Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Am gasit bobite negre in carburator, banuiesc ulei
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
tzepesch
Sal...

MAsina a mers perfect pana i s-a oprit subit motorul, si dupa pornire (in mers) nu mai tinea relantiul, am ajuns acasa numai cu socul tras... fara mergea innecat.

Azi am curatat carburatorul, am desfacut capacul cu plutitorul , am verificat cuiul pontou (sau culbutor), am def toate duzele alea cu filet si jiglorul si le-am curatat.

in rezervorul acea mic de benzina, al plutitorului am gasit pe fund 3 bobite negre de ulei care inconjurau o duza.... duap ce am curatat tot si am refacut relantiul merge bine, dar am observat ca scaote fum albastru pana se incalzeste, mai ales cand o forjez. am mai reglat putin aerul la carb. dar in continuare scoate, mai putin ce-i drept....


care este problema, de unde mi-a aparut ulei in carb?

sa fie de la benzina P95 fPb si ulei Ro3 SIN 10W40???
mihai0070
Fum albastru ... inseamna consum de ulei ... motive pot si multe ... semeringuri supape ... segmenti ... set motor ...
tzepesch
care-s cele mai simple de verificat/recunoscut? adica folosind toar o trusa de scule in fata blocului... caci la mecanic inca nu pot sa ma duc
vyper
scuze ca sunt off topic...gaisesem pe undeva da nu am mai gasit acum...poate sa imi explice si mie cum e cu culorile la fum? stiu decat ca albastru e consum de ulei...fum alb si negru ce inseamna?
Alex G.
Fum negru = amestec prea bogat / ardere incompleta
Fum alb = condens de la apa din benzina sau datorita atmosferei umede / reci

PS: Eu am parte de fum negru doar la pornire si inca vreo cateva secunde pana-si intra motorul in ritm - inca n-am descoperit cauzele desi cred ca am multa benzina nearsa la pornire, regim de functionare similar socului tras.

Alexe
tzepesch
Si totusi... cum remediem problemele?
daca e negru ce se face, se regleaza niv de aer de la surub?
daca e alb?
sau in cazul meu albastru, dar numai l pornire am vazut, pana se incalzeste...
acu 10 min cand am venit acaa m-am uitat si cu motorl cald, 78-80Gr. nu scoate nici un fum

14 Jun 2007, 21:29:
Si totusi... cum remediem problemele?
daca e negru ce se face, se regleaza niv de aer de la surub?
daca e alb?
sau in cazul meu albastru, dar numai l pornire am vazut, pana se incalzeste...
acu 10 min cand am venit acaa m-am uitat si cu motorl cald, 78-80Gr. nu scoate nici un fum
ATM
Cum se remediaza problemele astea ar fi roman foileton, daca are cineva rabdare sa scrie.
Pe scurt, din cate stiu eu:
-fumul negru: se regleaza carburatia/aprinderea. Nu doar surubul de emulsie aer/benzina, desi poate fi si ala. Vina poate proveni si din cuiul poantou dereglat, deci benzina prea multa in carburator, jiglere decalibrate, avans aranjat aiurea---arderi incomplete etc etc.
-fumul alb: 1. daca e de combustibil cu apa...se baga combustibil mai bun, eventual ceva solutie care te scapa (cica) de apa. Iarna oricum face condens asa ca nu scapi de fumul ala nici mort. 2.In cazuri extreme plange.gif , fum alb da'mult, si dispare apa din vasul expansor=apa in cilindri....garnitura de chiuloasa ciupita, se schimba, planeitate chiuloasa refacuta etc etc.
-fumul albastru - manaca ulei. Daca face doar la pornire, atunci nu se forjeaza la pornire, ci se lasa un pic sa mearga doar la relanti, pana face presiune in rampa. Daca face si in mers si consuma ulei, e semn ca motorul a obosit...eheeei, segmenti, simmeringuri supape, tot tacamul, costa ceva in mod normal sa-l aduci la viata.
tzepesch
alte belele... am crezut ca am rezolat

merge bine in mers in gol si tuart pe loc...

pla plecare da senzatia de dat in nas,... il apuca unele trepidatii... se impusca platina tot timpul cand face d-astea... o curat mai merge putin, iar.

se acumuleaza un jeg negru uleios in furtunasul ala cu duza de la carburator, care face admisia de gaze... dupa ce-l curat merge bine. apoi iar aduna.

filtrul de benzina l-am schimbat ca era murdar

cu platina curata si avansul bun si duza aia curata merge vreo 4-5 km si da in nas iar.

o turez cu mana tinuta/ridicata/tinuta pe carburator pana-si revina... mai merge ce mai merge si iar da-n nas.

am ajuns cu ea acasa cu furtunasul de evacuare gaze, care vine de pe capacul chiulasei, scos/// ala care intra in T-ul de l carb

m-am gandit sa desfac complat carbul si pompa de benzina sa le curat cum trebuie.

idei?
tzepesch
am rezolvat dilema: APA IN BENZINA

am desacut capacelul pompei de sprit si am scos cam o lingura de apa de acolo. dupa aceea a mers f bine, cu f rare hopuri.

cand am ajuns acasa am dat jos rezervorul si l-am golit de tot.
concluzia: din 5L de benzina 0.5 era apa.

o mai decantez maine, desfac inca o data capacul arb si al pompei de sprit si benzina sa elimin si de acolo tot de am.

de cand am eliminat apa din pompa de sprit nici gaze nu-mi mai scoate.
diaconuliviu
Azi dimineata am patit si eu: mers neregulat, opriri, scos jiclor relanti, supt, simtit miros slab de benzina si nonconsistenta ei, deci apa.
Ramine sa vad cita e in rezervor.
tzepesch
QUOTE(diaconuliviu @ 29 Jun 2007, 10:00)
Azi dimineata am patit si eu: mers neregulat, opriri, scos jiclor relanti, supt, simtit miros slab de benzina si nonconsistenta ei, deci apa.
Ramine sa vad cita e in rezervor.
*




ps, daca nu ti-e greu fa ce-am facut si eu cu rezervorul. scoate-l, "stoarce-l" bine, decanteaza benzina scoasa de cel putin 2 ori, bag-o la loc folosind o palnie cu sita.

curata pompa de benzina, benz din niv. de la plutitor si de la pompa de sprit... lasa putin sa se ventileze. pune filtru de hartie, preferabil champion si apoi decantor d-al paharel.... refa avansul, cutata platinile sa fie impecabile si bujiie l fel...

si va porni imediat chiar si la 40gr motorul, functie si de ulei

si baga Premium95 sau ca sa-i cureti cam toata instalatia si motorul vreo 3L de Carerra100... sa vezi dupa aceea biggrin.gif
diaconuliviu
Tocmai, ca prima oara de cind am luat-o am bagat "fara plumb". Problema a aparut DUPA ce am bagat Premium 95, asa ca ideea cu posibilul "botez" al benzinei se pare ca se confirma.

O sa golesc rezervorul sa vad cita apa a inghitit.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.