Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Ralanti Sf...
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
AC
help, help, help... sad.gif
Am cautat vreo 3 ore pe tot forumul dar asa o ciudatenie care mi se intampla mie de vreo 2 saptamani nici c-am gasit...
1. Porneste foarte greu dimineata. Dau 2-3 sprituri, motorul porneste o secunda dupa care se opreste brusc. Daca trag socul mai tare, porneste imediat dar la o turatie care nu-mi convine deloc: peste 1500 turatii. Dupa ce se incalzeste motorul, o noua pornire se face fara aceste probleme.
2. Nu pot regla turatia de ralanti mai jos de 900 turatii sad.gif (clapeta de acceleratie este inchisa complet la aceasta turatie, deci nu pot obtine o turatie mai mica).
3. Daca accelerez foarte foarte putin (in jur de 1000 de turatii), motorul tremura ingrozitor dar merge normal daca accelerez peste acest prag. blink.gif
Precizez ca nu am nivelul marit in camera carbului, cuiul poanto bun, aerul reglat in fel si chip.
Daca a mai patit cineva o nazdravanie din asta si ma poate lumina raman maxim recunoscator.
cstavaru
Eu am patit un lucru asemanator: pornea foarte greu, nu puteam sa reglez relanti-ul mic ( mie imi statea pe la 1000 si ceva ), si cand dadeam sa plec masina se oprea, trebuia turata, iar daca apasam brusc pe acceleratie "murea" motorul...

Ce avea ? Era ovalizat corpul inferior al carburatorului ( nu stiu din ce cauza, poate rateuri ? ). Din acest motiv clapeta de accelerare nu se mai inchidea complet chiar cand surubul de reglaj relanti nici macar nu mai facea contact cu parghia de care se leaga cablul de acceleratie, si de aici relanti-ul mare. De fapt ea se inchidea complet, dar din cauza ovalizarii corpului se tocise si intra amestec pe langa ea. Asta era defectul principal, avea si pe la jicloare niste probleme ( sunt niste jicloare intre corpurile carburatorului ). Am preferat sa schimb carburatorul cu unul la mana a doua dar bun si acum masina merge perfect, porneste imediat fara sa mai fie nevoie nici macar sa strag soclul sau sa accelerez cand pornesc.

In concluzie s-ar putea sa fie nevoie sa schimbi clapeta ( asta daca nu ai probleme mai mari, cum am avut eu ).
dantes
Apropos de relanti... la mine se intampla altfel...

Reglez relantiul sa mearga la 750-800 rpm, si sta bat...cu benzina de la OMV..Masina trage bine, merge rotund..etc...Inconvenientul ar fi ca dimineata pe racoare nu vrea a dracu' sa mearga cat de cat rotund nici daca o tai pana se incalzeste....si sta pe la 600 rpm...sau chiar 500...Dar sta! si nu moare motoru'...doar ca daca dau sa plec de pe loc, si e un pic mai greu sa nu moara motoru'

Pana aici ok...reglez sa stea pe la 900-950 la relanti (doar e mai frig...) iar dimineata e ok...sta bat pe la 750-800..iar cand se incalzeste la 900-950 DAR fluctueaza in draci intre 800-1000 rpm...tot benzina OMV...


La reglajul mic, cand trag de soclu, nici nu ajunge sa se invarta clapeta aia un pic si merge ok la rece...dar cand trag un pic mai mult...zbang moare... La reglajul mai mare nici macar nu pot trage soclu...

De mentionat, ca daca il las la reglajul mare, imi consuma in oras cam 10l/100km, iar la reglajul mai mic cam 9l/100km...(proba cu rezervoru' plin) iar extraurban putin peste 6l/100km...Am vrut sa mentionez toate astea, ptr. ca nu cred ca este un consum mare, deci un reglaj cu consum marit...

Multam'...

Later edit...De pornit dimineata, doar ii arat cheia si porneste, indiferent de reglaje, si fara sprituri anterioare...
RIon
AC, e rau sa lasi socul tras la peste 1500rpm???
os
RIon,

La povestea cu turatia de relanti instabila nu pot sa comentez nimic, dar o sa ma refer la celelalte doua probleme:

1. Pornirea la rece: este normal ca o masina cu carburator sa nu porneasca la rece fara soc (amestec sarac+turatie mica+scīntei mai slabe datorita consumului de curent al alternatorului). Este normal ca un motor rece sa fie instabil la relanti fara soc. Cu ce te deranjeaza 1500RPM cu socul tras?

