Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Intrebare legata de functionarea clapetei de soc
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
ionutctn
Ca sa ma fac cat mai bine inteles, am sa va prezint mai pe larg problema: de ceva vreme, nu mai puteam folosi socul in sensul ca trageam socul dar nu imi actiona si clapeta de acceleratie asa cum e normal. Bun asta e de ceva vreme. La vremea aia, m-am uitat la carburator impreuna cu un prieten mai priceput ca mine si am ajuns la concluzia ca axul de la clapeta de acceleratie nu mai era bun: avea filetul acela pe care se strange piulita stricat si cand strangeai piulita mergea in gol pe axul respectiv si am renuntat sa mai umblam acolo. Am cazut de acord asupra faptului ca pentru a remedia problema trebuie inlocuit axul de la clapeta de acceleratie (filet stricat) plus implicit bucsele de teflon dintre axul clapetei si corpul carburatorului.
Asta am si facut duminica trecuta si nefiind foarte tehnic am remontat totul in ordinea inversa montarii bineinteles dupa ce le-am asezat intr-o ordine piesa cu piesa sa stiu cum vine fiecare. Am montat carburatorul pe masina, si cand dau cheie stupoare: direct pe gaz turatie mai mare de ralanti fata de cum era inaintea demontarii carburatorului fara sa umblu la nici un reglaj. Diferenta de turatie sensibil mai mare 150 ture fata de cum era inainte.
Insa acum vine buba: dupa cum bine stie toata lumea, cand se actioneaza clapeta de soc, se intampla doua lucruri: se reduce din debitul de aer si se actioneaza si clapeta de acceleratie. La mine cand trag socul, clapeta de la soc parcurge o distanta X pana in momentul in care parghia aceea incepe si actioneaza clapeta de acceleratie. Cum este normal??? Exact in momentul in care actionezi clapeta de soc sa se actioneze simultan si clapeta de acceleratie sau clapeta de soc trebuie sa parcurga o cursa de X milimetri si pe urma sa actioneze si clapeta de acceleratie???
Fizz
QUOTE(ionutctn @ 12 Jun 2007, 17:35)
clapeta de soc trebuie sa parcurga o cursa de X milimetri si pe urma sa actioneze si clapeta de acceleratie.
*


Varianta valabila!!! biggrin.gif
diaconuliviu
Si de fapt reglarea clapetei de soc se face din acel tirant (prin indoire/intindere) asa incit:
1. cu clapeta inchisa la maxim, prin apasare de sus pe ea sa permita o fanta (sub actiunea acelui arc) de 3,5 - 4 mm.
2. in pozitia "soc inchis", clapeta de acceleratie sa fie deschisa 1,1 mm la 32 IRM si 1,2 - 1,25 mm la 32 IRMA (intre ea si peretele carburator)
ionutctn
@diaconuliviu
Imi cer scuze dar nu sunt asa tehnic. Te rog sa explici mai pe larg daca nu e cu suparare. De fapt problema mea este ca din moment ce am convenit ca trebuie sa parcurga clapeta de soc X milimetri pana sa actioneze clapeta de acceleratie, as vrea sa stiu cum imi dau seama care e momentul exact din care clapeta de soc trebuie sa actioneze clapeta de acceleratie. Cum imi dau seama daca o actioneaza prea tarziu? Adica niste repere ceva. Va multumesc.
diaconuliviu
Pai exact ala e reperul: reglajul corect al socului.
Daca la soc maxim deschiderea clapetei este de 1,2-1,25 mm (adica "asa de putin" e clar ca socul se deplaseaza "x" mm pina ca pirghiile sa atace clapeta de acceleratie.

Deci, scoti carburatorul de pe masina, misti pirgia actionata de cablul de soc pina la maxim. Cu ea in pozitia respectiva intorci carburatorul cu flansa spre tine. Ei, vei vedea ca obturatorul e partial deschis; intre el si corpul carburatorului trebuie sa incapa un spion sau un burghiu de 1,2-1,25 mm. Te uiti la tirantul dintre soc si clapeta, vei vedea ca nu e drept ci usor strimb; daca cota aia e mai mica cu un patent "indrepti" tirantul incit clapeta de acceleratie sa se deschida mai mult, daca cota aia e mai mare, strimbi tirantul sa se scurteze si clapeta sa se deschida mai putin.

Altfel, nu exista o metoda de a spune "am tras de cablu x cm, trebuie sa atace pe obturator". Prin reglajul ala de mai sus se obtine indirect cota aia x de care spuneai.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.