Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: probleme reglaj motor
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
fullhouse
Am si eu o problema cu dacia mea, de parca nu ar fi de ajuns ca e Dacie . Dimineata cand o pornesc porneste foarte usor, la prima cheie, fara soc, tin doar apasata acceleratia putin, sa o tin putin turata. Dc las pedala relantiul e foarte mic, neregulat, dar nu se opreste. Dupa ce se incalzeste e mai rotund, dar tot zgaltaie motorul, tremura. In mers merge bine, doar cand apas pedala brusc da in nas o secunda, dupa aia se accelereaza f bine, si trage motorul, fiind refacut complet de vreo 3 luni. Am schimbat bujii, platina, capac delco, jigloare, plutitor, cui pontou, membrana la pompa de benzina, cea de la carburator, am incercat o groaza de reglaje ptr avans, dar tot asa merge. Cel mai mult ma enerveaza turatia de relanti, ar trebui sa fie mult mai rotunda. Am observat ca axul delcoului, cel pe care se aseaza piciorul platinei, are un joc radial destul de mare. Sa fie de la ala? Poate sa fie de la avansul vacuumatic, tinand cont de faptul ca am schimbat capsula si nu mai stiu pozitia initiala a rotitei dintate, nu mai stiu cat de tensionat era arcul. Cum sa-l reglez? O sa aiba vreun efect o aprindere tranzistoriala?Banuiesc ca toata problema mi se trage de la delco, cam cat ma costa piesele componente?
argon
regleaza ralantiul mai sus, si regleaza avansul vacumatic, in asa fel incat sa se miste platoul mobil cand tragi cu gura, si sa revina cand nu mai tragi...sau la stroboscop la un service.
fullhouse
Am folosit tehnica aia, platoul se comporta bine, se misca. Ce nu stiu eu e in ce pozitie sa pun rotita aia dintata, sau nu are importanta. Am observat ca daca nu acopar gaura aia mica de pe capsula nu pot crea un vid. Daca o acopar platoul se misca, de ce nu simt cum trag aer. Sper ca e normal asa
diaconuliviu
Are importanta; reglajul exact se face cu pompa de vaacuum sau robinet de vacuum si stroboscop cu intirziere reglabila. Pentru o aproximare ti s-a spus sa rotesti acea rotita pina cind tragind FARA a astupa gaurica sa se miste pirghia aia, apoi sa revina. La tine spui ca pirghia nu se deplaseaza cind tragi fara sa astupi; in cazul asta e posibil sa fi reglat arcul prea strins (caz in care se roteste acea rotita incit raza ei in punctul in care se sprijina pe arc sa fie mai mica decit acum. Daca rotita ai pozitionat-o cum a fost, asta ar insemna sa o rotesti spre stinga. Daca asa nu rezolvi, chiar si pe dintele cu raza cea mai mica, pirghia aia cu ochet e prea lunga; demontezi capsula si incerci s-o mai infiletezi pirghia cu ochet; daca nu se mai poate infileta ar trebui scoasa tija, retezat din ea 1-2 mm si reinfiletat.
Daca te pricepi si ai oarece inclinatii tehnice, incearca; daca nu, nu te baga. Mai poti incerca sa infiletezi in locul tijei cu ochet pe cea de la capsula veche, daca o mai ai.

Acel joc radial al axului delco ce inseamna la tine? ca rotesti axul si se misca liber pina actioneaza arcurile? sau ca miscind lateral prezinta joc?

Apoi, ai incercat sa deschizi surubul de amestec (cel orizontal, din talpa carburatorului, nu cel de pe clapeta) cu 1/2 ture?
fullhouse
O sa incerc sa-mi reglez rotita aia dupa cum mi-ai descris. Surubul de amestec este destul de desurubat. Pot sa-l desfac si mai mult ca tot asa merge. Axul de la delco are joc lateral.

