Mihay_88
21 Jun 2007, 08:00
am si eu o problema!
sunt mandrul posesor al unei daciute din 72.pana acum nu mi-a facut mari probleme...dar de vreo 2-3 saptamani se aude ceva ciudat cand pun frana! cand e masina rece un fel de "harait"(n-am stiut cum sa ma exprim altfel
) iar atunci cand se incalzeste masina se aude un scartait!
mentionez ca nu este de la placutele de frana deoarece recent mi-am facut itp
deci....ce tre sa fac si la ce ?
mihai0070
21 Jun 2007, 08:02
Saboti spate ... te-ai uitat ?
Mihay_88
21 Jun 2007, 08:04
pai mie mi s-aude pe fata! spatele nu are nici o problema. cred :-s
21 Jun 2007, 21:54:sfaturi ceva?
[_snd_]
22 Jun 2007, 11:09
daca pe langa "harait" mai si trepideaza masina ...ai problece cu pompa centrala de frana
andutzu
22 Jun 2007, 22:57
Au ajuns placutele de frana la fier (s-au uzat). Asta e problema ta mai mult ca sigur. Nu are nicio legatura itp-ul cu placutele de frana,acolo nu-ti verifica grosimea lor ci doar eficienta franarii.
Ale tale probabil erau "pe ultima suta de metri" (inca nu se exfoliase de tot ferodoul de pe ele.) cand ai facut itp-ul iar acum au ajuns la fier. Ai sa observi niste santuri de toata frumusetea pe suprafata discului de frana... (daca asta e cauza). Cand rezolvi spune-ne si noua care a fost cauza
Mihay_88
22 Jun 2007, 23:07
Am fost astazi la un mecanic.si mi-a zis ca nu stie de la ce face asa(e mecanicul lui tata si nu prea le are cu daciille) dar de la placute nu e sigur! le-a sos si mi-a aratat! erau aproape intacte a zis ca mai fac usor 5-7k km cu ele!
habar n-am de la ce poate sa faca! aaaa si inca o chestie pe care am obs azi! cand pun frana..pe langa zgomotul de frane trage foarte rau stanga(mentionez ca rotile sunt echilibrate si la presiunea corespunzatoare, am verificat astea)
QUOTE
mecanicul lui tata si nu prea le are cu daciille
Daca nici cu Daciile nu le are atunci cu ce naiba le are ?
Serios vorbind, un mecanic priceput trebuie sa se descurce pe orice masina !!!
Daca zici ca se aude scartait si harait doar cand pui frana inseamna ca, virgula, contactul dintre placute si disc nu se face asa cum trebuie sau materialul placutelor/disc e mai rau. Cauze ar putea fi deformarea geometriei discului, mai rar a placutelor dar s-ar putea, insertiile din placute+deformarea discului.
Faptul ca trage intr-o parte, cu rotile echilibrate si umflate corespunzator, inseamna ca pe acea parte forta de franare este mult mai mare decat pe partea opusa. Cauze: blocarea pistonasului din etrier, garnituri care nu etanseaza, conducte blocate, pompa de frana nu lucreaza cum trebuie (luate de la roti catre pompa).
Prima data verifici exact de unde e problema.
Daca am gresit cu ceva sau am omis ceva va rog sa-mi spuneti sa stiu si eu data viitoare.
diaconuliviu
25 Jun 2007, 10:10
Ar mai fi una: piulita planetara slabita SI ceva rugina pe partea interioara a discului (nu pe fata de lucru ci in zona suruburilor de prindere a portetrierului) asa incit la frinare descul sa fie deplasat lateral si un surub sa atinga in partea "oala" a discului. Nu sariti, vorbesc din patite.
Manifestarea mai poate apare din cauza unei saibe distantier planetara uzata sau lipsa sau prea subtire, asa incit la stringerea piulitei discul sa atinga direct acel surub. Sau la montarea unui surub mai lung.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.