Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Sta intr-o parte
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Kruger
Salut tuturor.

Am si eu o problema. De la o vreme (vreo luna incoace) fara nici un motiv aparent, nu am luat gropi, nu am carat cartofi (in proportie de 99% merg singur in masina) masina s-a lasat pe partea stanga. E vizibil, si daca iau un viraj la dreapta se lasa si mai mult. Amortizoarele si pe fata si pe spate sunt bune, nu sunt scurse, au mai putin de un an. M-am uitat in portbagaj, si oala aia in care sta amortizorul (stiu ca nu se spune oala) de pe partea stanga pare putin indoita. Spun indoita, e ca si cum ai fi pus ceva greu in portbagaj si ai fi indoit tabla. Nu e mult, si in nici un caz nu a putut afecta pe inaltime toata oala aia. Dar asa era de cand am luat masina, si intotdeauna a mers dreapta, si la unghiuri nu are probleme.

Mi-a mai spus cineva ca s-ar putea sa fie un arc rupt, cel mai probabil in spate. Vineri ma duc cu ea sa-i fac toata articulatia fata, dar am un morcov in fund. Daca e doar un arc, le schimb si nu aia e problema. A mai patit cineva ?
ceaki
pai vizual ar trebui sa vezi daca e rupt vre-un arc. compara distanta de la roata si pana la marginea aripii la toate 4 rotile si vezi unde ai o distanta mult mai mica. cel putin ar trebui sa se vada in cazul unui arc rupt. sau vezi daca nu ti-e desfacut vre-un telescop din spate si atunci partea aia e mai sus ca si partea unde telescopul e fixat
nambanidealtceva
da, am mai patit eu.. se rupsese arcul pe spate...se rupe intre cercul care se sprijina pe punte si urmatoarea spira... si ramane pe pozitie inca, dar coboara masina... cel mai probabil asta este, poti vedea daca te bagi sub masina, este destul de evident.. oricum, n-ar fi cine stie ce problema, se schimba usor..
Kruger
Da. Masurand cu mana, la aripa stanga spate cauciucul sta putin bagat sub aripa, e cel mai lasat colt din toata masina. Bagandu-ma sub ea, prima spira din arc sta mai aproape de punte decat la arcul din partea dreapta, deci probabil asta e toata problema. O sa schimb vineri si arcurile pe spate. Dar totusi....au 2 ani de zile, si sunt de break. Niciodata nu am cocosat masina cu ceva....arc prost.
Muttley
QUOTE(Kruger @ 26 Jun 2007, 20:23)
Vineri ma duc cu ea sa-i fac toata articulatia fata, dar am un morcov in fund.
*


Du-te la doctor atunci.

In ce priveste masina da, ai un arc rupt.
Kruger
radmasa.gif oke.

Un lucru nu inteleg totusi. Arcul e o spirala, facuta dintr-un otel (probabil mai smecher si tratat) Daca se rupe...de ce nu se rupe cu totul. Adica sa se intrerupa spira aia.
Muttley
Ridica masina p-o rampa, du-o deasupra unui canal, baga-te sub ea, priveste "spirala intrerupta" si totul va deveni clar happy.gif
claudiuvoinescu
i se spune defect de fabricatie sau "munca la romani".

un arc de spate te costa cam 120 de lei (cel putin atat costa unul original), manopera e alta mancare de peste.

bafta si nu forta masina pana schimbi arcul.

ps: daca schimbi arcul, schimba-le pe amandoua si ideal ar fi sa schimbi odata cu arcurile si amortizoarele.
Kruger
Da, o sa schimb amandoua arcurile pe spate vineri cand fac articulatia fata. Amortizoarele....au 6 luni sad.gif...ma cam doare buzunarul sa le schimb si pe alea, mai ales ca toata operatiunea ma duce spre 10 milioane cu piese si manopera.
Muttley
Observ ca-ti cam place s-arunci cu banii... Pt ce sa mai schimbi si amortizoarele??? huh.gif
Pune-i doua arcuri pereche si nerupte pe spate si gata. Nu-i musai sa fie noi. Manopera dureaza in jur de 15 min, maaaxim 30.
Kruger
Evident ca nu-mi place sa arunc cu banii. De asta am si spus ca nu voi schimba amortizoarele, asa cum mi se recomandase, ci doar arcurile spate (care vor fi totusi noi) Spuneam ca TOATA reparatia de vineri ma duce spre 10 milioane. Articulatii fata complete (fara pivoti care sunt originali si buni) discuri frana, placute, suporti motor si cutie, toti rulmentii, arcurile spate, ulei cutie...ma rog. Va imaginati.
Muttley
E bine ca o intretii, de fapt esti demn de lauda.
Dar sa nu cazi in extrema cealalta, cand schimbi piese perfect functionale doar de dragul de a le schimba.
driverx
Mie mi s-a rupt arcul stanga spate. Veneam de la Bucuresti catre CJ si m-a lasat in sighisoara. Statea intr-o parte masina, dar nu mult. Culmea, nu am observat comportament diferit (in rau) la viteza, desi am mers mai linistit dupa ce am facut pe mine din cauza pocniturii imense generate in momentul ruperii.

