Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: AC pe Nova
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Dacia Nova
siirm
Salutare.
A pus cineva pe nova GT aer conditionat (de pe snv, slz sau alte marci)?
Daca da vreau si eu detalii de montaj, costuri, service etc.

Multumesc si astept cu interes smile.gif
mihai0070
Bre un aer conditionat montat pe o nova costa cam 1500 euro ...
modificarea implica :
Compresor ... angrenaj curea pentru antrenarea compresorului ...
tubulatura ... modificare bord ...
si multe altele ...
teoretic se poate pune dar nu renteaza ... o nova costa cam 2000 euro ...una buna ... ce faci dai inca 1500 euro pe AC ... pai deja te ridici la 3500 si mai pui 500 si la 4000 euro gasesti o DSN buna de tot cu AC pe ea ... si nu te mai agiti cu tambalau de montare si alte prostii ...
Diac
pai GT inseamna carburatie, AC de DSN implica injectie, deci munca si costuri cat nu face.
mihai0070
Ac nu are nici o treaba cu injectia ... cool.gif
siirm
Din cunostintele mele putine AC inseamna ca trebuie sa mai antreneze cureaua inca o fulie de la compresorul de AC (in afara de fulia de la alternator), in niciun caz nu are legatura cu injectia.

AC = un compresor + radiator + agent agent frigorific + sistemul electronic si electromecanic de control

M-ar interesa daca instalatia care este pe DSN a cumparat-o cineva separat si a montat-o pe Nova. Totodata as vrea sa stiu cat costa toata afacerea.

einstein1984
Cand porneste compresorul de AC rezistenta la arborele cotit creste si turatia scade. Daca nu se compenseaza asta (fie electronic de catre injectie, fie mecanic prin deschiderea clapetei de acceleratie a carburatorului), turatia de ralanti o sa fie prea mare cand AC nu e cuplat (si consumul la fel).
Compensarea asta e mai usor de facut la motor cu injectie care regelaza automat ralantiul si are un switch care-l anunta ca a pornit compresorul.
mihai0070
Cuplarea si scaderea turatie nu ar fi o problema prea mare ... setezi relanti pe 1200 rpm ... si pui fulie dubla la alternator ... si in felul asta nu mai soliciti asa de mult arborele ... chiar crezi ca o sa consume mult mai mult daca stai cu turatia de relanti la 1200 sau la 1300 ... si atunci cand aerul este pornit sa scada sa zicem la 1000 ....
minny
Mai e prea multa inginerie ... scuze ... daca era pana in 20 de milioane se merita ... asa in afara de cativa care si-au pus AC pe logane (si costa parca 35 de milioane) nu am prea auzit pe nimeni. Asa cum spuneau si ceilalti colegi nu se merita. Multi nu fac asta pe SRN/SLZ/LGN unde ar fi mai usor ca ai tot ce iti trebuie, dar mai pe Nova unde neam de nemul ei nu a vazut asa ceva ... si dai si improvizeaza ...
siirm
ok, multumesc mult pentru pareri.

Concluzia este ca trebuie sa-mi iau masina cu AC.

TKS!
volint
Dau si eu cu bata-n balta : pana acum n-am citit pe nicaieri daca cineva a montat AC pe vreo dacie (berlina, break, nova). Calcule poate face oricine daca se uita pe net dupa preturi. Eu unul nu ma uit pe net dupa preturi pt auto, mai degraba dau un tel si intreb . Problema cu pretul (cred ca e singura) este ca e cam mare. Cel mai fezabil (si probabil) ar fi ca acel AC sa fie transplantat de la o "avariata" sau achizitionarea componentelor de la "dezmembrari". Daca e cineva dispus sa incerce, ma bag si eu pe post de "infomator" fiinca am drumuri dese pe langa multe "dezmembrari". Stau prost cu info despre componente, insa daca-mi zice careva ce sa caut intreb pretul si va zic...


Spor!!..
aalinte
degeaba faci transplantul. trebuie mult modificat . unde mai ai loc si de compresor? plus de asta ca trebuie sa lucrezi la aere conditionate sau la frigidere pentru ca iti trebuie freon in instalatie. turatia motorului scade cand porneste aerul si daca nu ai ciomputer nu stie saraca carburatie sa creasca turatia ca sa suplineasca forta de opunere a compresorului.trebuie sa modifici bordul, una peste alta deschideti geamurile si asta e daca nu aveti bani de una cu AC. sad.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.