Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: culbutori
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
harbulet
salut


am o problema cu intreupera la relanti si uneori in sarcina

dupa mai multe reglaje schimbat bobine, platina, bujii etc

am fost la la un sevices pt reglaje, nea mecanicu' a zis ca intrupera se datoreza culbutorilor si ca trebuie polizati - zis si facut

dupa ce a polizat culbutori si reglajul motorului facut de el, a transformat masina in aparat de vibro-masaj, a motivat ca 2 culbutori sunt strambi, nu tije ca ma intrebat

am reglat eu tacheti ca la carte si a revenit intrupera nu ma mai masaza
un lucru mai bun

am de gand sa schimb eu rampa saturanduma de motivati mecanicesti

as vrea de la voi o descriere a operatiei ma gandesc ca-i foarte simpla, dar in acelasi timp am o temere pentu chestiile ascunse

multumesc
mihai0070
esti sigur ca nu si-a batut joc de tine si ti-a luat bani ... rampa aia o schimbi doar daca doamne fereste s-a rupt ... in rest ce sa se toceasca ...la ea ?????
harbulet
de regula intretinera o foc singur, dar am zis sa ma duc la un profesionist, de demontat culbutori au fost demontati, el a zis ca sunt strambi culbutori, eu unu nu prea imi explic cum sa se strambe un culbutor, cert e ca se aude o bataie in poartea de sus a motorului cand e sta mai mult in parcare

motorul are pe ceas 110k km, nu stiu ce viata a avut inainte de mine ce ulei a avut, ce forja a luat etc
OAP
Rampa culbutorilor e relativ ieftina, 60-70RON. De preferat ar fi sa schimbi si tijele impingatoare. "Smecherii" nu sunt la schimbare. Scoti rampa veche, montezi rampa noua, reglezi culbutorii. Singura chestie ar fi sa ungi rampa inainte sa nu fie pe "uscat" pana urca uleiul dupa pornire. Cam atat . Succes
harbulet
Nu are garnituri pe unde urca uleiul, sau sigurante pe undeva

in carte nu spune nimic
OAP
Nu are nici o garnitura iar sigurante au doar culbutorii sa nu sara de pe axa.
harbulet
sigurantele sunt doar cele din capat

difera culbutori de la un motor la altul ex 1310/1400
OAP
nu
argon
QUOTE(harbulet @ 15 Jun 2007, 08:50)
sigurantele sunt doar cele din capat

difera culbutori de la un motor la altul ex 1310/1400
*




Nu exista motor de 1310 tongue.gif
mad toz
Exista 1300 ,1400 si 1600 .
argon
adica 1289, 1397 si 1557 rolleyes.gif
ATM
Si 1195, dac-o mai fi vreunul in viata. alcoholic.gif
harbulet
as fi fost mai multumit daca se raspundea la raspuns

sa refolmulez intrebarea: exista diferenta de culbutori (adica: forma, dimensiune, curbura, filet etc) pt un motor cu o cilindree de 1289 an fabricatir 1987 montat pe o caroserie tip dacia 1310 -MLS in talon si TLX capota de la portbagaj- si alte tipuri de motore montate pe aceeasi caroserie Dacia inainte de 1987 si dupa 1987


va multumesc pt raspunsurile la obiect anticipat

mihai0070
intre motorul 810.20 si pana la 106.30 ...montate pe dacia ... nu este nici o diferenta intre ... tijele culbutori si tacheti...motorul 810.20 are o cilindree de 1289cmc si 106.30 de 1557cmc ...
OAP
QUOTE(OAP @ 15 Jun 2007, 11:27)
nu
*




QUOTE(harbulet @ 18 Jun 2007, 11:29)
sa refolmulez intrebarea: exista diferenta de culbutori

S wink.gif a reformulez raspunsul: Nu
harbulet
multumesc pt raspuns -OAP si mihai0070-
Gheorghedracu
Daca schimbi rampa trebuie sa schimbi si culbutorii care mai mult ca sigur sunt uzati pe partea inferioara. Tijele impingatoare pot fi verificate daca sunt strimbe prin rostogolire pe o suprafata plana (un geam de exemplu).
ydaniel
eu zic sa cumperi si rampa si tijele impingatoare;) de preferat ar fi fost sa cumperi si tachetii:) dar....
harbulet
am sa cumpar rampa completa si tijele le verific si le schimb dor pe cele strambe, la tacheti nu cred ca au uzura


problema de fapt este ca la relanti dupa ce se incalzeste ar cate o intruperea aleator, precedentul proprietar lucra la o remiza CFR si cred ca a folosit ulei de acolo, probleme cu presiune nu am

dupa ce sta nepornita mai mult timp zdrangane culbutori pana ia ulei, plus ca in momentul cand a fost desfacut capacul de la cubutori mecanicul a curatat capacu' si restul cu surubelnita, dupa care a spalat rampa, culbutori etc de polizat a zis ca a polizat si cubutori, eu plecand sa cumpa diverse intre timp, facea reglajul cand am revenit.

ma gandesc ca spaland rampa de meclemul care era acolo a prins joc cubutori pe ax, acuma nu stiu daca are importanta (sau daca se poate)sa schimbe culbutori intre ei!?
si avea dreptate cu ideea de a fi stram un culbutor

pana la urma o sa fac si chestia. Si vreu sa o fac singur fara ajutorul mecanicilor, ultimul neglijand sa mai stranga delcoul, sa reglaze culbutorii la mana fara lera, sa nu stranga bine capacul la culbutori



si m-am saturat de chestiile astea
sobolan
culbutorii implicit rampa sunt la fel la toate motoarele incepand cu 1.3 pana la 1.6...
harbulet
Multumesc pt raspunsuri,

cum am o dilema am gasit rampa fabricata de connex sau master sport, de fabrica cica nu se mai face la fel si tijele


care rampa o fi mai buna?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.