Daca chiar te deranjeaza: clapeta de soc actioneaza si clapeta de acceleratie, deschizīnd-o putin. La carburatoarele monocorp CARFIL care s-au montat pe berline, poti sa reduci aceasta deschidere modificīnd (prin indoire/indreptare) pīrgia care leaga cele doua clapete. Dar eu as lasa-o cum e.

2. "daca accelerez foarte putin...": verifica (sa nu fie infundat unul din) orificiile de mers in progresiune (doua gauri foarte fine in peretele difuzorului, cam in dreptul muchiei clapetei de acceleratie). Atentie: este foarte usor sa decalibrezi aceste orificii.

Sanatate,
os.
AC
os, nu este normal sa porneasca cu o asemenea turatie. De ce inainte nu facea asa?? toate 3 orificiile de progresie sunt verificate, nu-i de acolo problema. Sunt disperat, nu gasesc nici o explicatie!
AC
cstavaru, clapeta inchide f bine si nu are spatii intre ea si corp
os
AC,

Mai intii, imi cer scuze ca m-am adresat persoanei gresite si nu tie.

La povestea cu orificiile de mers in progresiune: nu-mi mai vine nici o idee; poate sa verifici jiclorul de relanti (orificiile de progresiune se alimenteaza tot prin el).

Pe de alta parte: "de ce inainte..." [cu vreo doua saptamīni, cred]: este posibil ca īn regiunea unde locuiesti sa se fi racit vremea? repet, un motor rece (nota: 20°C este un motor rece) are nevoie de amestec mult mai bogat decīt unul cald; la fel, motorul rece are tendinta sa fie instabil la mersul in gol asa ca la o turatie marita imediat dupa pornire nu mi se pare nimic suspect.

Dar: eu n-am mai condus berlina de mult. Poate ne mai lamureste cineva.

Bafta,
os
hash
jiclorul de ralenti == curat ?
AC
Ceva nu-i in regula cu simptomele carburatorului meu. Daca merge mai turat la relanti (cu clapeta de acceleratie inchisa complet) inseamna ca are benzina prea multa in orificiile de progresie si in stutzul ala de sub clapeta care asigura mersul la ralanti. Pe de alta parte la pornire n-o ia deloc, pare ca "arde" doar benzina care am sprituit-o la inceput (se opreste foarte brusc dupa o secunda). Totul este curat (jigloare, canale). Nu baga aer fals prin nici un loc...
johnsws
io as fi zis ca trage aer fals dupa ce povesteai tu - mai ales faptul ca nu poti regla ralantiul la mai putin de 900 rpm. daca tu zici ca sigur nu trage aer fals(nu strica sa mai verifici o data ) atunci poate e infundata duza aia de la recircularea gazelor din carter. iar daca duza aia nu e infundata vezi ca pe acolo trebe sa traga aer bine de tot si cand o astupi cu degetul da sa moara motorul . daca nu trage aer pe-acolo poate ca e infundat orificiul din galerie. am avut aceasta problema la masina lu' maica-mea. si mai tragea si aer fals pe la galerie( am strans galeria) si pe langa carburator(am strans si carbu). tocmai o dusese la un mecanic care nu i-a luat bani multi da' nici treaba nu a facut, adica i-a reglat repede ralantiul ca sa stea motorul pornit, da nu l-a interesat de de dracu merge asa turat. de asemeni pornea ingrozitor de greu, si nu suporta socul tras.
dar ce mai spui tu acolo e normal sa porneasca si dupa aia sa se opreasca imediat, daca nu-i tragi socul, pe vreme d'asta. daca chiar porneste toamna, iarna fara soc si mai si sta pornita de la prima cheie ala e un motor dereglat. consuma de rupe.
dacis
Eu am o cu totul alta problema: la mine surubul de la relanti e strins la maxim si am turatia de relanti 1050. E bine ? Nu prea cred. Stiu ca este rau, dar nu prea stiu in ce consta raul acesta. In plus, surubul care regleaza aerul poate fi scos (aproape) complet si motorul nu se opreste.
driverx
"In plus, surubul care regleaza aerul poate fi scos (aproape) complet si motorul nu se opreste. "

Stii ce inseamna asta? Ca atunci cand un carb nu e sensibil la reglajele de aer, atunci el trage aer pe altundeva. De exemplu pe la talpa.

smile.gif
AC
johnsws, ce motiv ar avea motorul sa stea asa de turat atunci cand trage aer fals? nu mi se pare prea logic. ori benzina ori aer in exces duc la dereglarea amestecului ceea ce duce la un mers mai prost, nicidecum l ao crestere a turatiei...
os
Fratilor,

ca sa ne intelegem bine: despre ce fel de carburator vorbim?

