Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Cupla Volan Si Directia
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
viulian
Salut.

Uite zilele trecute am schimbat caseta de directie.. si o bieleta + cupla volan, caci caseta veche mergea mult mai greu si aveam joc destul de mare la volan.

E. Faza e ca masina (berlina, carburatie) a inceput sa traga foarte mult in partea dreapta.

M-am gandit ca o fi de la bielete care nu mai erau bine facute acum, si cu toate ca saracu mecanic mi le-a facut cat de cat la ata, am zis.. hai sa merg sa-mi fac directia la un service.

Boon. Ajung eu la service, fac directia, ma pun baietii sa fac o tura, surpriza! Tragea la fel ! (directie facuta pe computer, fain, cum fac cei de la Latin EFE).
Oook.. zic ei ca acum rotile sunt sigur indreptate, probabil o fi de la cauciucuri. Permutam cauciucurile, fac o tura, tragea chiar ceva mai rau dreapta. Deja ma deprimam..
Si omu de acolo imi explica ca e vorba de cupla volan. Ma uit chioras blink.gif la el, neintelegand cum o cupla volan poate sa imi faca mie directia sa mearga in halul ala de rau. Si se apuca omu sa-mi rasuceasca cupla. Si!! supriza! Acum trage exact la fel de tare dar in STANGA ohmy.gif.

Cum vine asta mai baieti, ca eu nu pricep ? E clar ca e de la cupla (bucsa aceea cu gauri cu axe la 90 grade, unde daca ai joc te ia nenea politaiu la ture), caci rotind-o, s-a schimbat sensul in care trage masina (si trage rau, nu gluma)
Si m-a mai speriat.. cica pana nimeresc una buna (cu axele la 90 cum trebuie, si nu deviate, o sa tot schimb vreo 4-5...).

Chiar in halu asta am ajuns naibi..... sunt profund dezamagit de piesele Dacia 251.gif . O amarata de bucsa de 150.000 altereaza profund confortul la volan.
SGN_1310
Te referi la cuplajul ala dintre axele alea.
Nenea are dreptate, trebuie sa fie de acolo reglat jocul astfel incat sa nu traga nici stanga shi nici drepta. Eu am patit asha ceva cu berlineza mea shi un nene m'a pus sa merg cu el shi sa tot oprim sa strangem shi sa slabim/stragem la alea 2 suruburi de mi s'a acrit mie. In final s'a rezolvat prin metoda asta.
Ov
si io faceam la fel la aia veche. Ideea e ca daca trage dreapta, slabesti bucsa, rogi pe cineva sa tine fortat la maxim de volan in dreapta, strangi suruburile si mai faci o proba.

btw, cat te-a costat reglatul directiei?
to_the_limit
iti spun eu ,la dacia 99,ma costat 450 mii tot pe calc facuta..dar sunt din bc daca conteaza...
viulian
Ov thanks, am sa incerc maine operatia.

Pe mine, in Mangalia aici unde am facut, m-a costat 300.000 "La Colonelu'".
Ov
am facut-o si eu azi de dim, la dacoserv (m-au impresionat cum se poarta), 600.000 tramvai
silviumc
Mie nu-mi tragea in nici o directie, dar am zis sa fac geometria, ca ma mancau banii in buzunar.

Omul de acolo mi-a zis ca am joc la bieleta de directie si ca trebuie schimbata. Am zis bine, pentru ca mi-a mai spus si alt mecanic acelasi lucru. Deci am schimbat bieleta si "pipa" cu unele noi (Topoloveni), dupa care mi-a facut si geometria.

Acum trage stanga cand franez. Inainte statea drept pe directie. Am dat 1.2 mil cu totul si ma cam oftic.

In mers e bine, fara frana, sta drept.

Cauciucurile sunt aproape noi, umflate egal. Placutele de frana au vreo 5-6000 km.

Si alta chestie: mi-a spus ca roata din stanga nu e perfect perpendiculara pe sol, ci partea de jos e inclinata spre inauntru (4 mm diferenta). Cica nu e prea grav si se poate face cu nu stiu ce pene etc. Asa e?
Ov
roata inclinata fata de sol inseamna ca ai unghiul de cadere bulit (ori a fost lovita masina pe partea aia, ori asa e ea). Si eu am pe stanga unghiul de cadere destul de prost (se cam vede si cu ochiul liber).

Dezavantaje: abordez (cica) mai greu virajele pe stanga. Uzura pe exterior a cauciucului.

