Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Consum redus
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
kondordv
Buna,

de ceva vreme am si eu un consum cam mare la masina, undeva intre 8 si 10 la suta. Cu ceva vreme aveam 6.5, asta insemnand acum cativa ani. Chiar saptamana trecuta am instalat aprindere tranzistorizata. Motorul merge dar parca ceva mai intrerupt, adica nu prea rotund, si turatia motorului la relanti a scazut cu aproape 100 fata de aprinderea mecanica.

Intrebarea este ce reglaje ar trebui sa fac, ce piese noi ar trebui sa iau, ca acest consum sa fie minim, adica cel optim, si controlat de mine oricand. As vrea sa mai consume putin ca altadata. Mentionez ca am schimbat tot ce e legat de aprindere, platina, capac delcou, distribuitor, bujii, totul nou si imbunatatiri simtitoare mai nimic. Carburatorul nu are nimic schimbat pe el, e acelasi de acum 7 ani, doar ca a fost curatat tot de mine acum 2 ani.

Si ar mai fi ceva, vreau sa schimb total panoul de sigurante, parte din masina pe care nu pot sa-mi imaginez cum au putut proiecta niste ingineri o porcarie atat de mare. Ttot timpul acele lamele de curpru intarit cedeaza la arcuire si sigurantele se misca in ele. E groaznic, aveti vreo idee de panou de sigurante?

Ce ar fi de facut pentru o ardere frumoasa, un mers rotund, si un consum optim?

Multumesc,
kondordv.xhost.ro[attachmentid=57533]
$$ilvviu
La cuiul pontor te-ai uitat? Daca face guler nu mai inchide cum trebuie si creste consumul.
Pt performante optime cu aprinderea tranzistorizata ai nevoie de bobina cu rezistenta in primar de cel putin 3 ohmi si de fise de bujii cu rezistenta sub 4 ohmi. Rahaturile alea de urziceni nu fac doua parale. Incearca eventual ceva de la dezmembrari masini straine. Nu in ultimul rand trebuie sa tii cont de marirea distantei intre electrozii bujiilor la 0.9-1 mm.
omegabear
pe-aici: Imbunatatiri acceleratie si consum, Pentru user-ul obisnuit de DACIE

cat despre panoul de sigurante se schimba usor cu alt model mai avansat.
ATM
Cat despre tabloul de sigurante, in targ Vitan Bucuresti am vazut tablou model ceva mai nou, cu sigurante papuci. Nu stiu cat costa, dar sigur e mai bun si din cate am inteles e facut pentru Dacie (ceva modele de Papuc)-aceleasi dimensiuni, aceleasi prinderi, doar tipul de sigurante si contactele difera.
gdm
daca mai vrei sa o tii, pune-i gaz.
PH-06-BOA
Pe langa cele indicate de omegabear,vreau sa adaug si alta solutie,de care unii,ati facut misto data trecuta, dar repet ca ,fara a reduce sesizabil performantele,consumul se reduce pana la 5,3 afara si undeva la 7% in oras.
Carburatorul trebuie modificat(cu posibilitatea revenirii,daca nu va convine),astfel: prima operatie este inlaturarea pierderilor de benzina,surplusului inutil. -surubul care prinde "gascanul" pompei de sprit, in interior are o bila ce formeaza osupapa(rijlac),fiind prea usoara,permite picurarea si dupa terminarea fazei de accelerare(mers constant).Se scoate plumbul ce retine bila,cu un burghiu,si peste bila se introduce un arc facut din nichelina subtire(de la rezistentele de 7 sau 9W de la televizoare, surse etc.)peste care se preseaza alt plumb,in asa fel incat privind prin orificiile laterale sa se vada spirele putin departate,pentru a permite deschiderea supapei,numai in faza de demarare.O alta proba ar fi , sa nu se poata sufla cu gura pe orificiul de la partea inferioara. Se face proba dupa montare pe carburator,nu inainte de a-l demonta si pe celalalt aflat in camera de nivel,caruia i se inpinge pana pana raman doar cateva zecimi intre bila si "scaun"(eliminarea cursei moarte).Cu motorul oprit,jetul de benzina va fi slabut,dar normal cu motorul pornit,si dupa stabilirea acceleratiei(peste 2500-3000 de ture)sa nu mai dea nicio picatura.ATENTIE cand priviti deasupra carburatorului,la amestec sarac da rateuri,si sa nu va arda la fata.
-se reduce diametrul jiclorului(economizorului) pana la al celui de aer, care se afla alaturi:demontand capacul carb.,de obicei cele doua jicloare raman pe corpul carb.,se inlatura garnitura ,si cu un cleste se scoate cel cu gaura mai mare,se polizeaza putin muchea de la capatul cu duza,se pune la locul lui,si cu un ciocanel se stemuieste(se bate rotund in cap)pana i se micsoreaza interiorul ,iar diametrul exterior ,prin bataie sa nu depaseasca dimensiunea originala,ca nu-i da voie capacului sa se aseze.Prin asta,"treapta a doua" va intra mai tarziu in functiune(eu fac asta din anii 90,iar in 2004,am gasit-o si pe un carb. sigilat).
-Se micsoreaza difuzorul de la 25,5 la 20 mm,prin adaugarea unei piese de tabla de aluminiu sub T-eul centrator,modeland-o dupa forma difuzorului.
-se micsoreaza jiclorul principal de la 1,35 la 0,9 prin aceeasi metoda ca cel de la econostat(economizor) urmand a se face ajustari usoare la pornirea motorului,ca accelerand de la zero catre maxim,motorul sa nu aiba momente de ezitare.Daca se ntampla,ca la accelerarea lenta,progresiva, la inceput sa creasca turatia dupa care mot. "moare",se mai majoreaza putin.
-se majoreaza jiclorul de aer de deasupra emulsorului de la 1,7 la 2,2 mm, numai in cazul in care se renunta la reducerea difuzorului si a jiclorului principal( se poate si asa).
-Se majoreaza duza de pe furtun la 2,5 mm
-se regleaza nivelul in camera in asa fel incat sa se afle la mijlocul planului inclinat de langa balamaua plutitorului ! SUCCES! (daca mi-a scapat ceva , sunati-ma 0723522051 sau spuneti pe forum)
kondordv
wow...,

pai pentru ce spui tu mai sus cred ca am nevoie de scoala de mecanica, si sa mai si tin masina pe butuci vreo 2 zile, asta fiind sa zicem sacrificiu de un weekend, caci eu mai merg cu ea si la servici. Plus ca am nevoie si de un mic atelier, e tare greu...
PH-06-BOA
Asa este cu atelierul,dar totul dureaza 2 ore
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.