Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: fierbe motoru
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
crys25
blush.gif imi fierbe motoru ;am crezut ca e garnitura nop,sa fie instalatia ,cum se curata de piatra blocu -radiatoru..?cum verifici daca pompa de apa functioneaza in parametrii normali,nu stiu ce sa-i fac help
bygy007
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=900264 curatare radiator de piatra
costinasd.
Pune un radiator nou. Eu de cand l-am schimbat nu am probleme (nu uita de termostat!!)
ionut16031987
Vezi sa nu ai pamant in motor, asta mi s-a intamplat mie la o masina care se incingea la drum intins. Pamantul se depunde in timp pe galerii.
$$ilvviu
Inainte de a te apuca de demontat verifica termostatul, eventual vezi cum se comporta fara el.
Cand fierbe motorul radiatorul e fierbinte?
argon
QUOTE(ionut16031987 @ 10 Jun 2007, 20:12)
Vezi sa nu ai pamant in motor, asta mi s-a intamplat mie la o masina care se incingea la drum intins. Pamantul se depunde in timp pe galerii.
*




blink.gif poate ma luminezi si pe mine, ca nu am mai auzit asa ceva pana azi.
kalyyyyyy
inainte de a te apuca de curatare/schimbare radiator fa o inspectie:
-scoate termostatul/pune altul nou
-verifica furtunele,daca sunt invechite,schimbale chiar daca nu par a fi strapunse.Explicatia este ca pot avea mici fisuri si instalatia se umple cu aer,fapt care poate rezulta si in umplerea vasului(borcanul)de expansiune pana la refuz.
-verifica si supapa de la vasul de expansiune
-verifica si aprinderea/avansul,de la astea reglate prost se poate incinge destul de tare motorul,deasemenea si de la traseul de evacuare infundat cica
-debea dupa ,incearca o inlaturare a depunerilor din radiator/motor
-ca o ultima precizare ,vezi sa ai lichid de racire si nu doar apa,cu atat mai rau doar apa de robinet


succes,si eu am trecut prin asta de curind,la mine am avut noroc si era doar termostatul.
CaliN_08
Salut.Si mie mi-a fiert motorul,si cred ca a intrat si apa in ulei:(.As avea ceva intrebari.Trebuie stransa chiuloasa la forta de 5.5 la rece.Eu am auzit ca se tot strange in timp.E adevarat?
E greu sa strangi cu cheie dinamometrica?cu iti dai seama ca ii 5,5?Pe urma trebuie reglati culbutori.Trebuie neaparat cheie speciala?Cum se regleaza?
Multumesc anticipat!
ionut16031987
E greu sa crezi daca nu te-ai confruntat cu asa ceva ARGON. Eu la un mecanic am scos PAMANT din galeriile prin care circula apa in motor. Simplu, se depunde de la apa sau de la solutia de antigel in timp, asta la un motor nedesfacut de 12 ani.
CaliN_08
Nu stiu ..trebuie schimbat si uleiul..dar uleiul era pe 0 aproape,si apa ajungea repede la 100(scos termostatul)ii drept ca s-ar putea sa fie infundat si radiatorul
mihai0070
Cheia dinamometrica are o scala gradata ... unde vezi cuplul de strangere ...in (daN.m) intradevar la rece se strange la 5.5 - 6.5 la cald la 6.5 dar la 50 de min de la oprirea motorului ... se mai strange in timp ... atunci cand faci motorul schimbi setul ... dupa primi 500 km se restrange chiuloasa ... supa care asa ramane ... pana la urmatoarea desfacere ... (caz particular ... la berlina a fost nevoie sa strang chiuloasa dupa 50.000 km ... la un control de rutina la tacheti un surub starea mai slab ... si la strangere s-a constatat ca 3 erau slabite ...) lucru care duce la o incalzire neuniforma a chiuloasei ...
CaliN_08
Cand a fiert motorul compresia era pe 0 ,acuma am repornit dacia ii pe 4 cand o accelerez si tot cam pe acolo cand las libera pedala.Ma gandeam sa nu fie stricati si segmenti
diaconuliviu
blink.gif
Ha? cum masori compresia la accelerare?
Poate vorbesti de presiunea uleiului?
Minel
Tocmai ieri am fost nevoit sa conduc vreo 300 km si vreo 40 prin oras,mentionez ca apa nu a urcat mai mult de 80 de grade in oras si vreo 70-80 in afara (am elicea de la radiator care se invarte in functie de turatie ).sonda este buna ca a fost testata cand am montat invers termostatul ,intrebaea mea este daca este in ordine aceasta temperatura de functionare a motorului ??? huh.gif
Alex G.
PAMANT e impropriu spus. Eu stiu despre ce vorbesti fiindca acelasi lucru am scos si eu din instalatia masinii mele cu mentiunea ca la mine se prezenta ca un dop pe traiectul de retur al pompei de apa.

Eu am denumit substanta respectiva: sicleala dar probabil ca merge si pamant.

Lucrurile povestite mai sus au avut loc in contextul in care masina a stat in garaj in stare de conservare (cu lichid de racire pe instalatie) timp de 6-7 ani.

Numai bine,
Alex
CaliN_08
QUOTE(diaconuliviu @ 13 Jun 2007, 10:44)
blink.gif
Ha? cum masori compresia la accelerare?
Poate vorbesti de presiunea uleiului?
*


Imi cer scuze..m-am grabit ..era vb de presiunea uleiului.
gdm
Dupa ce ai primit sfaturi ca sa schimbi radiatorul, termostatul, pompa de apa, vin si eu cu un sfat: schimba masina dar cu ceva ce nu este facut la Pitesti. biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.