13 Jun 2007, 12:13:
Scuze pentru abrevieri, m-am grabit
argon
nu e normal sa aiba axul de la delco joc lateral, cand invarti stanga dreapta (mai exact stanga)e normal sa aiba joc, in limita arculetelor de la avansul centrifugal.
fullhouse
Banuiam si eu asta. Am inca un delco desfacut acasa si am observat ca sunt 2 piese, axul cel lung, care comunica cu pinionul de distributie, si un al doilea, cel cu camele.Axul lung nu are joc in corpul delcoului. Jocul lateral apare doar la cel de-al doilea, dupa ce le asamblez. Se gasesc cele doua piese separat in magazine, sau doar asamblate, impreuna cu contragreutatile si arcurile alea mici?
Gheorghedracu
Problema ta nu e nici de colo nici de colo. Ai un "flat spot" in tranzitia de la relanti la progresie, asta e tot. Trebuie sa verifici daca clapeta de acceleratie deschide orificiile (orificiul) de progresie imediat cind se misca. Daca da, (nu prea cred) curata canalul de alimentare a gaurilor (gaurii) de progresie. S-a mai discutat, cineva cu experienta si rabdare a scris foarte mult si bine despre mai multe metode de a imbunatati progresia, aici:

http://www.daciaclub.ro/Imbunatatiri-accel...-t31589-s0.html

Ceacu a atins cele mai multe detalii despre functionarea carburatorului si aducerea la parametri normali (n-o sa zic originali, ca stim cu totii ca "parametrii originali" la Dacie ar fi o gluma cu atitea subintelesuri ca ne-am pierde ani din viata sa le exploram pe toate). De fapt topicul ala ar fi trebuit trecut la lipicioase, ca prea vin multi cu aceeasi intrebare, e frumos explicat, si mai presus de toate corect, asa cum e normal cind explicatia vine din experienta proprie a demonstratorului. Moderatorii?

Trepidatiile sunt normale la relanti scazut si cu motorul rece. Jocul axului delcoului poate fi rau, dar daca masina merge bine in rest, inseamna ca nu de acolo e problema. Cu un stroboscop poti verifica daca vrei neaparat avansul aprinderii la diferite turatii (mentii o turatie constanta pentru citeva momente sa vezi citeva flashuri) si verifici ca avansul "sta pe loc" la fiecare turatie in loc sa joace "in sus si in jos" ca sa zic asa. La fel cu unghiul dwell. Daca unghiul si avansul sunt stabile la toate turatiile, lasa in pace axul delcoului. Rotita dintata e un reglaj de compensare a avansului pentru cifre octanice diferite ale benzinei, pentru ca sa nu umbli cu stroboscopul la tine sa refaci avansul initial al aprinderii de cite ori faci plinul. Asa cum ti s-a spus deja, acolo nu prea se umbla. Afla cum e normal sa stea si lasa-l asa (masoara distanta dintre axul rotitei si capsula la un delco reglat bine, si regleaza la fel la tine).

Succes
diaconuliviu
Voila, Gheorghe.
http://www.daciaclub.ro/index.php?showforum=27
E la "lipicioase", aveai mare dreptate.
argon
QUOTE(Gheorghedracu @ 13 Jun 2007, 13:19)
(masoara distanta dintre axul rotitei si capsula la un delco reglat bine, si regleaza la fel la tine).

*




Si daca tija nu e infiletata in capsula acelasi numar de spire?
Gheorghedracu
ma gindesc ca distanta conteaza, nu cit de mult intra in filet. Bineinteles, cu conditia sa se tina ca lumea acolo, nu sa flendureasca ca un stremeleag foflenchiuit.
diaconuliviu
Nu, acea distanta de care zici dintre ochet si capsula trebuie sa fie aceeasi la ambele capsule in pozitie de repaus. Daca una e mai lunga in mod sigur va putea fi montata, distanta masurata va fi cea corecta (pirghia de vacuum de la delco Dacia are limitare de cursa) dar in cazul unei tije lungi acea distanta va fi stabilita in detrimentul unei membrane comprimate. Urmarea: cursa utila va fi limitata sau anulata.
fullhouse
Interesante sfaturile date de ceacu in legatura cu imbunatatirea progresiei. Carburatorul nu l-am demontat de pe galerie, se pare ca il voi da jos, sa vad cum se prezinta axul si clapeta. Oricum cred ca-mi iau noi, impreuna cu bucsele alea, sa fiu sigur. Totusi la delco pot inlocui doar axul pe care sunt practicate camele, pentru ca jocul apare la asamblarea dintre cele doua, axul lung care trece prin corpul delcoului nu are joc
diaconuliviu
Poti dar nu-ti recomand; dupa ce ai scos arcurile si ai pus axul nou curba de avans trebuie refacuta; ai cu ce?
Apoi, la magazin se gaseste - din motivul de sus - doar ax complet.
fullhouse
Nu sti cam la ce suma se ridica?
diaconuliviu
Nu, cind treci pe linga un magazin cu piese auto poti intreba. Acuma, depinde de la magazin la magzin.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.