In ipoteza ca e vorba de Carfil monocorp (licenta Weber - parca W32, care s-a tot montat pe berline):

1. *nu exista* surub de reglat aerul. Cel caruia i se spune asa ("folclor" mecanicesc) regleaza cantitatea de benzina emulgata care ajunge la orificiul de mars incet in gol. La desfacere, vine mai multa benzina emulgata la strīngere->mai putina. Daca īl desfaci "aproape complet" -> debitul de benzina este limitat numai de jiclorul de relanti si de orificiul de mers incet in gol -> deci amestec bogat, dar motorul probabil va functiona.

2. Cel de al doilea reglaj pentru mersul incet in gol este opritorul clapetei de acceleratie (care regleaza pe de o parte cantitatea de aer ce scapa pe līnga clapeta si pe de alta influenteaza orificiile de progresiune).

dacis: cine e care din cele doua este "surubul de relanti" ?

AC:

Uitasem de furtunul cu duza. Intr-adevar, acesta cauzeaza cele mai urīte efecte.

os
AC
os, carburatorul meu este IRMA32 (asa cum ai spus, licenta weber), masina e dacie berlina din '88. Majoritatea carburatoarelor de tipul asta pe care le-am reglat au un mic neajuns de care se plange multa lume si aici pe forum: cand strangi surubul de amestec (ala de l-ai poreclit "de aer") are efect: motorul da sa moara. Insa la desfiletare e problema: pana ce nu- scoti de tot nu se intampla nimic, cu toate c-ar trebui sa mearga iar rau din cauza amestecului prea bogat. Raritati cand un astfel de carburator merge corect in aceasta privinta. mad.gif
johnsws
QUOTE(AC @ 11 Oct 2004, 18:42)
johnsws, ce motiv ar avea motorul sa stea asa de turat atunci cand trage aer fals? nu mi se pare prea logic. ori benzina ori aer in exces duc la dereglarea amestecului ceea ce duce la un mers mai prost, nicidecum l ao crestere a turatiei...
*



cand trage aer fals chiar are tendinta sa-i creasca turatia, crede-ma pe cuvant, ca nu stau aici sa fac toata teoria ca sa demonstrez ca am sau nu dreptate. daca vrei sa te convingi, la un motor bine reglat, desfaci putin una din piulitele de la talpa carburatorului, pana trage aer fals pe acolo. sa-mi spui daca iti creste turatia sau nu. din vorbe iti dai seama mai greu ce are, decat la fata locului. era doar o idee, nu era obligatoriu si la tine sa fie asta. dar daca ne contrazicem ca e asa sau nu tot n-o sa-ti mearga mai bine motorul. din ce spun colegii de forum iei doar ce-ti convine, nu e obligatoriu sa aiba toata lumea dreptate.
dantes
Incerc sa aflu si eu niste pareri despre relantiul meu care e un pic sf (daca se poate binenteles)...am scris mai sus ce are...poate ma ajuta si pe mine cineva, ca sunt 022.gif pe caruta asta...si cred ca daca ma mai enerveaza mult ori ma 166.gif ori aplic metoda sticluta cu benzina...

Multam fain...

PS. Fata de cele scrise anterior, nu pot sa stau cu soclu ala tras sa mearga masina, ptr. ca ori da sa se opreasca motoru' ori nu-i gasesc pozitia si cand dau sa plec de pe loc mort...Am reusit o singura data sa ii gasesc locul respectiv cand eram cu nasu' prin capota...
AC
johnsws, nu e ceea ce crezi, nu te supara, voiam doar sa-mi dea cineva o explicatie plauzibila. worship.gif
Dyda
AC clapeta acceleratie nu trebuie sa fie perfect inchisa , intre clapeta si corp trebuie sa ai o deschidere de 0.60-0.65 mm, si care o realizezi cu ajutorul unei sirme la grosimea respectiva
Aer fals poate trage ( am spus acest lucru si in alte topicuri ) pe la garnitura capac si pe la talpa unde este pata calda - si aici este o garnitura care in timp se deterioreaza sau se slabesc suruburile
os
@AC:

