Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: probleme frana
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
SAVU
salut la toata lumea! am si eu o problema la dacia mea 1310 care are servo frana,si mai exact: am schimbat discurile farana+placute si cand apas frana pe langa faptul ca tine foarte jos se simte o pulsatie in pedala cand pun frana si asta numai cand franez de la 60in sus ,sub nu este sesizabi,daca o las pe liber masina merge normal nu se simte nimic in volan sau alte chestii ciudate, merge normal. nu cred sa fie discurile ovalizate ar fi trebuit sa simt ceva si in volan la franare. precizez ca chestia asta o simteam si inainte dar foarte mult diminuata aproape insesizabila si nederanjanta. ma poate ajuta cineva cu un sfat ca este chiar enervant!
Gheorghedracu
De ce crezi ca discurile nu sunt deformate? Le-ai masurat? daca ai un comparator masoara-le si o sa fii surprins. Daca n-ai comparator, scoate roata, si invirte cu mina tamburul, uitindu-te la marginea discului sa vezi cum fuleaza. Daca nu vezi, foloseste un reper fix pe jugul etrierului, eventual monteaza cumva un creion ascutit care sta la o distanta foarte mica cu virful de disc, si invirte iarasi, uitindu-te la distanta diintre virful creionului si disc sa vezi daca variaza. Sunt sigur ca vei vedea.

Acuma, odata ce testul e facut si rezultatele arata ca mai sus, nu e sigur ca discul e ovalizat, ai dreptate. Noi speram sa fie pentru binele tau, si intr-adevar cele mai mari sanse ca este. Daca totusi nu e, (dar asta trebuie iarasi sa verifici, scotind discul si punindu-l intr-un dispozitiv de verificare care sigur nu are alte hibe, de exemplu pe un strung sau masina de rectificat discuri) atunci ai probleme mai mari, cum ar fi joc in rulmenti (atentie, nu e neaparat sa fie joc axial, ci poate fi radial, caci rulmentii nu sunt conici pe fata, si cu cit ii stringi mai tare, cu atit le faci mai mult rau. Poate fi capul planetarei deformat (asta e o idee sugerata de faptul ca inainte sa schimbi discurile nu aveai problema asa pregnant, ceea ce ma face sa ma gindesc ca discul se uzase in asa fel incit compensa pentru neliniaritatea capatului planetarei. Vezi aicea de curiozitate daca pui vechiul disc la loc, mai ai problema? Eu pariez ca daca nu nimeresti discul exact in pozitia in care era inainte o sa ai probleme si mai mari decit ai cu discurile noi, caci uzarea neuniforma a creat o imperechere univoca intre disc si tambur astfel incit totul se potriveste in pozitia originala si numai in pozitia originala, nu daca rotesti discul pe tambur sa zicem la gaura urmatoare).
Mai poate fi joc in pivoti, sau in articulatiile planetarelor, planetare (axul principal) descentrat, samd. In priocipiu cam tot ce se invirte poate fi considerat suspect. Sunt multe posibilitati, ca sa mai reducem din ele trebuie sa ne mai dai informatii.
argon
si eu zic ca sunt discurile ovalizate, mai ales ca ce se vinde la noi e foarte prost, trebuie mers la magazin cu scule si aparate de masura, nu poti sa ai incredere.
SAVU
imi poate spune cineva cum se reglaza acea tija de reglaj de la pedala de frana cu servo?
mihai0070
Eu stiam ca de la discuri ovalizate ai si joc in volan ... in timpul franarii ai joc stanga - dreapta ... bataie in pedala ... inclin sa cred ca ai ceva probleme la servo ...
SAVU
batai in volan nu am deloc merge super lin nici cand pun frana nu joca volanul sau sa am ceva batai in el doar pulseaza pedala de frana tocmai de aceea cred ca nu sunt discurile!
diaconuliviu
Ba da, is discurile. Daca ai simti SI in volan "batai", pe linga cele in pedala, acele "pene" de fixare etrier prea groase(care nu permit deplasarea etrierului) IMPREUNA cu slabire piulita planetara sau rulmenti uzati.
ionutctn
Postez si eu aici cu problema mea ca tot se discuta despre frane. Cand plec cu masina din parcare se aude sunet de placute de frane blocate pe disc (scartaitul acela specific). Sunetul dispare imediat dupa ce am parcurs cativa zeci de metri si am apasat de 3-4 ori pedala de frana normal. Sunetul acela de scartait de placute frana se aude numai daca masina a stat in parcare minim 1 zi. In mers nu se aude nimic la plecarile de pe loc merge ceas. Mentionez ca din spate nu se aude nimic zgomot de roata blocata (pistonas blocat).....numai zgomot de placute din fata la plecarea din parcare dupa ce a stat. Placutele nu sunt noi si nici duse. Nici cand au fost noi nu se auzea nimic. Zgomotul a aparut de 1 saptamana.
Ce se intampla si ce de facut????
Minel
La tine Ionutctn parerea mea este sa cureti "urechile" de la placute si canalele pe care culiseaza ele,inclusiv discurile de frana la capatul diametrului discului unde este portiunea aceea mai ruginita wink.gif si sa ne ti la curent ,bafta !!!
SAVU
salutare la toata lumea! astazi am constatat ca discurile sunt de vina sunt ovalizate asa ca le-am dat jos si sunt la cineva sa le ia la strung.metoda folosita pt a fi convins de asta este cea descrisa de gheorghedracu.am sa va tin la curent dupa ce am sa le mntez la loc
!
diaconuliviu
Solutia corecta era "dus la magazin cu ele si schimbate".
Sa spunem si de ce:
1. discurile erau noi, deci meritai garantie.
2. discurile au cota nominala 10 mm (grosimea). Ca sa simti pulsatii in pedala "bataia" trebuie sa fie macar 0,5 mm daca nu mai mult. Pentru asta, ca sa replanezi discul trebuie sa strunjesti pe fiecare fata a sa acea cota de bataie, deci de doua ori 0,5 mm. In cazul asta discul va ajunge la 9 mm care, conform cartii este cota MINIM ADMISA la un disc.
ionutctn
QUOTE(Minel @ 19 Jun 2007, 10:15)
La tine Ionutctn parerea mea este sa cureti "urechile" de la placute si canalele pe care culiseaza ele,inclusiv discurile  de frana la capatul diametrului discului unde este portiunea aceea mai ruginita  wink.gif  si sa ne ti la curent ,bafta !!!
*



Mai imi fac impresia ca pistonasul de la etrier cam e de vina.....ramane blocat iar normal dupa ce plec din parcare, dupa cateva pedala de frana normal ca isi revine.......acum daca pistonasul pe interior (acolo unde intra in etrier) este ruginit ce e de facut? Ca stiu ca acel pistonas daca il cureti cu smirghel fin pe urma rugineste din nou chiar mai repede.......trebuie inlocuite pistonasele de la etrier daca sunt ruginite chiar si un pic????? Va multumesc.
diaconuliviu
Da, decit sa demontezi din 3 in 3 zile sa cureti rugina, mai bine dai 15 ron si schimbi. O solutie eleganta si buna ar fi la producator. Dupa ce bagi burduful in canalul etrierului, partea care "etanseaza" pe piston vei vedea ca intra fara stringere, ba chiar cu joc. Daca acel burduf ar fi facut mai mic in diametru ar ramine pe piston si ar etansa, ruginirea nu s-ar mai produce (sau nu asa repede)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.