DAAR. De ce sa dau eu banii aiurea in conditiile in care aveam inca un arc pe dreapta BUN (asta stangu s-a copt de la toba cred). Am mers in dezmembrari si am cautat arcuri de fata cat mai moi. Schimb arc intreg ramas + 40 RON pentru 2 arcuri de fata. Si masina statea si mai fain pe drum cu arcurile astea. Stiu ca suna manareala cu arcurile second, dar daca gasesti 2 arcuri pereche (ale mele erau marcate, aveau fix aceasi lungime, etc, le-am testat io) eu zic ca faci afacere buna, si pentru bani mai putini.

Daca mergi pe arcuri second, nu te obosi sa iei ceva arcuri care is ruginite, desi par doar putin ruginite, sau doar la suprafata. E un risc inutil.
Muttley
QUOTE(driverx @ 27 Jun 2007, 15:46)
....... desi am mers mai linistit dupa ce am facut pe mine din cauza pocniturii imense generate in momentul ruperii.
.............
*


radmasa.gif
Mie mi-o stat inima-n loc cu totu' cand o plesnit spurcatu'. Se urcase cineva-n spate la vreo zecime de tona. Imediat cum mi-am revenit o-nceput scandalu' happy.gif
driverx
Asa tare a sunat ca la inceput nici nu mi-am dat seama ca masina mea a facut poc. Am crezut ca a puscat ceva prin oras. M-am uitat in jur la oamenii din sighisoara. Ma miram de ce nu si-au acoperit capurile, sau de ce nu fug disperati in stanga dreapta. Pana la urma m-am gandit ca conserva mea nu m-a mai suportat..
Kruger
QUOTE(Muttley @ 27 Jun 2007, 14:38)
E bine ca o intretii, de fapt esti demn de lauda.
Dar sa nu cazi in extrema cealalta, cand schimbi piese perfect functionale doar de dragul de a le schimba.
*



Nu Muttley, n-am schimbat niciodata piese de dragul de a le schimba. Bucsaraia e nefacuta de 3 ani, si a inceput sa troncane si sa aiba jocuri. Am fost la diagnosticare si au tras de toate fiarele de sub ea, si mi s-a facut un deviz. Totul sub ochiul meu, nu sunt mecanic dar nici ignorant nu sunt.


QUOTE(driverx @ 27 Jun 2007, 14:46)
Daca mergi pe arcuri second, nu te obosi sa iei ceva arcuri care is ruginite, desi par doar putin ruginite, sau doar la suprafata. E un risc inutil.
*



Nu merg pe arcuri second, vreau sa fie noi.
claudiuvoinescu
nu sunt bani aruncati. amortizoarele reprezinta un factor important in stabilitatea masinii. totul depinde de uzura lor. ai mers cu un arc rupt, si e posibil ca amortizoarele sa fie obosite. ce conteaza ca au 6 luni.
mi s-a rupt arcul din cauza unui amortizor vechi de 2 luni. verifica amortizoarele cu mare atentie. orice nereguli sau neasemanari intre stanga si dreapta trebuiesc rezolvate. cred ca sti foarte bine cum sunt drumurile din bucuresti.
nu vreau sa te pun sa cheltui bani, dar chestia asta cu amortizoarele necesita atentie sporita. spun din propria experienta, cand m-am dus invartindu-ma la propriu la urcarea pe linia de tramvai din ferentari.
bafta vineri la service!
Kruger
Am inteles. Multam mult de sfaturi, Maine seara apar si eu la parcul Carol, poate ne vedem si va spun cum a fost in service.
CriSTI68
eu am problema asta ca merg cu rezerva si este putin mai inalta decat restul rotilor icon_mrgreen.gif
Kruger
Hello all,


Am rezolvat 90% din toate problemele. M-a cam costat toata operatiunea, plus o zi libera de la servici sa stau in service cu masina, dar ma declar multumit. Am schimbat pe fata rulmenti, t-uri, toate bucsele, barele alea de directie cu totul, bieletele antiruliu, placute, suporti motor, suporti cutie, rulmenti spate, arcuri spate, toate bucsele de la puntea spate....si cred ca am uitat aici sa enumar totul. Singurul lucru pe care nu l-am putut schimba (ca nu mai aveau, si imi lua 4 ore sa ma duc in oras si sa ma intorc) au fost discurile de frana. sad.gif.... dar pe alea le schimb in spatele blocului. Apropos...daca cineva ma poate ajuta cu 2 discuri (ca sunt mai bune decat alea ale mele oricum ar fi ) imprumut, ar fi grozav si v-as purta recunostinta vesnica. M-a rupt reparatia asta, si acum sunt paduche pana la salariul urmator. Multam. Atasez si pozele aici, imi cer scuze de calitatea camerei telefonului meu amestecat.