exista o plaja de dozaj in care motorul poate functiona (intre "prea bogat" si "prea sarac"). Din motive de economie de combustibil, motorul se regleaza pe la "optim spre sarac", dupa care se mai imbogateste putin amestecul (recomandarea: "se mai desface reglajul circa 1/2 tura" - se poate sa fie si 1/4, nu mai tin minte bine). In conditiile in care amestecul se imbogateste in continuare, motorul continua sa functioneze "binisor".

Efectul reglajului de amestec poate fi (si de multe ori chiar este) mascat si de reglajul limitatorului clapetei de acceleratie (aer, orificii de progresiune); pe vremea cīnd īmi reglam singur carburatorul (ce vremuri!) reduceam clapeta cīt de mult se putea pentru reglajul amestecului.

Bineinteles ca povestea e valabila pentru un carburator in stare "normala" de functionare. Daca trage aer peste tot...

@AC, @johnsws
De regula, pentru mersul incet in gol se prefera un amestec usor bogat (noxe, supraincalzire). Daca mai vine ceva aer (fals) in plus->dozajul se deplaseaza catre "optim". Este oare posibil ca cresterea de turatie pomenita de johnsws (eu n-am observat-o niciodata, dar am avut norocul sa n-am problema cu aerul fals) sa fie cauzata de schimbarea dozajului?

os
--- edit ---
Furtunul cu duza

La mine avea tendinta sa se coaca pe stutzul din galerie (sub carburator) cu urmarile: pierdere de elasticitate (deci aer fals) respectiv fisurare (deci aer fals). Dupa ce furtunul original a tinut citiva ani (cred ca vreo 3), am inlocuit la ele de m-am plictisit (asa, 2-3 pe an in functie de ???). Sper ca intre timp calitatea s-a mai ameliorat.
johnsws
QUOTE(os @ 12 Oct 2004, 15:08)
@AC, @johnsws
...Este oare posibil ca cresterea de turatie pomenita de johnsws (eu n-am observat-o niciodata, dar am avut norocul sa n-am problema cu aerul fals) sa fie cauzata de schimbarea dozajului?...

*




eu la asta ma refeream, insa n-am considerat necesar sa dau explicatii, ca omul a zis ca n-are probleme cu aerul fals. la fel spun ca daca am sau nu dreptate tot nu-l ajuta pe el, sa-i mearga motorul mai bine...si nici prin cap nu mi-a trecut sa sintetizez asa bine toata povestea...thanx OS
os
@johnsws: multumesc.

Chestiunea nu-i cine are dreptate sau nu (ma rog poate pentru unii o fi ;-) ), ci sa intelegem ce se petrece. Astfel avem sanse mai bune sa le dam de cap (nu la cap).

Imi dau seama ca suna cam bombastic dar n-am ce face ca asa-i.

Sanatate,
os
nelu
Daca banuiti ca va trage aer fals pe undeva, picurati cu o seringa putina benzina in locul banuit. Daca motorul se accelereaza atunci trage aer fals prin locul respectiv.
dacis
Intr-adevar, OS are dreptate. Nu m-am exprimat prea clar. Surubul de aer e, pentru mine, cel aflat mai jos, care regleaza proportia aer / benzina si care odata scos, daca pun degetul pe orificiul astfel lasat liber nu determina oprirea motorului, asa cum cred ca ar trebui.

Cat priveste "surubul de relanti", acesta este cel ce probabil da deschiderea minima (cea maxima este cu pedala de acceleeratie la fund, nu ?) a clapetei de acceleratie. Problema cu acesta este ca strins la maxim (adica cu deschiderea cea mai mare posibila) abia imi da un relanti de 850-900.


