Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: zgomot la motor
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
mirceas
acum cateva zile am ramas fara pornire, se dusesera periile de la electormotor. am fost la electrician si le-a schimbat. totul super.

dupa acest mic "incident" am remarcat ca la relanti sau in mers, la anumite turatii (in mers de obicei cand accelerez sa trec in treapta superioara) se aude un zgomot/huruit care il pot sesiza numai in habitaclu si e similar cu cel de toba sparta (wruuuummmm).

m-am gandit ca poate nu a strans omul ceva bine, dar toate sunt la locul lor, incluziv scutul electromotor. evacuarea e ok. am fost si la mecanic care a verificat totul: fixare scut, stare jug/traversa la motor si cutie.

vreo idee? e cam suparator zgomotul... sad.gif

poate fi ceva de la electormotor?
ceaki
de la electromotor ar putea fi zgomot numai daca ti-ar ramanea cuplat bendixul pe coroana numai nu cred ca e cazul la tine fiindca ti-ar fi iesit fum din electromotor dupa catva timp.
EUROPE_
Acel sunet se aude doar la turatii joase?
Si la mine se aude un zornait, doar la turatii joase, si e rulmentul de presiune.
mirceas
nu stiu daca e rulmentul de presiune, zgomotul lui il stiu si se aude specific cand calc la relanti ambreiajul. se aude insa cand accelerez, dupa care dispare. da, se poate spune turatii joase, dupa ce trece de 2500-3000 tace.

nu cred ca e nici bucsa de bronz de la priza, ala stiu ca face zgomot urat de tot.

nu cred ca e cazul ca bendixul sa ramana cuplat. am facut sute de km in weekend dupa ce s-a intamplat treaba cu electromotorul, s-ar fi distrus cred in tot acest timp.
diaconuliviu
Daca spui ca problema a aparut dupa interventia la electromotor pot fi 2 probleme: pinionul bendix sa ramina cuplat (pentru asta, dupa ce pornesti motorul iesi din masina si te uiti la acel surub de reglaj al cursei bendix; daca surubul e mai inauntru decit pe pozitia de repaus, ramine cuplat. E posibil ca in cazul asta si electromotorul sa ramina sub tensiune, caz in care cablurile de la baterie la electromotor se cam incing).
A doua posibilitate e ca nenea ala sa fi pus gresit acea siguranta dubla pe ax (un inel elastic tip "seiger" acoperit de o "siguranta bucsa". In cazul in care inelul mic a scapat din canal, siguranta zornaie pe ax, mai ales pe la 1800-2000 rpm.
Pentru cazul in care pinionul ramine cuplat e posibil sa scapi cu o simpla slabire a suruburilor de prindere si o mica miscare de rotatie, cit permit suruburile, pentru o recentrare a electromotorului.
Daca nu, precum si pentru a verifica partea cu siguranta trebuie demontat electromotorul de pe masina.
mirceas
bucsa de la electromotor nu a fost schimbata ca nu avea joc.

ceea ce am remarcat si cred ca ai dreptate este ca electricianul a strans suruburile de fixare a electromotorului pana la refuz.

electromotorul a fost probat inainte de montare pe masina si nu avea nici un zgomot suspect. doar sa fi scapat siguranta dupa...

o sa incerc sa slabesc suruburile si sa misc putin de el. alta idee care mi-a venit e sa nu cumva sa atinga de saxofon sau de scut si sa intre temporar in vibratie.
diaconuliviu
Nu la bucsa axului ma refeream. Intre "virful" electromotorului si pinionul bendix ai o siguranta care de fapt sint doua: inelul si bucsa. De alea vorbeam.
mirceas
da, m-am prins. pai cel mai bine dau jos electromotorul sa vad ce si cum...

multumesc de sfaturi, revin daca nu s-a rezolvat. smile.gif
ceaki
revino si daca s-a rezolvat, sa stim si noi care o fost baiul (problema) tongue.gif
mirceas
promit biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.