Remediu: La mine e trasa partea de jos spre interior, deci ori pun o bascula inferioara cu corectie (cu +) ori dau mai inspre exterior gaurile de la pivotul inferior (nu-mi place cum suna), ori o las asa (cel mai probabil 04.gif)
B31AYZ
Salut ,

As vrea sa schimb bieleta de directie pe partea stanga .Intrebarea este daca trebuie sa fac geometria la roti sau nu .In carte spune ca trebuie sa am grija cand strang definitiv piulita care vine la cremaliera ca bieleta sa fie paralela cu o anumita axa (acum nu-mi vine in minte) .Am D1300 .Ce chei trebuie sa am si daca mai e ceva mai special .Cum senumeste bucsa care vine prinsa cu bieleta ?
Vineri vreau sa fac schimbarea si am un drum de facut de 300 km.Cum imi dau seama daca e cazul sa schim bieleta de directie .Ce jocuri sunt acceptate .

Multumesc .
whitesorcerer12
cuplajul de la volan se regleaza ca sa nu traga masina, adik mai exact se strang piulitele provizoriu, se mereg cu ea pe drum drept, se opreste libera, se strang definitiv, dar nu tare ca incepe sa traga, si apoi iar proba de drum,,,, atentie sa nu traga cand accelerezi!

daca trage cand franezi, rotile nu franeaza egal!
aeriasire corecta eventual curatzat pistonase/permutat placutze!
bafta!
silviumc
QUOTE(whitesorcerer12 @ 4 Nov 2004, 00:43)
daca trage cand franezi, rotile nu franeaza egal!
aeriasire corecta eventual curatzat pistonase/permutat placutze!
bafta!
Am facut test la stand de frane. Pe fata sunt perfect egale, si totusi trage spre stanga la franare. Ma mai duc odata la cel care mi-a facut geometria.
whitesorcerer12
nu se poate!
e la mintea cocosului ca este de la frane sau de la aderentza inegala!
rotil;e sunt umflate la fel?
cauciucurile au acelasi profil??
dragos.a
Acea cupla de la volan nu are nici o legatura cu unghiul de directie al masinii ca trage dreapta sau stanga,dezavantajul este ca,cand se uzeaza bucsa noi tinem volanul drept dar rotile se duc intr-o parte sau alta in functie de inclinarea drumului sau tocirea rotilor neuniforma,avantajati sunt cei cu dacii berline din 2000 incoace pt ca coplele de la volan sunt exact ca crucile cardanice tot din fier si alea chiar nu au moarte.
viulian
QUOTE(dragos.a @ 18 Nov 2004, 14:46)
Acea cupla de la volan nu are nici o legatura cu unghiul de directie al masinii ca trage dreapta sau stanga,dezavantajul este ca,cand se uzeaza bucsa noi tinem volanul drept dar rotile se duc intr-o parte sau alta in functie de inclinarea drumului sau tocirea rotilor neuniforma


Am specificat clar - bucsa ERA noua! Si chiar si noua, cand a rotit-o masina tragea fix la fel tare dar in directie OPUSA (deci uzura cauciucurilor si uzura bucsii ies din discutie).

Trebuie sa fie ceva cu abaderea de la perpendicularitate a axeleor bucsei (deci un defect de fabricatie).
whitesorcerer12
dragos , NU AI DREPTATE!
SCUZE, dar ai zis o prostie, si pun pariu ca nu vorbesti din experienta!

te sfatuiesc sa incerci cu o cupla noua, si o sa vezi ca daca strangi aiurea suruburile masina o sa traga intr-o parte sau alta!
de asemenea, daca ar fi sa fuga din cauza uzurii cauciucurilor sau a inclinarii drumului, atunci miscarea se transmite cu tot cu bucsa cea noua si masina TRAGE!

NU E LOGIC??

deci, desi pare paradoxal, si cupla tansmite miscarea catre caseta, aceasta(cupla) poate duce la deviatii si trebuie reglata!!
nici prea prea, nici foarte foarte!
punct!
dragos.a
Am avut cateva masini la reparat care au venit cu aceste probleme dar am uitat sa spun ca la una din ele a trebuit sa ma duc la magazin sa schimb una noua cu alta pt ca practic nu era in standardele tehnice...practic nu se potriveau gaurile suruburilor la montaj,la stransul suroabelor nu am avut niciodata probleme intradevar trebuie sa stii cat sa strangi,dar ceea ce vreau sa spun e ca si piesa propriu-zisa poate sa vina din fabricatie cu anumite abateri de cote sau calibrare si intradevar poate influenta ansamblul directiei.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.