Cat priveste "furtunul cu duza" despre care acelasi OS spunea ca "intr-adevar, acesta cauzeaza cele mai urīte efecte", ii dau lui OS dreptate. Pina in iarna trecuta am avut furtun normal cu duze normale (conectat la galeria de evacuare, parca) care imi faceau probleme din cele mai urite -- duzele se infundau ori dispareau in neant s.a.m.d. Atunci mi-a schimbat un mester ceva, parca "pata calda" ii zice, inlocuind-o pe cea originala cu alta care avea un orificiu ce tinea locul duzei turnat in metalul respectiv, renuntind definitiv la duza standard si infundind orificiul corespunzator din galerie. Ce mi se pare destul de ciudat la aceasta componenta schimbata este ca forta de absorbtie, "vidul creat" pare a fi excesiv de mare, ceea ce iarasi cred ca nu este prea bine.

CAM ASTEA SUNT PROBLEMELE MELE, EXPUSE DE UN NEMECANIC SADEA
os
@dacis:

sa incercam s-o luam pe rīnd. Fac de la bun inceput precizarile ca (1) n-am mai lucrat de mult pe carburator; (2) componentele la care nu ma voi referi se presupun in stare buna; (3) presupun aprinderea in stare relativ buna si relativ bine reglata; (4) diagnoza de la distanta nu poate fi decīt delicata si imprecisa; (5) imi declin orice raspundere pentru ce se poate īntīmpla dupa opiniile mele-in situatia asta nu cred sa se poata īntīmpla ceva.

Eu reglam dupa cum urmeaza (stiu ca e mai bine s-o faci dupa analizorul de gaze):

0. Este nivelul in CNC reglat cum trebuie? este cuiul pantou/plutitorul bun? A fost curatat carburatorul de nu prea multa vreme (sa nu aiba mizerie)? Daca ai servofrīna: verifica tot traseul de vacuum (īntre galeria de admisie si servofrīna), inclusiv stutzuri. Mai poate sa fie defecta membrana servofrīnei; pentru reglaj poti sa strangulezi furtunul cu o clema. Verifica eventual refa etanseitatea traseului de vacuum de la avansul vacuumatic.

1. Verifica furtunul "cu duza" (dupa descrierea ta, fara duza). Verifica sa nu fie copt/fisurat. Verifica sa nu fie infundata "gaurica". Inlocuieste/desfunda daca e cazul.

2. Strīnge complet surubul "de aer" ;-))). Apoi slabeste-l o tura si jumatate. Reglajul "normal" ar trebui sa fie pe undeva prin jurul acestei pozitii. Daca tot umbli la el, verifica-l eventual inlocuieste-l. Interesant este mai ales conul cu care acest surub se termina. Nu uita sa lasi arcul de asigurare pe surub (altfel se deregleaza in mers, de la vibratii).

3. Verifica jiclorul de relanti (infundat? decalibrat de la curatari anterioare?). Eventual curata-l sau inlocuieste-l. Nu pune saibe sau alte prostii sub capul suportului jiclorului (ala in care bagi surubelnita). Este normal sa ramīna un mic spatiu cīnd strīngi complet jiclorul la locul lui.

4. Scoate legatura la filtul de aer, in asa fel incīt sa poti privi in carburator. Elibereaza complet surubul "de relanti" (opritorul clapetei de acceleratie). Clapeta ar trebui sa se inchida complet. Strīnge acest surub "de relanti" ca sa obtii o mica fanta (cineva spunea 0,6-0,65 mm, eu nu mai tin minte numerele).

[operatiile urmatoare se fac cu motorul cald]

5. Porneste motorul.

6.1 Regleaza clapeta de acceleratie (surubul "de relanti") la cea mai mica turatie la care motorul inca merge stabil.

6.2 Regleaza surubul "de amestec" (probabil dar nu necesar prin strīngere) pina la obtinerea turatiei maxime posibile.

7. Reia 6.1 si 6.2 pīna esti multumit de rezultat. Eu obtineam astfel (pe motor de 1397 cc) un relanti stabil de cca 600 rpm.

8. Desfa cam 1/2 tura surubul "de amestec". Mareste turatia la cca 850 rpm (din surubul "de relanti"). [cineva cu miros de benzina pe mīni mai proaspat decīt mine: 1/2 sau 1/4 ture???]. Gata.

