Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: probleme cu frana
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
el_marcu
AM SI EU O MARE INTREBARE:DE CE NU INGHETA ROTILE?,NORMAL CAND CALC FRANA.AM SCHIMBAT SI PLACUTELE SI SABOTII,AM FOST LA SERVIS DE MI-AU FACUT AERISIRE SI AU FERIVICAT SI SERVO,TOTUL ESTE BUN,PEDALA ESTE BUNA NU PIRDE LICHID,DACA A MAI PATIT-O CINEVA SA-MI ZICA SI MIE CUM A REZOLVAT-O,O SA-I FIU RECUNOSCATOR excl.gif
v_razvan_c
Daca spui ca abia ai schimbat placutele si sabotii,mi se pare normal,asa am patit eu,abia dupa o saptamana am avut frane bune. smile.gif
andrei_2006
Acum este frana putin elastica pana se tocesc putin placutele. Dupa 400-500 km o sa isi revina.
einstein1984
Cum s-a zis , trebuie sa se aseze placutele pe discuri!
Gheorghedracu
De aceea se rectifica discurile la schimbarea placutelor si tamburii la cea a sabotilor. Ca sa nu trebuiasca sa "se aseze" nimeni nicaieri. Soferul trebuie sa fie la controlul masinii nu invers.
el_marcu
asa mi-au zis si cand le-am schimbat data trecuta,cica trebuie sa ia forma discurilor si doar ce am schimbat si discuri si placute,ambele de uzina,noi SI ACELASI LUCRU AM PATIT,NU INGHATA ROTILE. SE POATE SA FIE DE LA POMPA???este singura componenta pe care nu am schimbat-o.
Gheorghedracu
Daca discurile sunt noi si bune (vezi povestile cu calitatea) si aerisirea a fost corecta, atunci da, pompa poate avea ceva (desi nu e exclus sa pierzi presiune si prin alte parti). E posibil sa fie doar garniturile uzate, e posibil sa fie corodat peretele pompei, caz in care ai nevoie de o pompa noua, nu-ti face iluzii ca o smirgheluiesti sau alte aiureli d-astea....

E posibil sa fie si depozite reziduale de mizerii diferite pe pistoane si in gaura pompei (mai putin probabil aicea) in spatele locului unde stateau inainte sa schimbi placutele si discurile. Dupa ce le-ai schimbat, pistoanele s-au retras mai mult inapoi in etrier, si acuma dunga de jeg nu mai e acolo pe garnitura sa etanseze. Vezi de curiozitate daca dispare lichid din borcanel (scade nivelul) si daca da, cauta-l in burdufurile de protectie curs pe linga piston. Acelasi lucru si la pompa, vezi daca nu ajunge lichid in servofrina, poate scapa pe linga piston. Asta e simplu, desfaci servofrina ii scoti furtunul de vacuum si o introci cu fundul in sus vezi daca curge ceva.

Problema cu aerisirea este ca niciodata nu esti sigur ca ai eliminat aerul daca nu ai un sistem de aerisire corect. Eu personal am incercat scule din comert (exista o pompa de vacuum care suge lichidul din instalatie pe la suruburile de aerisire) si alte metode care dau rezultate, dar sunt prea complicate, asa ca mi-am injghebat propria ambarcatiune care functioneaza fara gres de fiecare data. Este foarte simplu. Principiul e sa creezi presiune deasupra lichidului de frina in borcan, dupa care deschizi pe rind (dupa indicatia constructorului masinii) suruburile de aerisire incepind cu pompa daca are. Presiunea aerului de deasupra lichidului impinge lichidul de frina cu tot cu bulele de aer (daca exista) foarte rapid afara, astfel incit bulele de aer n-au timp sa se ridice la partea superioara a instalatiei si sa ramina "captive" acolo in timp ce lichidul se prelinge pe sub bula de aer (sa zicem ca exista tevi care urca si coboara ca sa ocoleasca lonjeroanele sasiului). Initial am folosit aer comprimat la 5-6bari ca sa aplic presiune in sistem, dar am constatat ca e de ajuns 1-2bari ceea ce e exact cit presiunea normala din cauciuc, asa ca nu mai folosesc compresorul, ci roata de rezerva. Si nu va ginditi ca imi desumflu roata, ca volumul de aer ce intra in borcan pe masura ce lichidul iese prin suruburile de aerisire e extrem de mic, probabil 100-200ml, hai 500ml intr-un caz mai dificil. Desigur, trebuie sa aveti grija, cind scade nivelul lichidului in borcanas, desfaceti ambarcatiunea, si completati altminteri sfirsiti prin a baga aer in instalatie in loc sa-l scoateti.

