Dimineata ora 9.40, 3 grade Celsius la Cluj-Napoca. Plec cu masina, dupa 2 km, se duce tare acul martor de la apa spre rosu, tot el revine - a dat antigelul pe afara, pe la supapa busonului vasului de expansiune...oare de ce? Nu am completat de ceva vreme nivelul...
La relanti, am scos joja de ulei, si a improscat o ploaie de stropi mici de ulei...
Ce s-o fi intamplat?
Posibil garnitura chiulasa.
nelu, asta e explicatia pt. revarsare antigel? sau stropire cu ulei???
Ce simptome ar mai putea exista? Dupa revarsare am mers perfect vreo 15km , fara probleme...
Tureaza motorul si vezi daca vine aer in vasul de expansiune (atunci scapa compresia in lichidul de racire). S-ar putea ca la tine sa se fi blocat termostatul (acul de la indicatorul de temperatura a trecut pe rosu) iar cand s-a deblocat toata presiunea creata de vapori in circuitul de racire din blocul motor a trecut in radiator si de acolo in vasul de expansiune (dupa care presupun ca indicatorul de temperatura a inceput sa indice scaderea aceteia).
Stropii de ulei sar pt ca scapa compresia in baie.
cum adica scapa compresia, ce inseamna asta?
stropii au sarit odata, si dupa aia nu au mai facut-o, doar cand am scos joja. a doua oara cand am scos-o, tot la relanti, nu au mai sarit...
sigur nu are legatura cu frigul?
asa cum am spus, dupa asta am mers ceva in buna stare cu masina...
oricum mi-ai bagat un cui...sper sa fie o alarma falsa...
Vezi ca am facut o editare a postului dupa ce ce ai scris ultima data.
Aha, merci, m-am linistit, asta trebuie sa fi fost, se blocase acul dar a revenit...
Si compresia in baia de ulei? asta nu am inteles-o...
adica, compresia ar trebui sa se produca strict in camera de ardere. Daca ai un segment prost, scape "compresie" (presiune) pe acolo si ajunge vantu' in baia de ulei, de unde iti ridica tie stropii
adica alt motiv nu ar putea fi? de ex., putin peste nivelul ok de ulei?numai odata a facut asta...
si daca am un segment prost, cu ce ma afecteaza? Poate fi reglat or something?
Detalii pls. thanx.
segment prost se schimba (se schimba toti defapt, faci segmentare, si recomandat e daca ai ajuns in pct-ul asta, sa faci set complet, adica nu doar segmenti ci si camasi/pistoane/cuzineti si tot ce mai trebuie).
segment prost = scapa compresie -> compresie mica pe cilindrul respectiv -> motorul nu trage, merge neregulat, eventual papa ulei (depinde de segment ungere/compresie).
nu intru in detalii, ca nu le stiu
pai motorul trage bine... neregulat la relanti sau ce inseamna asta?
in general la relanti se simte cel mai tare.
ca sa stai linistit, du-te si masoara-ti compresia, vezi ca sunt topicuri despre asta (ce valori), dar oricum iti zice cel care ti-o masoara ce si cum.
Bafta,
Verificarea nivelului în baia de ulei nu se efectuează cu motorul pornit. Este posibil sa-ți arunce ulei pe la jojă. La fel, poate să îți sară picături de ulei și când deschizi bușonul de pe capacul chiulasei și nici asta nu constituie o problemă.
Referitor la creșterea temperaturii lichidului de răcire, cred că ai probleme cu termostatul. Mai întâi efectuează și o aerisire a sistemului de răcire (Ai pornit acum pentru prima oară în acest sezon caloriferul? Uneori se acumulează aer fals pe acest traseu, care ajunge în pompa de apă). Baftă.
la nova parca trece tot timpul apa prin calorifer, reglajul cald/rece facandu-se cu o clapeta, deci pica varianta cu aer in calorifer.
intr-adevar, e normal sa scape o picatura/doua de ulei pe la joja, dar daca sare calumea, atunci vezi mai sus.
driverx
8 Oct 2004, 13:47
@RIon
Vezi sa nu ai infundata iesirea gazelor din capacul chiulasei. Iti face o presiune in motor nu mai stii de tine. Chiar ridica joja cu totul. Roaga-te sa fie ceva de genu
Daca sa bulit un segment, cum a mai zis cineva mai sus, iar se face presiune in motor....not good...at all. Verifica compresia. Macar afli si cat de egale iti sunt valorile....daca is
cromo, m-am mai linistit. Aerisirea am facut-o acum vreo 3 saptamani, cand am completat/inlocuit cu antigel, am facut-o bine. Intr-adevar am ridicat joja in timp ce motorul mergea, si mie mi se pare normal sa sara, mai ales ca la urmatoarea ridicare dupa vreo 20 secunde, nu a mai sarit. dupa simptome, cred ca a fost blocat putin termostatul...oare sa nu am concentratia buna la antigel???
OV, mie mi s-a stricat ceva la clapeta, si mecanicului i-a fost mai usor sa puna un robinet pe furtun decat sa desfaca bordul sa remedieze problema. Dar am deschis robinetul cand am facut aerisirea, deci asta se exclude, ramane varianta cu blocarea temporara a termostatului - pe care l-am inlocuit cu unul nou acum 2 luni...
Danke
driverx, banuiesc ca la o presiune foarte mare suna urat motorul, nu merge bine etc., dar la mine merge ca uns...
Eu am inlocuit un termostat de origine franțuzească numai după câteva zile de funcționare, l-am returnat la magazin și am luat unul românesc (nu pentru că ar fi mai bun neaapărat).
Termostatul poți să îl verifici dacă deschide, in primă fază, și într-o cană cu apă pe aragaz, cu un termometru gradat de boiler (asta dacă îl ai). Să nu îl chinui, însă, prea mult la acest test.
Stiam de incercarea prin fierbere, merci oricum, dar nu il voi scoate de acolo; decat daca va mai face figuri, desi nu cred. Ala original frantuzesc l-am inlocuit si eu cu unul RO. Pana la viitorul drum cu masina, cand o sa vad cum reactioneaza, nu am ce face.
am mai facut cativa km, totul e ok, deocamdata...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.