Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Electrovalva Gaz
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
mike1
Salut. De citeva zile cred ca electrovalva de gaz imi face probleme (nu deschide). Daca las masina citeva ore, pentru a o debloca si porni masina fortez electrovalva cu 16-18Vcc.
Cuplata la baterie la 12-13V nu cupleaza. Trebuie fortata un pic sad.gif
Dupa care cupleaza fara probleme (se aude clar "tacanitul" si pot porni normal. Altfel nicio sansa (nici direct nici comutat de pe benzina).
Am desfacut-o, am curatat-o, nimic deosebit.
Cred ca din cauza caldurii, presiunea gazului e mai mare ca de obicei, nu reuseste sa deschida valva (probabil este si odiferenta de presiune intre gazul din electrovalva si vaporizator si forta generata de bobina nu e suficienta pentru a deschide valva). Bobina pare in regula (am masurat-o la rece 13-14 ohmi, am comparat-o si cu altele, deci nu e "dusa"). Ma gindesc ca nu are suficienta forta in prima faza, iar dupa deblocare bobina trebuie doar sa invinga forta arculetului din interior. Nu e din comutator pentru ca nici pe direct (direct la baterie nu cupleaza). Trebuie fortata pentru a deschide. Dupa care totul merge normal.
Electrovalva stricata? Caldura mare? Gresesc pe undeva?
A mai patiti cineva?
wacko.gif

mike
$$ilvviu
Sa nu aiba mizerie pe ax.
Demonteaz-o si joaca-te putin cu ea.
ilikecheese
Eu patesc din astea dar eu o deblochez cu curent de la baterie. Si o curat si nu mai face probleme o perioda.
Vezi mecanismul de deschidere al valvei, ca daca zici ca de la comutator nu e si iti trebuie curent muuult mai mare sa deblochezi valva, eu cred ca e de la bobina aia. 13-14 ohmi sau kilo ohmi?
paulca
Ar putea fi si o magnetizare remanenta. Incearca sa schimbi firele intre ele. Succes
bygy007
QUOTE(paulca @ 12 Jun 2007, 13:13)
Ar putea fi si o magnetizare remanenta. Incearca sa schimbi firele intre ele. Succes
*


vezi ca unele supape au dioda incorporata si daca schimbi sensul se poate distruge demagnetizarea se face cu ajutorul unui curent alternativ care produce cimp magnetic alternativ


la mine citeodata cind ii vine pandaliile cind este cald motorul nu mai vrea sa porneasca atunci iau o sirma si pun de la + bateriei la + bobinei de pe plamin si o ai repede am zis sa ii pun un fir ca sa nu mai deschid mereu capota
mihai0070
Lucrurile astea nu sunt normale si nu ar trebui sa se intimple ... inclin sa cred tot mai mult ca sunt probleme ori cu comutatorul ori cu instalatia electrica a GPL ... la mine porneste la sfert ori cat de incinsa ar fi ... in cazul meu plamanul este fierbinte ... de poti face gratar pe el ... si asta inca din primele 15 min de functionare ... o fi bine sa fie asa de fierbinte...
mike1
Salut. Multumesc pentru sfaturi.
Stiu ca nu e normal, dar nu am nicio explicatie.
E vorba de electrovalva de pe circuitul de presiune si nu cea de pe vaporizator.
Dupa o perioada de timp de stationare, electrovalva nu mai deschide si pentru a o repune in functiune o supravoltez un pic. Dupa care totul merge normal.
Cred ca asupra electrovalvei actioneza si forta arculetului si presiunea gazului care vine din rezervor (in vaporizator nemaifiind gaz); dupa deschidere (fortata), presiunea dinainte si dupa electrovalva (vaporizator) se echilibreaza si poate lucra normal. Am curatat pistonasul electrovalvei (culiseaza fara probleme).
Am schimbat bobina. Nimic. Am schimbat si bobina de pe vaporizator (de proba ca oricum era buna).
Alimentind electrovalva (cind e blocata, deci dupa o perioada de timp de stationare) la 12V (baterie) nu vrea. Trebuie sa o alimentez la 16-17V initial, dupa care functioneaza si la 12V cum e normal. Bobina nu e in scurt, are 13 ohmi (am verificat-o prin comparatie).
Ma dispera sad.gif
Am sa caut o electrovalva similara, din pacate nu prea gasesc (instalatia e Bigas)

mike
$$ilvviu
Nu trebuie neaparat una originala. Electrovalva sa fie, banuiesc ca toate au aceleasi filete. Dar una noua e cam un milion.
Nu si-a format tija cumva un guler in locul in care astupa gaura? Incearca sa pui putina vaselina, poate ramane intepenita in locas.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.