Daca operatiile descrise aduc rezultatul scontat, ai putea sa ai:
1. carburatorul uzat/infundat/murdar
2. aprinderea dereglata/defecta
3. aer fals

Bafta,
os
---------edit---------
Pentru administratori/moderatori: poate ca n-ar fi rau ca "cenzorul" sa fie mai relaxat. Am vrut sa scriu "c-u-r-ī-n-d" si a iestit "cenzuratīnd"...
AC
Am tot stat si am analizat atent totul. In cazul meu, ar mai putea fi o explicatie: sa fie suprafata carburatorului pe care etanseaza capul jiglorului de relanti imperfecta si astfel sa patrunda benzina suplimentara pe lang acest jiglor facand astfel amestecul mult mai bogat? unsure.gif chestia ca nici nu pot verifica vizual aceasta suprafata, e mult prea in corpul carburatorului. Macar de-as sti geometria acestei suprafete (unghiul de inclinare al conului) as incerca sa o rectific cumva cu o mica freza...
os
@AC:

posibila problema descrisa de tine (n-am auzit niciodata sa se intimple asa ceva, dar asta nu inseamna ca nu-i posibil) ar trebui sa produca un comportament echivalent cu un jiclor de relanti prea mare: consum marit, mai ales in progresiune (sa nu uitam ca la mersul in gol mai intervine si reglajul din surubul "de amestec" a.k.a. "de aer"). Nu poti regla din surubul "de amestec"?

Apropos: verifica/curata si tubul emulsor respectiv jiclorul de aer din capul acestuia. Am avut pe vremuri probleme cīnd acest jiclor de aer s-a semi-infundat (cu un cap de musca... cum o fi ajuns acolo?)

@all: stie cineva exact ce simptome are un jiclor de relanti prea mare?

os
OCEBE
QUOTE(AC @ 12 Oct 2004, 22:32)
Am tot stat si am analizat atent totul. In cazul meu, ar mai putea fi o explicatie: sa fie suprafata carburatorului pe care etanseaza capul jiglorului de relanti imperfecta si astfel sa patrunda benzina suplimentara pe lang acest jiglor facand astfel amestecul mult mai bogat?

teoretic e posibil dar efectul unei astfel de neetanseitati nu este cresterea turatiei decat daca la surplusul de benzina aparut pe langa jiglor mai apare si un plus de aer ....si iar se ajunge la aer fals; altminteri (adica fara aer in plus), motorul va avea un mers neregulat la ralanti iar prin esapament va iesi fum negru.
revenind la aerul fals permite-mi sa-ti istorisesc pe scurt o patanie: nu reuseam sa reglez carburatorul la ralanti in nici un chip; ce surub amestec, ce surub ralanti, ce duza... nimic nu ma lua in seama; demontat, spalat, inlocuit jigloare si ax acceleratie, strans totul bine, degeaba; pentru ca masina sa fie cat de cat functionabila, insurubam la maxim surubul de mers in gol stabilind un "ralanti" de peste 1500 rot/min; pentru ca nimic n-a mers, am schimbat carburatorul cu totul si, binenteles, totul a revenit la normal; concluzia trasa cu aceasta ocazie a fost ca in corpul carburatorului (sau, mai putin probabil, in capac) a aparut ceva gen fisura sau por greu detectabil care l-a compromis.
Apropo: o verificare ce nu s-a amintit este etansarea capacului pe corpul carburatorului.
AC
QUOTE
Apropo: o verificare ce nu s-a amintit este etansarea capacului pe corpul carburatorului.

OCEBE, oare este atat de importanta etansarea capacului pe corp? "aerul fals" nu poate influenta mersul motorului decat daca e tras dupa clapeta de acceleratie...sau ma insel? mellow.gif

QUOTE
@all: stie cineva exact ce simptome are un jiclor de relanti prea mare?

os, cred ca am reusit sa "simulez" treaba asta prin desfiletarea usoara a joglorului de relanti. Rezultat: creste turatia. Pe asta ma bazam cand afirmam ca e posibil sa curga benzina pe langa jiglorul de relanti!

cstavaru
Os,

Mersi pentru procedura de reglaj a carburatorului ! De mult cautam si eu o procedura de genul asta, ca habar nu am ce e pe acolo...smile.gif

In plus, e adevarat ca daca motorul porneste fara soclu pe frig si sta pornit de la prima cheie inseamna ca e dereglat si consuma mult ? Al meu are "problema" asta dar nu mi se pare ca consuma mult...dar poate il pot face sa consume mai putin smile.gif
OCEBE
QUOTE(AC @ 13 Oct 2004, 21:14)
OCEBE, oare este atat de importanta etansarea capacului pe corp? "aerul fals" nu poate influenta mersul motorului decat daca e tras dupa clapeta de acceleratie...sau ma insel? mellow.gif
*


este importanta cu siguranta; si intr-adevar, poate fi vorba de aer fals numai dupa clapeta de acceleratie doar ca eu incercam sa gasesc si alte cauze posibile in afara celor clasice cu aerul fals.
Apropo de aer fals, mi-a mai venit o idee: racordul + capsula vacuum.
Dyda
Ptr racord,capsula, clapeta vacuum si servomecanism mai nou ISOVAC strangulati furtunul de vacuum si daca se modifica turatia motor una din piese este defecta - trage aer fals
os
@Dyda: nu e neaparat adevarat.