Ambarcatiunea este formata dintr-un mustiuc de pompa de umflat cauciucuri luat de la o pompa obisnuita de picior, care se ataseaza pe valva rotii de rezerva, un furtun lungut, sa ajunga pina la borcanul cu lichid de frina, iar la capat atasat un capac pentru borcan identic cu cel de pe masina, doar cu o teava atasata pe care intra furtunul cu aer. terbuie sa gasiti o metoda de a atasa teava etans, dar nu e prea greu mai ales daca vreti sa folositi presiune joasa asa cum am ajuns si eu sa fac. Eu am folosit o valva de alama de bicicleta din cele carora li se spunea "mecanice" pe vremuri, i-am ras filetul pe strung lasind doar la baza un pic cit sa atasez valva la capacul containerului de lichid de frina de pe pompa, cu doua saibe de etansare, banuiesc ca le stiti de carton fibros rosu. Banuiesc ca merge si cu silicon. Atentie ce folositi si lucrati curat, ca ce bagati acolo se duce in sistemul de frinare.

Metoda asta are in plus pe linga faptul ca nu costa mare lucru (caci nu trebuie sa cumparati decit un mustiuc de pompa, o valva mecanica de bicicleta, un capac de rezervor de lichid de frina pentru masina dvs, si un metru-doi de furtun) avantajul ca arata clar daca exista obstructii pe instalatie, si pe ce ramura a instalatiei este obstructia. Asta se vede imediat daca curgerea e mai lenta pe la vreun surub de aerisire decit la celelalte.

Eu am adaugat pe furtun si un robinet mic de instalatie de irigatii ca sa nu mai fie nevoie sa desfac mustiucul de la roata cind trebuie sa mai adaug lichid in borcanel daca scade prea mult, dar asta nu e neaparat necesar desi face viata mai usoara.

Succes!
$$ilvviu
Posibil pompa.
el_marcu
Mersi pentru sfaturi,la toata lumea.O sa vad ce iese,mersi inca o data
vimann
Aceeasi chestie o am si eu la masina lu tata, pompa e singura neschimbata. Am schimbat si eu acum o saptamana placutele... si-a revenit la tine el_marcu?
EUROPE_
Am avut probleme cu franele, am schimbat placutele, dar degeaba, am schimbat garniturile din pompa, iar dupa aceea am facut aerisirea asa cum mi-a recomandat un coleg forumist, prin libera curgere a lichidului, si rezultatul a fost peste asteptari, o singura data am facut aerisirea si pedala de frana prindea sus, probabil la nici 1 cm.
Am incercat sa vad daca franele ingheata si reultatul a fost din nou peste asteptarile mele.
De cele mai multe ori incerc sa evit blocarea rotilor cand franez ( stiti voi, mai exista portiuni cu nisip pe carosabil sau marcajele rutiere ).
miki_stan
Salut, am si eu o problema asemanatoare , nu franeaza bine ,si am schimbat saboti , discuri garnituri la etriere, aerisit, tot , si nu franeaza , dar pedala e tare , servo frana e de juma de an , a mai ramas de schimbat pompa de frana ,care costa 80 ron de Iasi sau 100 ron de pitesti , dar stiu ca se poate schimba si garniturile, cat costa de schimbat garniturile la pompa de frana ?? daca a mai schimbat cineva ; nu pot sa zic ca nu am frane dar trebuie sa apesi cu putere ca sa te opresti brusc.
MECCA
daca ai pompa cu dublu circuit vezi daca nu cumva supapele de la pistonasele din pompa nu mai etanseaza.eu le-am schimbat si nu am mai avut probleme, si ce am mai observat este ca parca garniturile care vin pe pistonasele noi sunt mai de calitate decat cele care se vand separat.acum faci ce crezi dar parerea mea cumpara pistonase noi.
PH-06-BOA
Si supapele de la pistoane,dar nu stiu daca a spus cineva,de reglajul de la saboti(pe spate).Daca sabotii sunt prea departati ,iti trebuie o peda sa-i apropii,si urmatoarea sa franeze.

STITI CA ORICE MASINA TINE FRANA LA A DOUA PEDA? Prima-i ambreiajul.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.