harbulet
13 Jun 2007, 09:58
salut
am o problema cu intreupera la relanti si uneori in sarcina
dupa mai multe reglaje schimbat bobine, platina, bujii etc
am fost la la un sevices pt reglaje, nea mecanicu' a zis ca intrupera se datoreza culbutorilor si ca trebuie polizati - zis si facut
dupa ce a polizat culbutori si reglajul motorului facut de el, a transformat masina in aparat de vibro-masaj, a motivat ca 2 culbutori sunt strambi, nu tije ca ma intrebat
am reglat eu tacheti ca la carte si a revenit intrupera nu ma mai masaza
un lucru mai bun
am de gand sa schimb eu rampa saturanduma de motivati mecanicesti
as vrea de la voi o descriere a operatiei ma gandesc ca-i foarte simpla, dar in acelasi timp am o temere pentu chestiile ascunse
multumesc
mihai0070
13 Jun 2007, 13:27
esti sigur ca nu si-a batut joc de tine si ti-a luat bani ... rampa aia o schimbi doar daca doamne fereste s-a rupt ... in rest ce sa se toceasca ...la ea ?????
harbulet
13 Jun 2007, 14:07
de regula intretinera o foc singur, dar am zis sa ma duc la un profesionist, de demontat culbutori au fost demontati, el a zis ca sunt strambi culbutori, eu unu nu prea imi explic cum sa se strambe un culbutor, cert e ca se aude o bataie in poartea de sus a motorului cand e sta mai mult in parcare
motorul are pe ceas 110k km, nu stiu ce viata a avut inainte de mine ce ulei a avut, ce forja a luat etc
Rampa culbutorilor e relativ ieftina, 60-70RON. De preferat ar fi sa schimbi si tijele impingatoare. "Smecherii" nu sunt la schimbare. Scoti rampa veche, montezi rampa noua, reglezi culbutorii. Singura chestie ar fi sa ungi rampa inainte sa nu fie pe "uscat" pana urca uleiul dupa pornire. Cam atat . Succes
harbulet
14 Jun 2007, 08:43
Nu are garnituri pe unde urca uleiul, sau sigurante pe undeva
in carte nu spune nimic
Nu are nici o garnitura iar sigurante au doar culbutorii sa nu sara de pe axa.
harbulet
15 Jun 2007, 08:50
sigurantele sunt doar cele din capat
difera culbutori de la un motor la altul ex 1310/1400
QUOTE(harbulet @ 15 Jun 2007, 08:50)
sigurantele sunt doar cele din capat
difera culbutori de la un motor la altul ex 1310/1400
Nu exista motor de 1310
mad toz
15 Jun 2007, 13:02
Exista 1300 ,1400 si 1600 .
adica 1289, 1397 si 1557
Si 1195, dac-o mai fi vreunul in viata.
harbulet
18 Jun 2007, 10:29
as fi fost mai multumit daca se raspundea la raspuns
sa refolmulez intrebarea: exista diferenta de culbutori (adica: forma, dimensiune, curbura, filet etc) pt un motor cu o cilindree de 1289 an fabricatir 1987 montat pe o caroserie tip dacia 1310 -MLS in talon si TLX capota de la portbagaj- si alte tipuri de motore montate pe aceeasi caroserie Dacia inainte de 1987 si dupa 1987
va multumesc pt raspunsurile la obiect anticipat
mihai0070
18 Jun 2007, 10:41
intre motorul 810.20 si pana la 106.30 ...montate pe dacia ... nu este nici o diferenta intre ... tijele culbutori si tacheti...motorul 810.20 are o cilindree de 1289cmc si 106.30 de 1557cmc ...
QUOTE(OAP @ 15 Jun 2007, 11:27)
QUOTE(harbulet @ 18 Jun 2007, 11:29)
sa refolmulez intrebarea: exista diferenta de culbutori
S
a reformulez raspunsul: Nu
harbulet
18 Jun 2007, 11:09
multumesc pt raspuns -OAP si mihai0070-
Gheorghedracu
18 Jun 2007, 14:38
Daca schimbi rampa trebuie sa schimbi si culbutorii care mai mult ca sigur sunt uzati pe partea inferioara. Tijele impingatoare pot fi verificate daca sunt strimbe prin rostogolire pe o suprafata plana (un geam de exemplu).
ydaniel
18 Jun 2007, 18:32
eu zic sa cumperi si rampa si tijele impingatoare;) de preferat ar fi fost sa cumperi si tachetii:) dar....
harbulet
19 Jun 2007, 09:03
am sa cumpar rampa completa si tijele le verific si le schimb dor pe cele strambe, la tacheti nu cred ca au uzura
problema de fapt este ca la relanti dupa ce se incalzeste ar cate o intruperea aleator, precedentul proprietar lucra la o remiza CFR si cred ca a folosit ulei de acolo, probleme cu presiune nu am
dupa ce sta nepornita mai mult timp zdrangane culbutori pana ia ulei, plus ca in momentul cand a fost desfacut capacul de la cubutori mecanicul a curatat capacu' si restul cu surubelnita, dupa care a spalat rampa, culbutori etc de polizat a zis ca a polizat si cubutori, eu plecand sa cumpa diverse intre timp, facea reglajul cand am revenit.
ma gandesc ca spaland rampa de meclemul care era acolo a prins joc cubutori pe ax, acuma nu stiu daca are importanta (sau daca se poate)sa schimbe culbutori intre ei!?
si avea dreptate cu ideea de a fi stram un culbutor
pana la urma o sa fac si chestia. Si vreu sa o fac singur fara ajutorul mecanicilor, ultimul neglijand sa mai stranga delcoul, sa reglaze culbutorii la mana fara lera, sa nu stranga bine capacul la culbutori
si m-am saturat de chestiile astea
sobolan
23 Jun 2007, 21:55
culbutorii implicit rampa sunt la fel la toate motoarele incepand cu 1.3 pana la 1.6...
harbulet
29 Jun 2007, 09:18
Multumesc pt raspunsuri,
cum am o dilema am gasit rampa fabricata de connex sau master sport, de fabrica cica nu se mai face la fel si tijele
care rampa o fi mai buna?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.