Motiv: avansul la aprindere depinde de: (1) avansul initial (2) turatia motorului prin reglajul centrifugal (3) sarcina motorului prin reglajul vacuumatic. Daca īntrerupi trasul de vacuum, se "pierde" (3). Prin urmare, avansul la aprindere se modifica (daca totul e in regula, se inrautateste) si de aici apare o modificare (in general in sensul scaderii) a turatiei.

os
os
@AC:

dupa cum mai spunea cineva, motorul nu merge cu benzina, ci cu benzina si aer. Daca dai mai multa benzina (desurubarea partiala a jiclorului de relanti) trebuie ca pe undeva mai vine si aerul necesar cresterii turatiei. Sau poate jiclorul tau de relanti este infundat/decalibrat.

Este jiclorul de relanti curat/in regula? Poate tii motorul la "relanti" in orificiile de progresiune (limitatorul clapetei de acceleratie strīns destul de tare?). Ce se intimpla daca incerci operatiile descrise de mine?

os

PS: cuvīntul "soc" (denumirea oficiala "dispozitiv de pornire la rece") vine din limba engleza: (to) choke = a gītui, a (se) īneca (cu un obiect). Asadar ar trebui folosita ori denumirea oficiala (care este - ce-i drept - cam encombranta), ori "soc" ["shock"].

Dyda
OS referinta era la traseul de vacuum colector- servomecanism
pentru cel centrifugal da ai dreptate si nu ma-m atins de el
OCEBE
sa ma explic putin: daca membrana vacuum este sparta (sau racordul ) e clar ca poate ajunge aer fals in motor; totodata vacuumul nu-si va mai face treaba (in sensul maririi avansului si, indirect, a turatiei) la turatii scazute; din conjugarea acestor doua fenomene, macar din punct de vedere teoretic, s-ar putea intampla o crestere a turatiei
AC
QUOTE
os Posted 14 Oct 2004, 13:41

Poate tii motorul la "relanti" in orificiile de progresiune (limitatorul clapetei de acceleratie strīns destul de tare?). Ce se intimpla daca incerci operatiile descrise de mine?

Nicidecum, clapeta de acceleratie sta "lipita" de corpul carburatorului!

QUOTE
OCEBE Posted 14 Oct 2004, 09:55
Apropo de aer fals, mi-a mai venit o idee: racordul + capsula vacuum.

Totul e ok in zona aceasta. Chiar si daca scoti furtunul de vacum mersul se inrautateste, nicidecum nu se tureaza motorul.

QUOTE
OCEBE Posted 14 Oct 2004, 14:07
totodata vacuumul nu-si va mai face treaba (in sensul maririi avansului si, indirect, a turatiei) la turatii scazute;

OCEBE, sa stii ca depresiunea din colector produce crestere a avansului, nu scaderea lui.
OCEBE
QUOTE(AC @ 14 Oct 2004, 14:48)
OCEBE, sa stii ca depresiunea din colector produce crestere a avansului, nu scaderea lui.
*


si de ce imi spui taman mie acest lucru? am afirmat eu altceva?
AC
Am inteles eu gresit? Scuze! worship.gif
OCEBE
daca nici asa, nici altfel nu o scoti la capat, imprumuta alt carburator sa stii barem daca e de la carburator sau nu; daca se dovedeste carburatorul de vina, eu merg pe ideea ca in el a aparut (dupa cum am mai zis) un por sau fisura greu detectabil; altminteri chiar ca devine ceva demn de dosarele X
AC
Aoleu mai fratilor, mea culpa, greseala maxima, cand am demontat ultima oara carburatorul si l-am pus la loc nu am fixat corect clapeta de acceleratie, nu inchidea perfect difuzorul carburatorului! Am observat azi la lumina soarelui dupa ce iar am dat jos carbul ca intre corp si clapeta nu era etansare perfecta! Concluzie: am aranjat bine clapeta si totul e OK! Consider subiectul inchis! Concluzie: atentie la montarea carbului dupa spalare, nu veti putea regla corect relanti-ul daca clapeta de acceleratie nu "imbraca" perfect difuzorul! blush.gif
djmarck
intreb si eu ceva ce voua vis se pare ceva minor:
-despre ce clapeta e vorba ,mie imi vine in cap cand spuneti ca clapeta trebuie sa fie etans in corpul carb clapeta aia (cand tragi soc-ul),deci aia trebuie sa fie deschisa complet sau inchisa