user posted image

user posted image

user posted image

user posted image

user posted image

user posted image

user posted image

user posted image

user posted image

user posted image

user posted image

Observati cum era rupt un arc pe spate.
argon
cat a costat toata operatiunea?
Kruger
Incluzand si geometria de dupa, aproape 10 milioane ROL (piese si manopera).
driverx
blink.gif blink.gif 173.gif
argon
daca se poate o detaliere in mare a costului, ar fi foarte bine. Imi pare mare pretul.
Kruger
O sa ma uit si o sa incerc sa fac o detaliere. Ganditi-va ca am facut si puntea spate, numai alea 2 arcuri sunt 2.200.000 fara manopera.
driverx
QUOTE(Kruger @ 2 Jul 2007, 11:51)
....numai alea 2 arcuri sunt 2.200.000 fara manopera.
*



Da' tu de ce crezi ca te-am sfatuit spre ceva second da' bun? De prost? Am mai auzit eu plangeri de arcuri noi care s-au lasat cam foarte repede.
papamuntz991
voi il sfatuiati sa ia arcuri second???????????????

LE:pretul de 10 mil prezinta-l detaliat...ca sa intelegem si noi ca e un pic cam mult...un arc eu stiam ca este 75 ron max 80...cum ai dat tu 220 ron nu inteleg!
driverx
QUOTE(papamuntz991 @ 2 Jul 2007, 12:08)
voi il sfatuiati sa ia arcuri second???????????????
*



Si eu asa ma gandeam atunci. Dar cand am vazut ce arcuri erau si ce preturi, dat fiind ca am mai avut probleme cu piese noi (si nu iau de SLR-uri), am batut dezamembrarile si mi-am gasit doua arcuri faine de fata. S-au potrivit excelent, la drum lung si comporta si mai bine. NU recomand arcuri noi fata puse pe spate....sau alte combinatii. El a dat 220 RON eu am dat 40 RON.

Dupa ce am facut faza asta, mi-am dat seama ce slabe sunt arcurile originale la berlina. Barca...degeaba. Bine, mai sunt si alte elemente la o suspensie care contribuie chiar mai mult la stabilitatate si anume bara antiruliu, dar asta e alta poveste.

Scopul meu nu era sa fac tuning or shit, ci doar sa ies ieftin si bine. Si e excelent. Masina sta bine, totul a fost ieftin. Da' trebuie sa cauti.
papamuntz991
sa cauti si sa sti sa le desfaci ca la dezmembrari tre sa ti le iei singur...sau sa te obosesti sa le desfaci..
Kruger
Hai sa lamuresc putin. Pretul pe care l-am dat eu la arcuri, e cu manopera inclusa. Si nu e barca deloc...ba dimpotriva. Am amortizoarele bune, si cu arcurile astea noi e foarte teapana. Frumos e ca nu se mai inclina, si se comporta altfel la viteza, partea nasoala e ca e rigida si imi zdruncina rinichii.
the fast and furious



Apropo de suspensii, la dacia mea cel putin spatele e cam instabil in viraje si de fiecare data cand iau un viraj de 45 grade cam sar pe scaunu din dreapta.
Am inaltatoare de arcuri ( de cauciuc) + inaltatoare de amortizor iar arcurile si amortizoarele sunt originale adica au 8 aniu pe masina.
Nu pot sa spun ca amortizoarele sunt duse ( nu fac zgomot nu curg, dar e barca in adevaratul sens al cuvantului ).
A mai facut cineva vreo operatiune de imbunatatire.
Cam ce ar trebui sa schimb: doar amortzizoarele sau arcurile cu unele de fata taiate sau nu.
Ideea este ca as vrea sa scap de efectul de barca dar nici sa nu trancane si sa trepideze in ultimu hal cand iau gropi la rand.
Astept pareri..
driverx
pai ce fest and fiurias esti tu daca iti pui inaltatoare?

Daca e barca, amortizoarele probabil sunt undeva prin ceruri acum, adica moarte de mult, si poate mai ai si bara de torsiune dusa.
argon
Inaltatoarele apar cumva in fisa tehnica cum a iesit masina din fabrica? huh.gif
Kruger
Ma indoiesc ca amortizoarele alea mai sunt bune de 8 ani incoace. Faptul ca nu curg sau nu trancane, nu inseamna ca mai sunt si bune. Testul cu palmele pe portbagaj si balansul l-ai facut ?

In alta ordine de idei. Daca vrei sa scapi de efectul de barca dar vrei sa fie stabila in curbe, iti iei amortizoare reconditionate, si dai comanda speciala sa le faca mai tari. (banuiesc ca nu vrei sa mergi sa dai o gramada de bani pe amortizoare sport noi). Apoi, scoti toate inaltatoarele, si ai sa vezi ce frumos si stabil sta in curbe.

A treia operatie optionala, e sa schimbi arcurile. Eu recomand tuturor arcuri noi, parca am alta masina.
productie
Da, dar nu stiu pt. cat timp. ASi eu am pus arcuri+telescoape noi si dupa 1 an masina s-a lasat pe spate cam 3-4 cm. Bafta!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.