana se aprinde becul. aceea este pozitia ideala a avansului.
dupa asta pornesti masina care te asigur ca va merge frumos, o incalzesti la 85 de grade sau aproape si reglezi relantiul si aerul.
Mult succes si daca vei respecta intructiunile mele va merge ok masina.daca nu te descurci da un PM
tabek
Eu cred ca (si nu numai eu smile.gif ), distanta optima la platina este 0,4mm, 0,2 e prea putin.
Verifica platinile sa nu fie impuscate, desi dupa 2000km n-ar trebui. Schimba si bujiile cu altele, chiar si folosite numai sa stii ca sunt bune.
Alta cauza ar putea fi carburatorul infundat.
omegabear
0.2 pentru aprindere tranzistorizata, dar cam incinge bobina. 0.3 - 0.4 normal.

Eu as schimba bujiile, ca par prea calde. Am luat chiar azi Bosch w7bc de la praktiker cu 23 de lei, nu mi se par scumpe mai ales ca par facute in Germania. Multi recomanda w8bc adica mai calde...

chestia cu suflat/tras in/din furtunas se face pentru verificarea integritatii membranei avansului vacumatic dar mai trebuie astupat cu un deget micul orificiu de sub "clopotelul" acela. Cursa se regleaza in functie de cum trage la accelerare brusca si frana de motor, in principiu se pune cam pe mijloc. Daca arcul este mai moale masina este mai naravasa si daca este mai comprimat se simte mai putin frana de motor si accelerarea brusca. Pe GPL e de-a dreptul soft.
argon
QUOTE(tzepesch @ 5 Jun 2007, 22:24)
bai fratilor, cum se poate,

mi s-au inclinat contactele la bujii... sunt relativ noi, n-au nici 2000km...

*



ghici ghicitoare ce-i?!

ti-ai dat singur raspunsul la problema:

QUOTE(tzepesch @ 5 Jun 2007, 22:24)
Sunt Sinterom.
*



LA unele e asa prost materialul incat se modifica distanta dintre electrozi de la caldura. Bucura-te ca nu ti-a picat vre'un electrod de masa in cilindrii rolleyes.gif
mihai0070
Sinterom asa de varza sunt ... ca toata lumea le lauda blink.gif
v_razvan_c
Si eu am"Sinterom",sunt chiar varza,dupa 8.000 km am observat ca a inceput sa se sparga materialul acela care sta in jurul electrodului.Sper sa nu fie vreo problema daca au intrat acele mici particule in cilindrii. smile.gif
diaconuliviu
Cum ti-o fi norocul. Acele "particule" sint foarte dure, zgirie usor camasa si/sau pistonul. Daca ai ghinion, se pot incastra in inerenta calamina existenta pe supape, tinind una deschisa partial.

De spart, s-or sparge si de proaste dar nu cumva ai [si] detonatii?
v_razvan_c
Nu cred ca am detonatii,greseala mea a fost ca nu m-am uitat imediat ce le-am scos,am observat abia dupa ce le-am curatat...cu peria de sarma,am auzit ca nu-i bine,dar asta e.Si...ramane sa sper ca nu se va intampla nimic. icon_mrgreen.gif
aalinte
masina mea de cand se stie a papat numai bujii sinterom si nu am avut probleme cu ele.le schimb cand aproape nu mai au electrod deloc. am acum pe ea unele relativ noi nu au decat 12000 si de cand le am nu am avut probleme. tot de 12000 am si GPL ,am montat si aprindere tranzistorata AT01 fise , platini si capac de delcou noi. tot atunci am reglat si carburatia. de 12000 de km nu am ridicat capota decat sa verific uleiul si sa ii fac schimbul, in rest masina merge ok. gaz sa aiba in butelie ca are un dor de duca...
cristidb
Sinterom chiar sunt cele mai proaste bujii. Sunt facute din material prost. Si la mine, dupa forja am constatat electrozi deformati sau izolator crapat. Mai au si prosul obicei sa se defecteze prematur, in sensul ca ori nu merge cate una la rece sau la cald, sau pierde scantei. Toate astea in conditiile in care motorul era in stare perfecta.
Eu am fost multumit de Bosch si Brisk.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.