-nu inteleg rolul socului,uitandu-ma la fata locului,cand trag socul se etanseaza complet cu carb-ul,ceea ce nu inteleg ce rol mai are,cum adika da benzina mai multa ca eu nu vad nimik,as dori sa-mi explicati mai in detaliu (pentru ca sunt sigur ca sunt chestii minore voua dar multi dintre noi ?(incepatorii) nu stiu chestiile astea

-am scos si eu furtunul ala care o diuza in el ,l-am astupat cu degetul dar mare lucru nu se intampla (mentionez ca tot neregulat merge motorul),am incercat sa scot diuza aia dar nu am putut cred ca trebuie sa iau una cu tot furtunas

--pentru un consum mai mic am strans si eu surubul ala pentru amestec (cu cat ar trebui sa fie mai mic consumul fata daca il lasi aproape de deschis) ,azi am facut consumul cu sticla si mi-a iesit 12,5 in oras ,e bine sau e cam mult?
AC
1. Aia de care vorbesti este clapeta de soc. Aia de acceleratie este mai jos.
2. Cand tragi socul, clapeta acestuia favorizeaza cresterea depresiunii in difuzorul carburatorului aceasta producand o crestere a cantitatii de benzina "extrase" din carburator.
3. Cand schimbi furtunasul cu diuza, da si filtrul de are jos pt a putea lucra mai bine si desfunda cu o sarma ascutita orificiul in care vine acest furtun pe galeria de admisie. Asta e probabil cauza pt simptomul tau.
4. Cauta pe forum modul de reglaj la ralenti, s-a discutat de multe ori.
djmarck
mersi mult pentru raspuns,sunt foarte multumit de rasp,exact ce ma interesa,bafta!
DodoBird
QUOTE(AC @ 10 Oct 2004, 21:44)
help, help, help... sad.gif
Am cautat vreo 3 ore pe tot forumul dar asa o ciudatenie care mi se intampla mie de vreo 2 saptamani nici c-am gasit...
1. Porneste foarte greu dimineata. Dau 2-3 sprituri, motorul porneste o secunda dupa care se opreste brusc. Daca trag socul mai tare, porneste imediat dar la o turatie care nu-mi convine deloc: peste 1500 turatii. Dupa ce se incalzeste motorul, o noua pornire se face fara aceste probleme.
2. Nu pot regla turatia de ralanti mai jos de 900 turatii  sad.gif  (clapeta de acceleratie este inchisa complet la aceasta turatie, deci nu pot obtine o turatie mai mica).
3. Daca accelerez foarte foarte putin (in jur de 1000 de turatii), motorul tremura ingrozitor dar merge normal daca accelerez peste acest prag.  blink.gif
Precizez ca nu am nivelul marit in camera carbului, cuiul poanto bun, aerul reglat in fel si chip.
Daca a mai patit cineva o nazdravanie din asta si ma poate lumina raman maxim recunoscator.
*



Schimba garniturile (foita din teflon) de pe axul clapetei de acceleratie cu unele noi .... le stii ? si daca tot desfaci verifica clapeta ca inchide foasrte bine .... nu ezita sa schimbi daca pare uzat axul clapetei si chiar clapeta .....in rest banuieasc ca nu te invat eu cum se curata si restul carburatorului ... dar cert este ca atunci cand l-ai montat la loc nu te-ai uitat foarte la el ....si nu prea l-ai verificat
AAAA si totusi daca ai aprindere electronica din si de aici poti avea acest fenomen la turatiii mici de relanti , incearca sa treci pe clasic !

AC
DodoBird, problema era rezolvata, urmareste firul discutiei si o sa vezi. smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.